تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816412572




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآنطلب استمداد يك هنرمند قرآني از مسئولان هنري و مقامات كشوري


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: در حاشيه شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآنطلب استمداد يك هنرمند قرآني از مسئولان هنري و مقامات كشوري
گروه هنر: «صابر بيكس» فرش‌باف پيشكسوتي است كه آثار شاخص ديني و قرآني را در كارنامه هنري خود دارد و با مشكلات فراوان همچنان در اين راه گام برمي‌دارد ولي اين‌بار براي تكميل تابلوفرشي با موضوع مرقد امام علي(ع) از مقامات كشور طلب كمك كرده است.
«صابر بيكس» فرش‌باف در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا) كه در غرفه اساتيد هنر شانزدهمين نمايشگاه بين‌المللي قرآن انجام گرفت، درباره آثار به نمايش درآمده خود در نمايشگاه بيان كرد: 2 تابلوي «وان يكاد» به صورت آماده دارم كه يكي از آن‌ها در قطع 60*50 و ديگري در قطع 85*65 است كه به صورت برجسته كار كرده‌ام.

وي كه از 7 سالگي كار فرش را آغاز كرده، در توضيح هر يك از اين 2 تابلو گفت: يكي از اين تابلوها تصوير باغ بهشت است كه وان ‌يكاد روي آن به صورت برجسته بافته شده است و ديگري به صورت «تمام‌هنري» است كه نيمه‌كاره است.

اين هنرمند فرش در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبني بر اين كه منظور از «تمام‌هنري» چيست، اذعان كرد: منظور از تابلوي تمام هنري يعني تمام خط‌هاي اين اثر تذهيب‌مانند است و داخل زمينه‌اش به صورت سايه‌روشن است كه در هر رنگ زمينه از 4 رنگ استفاده شده و هر 4 رنگ با طيف‌هاي رنگي متفاوت كارشده است.

وي كه حدود 35 سال است به هنر فرش مشغول است، افزود: تابلوي ديگر «وحده لااله الا هو» است كه در قطع 45*40 با زمينه مشكي است وگره‌هاي آن گره‌هاي آويز با بافت تركي تبريز است. «يا مهدي ادركني» تابلوي ديگرم است كه به درخواست دانشجوياني كه براي بازديد از نمايشگاه آمده بودند، كار كردم كه اين تابلو ترمه‌دوزي است و با منجوق‌هاي مرواريد كار شده است.

بيكس كه در حدود 22 سال با استاد رسام عرب‌زاده، پدر فرش نوين ايران كار كرده است، گفت: ستاد نمايشگاه قرآن آرم نمايشگاه را سفارش داده كه بافتن اين تابلوفرش را به صورت زنده و در حضور مردم در غرفه هنرمندان نمايشگاه قرآن انجام مي‌دهم. اين كار نيز به صورت برجسته است و خط‌هايش آويز است.

وي درباره يكي از آثارش كه مشكل فيلمبرداري دارد چنين توضيح داد: اثري دارم به نام مرقد مطهر امام علي(ع) كه قرار است به مجموع كارهايم در نمايشگاه بين‌المللي قرآن اضافه شود. اين كار دو سال و نيم وقت مرا گرفت.

اين هنرمند فرش كه در سازمان ملل، دفتر شهرداري و دفتر حمايت از فلسطين اثر از خود به جاي نهاده، در ادامه گفت: از آنجا كه مقام معظم رهبري امسال را سال نوآوري و شكوفايي ناميدند، اين كار را به صورت فشرده انجام داده و روز ميلاد حضرت علي(ع) به اتمام رساندم. اين كار جديدترين كار من است.

وي جديدبودن اين اثر را چنين تبيين كرد: عكس مرقد(سنگ مقبره) را هيچ كس و هيچ سازماني ندارد و اين فرش در هيچ جاي دنيا بافته نشده است. اين عكس از نواده‌زادگان امام حسن(ع) به من رسيده است و به‌ دليل مشكل فيلمبرداري نمي‌توانم در جايي آن را نمايش دهم.

بيكس در پاسخ به خبرنگار ما مبني بر علت مشكل فيلمبرداري اين تابلوفرش گفت: من براي اين فرش زحمت بسياري كشيده‌ام ولي ثمره كارم تاكنون هيچ بوده است. من نمي‌خواهم اين فرش مورد استفاده تاجران قرار گيرد بلكه انتظار دارم با نظر مقامات كشوري به آستان قدس رضوي هديه دهم.

اين فرش‌باف كه يكي از آثارش در دفتر رياست‌جمهوري است، ادامه داد: از سال 1386 تا ميلاد امام علي(ع) اين اثر كار برده است. از مقامات عالي‌رتبه مي‌خواهم كه اين فرش را به نظر كارشناسي بررسي كنند و پس از بررسي كارشناسي تصميم دارم آن را به آستان قدس رضوي هديه دهم.

وي كه تابلوفرش آرم شهرداري تهران را به شكل ساعت در كارنامه هنري خود دارد، در بررسي آثار كمي و كيفي نمايشگاه قرآن بيان كرد: در كل تمامي آثار هم به لحاظ كمي و هم به لحاظ كيفي خوب است چون در جايي كه قرآن هست، از آن حمايت مي‌شود و اين حمايت با دليل انجام مي‌شود.

بيكس در پاسخ به خبرنگار هنرهاي تجسمي ايكنا با اين مضمون كه آيا در مسابقه نمايشگاه قرآن شركت خواهد كرد، گفت: آثار بين‌المللي فراواني دارم ولي تا به‌حال در هيچ مسابقه‌اي شركت نداده‌ام چون دوست ندارم آثارم را در مسابقه شركت دهم.

او كه در زمان رياست‌جمهوري خاتمي 3 فرشش براي حمايت از سالمندان فلسطين به كوفي عنان تحويل داده شده، علت شركت نكردن در مسابقات را چنين توضيح داد: وقتي تابحال حمايتي نشده‌ام چرا آثارم را در مسابقه شركت دهم. اين براي من جاي سوال است كه چرا تاكنون از من حمايت نشده است.

وي ادامه داد: نامه‌هاي فراواني به رياست‌جمهوري فرستاده‌ام كه همگي بي‌جواب مانده‌اند. از بيمه و تحصيلات برخوردار نيستم و اين درحالي است كه جانباز شيميايي هستم و در بمباران سردشت شيميايي شدم و سالياني از عمرم را در جبهه خدمت كرده‌ام، مشكلات مالي فراواني دارم ولي با اين حال از كمك به هر كسي كه نيازمند باشد، دريغ نكرده‌ام. 50 نفر دانشجو براي آموزش به من مراجعه كردند و به آن‌ها آموزش دادم و همه را به دوره عالي رساندم كه هر كدامشان به مرتبه‌اي رسيده‌اند كه در منزل كار انجام مي‌دهند.

بيكس در پايان سخنان خود بار ديگر از مسئولان و مقامات عالي‌رتبه كشوري براي بررسي تابلوفرش خود استمداد طلبيد و گفت: من خدمات افتخاري فراواني را در شهرداري انجام دادم و هيچ حقوقي دريافت نكردم، در حال حاضر مستاجر هستم، نه بيمه هستم و نه از جايي حمايت مي‌شوم و اكنون تنها دارايي من اين تابلوفرش مرقد مطهر امام علي(ع) است كه از مسئولان ذي‌ربط تقاضا دارم كه آن را به ديده كارشناسي بررسي كرده و پس از بررسي به آستان قدس رضوي هديه دهم.
 جمعه 29 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن