تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 15 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياران مهدى جوان‏اند و ميان‏سالى در ميان آنان نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

ترازوی آزمایشگاهی

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

پراپ فرم رابین سود

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799512079




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري رييس‌جمهور/‌١/ مشايي مظلوم واقع شد نبايد طرح تحول اقتصادي را سياسي كرد وزارت اطلاعات تحقيقات درباره كرسنت را كامل كند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مشروح نشست خبري رييس‌جمهور/‌١/ مشايي مظلوم واقع شد نبايد طرح تحول اقتصادي را سياسي كرد وزارت اطلاعات تحقيقات درباره كرسنت را كامل كند


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

رييس‌جمهور در دومين نشست مطبوعاتي خود در سال 87 عصر روز پنج‌شنبه به پرسش‌هاي خبرنگاران داخلي و خارجي پاسخ گفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) دكتر احمدي‌نژاد با تسليت ايام شهادت اميرالمومنين، حضرت علي (ع) را معيار انسانيت و صحت عمل و كمال براي همه‌ي انسان‌ها دانست.

دكتر محمود احمدي‌نژاد گفت: بشريت و جهان در آستانه‌ي تحولات بزرگي قرار دارند. دوره‌ي فعلي به پايان رسيده است و در آستانه‌ي ورود به دوران جديدي قرار داريم. دوران حاكميت قدرت، ثروت، نيرنگ و تبليغات دروغين به پايان رسيده و دوران حاكميت فرهنگ، انديشه و ارزش‌هاي متعالي انساني آغاز شده است.

وي افزود: قدرت سلطه‌گراني مانند آمريكا رو به افول است و مي‌بينيد كه رژيم صهيونيستي با 60 سال فساد و تجاوز و اشغالگري و تهديد، رو به اضمحلال است. ملت‌ها بيدار شده‌اند و خواهان پاكي و عدالت در مناسبات هستند.

رييس‌جمهور افزود: قدرت‌هاي بزرگ بايد توبه و از كارهاي زشت خود عذرخواهي كنند، هم‌چنين از رفتارهاي اشغالگرانه‌ي خود دست بردارند و به راه صلح و عدالت بگروند؛ اين راه به نفع همه است، حتي به سود خود آنها.

احمدي‌نژاد هم‌چنين گفت: امروز به فضل الهي موقعيت ايران و جمهوري اسلامي در عرصه‌ي بين‌الملل ممتاز است. ملت ايران يك قدرت بزرگ است و منشأ قدرت ايران به جاي سلاح و ثروت، فرهنگ است. عشق به انسان‌ها، عدالت و صلح پايدار، منشأ قدرت ايران است و ملت ايران پيشاپيش همه‌ي ملت‌ها پرچمدار اين ارزش‌هاست.

وي افزود: هم‌اكنون در عرصه‌ي داخلي، حركت ما شتابان و رو به كمال است. از لحاظ علمي، اقتصادي، صنعتي و فرهنگي قله‌ها به تسخير جوانان و انديشمندان و به اقشار گوناگون كشورمان درمي‌آيد. كارهاي بزرگ، سرنوشت‌ساز و جهش‌گونه در حال انجام است و دولت خدمتگزار و برآمده از آراي مردم در حال خدمت به مردم و دست‌اندركار كارهاي بزرگ است.

رييس‌جمهور گفت: يكي از كارها براي جهش‌هاي بزرگ اقتصادي، طرح اصلاح ساختارها و فراهم‌كردن زمينه براي اجراي اصل سياست‌هاي 44 و تحقق چشم‌انداز به عنوان يك نقطه ارزشمند در مسير كمال ملت ايران در دستور كار دولت است و خوشبختانه با همراهي بي‌نظير مردم اين طرح در مسير اجرا قراردارد.

رييس‌جمهور اظهار كرد: من صميمانه از همه ملت ايران به خاطر اين هوشمندي و دقت نظر و فهم عميق از مسائل تشكر و سپاسگزاري مي‌كنم و در حقيقت اين يك همه‌پرسي بزرگ درباره طرح تحولات ساختاري اقتصادي دولت بود كه ملت به طور يكپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت دادند.

احمدي‌نژاد اظهار كرد: البته در ابتداي عملياتي شدن طرح هستيم و جزئيات بخش‌هاي گوناگون آماده شده است كه به زودي به اطلاع ملت خواهد رسيد و ان‌شاءالله در نزديك‌ترين زمان ممكن اجراي آن آغاز خواهد شد.

احمدي نژاد با اشاره به لايحه مورد نظر گفت: اين لايحه آماده تقديم به مجلس شوراي اسلامي شده و ان‌شاء‌الله من در اولين فرصت بعد از سفر به سازمان ملل در گفت‌وگوي زنده با مردم جزئيات طرح را تشريح خواهم كرد و برنامه‌هاي پيش رو را به اطلاع مردم خواهم رساند.

دكتر احمدي‌نژاد در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به پرسش واحد مركزي خبر درباره فروكش كردن التهاب در بازار مسكن و برنامه‌هاي دولت در اين زمينه، هم‌چنين كاهش قيمت‌ها در ساير بخش‌ها گفت:« برنامه دولت در بخش مسكن به سرعت به دنبال كاهش قيمت‌ها ادامه پيدا مي‌كند.»

به گزارش ايسنا، رييس‌جمهور كشورمان افزود:« ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه است و سال گذشته نسبت به سال قبل 80 درصد رشد داشته، امسال نيز 25 درصد نسبت به گذشته با رشد مواجه بوده‌ايم و بايد بگويم در بخش مسكن كارهاي بيشتري در حال اجراست كه از اول آذر ماه اعلام مي‌شود و با سوداگري در بخش مسكن مبارزه خواهيم كرد.»

وي افزود:« موانع مسكن مهر نيز برطرف شده و ان‌شاء‌الله به طور گسترده ساخت و ساز در تمام شهرها ادامه پيدا مي‌كند تا بازار مسكن به تعادل برسد.»

احمدي‌نژاد افزود:« ‌در رابطه با هزينه‌هاي دولت نيز موفق شديم ريشه‌ي عامل تورم ناشي از هزينه‌ي دولت را با كنترل و مديريت هزينه‌ها بخشكانيم.»

احمدي‌نژاد افزود:« در ساير بخش‌ها كه پول را در بازار بدون برنامه مي‌كنند نيز برنامه‌ريزي‌ها رو به پايان است و در نيمه‌ي دوم سال با كاهش قيمت‌ها و توقف رشد قيمت‌ها مواجه خواهيم بود.»

احمدي‌نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي خود با خبرنگاران در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه‌ي يوميوري ژاپن با اين مضمون كه آيا در سفر به نيويورك قصد داريد با مقامات يا سياستمداران آمريكا يا با اعضاي گروه اوباما ديدار كنيد؟ اظهار كرد: من در برنامه‌هاي سفر به نيويورك پيش‌بيني ملاقات با سياستمداران آمريكا را ندارم، اما همان‌طور كه قبلا هم گفته‌ايم براي گفت‌وگوي آزاد آن هم در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل با كانديداهاي رياست‌جمهوري آمريكا آمادگي داريم.

وي افزود: سال گذشته هم اين سوال مطرح شد كه گفتم آماده‌ي ملاقات با آقاي بوش هستم، اما الان دوره‌ي رياست‌جمهوري آقاي بوش به پايان رسيده و تاثيري در مناسبات و آينده ندارد، اما آمادگي دارم درباره‌ي مسائل جهاني با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در مقابل رسانه‌ها و در صحن سازمان ملل بحث و مناظره كنيم.

رييس‌جمهور هم‌چنين به خبرنگار روزنامه‌ي ژاپني كه بخش اول صحبت‌هاي خود را به صورت فارسي بيان كرده بود گفت: شما فارسي را آرام آرام خوب صحبت مي‌كنيد. بيشتر تمرين كنيد. زبان شيرين فارسي خيلي خوب است.

احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال دارابي، خبرنگار خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) كه بيان كرد «شنيده شده برخي گروه‌هاي سياسي از جمله كارگزاران، مشاركت و حتي بخشي از جمعيت ايثارگران در موضع مخالفت با دولت ائتلاف و جلساتي را در اين راستا برگزار كرده‌اند، نتيجه‌ي اين‌گونه ائتلافات را چه مي‌بينيد؟ به نظر جناب‌عالي هدف از اين ائتلاف‌ها چيست و چه تاثيري در انتخابات آتي دارد؟» اظهار كرد: من هم اين خبر را شنيده‌ام و مطلع شدم كه برخي گروه‌ها كه قبلا به ظاهر متضاد بودند، امروز ائتلاف كرده‌اند. البته مشكلي نيست. در كشور ما آزادي در حد مطلق است. گروه‌ها آزادند با هم ائتلاف و تلاش كنند. آن‌چه مورد تاكيد من است اين است كه در فعاليت‌هاي سياسي، آرمان‌هاي انقلاب، معيارهاي اخلاقي و صداقت مدنظر قرار گيرد.

رييس‌جمهور افزود: همه توجه كنند كه براي سرفرازي كشور، تحقق آرمان‌ها و عزت ملت تلاش كنند. اين ماموريت همه‌ي كساني است كه فكر مي‌كنند بايد در عرصه‌ي سياسي حضور فعالي داشته باشند.

احمدي‌نژاد ادامه داد: بحث‌هايي مطرح مي‌شود كه برخي تلاش مي‌كنند علما و بخشي از آنها را در مقابل دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه علما و تخريب دولت سوءاستفاده كنند. شرايط كشور چه در داخل و چه در صحنه‌ بين‌المللي شرايط خوبي است و آينده هم به مراتب بهتر از امروز است. مي‌خواهند فضا را تخريب و اجازه ندهند دولت كارهاي خود را جلو ببرد و ماموريت‌هاي خود را انجام دهد.

وي گفت: آن مقدار كه من اطلاع دارم بعد از ماه مبارك رمضان، حملات عليه دولت تشديد خواهد شد، اما تاثيري در خدمتگزاري دولت، تصميم‌گيري‌هاي آن و ادامه‌ي مسيرش كه خواست ملت و نياز كشور است، نخواهد داشت.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: طرح تحول اقتصادي ملي است و كسي نبايد آن را سياسي كند؛ چرا كه دولت آماده‌ فداكاري براي تحمل تبعات آن است.

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا، مبني بر اين كه « با توجه به تاكيد مقام معظم رهبري بر لزوم توجه دولت به تورم‌زا نبودن اجراي طرح تحول اقتصادي به ويژه در موضوع پرداخت نقدي يارانه‌ها، دولت چه برنامه‌اي براي جلوگيري از عواقب احتمالي تورمي اجراي چنين طرحي دارد؟ همچنين در عمل به فرموده مقام معظم رهبري، دولت چه اقداماتي براي مقابله با عوامل قابل اجتناب تورم انجام داده است؟» با بيان اين كه به بخشي از اين سوال در سوال‌هاي قبل پاسخ دادم، گفت: رهبري عزيز دو تاكيد داشتند؛ يكي اين كه شتاب‌زدگي نباشد، كه اين حرف حكيمانه‌اي است و دولت با دقت قدم به قدم با استفاده از همه‌ي ظرفيت‌هاي كارشناسي كشور پيش مي‌رود؛ به طوري كه در حال حاضر صدها كارشناس، اقتصاددان و متخصص مديريت اقتصاد در اين طرح در حال همكاري هستند.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه خود و مديران ارشد دولت به طور كامل درگير اين طرح هستند و اينجانب نظارت مستقيمي دارم، گفت: در ملاقات كارگزاران نظام هم مقام معظم رهبري جمله‌اي اضافه كردند كه فرمودند شتابزدگي نبايد به عدم انجام طرح بينجامد و يا طرح عقب‌افتاده و اجرا نشود.

رييس‌جمهور تصريح كرد: ما با توجه به هر دو معيار و كلام رهبري در حال طراحي هستيم و با مشورت نزديك با مجلس، لايحه را هم آماده كرده‌ و تقديم مجلس خواهيم كرد.

وي با بيان اين‌كه «همه‌ ابتكارات و طراحي‌هاي لازم كه در توان ماست را به كار گرفته‌ايم تا ان‌شاءالله اين طرح بزرگ با كم‌ترين آسيب و بالاترين سود براي ملت انجام شود» خاطرنشان كرد: از شما خواهش دارم توجه كنيد اجراي درست و موفق طرح‌هاي اقتصادي نيازمند دو عامل است و غير از حساب‌شده بودن خود طرح دو عامل اجتماعي لازم است.

رييس‌جمهور عامل اول را همراهي مردم دانست و گفت كه اگر اين همراهي وجود داشته باشد در اجراي اين طرح هيچ نقطه ضعفي وجود نخواهد داشت.

وي افزود: عامل دوم آرامش در فضاي اقتصادي كشور است كه مردم نشان دادند وظيفه‌ خود را به خوبي انجام دادند و آمدند همه ثبت‌نام كردند در حالي كه در تاريخ و درهيچ جاي دنيا هيچ فراخواني اين مقدار پاسخ و همراه نداشته است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اينكه در گفت‌وگويي با يكي از هم‌وطنان‌مان در مورد طرح تحول اقتصادي اين فرد در يك جمله‌ كوتاه همه‌ طرح را به زيبايي هرچه تمام‌تر بيان كرد، گفت: مردم خوب متوجه شدند و اميدواريم شما رسانه‌ها و سياسيون نيز همكاري كنيد.

رييس‌جمهور افزود: يك بار ديگر هم گفته‌ام كه اين طرح ملي است و كسي آن را سياسي نكند؛ چرا كه دولت آماده‌ فداكاري براي تحمل تبعات آن است و با توجه به اينكه همه‌ دولت آماده است بنابراين ما فكر مي‌كنيم اگر كار خوبي را مي‌شود امروز انجام داد نبايد با توجيهات سياسي آن را به فردا بيندازيم؛ چرا كه تا روزي كه اين دولت است در خدمت مردم است و مردم فردا هر تصميمي كه بگيرند مبارك است و همه بايد از تصميم ملت تبعيت كنند.

وي افزود: اگر همين دو عامل را رعايت كنيد ان‌شاءالله تبعات منفي اين طرح نزديك به صفر است و با موفقيت عبور خواهيم كرد و ملت ايران در يك نقطه برجسته‌ ديگر به يك الگو براي ساير ملت‌ها تبديل خواهد شد.

رييس‌جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فارس درباره قرارداد كرسنت گفت:« اين ماجرا هم دستمايه‌ حمله به دولت شده است. اين قرارداد قبل از اين دولت منعقد شده بود و وقتي من سر كار آمدم دستور توقف آن را دادم؛ كما اينكه دستور توقف برخي قراردادهاي ديگر را هم دادم.»

احمدي‌نژاد افزود:« ‌در فاصله انتخابات تا استقرار اين دولت من خبردار شدم مي‌خواهند اين قرارداد را امضا كنند كه تماس گرفتم و خواستم اين قرارداد را امضا نكنند، بعد شنيدم باز هم قصد امضاي آن را دارند كه دوباره تماس گرفتم و خواستار امضا نشدن اين قرارداد شدم كه به ما گفتند ماده‌اي را در آن گنجانده‌اند كه در صورت عدم موافقت دولت اين قرارداد اجرا نشود و آن را امضا و براي ما گرفتاري درست كردند.»

وي افزود:« اين اطمينان را مي‌دهم كه اين دولت يك شاهي هم از حقوق ملت را ضايع نخواهد كرد و بسياري از حملات به اين دولت به خاطر اين مساله است.»

احمدي‌نژاد درباره‌ محتواي قرارداد كرسنت گفت:‌« اين قرارداد براساس يك رابطه‌ ناصحيح با بعضي سياسيون كه امروز هم فعال هستند منعقد شده و ارقامي هم رد و بدل شده است. حداقلي از ردوبدل اين ارقام با گواهي برخي افراد و تحقيقاتي كه وزارت اطلاعات كرده، براي من مسجل شده؛ اما چون اين دولت مشهور به ضدفساد است وقتي سر كار آمد طرف مقابل اين آقايان بخشي از بدهي خود را ديگر نداد و اين طرف هم اعلام كرد كه نمي‌گذارد اين قرارداد اجرايي شود. طرف خارجي وقتي خواستار مذاكره درباره اجراي آن قرارداد شد، طرف مقابلش اعلام كرد برگه‌اي دارد كه نشان مي‌دهد فردي با دادن امضا در اين قرارداد رشوه گرفته است؛ در حالي كه كدام احمقي براي رشوه دادن امضا مي‌دهد؟»

وي افزود:« سياست ما همكاري سازنده با كشورهاي همسايه است. ما با بسياري از كشورهاي همسايه خطوط ارتباطي برق داريم كه در فصل‌هايي به آنها برق مي‌دهيم و در فصل‌هايي از آنها برق مي‌گيريم، خط گاز هم مي‌خواهيم برقرار كنيم و بر اساس قيمت روز آن را بدهيم. طرف خارجي كه به دنبال اجراي اين قرارداد است به شرط اينكه به قيمت روز از ما گاز بخرد و تعهد بدهد ديگر تخلفات پشت پرده انجام نمي‌دهد، اگر به دنبال اجراي آن قرارداد است، مي‌تواند با ما مذاكره كند.»

وي با اشاره به حضور علي كردان در اين قرارداد گفت:« كردان نماينده‌ي اين دولت براي مذاكره درباره‌ي مفاد اين قرارداد بود كه در جلسه‌اي هم معاون حقوقي مرا دعوت كرد. در همين حين آقايي كه قبلا در اين قرارداد حضور داشته در تماسي كه با معاون حقوقي بنده مي‌گيرد اعلام مي‌كند اجازه نمي‌دهد اين قرارداد امضا شود و از فردا تبليغات شروع مي‌شود كه كردان و رحيمي متخلف اين قرارداد هستند، درحالي كه آنها تلاش مي‌كردند با مذاكره‌ نگذارند حقوق ملت در اين قرارداد ضايع شود.»

احمدي‌نژاد در ادامه گفت:« اين را بدانيد كه بسياري از موج‌هايي كه راه مي‌افتد ظاهر ضديت با فساد را دارد، اما در باطن هدف گم كردن ردپاي متخلفان را دنبال مي‌كند. من از وزارت اطلاعات مي‌خواهم تحقيقات درباره‌ي اين قرارداد را كامل كند و تكليف دولت نيز روشن است و در منافع ملت با هيچ كس كنار نخواهد آمد، اگر تمام سياسيون هم دست به دست هم بدهند و عليه دولت تخريب كنند، سر سوزني از حقوق ملت عقب‌نشيني نخواهد كرد.»

احمدي‌نژاد افزود:‌« البته دوستان ما هم گاهي در انتقادات خود به دولت اشتباه مي‌كنند كه آن را هم به جان مي‌خريم. تا وقتي من هستم قلم اين دولت پاي امضاي هيچ قراردادي نمي‌رود كه حقوق ملت در آن تضييع شده باشد. آن فرد هم كه به دنبال امضاي اين قرارداد است بايد بيايد و با توجه به شرط‌هايي كه گفتم با ما مذاكره كند؛ والا صرف امضاي يك كاغذ دليل نمي‌شود كه ما اجازه دهيم حقوق ملت تضييع شود و من در اين باره ادعاي خسارت خواهم كرد.»

به گزارش ايسنا احمدي‌نژاد هم‌چنين در پاسخ به پرسش خبرنگار رويترز كه پرسيد «بعد از انتشار گزارش اخير آژانس بين‌المللي انرژي اتمي كشورهاي آمريكا، فرانسه و انگليس خواستار اعمال تحريم‌هاي بيشتر بر ايران شدند، با توجه به اين كه مقامات ايران از جمله نمايندگان مجلس بارها تكرار كرده بودند كه در صورت اعمال قطعنامه‌ي بيشتر عليه ايران،‌ در روابط خود با آژانس و با كشورهايي كه قطعنامه‌ي جديد را تاييد مي‌كنند، تجديد نظر خواهند كرد، اگر شوراي امنيت قطعنامه‌ي ديگري عليه ايران تصويب كند اقدام عملي ايران چه خواهد بود؟» گفت: مشاهده كرديم كه در گزارش اخير البرادعي هم حق به طور كامل به ملت ايران داده شد و ايشان به صراحت نوشتند ما قادر به راستي‌آزمايي صلح‌آميزبودن پرونده‌ي هسته‌يي ايران هستيم و هيچ انحرافي مشاهده نكرده‌ايم.

رييس‌جمهور افزود: ‌البته در گزارش البرادعي جملاتي وجود دارد مبني بر اين كه ايران درباره‌ي ادعاهاي آمريكا پاسخ نداده است و اين حرف درستي است و اصلا آژانس انرژي هسته‌يي حق ندارد اين سوالات را رسيدگي كند؛ چرا كه مقررات آژانس اجازه نمي‌دهد كه هر دولتي عليه عضوي از آژانس ادعايي كرد، اين موضوع در دستور كار قرار گيرد.

وي افزود: حالا هم كه اين موضوعات رسيدگي شده ما هم در حدي كه قانون و حقوق ملت ما اجازه مي‌دهد با آژانس همكاري كرده و اين درحاليست كه ما هيچگاه تسليم زياده‌خواهي‌هاي كسي نخواهيم شد. فعاليتهاي ما صلح‌آميز است و آژانس بيش از 12 بار صلح‌آميز بودن فعاليتهاي ايران را تاييد كرده و ما فكر مي‌كنيم مشكلي به نام هسته‌يي وجود ندارد.

وي افزود: آنها كه اعلام مي‌كنند، مي‌خواهيم ايران را تهديد كنيم اين اظهارات را از روي عجز عنوان مي‌كنند؛ چرا كه اين حرف به ضرر ملت ايران نيست و نشان‌دهنده‌ي بزرگي ملت ايران و عجز عنوان‌كننده‌ي اين مطالب است؛ چرا كه آنها در واقع خودشان را تحريم مي‌كنند؛ اگر مي‌خواهند خود را تحريم كنند مگر ما رفته‌ايم پشت در اتاق‌شان ايستاده‌ايم.

رييس‌جمهور اظهار كرد: مگر ما از آنها چه خواسته‌ايم و اصلا از آنها هيچ چيز نمي‌خواهيم. ملت ايران خود را اداره مي‌كند و همه چيز را مي‌سازد و هر چيز را هم كه تحريم كنند ملت خدا را شكر مي‌كند؛ چرا كه اين كار را به جوانان و صنعت‌گران‌مان واگذار مي‌كنيم و آنها فورا آن را مي‌سازند.

احمدي‌نژاد با اشاره به دستاوردهاي ايران گفت:‌ ملتي كه انرژي هسته‌يي، سلول‌هاي بنيادين، نانو تكنولوژي و علم هوا فضا را داشته و از داناترين پزشكان و مهندسان برخوردار است، نيازمند اين دسته از كشورها نيست و اين اوج عقب‌ماندگي آنهاست كه خيال مي‌كنند با اقتصاد و فناوري، خود را به ملت تحميل كنند؛ چرا كه اين اتفاق نخواهد افتاد.

رييس‌جمهور افزود: زماني اين كشورها فكر مي‌كردند جلو قدرتمندشدن ايران را مي‌گيرند، اما اكنون از ساز و كارهاي دست خود و حيثيت خود دفاع مي‌كنند و ما به آنها نصيحت مي‌كنيم كه اعلام اين اظهارات بس است و اين همه كلنجار رفتن با ملت ايران هيچ چيز براي شما نداشته و چيزي گيرتان نيامده است.

رييس‌جمهور هم‌چنين گفت: دست ملت ايران پر است و بدانيد هرگاه تصميم به مقابله به مثل بگيرد، شما را پشيمان خواهد كرد؛ چرا كه آن قدر ابتكارات دارد كه انجام دهد و اين در حاليست كه من مي‌دانم الان شما {آمريكا، فرانسه و انگليس} پشيمان هستيد. در حال حاضر هم بعضي حرفهاي سياسي را مي‌زنيد و ما معمولا اين حرف‌ها را نديده و نشنيده مي‌گيريم اما هر جا شما دست به عمل بزنيد ما نيز كار خود را انجام داديم؛ چنان‌كه تا كنون نيز اين كارها را انجام داده‌ايم.

احمدي‌نژاد با تاكيد بر اينكه دنيا عوض شده ، تصريح كرد: اين كشورها هم مي‌دانند دنيا عوض شده و آن قدر پنجره‌ها به روي ملت‌ها باز است كه اصلا آنها دو تا از اين پنجره‌ها را نمي‌توانند ببندند و قادر به اين كار نيستند.

احمدي‌نژاد افزود: در حال حاضر صدها تاجر آمريكايي اصرار دارند به ايران جنس بفروشند اما ما امتناع مي‌كنيم.

وي هم‌چنين با اشاره به كشورهاي مورد نظر خبرنگار رويترز گفت: سرمايه‌گذاران بعضي از اين كشورها در حال حاضر اصرار دارند در ايران سرمايه‌گذاري كنند اما ما براي آنها شروطي قائل شديم و جهت اطلاع شما و بسياري از كساني كه خيال مي‌كنند مي‌توانند تحريم كنند اعلام مي‌كنم تحريم كنيد اصلا مهم نيست؛ چرا كه موضوع هسته‌يي تمام شده است.

رييس‌جمهور افزود: احتمال زياد مي‌دهم كه بار ديگر دولت آقاي بوش تبليغاتي به راه بيندازد كه ما مي‌خواهيم به ايران حمله كنيم و ايران را تحريم كنيم و چه‌ها بكنيم، اينها حرفهايي است كه در اين دو سه سال اخير زده‌اند و ديگر دوران اين حرف‌ها تمام شده‌ است. ملت ايران و دولت‌ها بدانند كه ايران از اين حرف‌ها عبور كرده و اين اظهارات تمام شده است.

احمدي‌نژاد با اشاره به اين كه عده‌اي بعد از ماه مبارك رمضان فشارهاي تبليغاتي عليه دولت را زياد مي‌كنند و اين دسته از كشورها نيز تبليغات خود را زياد مي‌كنند، گفت:‌ بايد بگويم اين تبليغات تاثيري در اراده‌ي ملت ايران ندارد.

در ادامه‌ نشست خبري، خبرنگار روزنامه ايران از رييس‌جمهور درباره سخنان اخير مشايي سوال كرد كه احمدي‌نژاد در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستي موضع كاملا روشني است. ايران اين رژيم را هيچ‌گاه به رسميت نشناخته و نخواهد شناخت.

وي ادامه داد: اين رژيم ريشه همه فسادها و تهديدها و جرم‌ها در منطقه است. اين رژيم يك رژيم جعلي و غيرقانوني است. اين رژيم درست شده براي تجاوز، تهديد، فشار به ملت‌ها و پركردن جيب فرمان‌سالاران و تهديد ملت‌هاي منطقه و ملت‌هاي منطقه هيچ‌گاه از اول هم اين رژيم را به رسميت نشناخته‌اند و امروز هم نمي‌شناسند و هيچ‌گاه هم به رسميت نخواهند شناخت.

رييس‌جمهور با بيان اين‌كه صهيونيست‌ها فريبكار هستند، تصريح كرد: يك عده قليل صهيونيست با سازماندهي بسيار پيچيده بر قدرت جهاني حاكم شده‌اند. اين‌طور كه ما برآورد كرده‌ايم امروز كادر اصلي صهيونيست‌ها حداكثر ‌2 هزار نفر است و ‌8 هزار نفر هم عمله دارند. يك تعدادي هم منبع خبر دارند اما چون به مراكز قدرت در آمريكا و در اروپا و به منابع مالي و پولي و مراكز تبليغي مسلط شده‌اند، طوري تبليغات مي‌كنند كه انگار همه‌ دنيا هستند و ملت‌ها با آنها هستند و آنها اكثريت حاكم بر جهان هستند! اين يك دروغ بزرگ است. همان‌طور كه يهودي بودن آنها يك دروغ است و آنها اصلا دين ندارند.

احمدي‌نژاد اضافه كرد: آنها يك مشت دنياطلب بي‌دين و دروغگو هستند كه فقط مي‌خواهند بر ملت‌ها مسلط شوند و حقوق ملت‌ها را چپاول كنند. طبيعي است كه ملت‌ها هيچ‌گاه با رژيم صهيونيستي كنار نمي‌آيند. شنيدم كه يكي از آنها اخيرا گفته‌ ايده اسراييل بزرگ مرده است. من مي‌خواهم اين‌جا بگويم كه ايده‌ اسراييل كوچك هم مرده است و ايده‌اي به نام اسراييل مرده است. ولي اينها از زمان عقب هستند. همان‌طوري كه ايده‌ي اسراييل بزرگ ‌30 سال قبل مرد و اينها نفهميدند و ‌30 سال است كه دارند دست و پا مي‌زنند. امروز هم من به آنها مي‌گويم ايده‌ي اسراييل كوچك هم مرده است.

وي در ادامه خطاب به صهيونيست‌ها اظهار كرد: من نصيحت مي‌كنم براي شما بهتر است دست از ظلم برداريد و توبه كنيد و اگر مي‌خواهيد يك كار خوب در زندگي‌تان انجام دهيد اين است كه سرزمين فلسطين را ترك و رها كنيد ظلم و تجاوز را و به دنبال زندگي خود برويد. خودتان آمده‌ايد و يك عده را هم با دروغ و فريب اسير و با وعده‌ دروغ در شهرك‌ها سپر بلاي خودتان كرده‌ايد و پشت سر آنها مي‌خواهيد جنايت‌هاي خودتان را ادامه بدهيد. من نصيحت مي‌كنم كه ديگر بس است. ‌60 سال كار زشت و جنايت كرديد، برگرديد و توبه كنيد و اجازه بدهيد ملت فلسطين خودش سرنوشت خود را تعيين كند و راه را باز كنيد تا اين كساني كه به دروغ آورده‌ايد برگردند به سرزمين خودشان.

رييس‌جمهور افزود: شنيديد در خبرها كه شبكه‌ قاچاق انسان درست كرده‌اند و از ساير كشورها آدم‌هاي مستحق، فقير و بي‌اطلاع را قاچاق مي‌كنند به سرزمين‌هاي اشغالي و آنها را سپر بلا مي‌كنند. البته تكليف ملت فلسطين معلوم است. اگر اشغالگران بيايند و يك عده بي‌اطلاع و حتي يك عده بي‌گناه را سپر بلا كنند براي تجاوز، ملتي كه در موضع دفاع است بايد مقابله كند؛ حتي با آن بي‌گناهان و حتي با آنهايي كه ناآگاهانه به صحنه آورده شده‌اند.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه تكليف دفاع از فلسطين معلوم است، افزود: تا آزادي همه‌ سرزمين‌هاي فلسطين، اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كند و اشغالگران و از كساني كه سرزمين آنها را اشغال كرده‌اند حق خود را استيفا كند.

وي با اشاره به سخنان اخير مشايي اظهار كرد: حرف آقاي مشايي حرف دولت است و حرف روشن است. ملت ما با ملت‌ها و با مردم مشكلي ندارد. البته ما براي رژيم صهيونيستي نه دولت قائليم و نه ملت. ما اصولا آنها را به رسميت نمي‌شناسيم. ما ملتي به نام اسراييل را به رسميت نمي‌شناسيم. ما دولتي به نام اسراييل را به رسميت نمي‌شناسيم؛ اما با مردمي كه با دروغ و فريب آنجا آورده و سپر بلا شده‌اند مثل همين مزدوراني كه در ارتش آمريكا هستند،- آمريكا و انگليس از كشورهاي آفريقايي و كشورهاي فقير در آن‌جا اطلاعيه مي‌دهند و جواناني كه در زندگي‌شان ماهي ‌50 دلار و ‌100 دلار هم درآمد ندارند به آنها وعده‌ي ماهي هزار دلار و ‌2 هزار دلار مي‌دهند. آنها را مي‌برند آموزش مي‌دهند و به جان ملت‌ها مي‌اندازند.- ما دلمان براي اينها هم مي‌سوزد. گرچه در موضع دفاع، از خودمان دفاع خواهيم كرد و ملت فلسطين از خودش دفاع خواهد كرد؛ ولي ما حساب اينها را با صهيونيست‌ها و شبكه‌ي صهيونيسم جهاني جدا مي‌دانيم. ما مي‌گوييم راه را باز كنيد تا اينها به كشور خود بروند و بروند به سر خانه و زندگي خودشان.

رييس‌جمهور تاكيد كرد: نگاه انقلاب، نگاه دلسوزي براي همه‌ي انسان‌هاست. حتي دلمان براي آقاي بوش هم مي‌سوزد؛ گرچه با او مقابله مي‌كنيم، ولي دلمان مي‌سوزد، انساني كه مي‌تواند خادم باشد، صالح باشد، پاك باشد و دوستدار ملت‌ها، اما آن‌قدر جنايت مي‌كند كه شمارش جنايات هم از دست او در برود. ما دلمان مي‌سوزد. او مي‌توانست يك انسان متعالي و متكامل باشد ولي سقوط كرد و بيش از اين هم سقوط خواهد كرد.

وي تصريح كرد: اگر ما مقابله مي‌كنيم از موضع رحمت است، نه از موضع بغض و كينه، ما عقده‌اي نداريم. ما به دنبال اصلاحيم و اگر در مقابل سياست جباران مي‌ايستيم به خاطر لطف و رحمتي است كه به ملت‌ها داريم. ما با ظلم مخالفيم به خاطر اين‌كه ملت‌ها را دوست داريم. در فلسطين هم همين مساله است. يك مشت فقير و بيچاره را با وعده‌ دروغ سپر بلاي خود كرده‌اند. آنها را به كشتن مي‌دهند براي منافع شبكه‌ي صهيونيسم جهاني. ما مي‌گوييم حساب آمريكا جداست. بايد در را باز كنند، بگذارند اين فقير و بيچاره‌ها برگردند و سران صهيونيسم هم دست از جنايات بردارند. ولي اگر برندارند دست ملت فلسطين آنها را بر سر جايشان خواهد نشاند و حق خود را از آنها خواهد گرفت.

احمدي‌نژاد در ادامه، بخشي از بيانات حضرت امام (ره) در سال ‌57 را براي حاضران خواند و با بيان اين‌كه اين معيار است و اين نوع نگاه حاكمان در جمهوري اسلامي است، گفت: ايشان مي‌فرمايند، «در خود ايران هست، تبليغات هست من‌جمله راجع به اقليت‌هاي مذهبي كه اينها را مستكبران و صهيونيست‌ها تعبير كردند به اين‌كه اگر يك حكومت اسلامي پيدا شود يهودي‌ها را چه خواهند كرد؟ نصارا را چه خواهند كرد؟ زرتشتي‌ها را چه خواهند كرد؟ اينها را خواهند قتل‌عام كرد. اين حرف بسيار غلط است. حكومت اسلامي اگر چنان‌چه ان‌شاءالله برپا شود ما اين يهودي‌ها هم كه از ايران رفته‌اند و بازي‌شان داده‌اند و رفته‌اند به اسراييل و گرفتار شده‌اند در آن‌جا با دست يهودي‌ها و اسراييلي‌هايي كه از آمريكا آمده‌اند يا از دولت‌هاي ديگر رفته‌اند آن‌جا، اين دسته‌هاي يهودي را كه اينها آن‌جا برده‌اند و الان كه مي‌بينيد بسيار در صحنه هستند. اگر ان‌شاءالله دولت عادلي تشكيل شد آنها را دعوت مي‌كنيم. يهودي‌هايي كه مملكتشان ايران بوده است دعوت مي‌كنيم كه به وطن خودشان برگردند و با آنها كمال خوش‌رفتاري را دولت اسلامي مي‌كند. اسلام قوانيني است كه تمام اقشار بشر را براي آن احترامات قائل است. البته يك استثناهايي هست براي آنهايي كه شلوغ‌كارند و براي آنهايي كه خرابكارند براي آنها هيچ است. اما مثل يهود كه اهل /ذمه/ هستند و تمام اهل كتاب، نصارا و زرتشتي‌ها همه‌ي اينها در مملكت اسلامي با رفاه و با احترام آن‌جا توقف مي‌كند و اين‌كه گفته شده است كه اگر يك حكومت اسلامي تاسيس بشود چه خواهد شد و چه خواهد شد. اينها تبليغاتي است كه براي بر هم زدن اين نظام تبليغات مي‌شود و اين تبليغات غلط است.»

رييس‌جمهور هم‌چنين به فرمايشات مقام معظم رهبري اشاره كرد و گفت: رهبري عزيز فرمودند« راه حل ما براي مساله‌ فلسطين راه حلي انساني است. ما مخالف اين هستيم كه كساني را كه با تبليغات دروغ به آن‌جا آورده‌اند به دريا بريزند يا آتش بزنند. با حفظ حق دفاع مشروع ملت فلسطين، طرح جمهوري اسلامي اين است كه در آن‌جا رفراندوم آزاد برگزار شود و همه‌ي مردم فلسطين، مسلمان، يهودي و مسيحي، نوع حكومت و دولت خود را انتخاب كند و آنها درباره‌ مهمانان ناخوانده كه ناآگاهانه و بر اثر تبليغات آنها به آن‌جا آورده شده‌اند تصميم‌گيري كنند و به آنها اجازه داده شود با اجازه‌ دولت ملي فلسطين و تحت مقررات حاكم فلسطين زندگي كنند.»

رييس‌جمهور ادامه داد: توجه كنيد اين دو براي ما معيار است. جالب است وقتي من بحث از هولوكاست را مطرح كردم يك هجوم سنگين از بيرون توسط صهيونيست‌ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده‌اي عليه من سازماندهي شد. امروز هم حرف آقاي مشايي اين است كه ما با مردم مشكلي نداريم، اما هيچ‌گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي‌شناسيم. نقطه‌ تقابل ما صهيونيست‌ها و جنايتكاران هستند و ما دلمان براي مردمي كه اسيرند و مردمي كه به آنها اجازه نمي‌دهند از سرزمين‌هاي اشغالي خارج بشوند مي‌سوزد. اين حرف، حرف مكتب ماست، حرف ملت ماست و حرف دولت ماست.

به گزارش ايسنا،احمدي‌نژاد در عين حال تصريح كرد: البته ممكن است در بيان مطالب و در استخدام كلمات، سلايق و ادبيات متفاوت باشد ولي بدانيد برخورد با ماجراي دروغين هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي كه در فلسطين جريان دارد با دلسوزي براي كساني كه به دست اشغالگران و صهيونيست‌ها سپر بلا شده‌اند دو روي يك سكه است و يك حقيقت هستند. موضع ما در مقابل همه‌ مردم دنيا يكي است. البته بر اساس عدالت. اين به معناي تاييد غصب حقوق ملت فلسطين نيست. ما تا استيفاي يك سر سوزن از سرزمين فلسطين در كنار ملت فلسطين ايستاده‌ايم و حمايت‌هاي سياسي و معنوي خود را به طور همه‌جانبه ادامه خواهيم داد.

رييس‌جمهور اظهار كرد: ضمن احترام به همه‌ي كساني كه در ماجراي اخيري كه به وجود آمد اظهارنظر كردند، به‌خصوص نمايندگان عزيز مجلس و تشكر از حساسيتي كه نشان دادند كه درست هم هست، چرا كه آن‌قدر رژيم صهيونيستي در بين ملت‌ها منفور است كه حساسيت‌ها در برابر اين رژيم بسيار بسيار بالاست و من تشكر مي‌كنم از همه‌ي نمايندگاني كه حساسيت نشان دادند، اما مي‌خواهم اين‌جا اظهار كنم كه آقاي مشايي مظلوم واقع شد.

احمدي‌نژاد با بيان اين‌كه او (مشايي) او هيچ‌گاه واژه‌ي «ملت اسراييل»‌ را به كار نبرده است، تصريح كرد: آقاي مشايي از ‌18 سالگي در صحنه‌هاي انقلاب بوده است تا به امروز و بيش از ‌30 سال به انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است. ده‌ها سخن عليه رژيم صهيونيستي در همين روزها و همين ماه‌ها و در همين دولت داشته است. موضع او موضع دولت است و در خدمت دولت و در خدمت ملت است. هركجا كه بوده در خدمت ملت بوده است و ‌30 سال پاك، انقلابي و فداكار زندگي كرده اما در اين ماجرا ايشان مظلوم واقع شد. برخي افراد گفتند ايشان گفته‌اند «ملت اسراييل» ولي ايشان هيچ‌گاه چنين واژه‌اي را به كار نبرده است و هيچ‌گاه به كار نخواهد برد.

رييس‌جمهور خطاب به رسانه‌ها گفت:‌ من بايد به يك نكته اشاره كنم كه در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد. مي‌بينيد كه يك واژه بالا و پايين بشود چه مسائل سنگيني را به وجود مي‌آورد. خواهش من از رسانه‌ها اين است كه در نقل مطالب دقت و مراقبت كنيد كه ظلمي اتفاق نيفتد.

به گزارش ايسنا دكتر احمدي‌نژاد در ادامه نشست خبري خود در پاسخ به پرسش خبرنگار روزنامه‌ي همشهري مبني بر اينكه « به طور صريح بگوييد موضع دولت درباره تخريب مراجع تقليد و توهين به آنها چيست و پاسخ شما در رابطه با درخواست مراجع براي بركناري مشايي چه خواهد بود؟» خاطرنشان كرد: تخريب‌ها را قبول نداريم و معتقدم ارتباطي به دولت ندارد. البته كشور ما آزاد است و افراد نظرات خود را اعلام مي‌كنند كه بسيار ارزشمند است اما من از تحليل‌گراني كه نظرات خود را مي‌دهند مي‌خواهم توهين نكنند به خصوص توهين به مراجع كه در ترويج فرهنگ اسلامي ، تربيت طلاب، پيگيري و نشر فرهنگ اسلامي و غيره نقش مهمي را ايفا مي‌كنند.

احمدي‌نژاد افزود: مراجع محترمند و جايگاه خود را دارند و ما به مراجع احترام كامل مي‌گذاريم . ما نهايت احترام را براي مراجع قائل هستيم، اما تصميم‌گيري در عرصه‌ي سياست كشور تابع مقررات موجود است و اجراي مقررات به معناي توهين به كسي نخواهد بود.

وي افزود: توصيه‌ها نمي‌توانند در تصميم‌گيري‌ها دخالت كنند، ضمن اين كه نظرات را محترم مي‌دانيم تصميمات دولت مستقل از اظهارنظرهاي افراد گرفته مي‌شود، حتي اگر افراد محترم و عزيز باشند.

رييس‌جمهور در ادامه نشست مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان درباره موضوع طرح تحول اقتصادي و اينكه اين طرح از سوي مخالفان با دو موضع متناقض روبه روست، گفت:‌ درست است. ما در برابر اظهارنظرهاي متناقض از سوي افراد واحد قرار گرفته‌ايم .

وي افزود: اگر سال اول دولت اين طرح را اعلام مي‌كرديم مي‌گفتند كارشناسي نيست و حالا كه در سال‌هاي آخر مطرح شده است مي‌گويند شتاب‌زده يا انتخاباتي است. بايد بگويم اگر اجراي اين طرح سياسي است يعني اينكه هر كار مثبتي در كشور سياسي است و نبايد در كشور كار سياسي كرد، يعني اينكه نبايد در كشور كار مثبت كرد وهيچ دولتي نبايد كار كند.

رييس‌جمهور گفت: سال گذشته طرحي براي سهميه‌بندي بنزين مطرح شد كه بسيار ابتدايي و در حد يك خط بود .

سنگين‌ترين كار اجرايي انجام شد و تمام پمپ‌ بنزين‌هاي كشور به مركز كنترل وصل شده‌اند و البته بايد بگويم در زمان اجراي اين طرح از نمايندگان مجلس خواهش كردم تا فرصت دهند طرح را آزمايش كنيم و با كارت انجام دهيم تا اين همه فشار براي سهميه‌بندي به وجود نيايد؛ چرا كه شبكه‌ گسترده‌اي است و اگر دچار مشكلي شود با بحران مواجه مي‌شويم.

وي افزود: اما مطمئن شدم اين طرح براي زمين زدن دولت است و نه براي حل مشكل بنزين، بنابراين به دوستان گفتم هر طور شده آن را اجرايي كنند و دولت توانست سنگين‌ترين تكليف بعد از انقلاب بر دوش دستگاه اجرايي را به خوبي اجرا كند و كمترين انحراف را در اين مسير داشتيم .

رييس‌جمهور اظهار كرد: چون مي‌دانند دولت توانمند بر اجراست مخالفت مي‌كنند و جايي كه دولت ضعف ندارد ضعف مي‌تراشند و تبليغات مي‌كنند؛ در حالي كه مي دانند دولت با لطف خدا و حمايت مردم زمين نمي‌خورد.

احمدي‌نژاد با طرح اين پرسش كه چرا برخي نمي‌خواهند كارهاي خوب در كشور اجرا شود؟ گفت:‌ در دولت‌هاي قبل به نحوي جلو اقدامات مثبت را مي‌گرفتند و در اين دولت هم به نحو ديگر. بايد بگويم مهم اين است كه طرح به نفع كشور است يا به ضرر آن و اگر به نفع است چرا مانع‌تراشي مي‌كنند.

به گزارش ايسنا، ‌احمدي‌نژاد در ادامه اضافه كرد:‌ ما تمام قوانين لازم براي اجراي طرح را در اختيار داريم و اين قوانين در قانون برنامه ، قانون وزارت رفاه و قانون حمل و نقل وجود دارد اما مي‌خواهيم اين طرح با تفاهم و هماهنگي و مشاركت همه انجام شود.

وي افزود: ما نمايندگان مجلس را بهترين دوستان خود مي‌دانيم و معتقديم از عناصر ارزشي و انقلابي و بهترين ياران دولت امروز در مجلس هستند و مي‌خواهيم كه با كمك يكديگر اين طرح را اجرايي كنيم. خوشبختانه اكثريت قريب به اتفاق اعضاي مجلس نيز موافق اين طرح هستند و بايد بگويم همان‌هايي كه براي مردم فلسطين دلسوزي كردند پشت دولت و قضيه‌ي اجراي طرح تحول اقتصادي هستند.

احمدي‌نژاد خطاب به برخي افراد كه مانع‌تراشي مي‌كنند، گفت: ماه رمضان است. به جاي اين كه جلسه بگذاريد و نقشه بكشيد كه بعد از ماه رمضان به دولت حمله كنيد جلسه بگذاريد و براي خدمت به مردم تلاش كنيد.

وي افزود: به جاي اين كه جلسه‌ بگذاريد و از علما عليه دولت امضا بگيريد طرح و پيشنهادهايي براي حل مشكلات ارائه دهيد و بايد بگويم كه هيچكدام از آنهايي كه مخالفت مي‌كنند حتي يك صفحه پيشنهاد براي رفع مشكلات كشور ارائه نكرده‌اند و سه سال است كه مداوم حمله مي‌كنند. اين دولت جرات كرده به مردم كمك كند ، كمكش كنيد، اگر كمكش نمي‌كنيد سكوت كنيد؛ چرا كه ممكن است بعدها خودتان در اين جايگاه بنشينيد.

وي درباره اين كه اجراي دقيق طرح به چه زماني موكول مي‌شود، گفت: در تلاش هستيم از نيمه دوم سال طرح را اجرايي كنيم و بايد بگويم نظام مالياتي از اول مهر عملياتي مي‌شود. نظام توزيع كالا شروع شده و نظام بانكي از نيمه‌ي دوم سال آغاز خواهد شد. ما همه تلاش خود را مي‌كنيم در نيمه‌ دوم سال طرح هدفمندسازي يارانه‌ها با قدرت انجام شود.

احمدي نژاد اضافه كرد: براي اينكه مشكلي ايجاد نشود و همكاري و همراهي همه‌ي نمايندگان مجلس را در اين طرح داشته باشيم لايحه جامعي تنظيم شده كه به زودي به مجلس تقديم مي‌شود‌، بعد از بازگشت از سفر به سازمان ملل هم در برنامه‌اي تمام جزئيات را براي مردم تشريح مي‌كنيم.

ادامه دارد....
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 159]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن