تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):نیکوترین مردم از نظر ایمان، خوش خلق‌ترین و با لطفترین آنها نسبت به اهل خویش است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812851730




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با هفته دفاع‌مقدس؛ كلنگ ساخت باغ موزه دفاع‌مقدس چهارمحال و بختياري به زمين مي‌خورد


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: همزمان با هفته دفاع‌مقدس؛ كلنگ ساخت باغ موزه دفاع‌مقدس چهارمحال و بختياري به زمين مي‌خورد
خبرگزاري دانشجويان ايران - شهركرد
سرويس: فرهنگ و حماسه

همزمان با هفته دفاع‌مقدس بيش از 200 برنامه فرهنگي در استان چهارمحال و بختياري اجرا خواهد شد.

به گزارش ايسنا،سرهنگ جمشيدعلي بابايي دبير ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس و مدير كل بنياد حفظ آثار و نشر ارزش هاي دفاع مقدس استان در نشست خبري با اصحاب رسانه گفت: ستاد هفته دفاع مقدس استان با 8 كميته كاري فعاليت خود را براي بزرگداشت هفته دفاع مقدس آغاز كرده است.

وي افزود : همزمان با اولين جمعه هفته دفاع‌مقدس كارت پستال‌هاي تمثال 47 سردار شهيد استان تحت عنوان خاكيان افلاكي رونمايي و به تيراژ 96 هزار كارت در سطح كشور توزيع خواهد شد.

وي با بيان اينكه كلنگ ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان نيز درهفته دفاع مقدس به زمين خواهد خورد خاطرنشان كرد: پس از پيگيري چند ساله سرانجام با حضور رئيس جمهور و دو وزير دفاع و جهاد كشاورزي ، باغ موزه دفاع مقدس استان در مساحت 50 هزار مترمربع در پارك جنگلي تهليجان شهركرد ساخته خواهد شد.

علي بابايي ميزان اعتبار ساخت باغ موزه دفاع مقدس استان را بيش از چهار ميليارد تومان اعلام كرد و افزود: اين باغ موزه پس از ساخت، به عنوان قطب اصلي براي گردشگران و از نظر وسعت بعد از مصلي شهركرد قرار مي‌گيرد. اين باغ موزه فازهاي اجرايي بسياري دارد. درصدديم يكي ازعمليات‌هاي بزرگ و شاخص تيپ قمربني‌هاشم (ع) را در اين باغ موزه پياده كنيم البته در اين رابطه عمليات والفجر 10 در منطقه شاخ شميران پيشنهاد شده است.

وي از برگزاري چهارمين همايش لشگر خوبان در استان خبر داد و افزود: اين همايش همزمان با روز بيست و پنجم ماه مبارك رمضان و با حضور 350 نفر از رزمندگان، جانبازان، خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران برگزار خواهد شد.

سرهنگ علي بابايي در ادامه گفت: در هفته دفاع مقدس كتاب‌هاي خاطرات سرهنگ مكتبي، اولين‌هاي دفاع مقدس استان و نظام دفاعي اسلام از منظر قرآن از سوي بنياد حفظ آثار استان چاپ و كتاب روزهاي دلداگي نيز به چاپ مجدد خواهد رسيد همچنين در اين هفته دو عنوان كتاب لحظه‌هاي چشيدني و تا انتها صبور توسط بنياد شهيد استان رونمايي خواهد شد.

به گفته وي، همزمان با سراسر كشور دو واحد درسي تحت عنوان آشنايي با مباني دفاع مقدس براي اولين بار در دانشگاه آزاد اسلامي استان به دانشجويان ارائه خواهد شد.

وي از شروع به كار بازخواني عمليات‌هاي تيپ قمر بني‌هاشم (ع) و مردم استان با هدف تدوين تارخ جنگ استان خبر داد و گفت: در اين رابطه تاكنون بيش از 25 هزار قطعه عكس از رزمندگان و شهداي دوران دفاع مقدس جمع‌آوري شده و بيش از 30 هزار سند از دستگاه‌هاي مرتبط با جنگ و دفاع مقدس آن زمان از بايگاني خارج و براي تدوين تاريخ جنگ استان بازنويسي كرده‌ايم اين در حالي است كه اسناد شاخص‌تر را در آينده در باغ موزه دفاع مقدس استان به كارخواهيم برد.

او توزيع بيش از سه هزار جلد كتاب داستان، خاطره و رمان با موضوع دفاع مقدس، چاپ و توزيع دو هزار پوستر تمثال مقام معظم رهبري در سال 61 در خرمشهر، نواختن زنگ خاطره، برپايي نمايشگاه‌هاي عكس دفاع مقدس در سراسر استان، اجراي تاتر خياباني در سطح شهركرد و تغيير نام كلاس‌هاي مدارس به نام شهداي دانش آموز استان را از مهم‌ترين برنامه‌هاي اجرايي در هفته دفاع مقدس در استان دانست.

سرهنگ علي بابايي، توزيع كتاب مقاومت در غربت به تعداد هزار جلد ، مسابقه راديويي و تلويزيوني با موضوع دفاع مقدس ، ويزيت رايگان در درمانگاه‌هاي تابعه سپاه به مدت 2 روز، حضور پرسنل نظامي و و انتظامي استان در ميعادگاهاي نماز جمعه ، برگزاري همايش اصناف ، احزاب و سازمان‌هاي مردم نهاد و تجليل از ايثارگران ايثارگران دستگاه‌هاي اجرايي را نيز از برنامه‌هاي هفته دفاع مقدس استان دانست.

وي گفت: برگزاري برنامه ميهماني لاله‌ها در گلزارهاي شهداي استان، سنگرسازي در ميادين و مجتمع هاي ادارات و ورودي هاي شهر، برگزاري همايش زنان نام‌آور قرآني و تجليل از آنان، برگزاري نمايشگاه آثار هنري دفاع مقدس، برپايي ايستگاه نقاشي به طول يك كيلومتر با موضوع دفاع مقدس و انتفاضه و نمايش فيلم‌هاي دفاع مقدس در روستاها و مناطق عشايري نيز از برنامه‌هاي ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان است.

انتهاي پيام
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 199]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن