تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):رجب نام نهرى است در بهشت از شير سفيدتر و از عسل شيرين‏تر هركس يك روز از ماه رجب ر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816265721




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کلیسای میلان و آشنایی با معماری ان


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: كليساي جامع ميلان در شهر لمباردي در شمال ايتاليا واقع شده است. اسقف حال
حاضر جهان به نام ديونيجي تتامانزي در اين كليسا مستقر مي‌باشد.
شهرت
اين كليسا در جهان بواسطه اهميت آن در ترويج مسيحيت ، ايفاي نقشي عمده در
استحكام اعتقادات و سنن كاتوليك‌ها، آلات قديمي موسيقي بي‌نظير و معماري
گوتيك شگفت انگيز آن مي‌باشد.
ساخت اين بنا كه به زبان ايتاليايي دومو
دي ميلانوخوانده مي‌شود از اواخر قرن 14 ميلادي تا قرن 19 بطول انجاميده (
به نوعي از انجاييكه همچنان بر روي آن كار مي‌شود، هنوز پايان نيافته است.)
كليساي
جامع بعد از كليساي سنت پيترز باسيليكا در رم ، بزرگترين كليسا در
ايتالياست و بعد از كليساي جامع سويل در اسپانيا ، بزرگترين كليسا با
معماري گوتيك در جهان است.
ارتفاع سالن مركزي اين كليسا تنها از ارتفاع باقيمانده‌هاي سالن همسرايي كليساي بئاويس در فرانسه كمتر است.

تاريخچه
نقشه
شهر ميلان ،‌ با خيابانهايي كه يا از كيساي جامع منشعب و يا بدور آن حلقه
شده‌اند، دومو رابيشتر به سايتي مركزي در رومن مديولانوم بدل كرده است تا
كليسايي عمومي براي تبادل آرا .
كليساي جديد سنت امبروس در اوايل قرن
پنجم در اين سايت ساخته شد و در سال 836 نيز كليسايي ديگر به آن اضافه شد .
هنگاميكه در سال 1705 آتش هر دو ساختمان را در كام خود كشيد، اين دو كليسا
به عنوان دومو بازسازي شدند.

آغاز
ساخت بنا در سال 1386 بوسيله
اسقف آنتونيو دِ سالوزُ به سبك گوتيك قديمي رايونانت كه بيشتر فرانسوي بود
تا ايتاليايي، آغاز شد. اين تصميم با به قدرت رسيدن جيان گاليزُ ويسكنتي
عموزاده اسقف مقارن شد و شرايط براي نجيب زادگان و طبقه كارگر كه تحت فشار
ستمهاي بارنابو ( فرد قبل از ويسكنتي ) منكوب شده بودند، بسيار بهبود يافت.
قبل از آغاز كار اصلي، سه ساختمان بزرگ خراب شدند : قصر اسقف، قصر عمومي و
محل غسل تعميد " سنت استفان در بهار " و در همين حال از كليساي قديمي
ماريا ماگيور به عنوان مخزن سنگ استفاده شد. شوق ساختمان بي‌نظير جديد خيلي
زود مردم را فراگرفت و گاليزُي زيرك به همراه عموزاده‌اش اعانه

قابل
توجهي را براي بناي در حال ساخت جمع‌كردند. برنامه ساخت بسيار دقيقي توسط
كارخانه دومو كه در آن 300 كارگر تحت سرپرستي مهندس ارشد سيمونه دِ
اُرسنيگْ كار مي‌كردند، تنظيم شد.گاليزُ به كارخانه اجازه داد تا براي
استفاده بيشتر از سنگ مرمر از معدن كاندوليا استفاده كند و آنهار را از
پرداخت ماليات معاف نمود.
در سال 1389 سرمهندس فرانسوي نيكولاس يث
بناوتور مسوول الحاقات گوتيك به كليسا شد. دو سال بعد معمار ديگر فرانسوي
جين ميگنوت مسوول ارزيابي و تكميل كارهاي انجام شده پيشين گرديد. در اين
مقطع بالاخص كارهاي سنگي بنا به تكينك جديدي جهت بالابردن و حمل سنگهاي
ساختمان تا ارتفاع در حال افزايش ساختمان احتياج داشت. ميگنوت معتقد بود
كليه كارهاي انجام شده تا اين مقطع بطور كلي" بدرد نخور" بوده و "بدون علم
خاصي" انجام شده است.با اينكه در سالهاي بعد پيش بينيهاي ميگنوت عمدتا
نادرست از آب در آمد اما با اين حال وي مجموعه اي از مهدسين گالزا را جهت
مميزي و نظارت استخدام نمود تا كه تكنيكها و وسايل كاري بهبود يابد.كارها
به سرعت پيش ميرفت بطوريكه تا زمان مرگ گالزا در سال 1402 تقريبا نيمي از
بنا تكميل شده بود. بااين حال ساخت كامل بنا بدلايل ضعف مالي و ايده هاي
ساختماني تا سال 1480 بطول انجاميد: در اين مقطع شاخصترين كاري كه انجام
گرديد مجموعه گنبدهاي ماركو كارلّي و پاپ مارتين 5(1424) وقاب پنجره هاي
برجسته بنا (در دهه 1470) بودند كه در آنها پرترهاي سنت جان، با كريستوفر
دوموتيس و سان اليگوس و سنت جان در دمشق هر دو تهيه شده توسط نيكولا
داوارلانصب گرديدند. در سال، 1452 در دوران فرانچسكو سفورزا ، مجموعه
شبستانها و راهروهاي كليسا با ارتفاع حدود شش پنجره تكميل گرديدند . در
سالهاي 1500-1510، در دوران لودويكو مفورزا، مجموعه گنبدهاي چند ضلعي كليسا
تكميل شده و با مجموعه اي از چهار سري پانزده تايي از مجسمه ها درداخل
تزيين گرديد. اين مجسمه ها رامجموعه اي از پرتره هاي پيامبران، قديسين و
ساير شخصيتهاي انجيل تشكيل ميدهد. اين در حالي است كه قسمت خارجي گنبد تا
مدتها بدون هيچگونه تزئيناتي باقي مانده بود كه تنها موردي كه تزئينات
خارجي آن نيز انجام شد منار مخروطي شكل آمادئوس بود كه در سالهاي 1507-1510
ساخته شد. اين قسمت مجموعه عمليات دوران رنسانس است كه در با هارموني و
هماهنگي خوبي به معماري گوتيك بنا متصل گرديده است.
در دوران سلطه
اسپانيايي ها، كليساي جديد علي رغم اينكه فضاهاي داخلي آن هنوز بطور كامل
طراحي داخلي آن به پايان نرسيده بودند به بهربرداري رسيد به علاوه
قسمتهايي
از شبستانها و راهروها و بال غربي كليسا بطور كامل انجام نگرديد. در سال
1552 جياكومو آنتناتي، مامور، ساخت ارگ براي كر شمال كليسا گرديدو گزپه مدو
چهار عدد از شش عدد پايل كليسا را ساخت كه قرار بود دكوراسيون فضاي بيروني
كليسا را تشكيل دهد. ( اين برنامه توسط فدريكو برومئو تكميل گرديد.) در
سال 1562....؟؟؟؟

كارلو برومئو
بواسطه جاه طلبيهاي كارلو با مقام
اسقف اعظمي كه در اختيار داشت ،تمامي مانيومنهاي باقي مانده در دئومو
جابجا شد. اين جابجايي شامل مقبره هاي جيوواني،بارنامبو ،فرانچسكو و همسرش
بيانكا، گالزا مارياو لادوويكو سفورزا بود كه همگي به مكان نامعلومي انتقال
يافتند. با ين حال در 1571 ميانه رويي كه برومئو از خود نشان داد در مورد
قراري است كه وي با پلگرو پالگريني به عنوان سرمهندس گذاشت و با حركت آهسته
اي باعث متقاعد كردن پالگرينو از برادران ديني كليساي دئومو گرديد كه نه
تنها مجسمه ها ي فبريكا دوباره مورد بازنگري قرار نگيرد.
برومئو و
پلگريني هردرو در شكل دادن به ظاهر رنسانسي كليسا تلاش بسيار كردند ودرآن
به ماهيت اياليايي/ رومي توجه بسيار شده بود و از ظاهر گوتيك بنا كه در اين
زمان به عنوان سبكي خارجي ديده ميشد كاسته شده بود. درحالي كه راهروي اصلي
هنوز بسيار ناقص بود،پلگريني نوع رومي آنرا با ستونهاي بسيار بزرگ و
ستونهاي يادبود و فضاهاي مياني طراحي كرد. وقتي كه طرح پلگريني آشكار شد
مسابقه جهت طراحس فاسادهاي جانبي اعلام شد،و تقريبا دوازده طرح ارسال شد از
جملا طرح انتونيو باركا.
كليساي جامع ميلان
اين كليسا در لومباردي
در ميلان، شمال ايتاليا قرار دارد. اين كليسا مقر اسقف اعظم ميلان است. كه
در حال حاضر شخص ديونيگي تتامانزي است.
اين كليسادر دنياي مسيحيت بخاطر
ترويج مراسم سنتي دعاي كاتوليك از معروفيتي جهاني برخوردار است. ميراث
بسيارقوي موزيك اين كليسا و زيبايي خيره كنند معماري گوتيك آن از مهمترين
نقاط شاخص اين كليسا هستند.
اين كليسا از اواخر قرن 14 ميلادي تا قرن 19
ساخته شد و به قولي هنوز نيز در حال ساخت است. اسن كليسا از بزرگترين
كليساهاي جهان است و دومين كليساي بزرگ ايتاليا پس از
كليساي جامع رم( سنت پيتر) از لحاظ
اندازه .و نيز دومين كليساي بزرگ كاتوليك جهان از نظر بزرگي پس از كليساي سويل در اسپانيا.
ارتفاع داخلي فضاي داخلي گنبد اين كليسا تنها از كليسا بوويس در فرانسه كوچكتر است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 468]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن