تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه خداوند خير بنده اى را بخواهد، واعظى از درون او برايش قرار مى دهد كه او را به ك...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816580987




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هاشمي رفسنجاني:كميته امداد به جاي نگهداري خانواده‌‏ها به صورت مددجو آنها را شاغل مي‌‏كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: هاشمي رفسنجاني:كميته امداد به جاي نگهداري خانواده‌‏ها به صورت مددجو آنها را شاغل مي‌‏كند
تهران- خبرگزاري كار ايران
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: كميته امداد به جاي نگهداري خانواده‌‏ها به صورت مددجو و كمك بگير، آنها را شاغل مي‌‏كند چرا كه اگر خانواده‌‏اي خودش شاغل باشد خيلي از مسائل را خودش حل مي‌‏كند.
به گزارش خبرنگار"ايلنا" آيت الله هاشمي رفسنجاني شب گذشته در مراسم افطاري با ايتام با اشاره به خدمات كميته امداد گفت: بعضي از خدمات كميته امداد امام خميني بسيار اساسي ،بنيادي و آينده ساز است و با تامين آب، غذا، پوشاك و مسكن فرق مي‌‏كند و آن پرورش استعدادهاي فرزندان تحت پوشش كميته امداد است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام افزود: تعداد زيادي از فرزندان تحت پوشش كميته امداد امروز در مدارس و دانشگاه‌‏ها به تحصيل مشغول بوده و يا فارغ التحصيل شده‌‏اند.اين كار اقدامي اساسي است چرا كه مصيبت دور و تسلسل فقر و جهل را از خانوده‌‏هاي فقرا خارج مي‌‏كند.
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: قبل از انقلاب خانواد‌‏ه‌‏هايي كه نيازمند بوده و فرزندانشان درس نمي‌‏خواندند ، محكوم بودند تا آخر عمر خود و نسل‌‏هاي بعدي‌‏شان ، هميشه فقير ، نيازمند و كم تحصيل بمانند.
رئيس مجلس خبرگان رهبري با طرح اين پرسش كه چگونه مي‌‏توان اين زنجيره را پاره كرد ؟گفت: يك راه اين است كه فرزندان اين افراد درس بخوانند ، دانشگاه بروند، تخصص داشته باشند و بعدها با رسيدن به مسووليت‌‏هاي مهم كارآفرين و سازنده باشند.
وي ادامه داد: اگر در خانواده‌‏اي يك يا دو فرزند به اين موقعيت برسند، به طور كلي بنيان فقر از خانواده از بين مي‌‏رود و راه براي ايجاد عدالت در تعليمات ، مسووليت‌‏ها و برخورداري‌‏ها باز مي‌‏شود.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام سياست ادامه تحصيل فرزندان خانواده‌‏هاي تحت پوشش كميته امداد را كاري بزرگ عنوان كرد و اظهار داشت: اين افراد نسبت به ديگران از امتياز ويژه‌‏اي برخوردار هستند و آن اين كه در ضمن تحصيل با مشقت و مشكلات دست و پنجه نرم مي‌‏كنند و اين خود يكي از راه‌‏هاي انسان سازي است.
وي خطاب به ايتام گفت: شماها اين موقعيت را براي خودتان منفي ندانيد و مثبت ببينيد و از اين فرصت در جهت تكامل و ترقي استفاده كنيد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تصريح كرد: روزي كه كميته امداد در شوراي انقلاب مطرح شد، قرار شد پول يك روز فروش نفت را به كميته امداد اختصاص دهيم. حالا اين نهال كوچكي كه 30 سال قبل به فرمان امام كاشتند و كم كم جان گرفت امروز سراسر كشور را فراگرفته و به نيازمندان خارج از كشور نيز توجه مي‌‏شود.
آيت الله هاشمي رفسنجاني افزود: البته مي‌‏دانم كمك‌‏هايي را كه كميته امداد به خانواده‌‏ها مي‌‏كند به اندازه نياز واقعي آنها نيست چرا كه پول ندارند و مقداري هم كه دارند از كمك‌‏هاي مردم است.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: دومين كار كميته امداد اين است كه به جاي نگهداري خانواده‌‏ها به صورت مددجو و كمك بگير، آنها را روي پاي خوشان شاغل نمايد چرا كه اگر خانواده‌‏اي با شغل خودش زندگي كند خيلي از مسائل را خودش حل مي‌‏كند.
وي تصريح كرد: همه ما اعم از مردم، دولت و نظام بايد اين راهي را كه انتخاب شده است، ادامه دهيم و مساله را از حد كمك‌‏هاي محدود به كمك‌‏هاي سازنده‌‏تر و انسان ساز، تشكيل خانواده‌‏هاي شريف، ازدواج به موقع، حفاظت اجتماعي و چتر آموزشي و اجتماعي ارتقا دهيم.
آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: انقلاب در روز 22 بهمن پيروز شد و در 14 اسفند يعني تقريبا 20 روز بعد از پيروزي انقلاب كه آن همه گرفتاري داشتيم ، كميته امداد تاسيس شد يعني انقلاب از همان لحظات اول توجه داشت كه بايد به اين افراد و بخش مظلوم جامعه كه تعدي و تظلمات جامعه آن روز، آنها را عقب افتاده خواسته بود، توجه كند.
وي با بيان اينكه آروزيمان اين بود كه هر چه زودتر فقر و بي‌‏سوادي از كشور ريشه كن شود ، ادامه داد: اما كشور دچار جنگ شد و جنگ خيلي ما را عقب انداخت و تمامي هستي كشور را بلعيد و بعد از اتمام جنگ كم كم به تعادل رسيديم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پايان اظهار داشت: ان شاءالله اين عدالت اسلامي جز اركان برنامه‌‏هاي ما باشد و همه به آن عهدي كه با خدا بسته‌‏ايم پايبند باشيم.
به گزارش "ايلنا" در پايان اين مراسم نماز جماعت به امامت آيت الله هاشمي رفسنجاني برگزار شد و ايشان روزه خود را با ايتام افطار كردند.
پايان پيام

كد خبر: 446788
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن