تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804596715




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماز گزاران مشهدي: تبيين فرهنگ دوران دفاع مقدس از ضروريات جامعه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: نماز گزاران مشهدي: تبيين فرهنگ دوران دفاع مقدس از ضروريات جامعه است
جمعي از نمازگزاران مشهدي امروز در حاشيه آيين سياسي و عبادي نماز جمعه اين شهر در گفت و گو با خبرگزاري جمهوري اسلامي تبيين فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس و ايثار و شهادت را از ضروريات جامعه اسلامي بر شمردند.


"محمد هدايتي" گفت: هفته دفاع مقدس يادآور رشادتها و دلاورمردي هاي رزمندگان اسلام و ايثارگران در طول تاريخ سراسر افتخار انقلاب است.
او گفت: در دوران دفاع مقدس مادراني زينب گونه فرزندان خود را براي دفاع ازاسلام و كيان اسلامي راهي جبهه هاي نبرد حق عليه باطل كرده و خودشان در پشت جبهه ها در تامين مايحتاج رزمندگان و كمك رساني به آنان از هيچ تلاشي كوتاهي نمي كردند.
او ادامه داد: نبايد با گذشت زمان گرد فراموشي بر اين مجاهدتهاي توصيف ناپذير بنشيند بلكه با اهتمام عمومي بايد اين فرهنگ ارزشمند در جامعه اسلامي گرامي داشته شده و براي مردم و از جمله نسل جوان تبيين شوند.
نادر شهابي يك فرهنگي بازنشسته مشهدي نيز با اشاره به فرمايشات رهبر معظم انقلاب افزود: امروزه ارزش پاسداشت و تبيين فرهنگ و ارزشهاي دفاع مقدس كمتر از حضور در آن دوران نيست.
وي از مسوولان سازمان ها و دستگاههاي فرهنگي كه متولي امور فرهنگي جامعه هستند، خواست با اهتمام هر چه بيشتر در اين ارتباط به وظيفه انساني، شرعي و انقلابي خود عمل كنند.
او تجليل از خانواده شهدا و ايثارگران را از مولفه هاي مهم پاسداشت فرهنگ ايثار و شهادت ذكر كرد و اين امر را از رسالتهاي خطير مسوولين ذيربط ذكر كرد.
يك فرهنگي هم گفت: اگر ما نتوانيم به خوبي ارزشهاي انقلابي و دفاع مقدس را از جمله براي نسل جوان و نوجوان كه آن دوران را درك نكردند، تشريح و تبيين كنيم، معاندان در راستاي اهداف سوء خود ضد ارزشها را به جاي ارزش به آنان معرفي مي كنند.
"حميده شريفي" افزود: هفته دفاع مقدس فرصت مناسبي براي ترويج و تبيين فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه است و مسوولان بايد با اقدامات فرهنگي در انتقال آرمان ها و ارزش هاي دفاع مقدس به جامعه و نسل جوان بكوشند.
اين بانوي مشهدي همچنين مهمترين دلايل ماندگاري دوران دفاع مقدس را بروز صفاتي نظير ايثار و شهادت طلبي، صفات انساني و روحيه وحدت، تعاون و همدلي بين رزمندگان براي دفاع از مرز و بوم كشور برشمرد.
يكي ديگر از نمازگزاران مشهدي كه از تهران براي زيارت امام رضا (ع) و شركت در مراسم ليالي قدر به مشهد سفر كرده نيز گفت: رهبري مدبرانه امام راحل، خضوع، خشوع و اطاعت پذيري رزمندگان اسلام ، توكل بر خداو حمايت همه جانبه ملت رشيد ايران اسلامي در دوران دفـاع مقدس، تاثير بسيار مهمي در موفقيتها و پيروزي هاي كشورمان در اين دوران داشت.
"محمد فرخي" تاكيد كرد: در هفته گراميداشت دفاع مقدس بايد ويژگي ها و ارزشهاي كسـب شده آن دوران براي مردم و نسل جوان بازخواني و دوباره تشريح شوند، چون عوامل پيروزي رزمندگان دلير ارتش اسلام در اين دوران تضمين كننده سعادت واقعي و كامل جامعه است.
وي تاكيد كرد: تبيين فرهنگ و ارزش هاي دفاع مقدس و بيان واقعيتهاي اين دوران در جامعه و براي نسل جوان نبايد تنها به هفته دفاع مقدس و يا مناسبت هاي خاص اكتفا شود، بلكه لزوم توجه به اين امر مهم در طول سال مهم است.
وي گفت: مسوولان و دستاندركاران ذيربط و افرادي كه در آن دوران پرافتخار حضور داشتند، وظيفه ي سنگيني براي انتقال ناگفته هاي جنگ به جوانان دارند و بايد نسل جوان را با رشادتها و شجاعت ها رزمندگان اسلام هر چه بيشتر آشنا كنند.
"مسعود منصوري" نيز از دوران دفاع مقدس به عنوان نماد قدرت و عظمت ملت مومن و انقلابي و هميشه در صحنه ايران اسلامي ياد كرد و گفت: اين سرافرازي و عظمت با تلاش خستگي ناپذير رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس به دست آمد.
وي بيان كرد: دوران دفاع مقدس همچون نگيني بر تارك تاريخ سراسر افتخار انقلاب اسلامي مي درخشد و به بركت رهبري امام راحل و مقام معظم رهبري و مجاهدت هاي ايثارگران و شهدا در اين دوران، هم اكنون استقلال و عظمت خاصي بر ميهن اسلامي ما حاكم شده است.
او همچنين نقش رسانه هاي ارتباط جمعي را در تبيين و تشريح فرهنگ ايثار و شهادت در جامعه بسيار مهم ارزيابي كرد و خواستار مشاركت هر چه بيشتر آنها در اين ارتباط شد.
ك/4 7490/662/508 شماره 252 ساعت 15:37 تمام
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 243]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن