تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 10 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنيا، بخ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1802898134




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست خبري رييس جمهور؛ صهيونيست ها،عقب مانده سياسيعضويت غير دائم شوراي امنيت حق ايران است


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: مشروح نشست خبري رييس جمهور؛ صهيونيست ها،عقب مانده سياسيعضويت غير دائم شوراي امنيت حق ايران است
تهران-حيات

رييس جمهور تصريح كرد: طرح ماجراي هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي كه در سرزمين اشغالي جريان دارد ،با دلسوزي براي كساني كه به دست اشغالگران و صهيونيست ها در فلسطين ساكن شده اند و سپر بلا قرار گرفته اند ،دو روي يك سكه و يك حقيقت است.
به گزارش حيات ،محمود احمدي نژاد بعداز ظهر پنج شنبه در نشست خبري با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي كه 2.5 ساعت به طول انجاميد ،به سوالات مختلف آنان در حوزه هاي سياسي داخلي و خارجي ، برنامه هسته اي ، طرح تحول بزرگ اقتصادي و مسايل منطقه اي و بين المللي پاسخ داد.
رييس جمهور با اشاره به ايام ليالي قدر گفت: در اين شب ها كه شب هاي تعيين سرنوشت بشر است، از خداوند متعال متضرعانه مي خواهم بهترين، زيباترين و متعالي ترين سرنوشت را براي بشر رقم بزند كه همان محو ستم، استكبار و برتري جويي و استقرار برادري و صلح و عدالت درجهان است.
وي همچنين با تسليت شهادت مولاي متقيان علي (ع) به همه انسان هاي آزاده گفت: اميرمومنان علي (ع) انساني كامل و متعلق به تمام بشريت و معياري كمال براي انسانها است.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه بشريت و جهان در آستانه تحولي بزرگ است و بشر در پايان يك دوره و در آستانه ورود به دوره جديد است، خاطر نشان كرد: حاكميت ثروت ، نيرنگ و تبليغات دروغين كشورهاي مستكبر تمام شده و حاكميت فرهنگ ، انديشه و ارزشهاي متعالي انساني آغاز شده است.
وي افزود : دوران سلطه گري آمريكا و نيز رژيم صهيونيستي به عنوان منشأ شصت سال فساد و تجاوز و اشغالگري رو به اضمحلال است و ملتها امروزه خواهان مناسباتي از روي برادري و برابري هستند.
رئيس جمهور اضافه كرد: قدرت هاي بزرگ بايد به علت كارهاي زشت خود از ملت ها عذرخواهي كنند و به راه حق و عدل كه راه همه انسانهاي متعالي است، بگروند .

* موقعيت ممتاز ايران

احمدي نژاد با اشاره به اوضاع داخلي كشورمان اظهار داشت: اكنون به فضل الهي موقعيت ملت ايران و جمهوري اسلامي در عرصه هاي بين المللي موقعيتي ممتاز است. ملت ايران قدرتي بزرگ است اما قدرتي صالح و انساني؛ چرا كه منشاء قدرت ملت ايران ، سلاح ، ثروت و دروغ نيست بلكه فرهنگ ، عشق به انسان ها ، عدالت و صلحي پايدار در همه جهان است .
وي افزود : اكنون ملت ايران پيشاپيش همه ملت ها، پرچمدار برادري ، امنيت پايدار ، پاكي ، صلح و عدالت است .
رئيس جمهور اضافه كرد : در عرصه هاي داخلي نيز حركت ملت ايران شتابان و رو به كمال است و قله هاي علمي ، اقتصادي ، صنعتي و فرهنگي يكي پس از ديگري به تسخير جوانان، انديشمندان و قشرهاي گوناگون ملت در مي آيد .
* جزييات طرح تحول اقتصادي بزودي به اطلاع مردم مي رسد
رييس قوه مجريه كار ملت ايران را برداشتن گام هاي بزرگ، تصميم گيري هاي سرنوشت ساز و حركت جهش گونه به سمت قله ها دانست و گفت: امروز دولت خدمتگزار و برآمده از آراي مردم ، در خدمت مردم و دست اندركار كارهاي بزرگ است. طرح بزرگ تحول اقتصادي يكي از اين كارها است كه شامل اصلاح ساختارها و فراهم كردن مقدمات جهش بزرگ اقتصادي براي اجراي اصل 44 قانون اساسي و تحقق سند چشم انداز است و به عنوان نشانة ارزشمندي در مسير كمال ملت ايران در دستور كار دولت قرار گرفته كه با همراهي بي نظير مردم، اين طرح در مسير اجرا قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه 63 ميليون نفر از مردم ايران در اين طرح ثبت نام و اطلاعات مورد نياز دولت را تكميل كرده اند، گفت: البته برخي از اين افراد فقط به خاطر تكميل فرم اطلاعاتي دولت و كمك به اجراي دقيق اين طرح در آن شركت كردند. هفت ميليون نفر هم به درخواست دولت از ثبت نام خودداري كردند و اينها كساني بودند كه تصور مي كردند نيازي به حمايت هاي رفاهي دولت ندارند.
رئيس جمهور با قدرداني از همة ملت ايران به خاطر هوشمندي و دقت نظرشان در استقبال از اين طرح تصريح كرد: اين حركت در واقع يك همه پرسي بزرگ دربارة طرح تحول اقتصادي دولت بود كه ملت به صورت يكپارچه به اين فراخوان دولت پاسخ مثبت داد.
وي افزود: البته در ابتداي عملي شدن اين طرح هستيم و جزئيات آن آماده شده و به زودي و پس از سفر به سازمان ملل به اطلاع مردم خواهم رساند.
وي ادامه داد: اين طرح در نزديك ترين زمان ممكن نيز اجرا خواهد شد؛ چنانچه لايحة آن نيز آمادة تقديم به مجلس شوراي اسلامي است.

*سياست هاي ثبات بخش دولت

رئيس جمهور در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوالي درباره برنامه هاي دولت براي مهار قيمت مسكن و ثبات قيمت ها در بازار گفت : برنامه هاي دولت در بخش مسكن به سرعت اجرايي شده و ساخت مسكن با رشد خوبي مواجه شده است. در اين بخش سال گذشته 80 درصد رشد داشتيم و امسال در ساخت مسكن تاكنون 25 درصد رشد داريم .
وي افزود : در بخش مسكن اقدامات بيشتري انجام خواهد شد و از اول آذر با سوداگري هاي كاذب در اين بخش مقابله جدي خواهد شد .
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد : همچنين موانع موجود در بخش مسكن مهر نيز برطرف شده است و ساخت و ساز در همه شهرها ادامه خواهد داشت تا به تعادل بازار مسكن برسيم .
رئيس جمهور در پاسخ به اين پرسش كه آيا از الگوي مهار ثبات قيمت مسكن در ديگر بخش ها نيز استفاده مي شود ، گفت : طرحهاي دولت براي ثبات قيمت ها در ديگر بخش ها نيز اجرا خواهد شد كه بزودي اعلام مي شود .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : در هزينه هاي دولت موفق شديم ريشه هاي عامل تورم را مهار و با مديريت در مقابل بخش هايي كه پول را به صورت غير كارشناسي در جامعه تزريق مي¬كنند، مقابله كنيم كه در اين زمينه برنامه ها اعلام خواهد شد .

* آمادگي براي مناظره با نامزدهاي رياست جمهوري آمريكا در صحن سازمان ملل

رييس جمهور در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه يوميوري ژاپن مبني بر اينكه آيا در سفر به نيويورك با سياستمداران آمريكايي و يا گروه باراك اوباما نامزد انتخابات رياست جمهوري آمريكا گفت و گوهايي پيش بيني شده است، اظهار داشت: در برنامه هاي من ملاقات با سياستمداران آمريكايي پيش بيني نشده است اما قبلا هم اعلام كردم كه براي گفتگو آمادگي دارم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: اين گفتگو بايد آزاد ، در مقابل رسانه ها و البته در صحن سازمان ملل درباره مسائل جهاني باشد. من سال گذشته هم در مصاحبه اي گفتم آماده ام با آقاي بوش مناظره كنم اما اكنون دوره آقاي بوش به پايان رسيده و در حال حاضر او تاثيري در مناسبات آينده ندارد امسال آماده هستم با كانديداهاي رياست جمهوري آمريكا در صحن سازمان ملل متحد در مورد مشكلات و معضلات جهاني گفت و گو كنم .

* معيارهاي فعاليت سياسي احزاب

دكتر احمدي نژاد در پاسخ به اين سوال كه برخي گروه هاي سياسي و احزاب در موضع مخالفت با دولت با يكديگر ائتلاف كرده اند، نظر شما در اين باره چيست؟ نتيجه اين ائتلاف را چه مي بينيد و فكر مي كنيد كه آيا تاثيري در انتخابات آينده دارد يا نه؟ اظهار داشت: من هم اين خبر را شنيده ام كه بعضي گروه هايي كه پيش از اين مواضع متضادي با هم داشتند، امروز عليه دولت ائتلاف كرده اند. البته در كشور آزادي مطلق وجود دارد و همه گروه ها آزادند با هم ائتلاف داشته باشند.
وي افزود:تاكيد مي كنم كساني كه فكر مي كنند بايد در صحنه سياسي حضوري فعال داشته باشند، بايد به آرمان هاي انقلاب، معيارهاي اخلاقي و صداقت توجه كنند و همگي براي سرافرازي كشور،تحقق آرمان ها و عزت ملت تلاش كنيم.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : بعضي ها تلاش مي كنند بخشي از علما را در برابر دولت قرار دهند و از شخصيت و جايگاه آنها براي تخريب دولت سوء استفاده كنند ولي امروز بحمدالله شرايط كشور در عرصه داخلي و بخصوص بين المللي بسيار خوب است و آينده اي بهتر از امروز هم در انتظار ماست.
رييس جمهور با اشاره به اينكه عده اي مي خواهند فضا را تخريب كنند و اجازه ندهند دولت به پيش برود، گفت: عده¬ اي قصد دارند بعد از ماه مبارك رمضان
حملات خود را عليه دولت تشديد كنند ولي اين تصميم آنها تاثيري در تصميم گيري هاي دولت براي خدمت به ملت نخواهد داشت.

* صهيونيست ها ؛ عقب مانده سياسي

احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران رسانه هاي داخلي و خارجي در پاسخ به سوالي درباره سخنان اخير «رحيم مشايي» مبني بر دوستي با مردم اسرائيل و موضع دولت درباره رژيم صهيونيستي تصريح كرد: موضع دولت در برابر رژيم صهيونيستي يك موضع روشن است ،اين رژيم را هيچ گاه به رسميت نشناخته ايم و نمي شناسيم و تمام كشورهاي منطقه نيز اين رژيم غير قانوني را به رسميت نمي شناسند. اين رژيم غير قانوني براي فشار به ملتها و پر كردن جيب سرمايه سالاران و تهديد عليه ملتهاي منطقه بوجود آمده است و هيچ كشوري در منطقه آن را به رسميت نمي شناسد.
وي با اشاره به اينكه صهيونيستها انسان هايي فريبكار هستند كه بر مراكز ثروت و قدرت جهاني حاكم شده اند، خاطر نشان كرد: براساس بررسي ما صهيونيست ها دو هزار نفر كادر اصلي دارند و چند هزار نفر نيز به جاسوسي براي اين رژيم مشغولند ولي چون صهيونيستها بر مراكز قدرت مالي ، پولي و رسانه اي جهان مسلط شده اند، به گونه اي تبليغ مي كنند كه گويا همه ملتها با آنها همراه هستند و اين يك دروغ بزرگ است.
رييس جمهوري اضافه كرد: صهيونيست ها حتي دين ندارند و يهودي بودن آنها نيز يك دروغ است. آنها يك مشت دنيا طلب و بي دين هستند كه فقط به فكر جنايت و چپاول ملتها هستند.
رئيس جمهور با اشاره به سخنان اخير يكي از مقامات رژيم صهيونيستي مبني بر اينكه ايده اسرائيل بزرگ مرده است، گفت: ايده اسرائيل بزرگ سي سال پيش مرده بوده است اما اينها از زمان عقب هستند كه تازه متوجه اين موضوع شده اند. امروز حتي ايده اسرائيل كوچك نيز ايده اي مرده تلقي مي شود و اصلاً ايده كشور اسرائيل چه كوچك و چه بزرگ يك ايده مرده است.
دكتر احمدي نژاد افزود: بهتر است صهيونيستها توبه كنند و بهتر آن است كه سرزمين فلسطين را رها كنند.
وي با بيان اينكه صهيونيست ها عده اي را به عنوان پناهنده از كشورهاي فقير با خود به اين سرزمين آورده اند تا در شهرك هاي صهيونيستي سپر بلاي آنها باشد، خاطر نشان كرد: رژيم صهيونيستي با ايجاد شبكه هاي قاچاق انسان تعدادي از انسانها را از كشورهاي مختلف به سرزمين فلسطين قاچاق مي كند و از آنها به عنوان سپر بلا سود مي برد و اجازه نمي دهند آنها به سرزمين خود بازگردند؛ البته تكليف ملت فلسطين حتي در برابر كساني كه سپر بلاي تجاوزگران شده اند، ايستادگي و مقاومت است و اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كند.
رئيس جمهور درباره گفته هاي اخير مشائي نيز خاطرنشان كرد: ما براي رژيم صهيونيستي، دولت و ملتي قائل نيستيم و ما اصولاً ملتي به نام اسرائيل و دولتي به نام اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم. ما نسبت به مردمي كه با دروغ و با فريب آنجا آورده شده اند ، دلسوزي مي كنيم ما دلمان براي بوش هم مي سوزد؛ اگر چه با او مقابله مي كنيم زيرا او مي توانست انساني متعالي و متكامل باشد اما سقوط كرد و بيشتر هم سقوط خواهد كرد.
دكتراحمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ما دلمان براي اين افراد مي سوزد و اگر مقابله هم مي كنيم، از موضع رحمت است و نه از موضع كينه و عقده ، گفت: اگر در برابر سياست جباران مي ايستيم به علت لطف و رحمت به ملتهاست زيرا ملتها را دوست داريم و در فلسطين نيز همين مسئله است.
دكتراحمدي نژاد افزود: عده اي بيچاره را با فريب و دروغ به آنجا آورده و سپر بلاي خود كرده اند و براي منافع شبكه صهيونيسم جهاني به كشتن مي دهند. حرف ما اين است كه حساب اينها از صهيونيست ها جداست.
رئيس جمهور اضافه كرد : بايد در را باز كنند تا اين بدبخت هاي بيچاره به خانه خود برگردند. اين به نفع سران صهيونيسم است كه خود نيز برگردند و از جنايات دست بردارند اما اگر دست برندارند، دست قدرت ملت فلسطين و دست قدرت ملتها، آنها را سر جايشان خواهد نشاند و ملت ها حقوقشان را از آنان خواهد گرفت.
رئيس جمهور با استناد به بخشي از فرمايشات امام خميني (ره) در سال 57 ابراز داشت : ايشان فرموده اند « در خود ايران هست ، تبليغات هست از جمله راجع به اقليت هاي مذهبي كه اينها يعني مستكبران و صهيونيست ها تبليغ كرده اند به اينكه اگر يك حكومت اسلامي پيدا بشود، يهودي ها ، نصارا و زرتشتي ها را چه كار خواهند كرد؟ اينها را قتل عام خواهند كرد، چه و چه. اين حرف بسيار غلط است حكومت اسلامي اگر چنانچه انشاء الله برپا بشود ما اين يهودي ها هم كه از ايران رفته اند و بازي شان داده اند و رفته اند به اسرائيل و الان گرفتارند در آنجا ، با دست اين يهودي ها و اسرائيلي هايي كه از آمريكا آمده اند و يا از دولت هاي ديگر رفته اند آنجا، اين دسته هاي يهودي را كه آنجا برده اند و اينها هم با خيالاتي به آنجا رفته اند و آنطور كه مي گويند بسيار در سختي هستند، اگر انشاء الله دولت عادلي تشكيل شود آنها را دعوت مي كنيم. يهودي هايي كه مملكتشان ايران بوده است دعوت مي كنيم كه به وطن خودشان برگردند و با آنها كمال خوش رفتاري را دولت اسلامي مي كند، اسلام نيامده است كه بشر را تحت مضيقه قرار دهد. اسلام يك قوانيني است كه تمام قشرهاي بشر را براي آن احترامات قائل است. البته يك استثنائاتي هست براي آنهايي كه شلوغ كارند ،آنهايي كه خرابكارند ،براي آنها هيچ كس تساهلي قائل نشده است اما نسل يهود كه اهل ذمه هستند تمام اهل كتاب، ‌نصارا، يهود و زرتشتي ها همه اينها در مملكت اسلامي با رفاه و احترام آنجا توقف مي كنند. اينكه گفته شده است اگر حكومت اسلامي تشكيل شود چه خواهد شد و چه خواهد شد اينها تبليغاتي است كه براي نگهداري شاه و براي برجا ماندن اين قدرت ،تبليغاتي مي شود و اين تبليغات غلط است.»
احمدي نژاد با تأكيد بر حفظ حق دفاع مشروع ملت فلسطين افزود: در اين باره طرح جمهوري اسلامي ايران اين است كه در آنجا رفراندوم آزاد برگزار شود و همة مردم فلسطيني الاصل، مسلمان، يهودي و مسيحي، نوع حكومت و دولت خود را انتخاب كنند.پس از اين انتخاب است كه آنها دربارة ميهمانان ناخوانده كه ناآگاهانه و بر اساس تبليغات صهيونيست¬ها به آنجا آورده شده¬اند، تصميم گيري مي كنند. پس از اين تصميم گيري به آنها اجازه داده شود كه آنجا را ترك كنند و يا با اجازة‌ دولت ملي فلسطين و تحت مقررات حاكميت فلسطين، زندگي كنند.
رئيس جمهور در ادامه گفت: جالب است وقتي بنده بحث هولوكاست را مطرح كردم يك هجوم سنگين از بيرون توسط صهيونيست ها و طرفداران آنها و در داخل هم توسط عده اي عليه من سازماندهي شد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: امروز هم حرف آقاي رحيم مشايي اين است كه ما با مردم مشكلي نداريم اما هيچ گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم. وي هيچگاه واژه "ملت اسرائيل" را بكار نبرده است و نخواهد برد. ولي دلمان براي مردمي كه اسيرند و اجازه نمي دهند از سرزمين هاي اشغالي خارج شوند، مي سوزد و اين حرف، حرف مكتب و ملت و دولت است.
رئيس جمهور در عين حال تصريح كرد: البته ممكن است در بيان مطالب و در استخراج كلمات، سلايق و ادبيات متفاوت باشد.
وي تاكيد كرد: برخورد با ماجراي دروغين هولوكاست و افشاي هولوكاست حقيقي كه در سرزمين فلسطين جريان دارد، با دلسوزي براي كساني كه به دست اشغالگران و صهيونيست ها، سپر بلا شده اند، دو روي يك سكه بوده و يك حقيقت است.
رئيس جمهور با تأكيد بر اينكه موضع ايران در برابر مردم همه دنيا يكسان است،گفت: البته اين موضع بر اساس عدالت است و اين به معناي تأييد غصب حقوق فلسطيني ها نيست.

* مشايي مظلوم واقع شد

دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: تا استيفاي يك سرسوزن از حقوق ملت فلسطين، در كنار ملت فلسطين ايستاده ايم و حمايت هاي سياسي و معنوي خود را به طور همه جانبه از فلسطيني ها ادامه خواهيم داد.
وي در عين حال گفت : ضمن احترام به همه كساني كه اظهارنظر كردند؛ بخصوص نمايندگان عزيز مجلس و با تشكر از حساسيتي كه نشان دادند و درست هم هست، اما در اينجا اظهار مي كنم كه آقاي مشايي در قضيه اخير مظلوم واقع شد زيرا وي هيچ گاه واژه "ملت اسرائيل" را در سخنان خود بكار نبرده است.
رييس جمهور اضافه كرد : آقاي مشايي از 18 سالگي در صحنه هاي انقلاب خدمت كرده و پاك زيسته است و دهها سخنراني عليه رژيم صهيونيستي داشته است.رحيم مشايي، 30 سال پاك ، انقلابي و فداكار زندگي كرده است اما به نظرم با اين ماجراي اخير ، مظلوم واقع شد.
رئيس جمهور در ادامه افزود: بعضي ها گفتند كه مشايي گفته است «ملت اسرائيل » ، اما ايشان هيچ گاه چنين واژه اي بكار نبرده است و به كار نخواهد برد.
وي در عين حال خطاب به خبرنگاران توصيه كرد: در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد چرا كه وقتي يك واژه اندكي كم و زياد شود مسايل سنگيني را به وجود مي آورد. بنابراين مراقبت كنيد كه ظلمي اتفاق نيفتد.

* الزامات لايحه تحول اقتصادي

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره تمهيدات دولت براي كاهش آثار تورمي طرح تحول اقتصادي گفت : رهبري عزيز در ديدار اعضاي دولت در اين زمينه دو تأكيد داشتند كه يكي از آنها اين بود كه شتابزدگي نباشد . اين توصيه حكيمانه اي است و دولت با دقت و قدم به قدم و با استفاده از همة ظرفيت كارشناسي خود اين طرح را پيگيري مي كند .
وي با بيان اينكه صدها كارشناس و متخصص، دولت را در اجراي اين طرح ياري مي دهند، اظهار داشت: رئيس جمهور و مديران ارشد به طور كامل درگير طراحي هاي آن هستند و من نظارت مستقيم دارم.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه مقام معظم رهبري در آن ديدار همچنين فرمودند كه نبايد شتاب زدگي به عدم انجام طرح بيانجامد يا طرح عقب بيافتد و اجرا نشود ، خاطر نشان كرد: دولت با توجه به اين دو معيار در حال طراحي است و با مشورت نزديك با مجلس، لايحة مربوط به آن را تقديم مجلس خواهيم كرد . همة‌ ابتكارات و طراحي هاي لازم را به كار گرفته ايم تا ان شاء الله اين طرح بزرگ با كمترين آسيب و بالاترين سود براي مردم انجام شود .
وي با تاكيد بر اينكه اجراي درست و موفق طرح هاي اقتصادي نيازمند همراهي مردم و آرامش فضاي اقتصادي كشور است، گفت : مردم نشان داده اند كه وظيفه خود را خوب انجام مي دهند و در هيچ جاي دنيا هيچ فراخواني اين همه پاسخ نداشته است.اميدواريم رسانه ها و سياسيون نيز با دولت در اجراي اين طرح همكاري كنند اين طرح طرحي ملي است و كسي آن را سياسي نكند .
احمدي نژاد تصريح كرد : دولت آمادة فداكاري براي تحمل تبعات اين طرح است . معتقديم اگر كاري امروز به خوبي انجام مي شود نبايد با توجيهات سياسي آن را به فردا بيندازيم .
رئيس جمهور تصريح كرد : تا روزي كه اين دولت بر سر كار است در خدمت مردم خواهد بود و مردم هر تصميمي بگيرند آن تصميم مبارك است و همه بايد از تصميم ملت تبعيت كنند .
احمدي نژاد گفت : اگر اين دو عامل يعني همراهي مردم و آرامش اقتصادي كشور رعايت شود، تبعات منفي اين طرح نزديك به صفر خواهد شد و ان شاء الله موفق خواهيم بود و ملت ايران در يك نقطة برجستة ديگر الگويي براي ساير ملت ها خواهد شد .

* هر عملي ، عكس العمل ملت ايران را در پي دارد

رييس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آمريكا و انگليس خواستار تشديد تحريم ها عليه ايران شده اند و چنانچه شوراي امنيت سازمان ملل قطعنامه جديدي صادر كند، چه عكس العملي خواهيد داشت، گفت: در گزارش اخير البرادعي حق به طور كامل به ايران داده شد. البرادعي در گزارش خود ذكر كرد كه قادر به راستي آزمايي فعاليت هاي هسته اي ايران هست و هيچ انحرافي در اين فعاليتها نمي بيند . البته در قسمتي از اين گزارش آمده بود كه ايران درباره ادعاهاي آمريكا نسبت به فعاليتهاي هسته اي اش پاسخي نداده است .
وي تصريح كرد: البته اين مورد هيچ اشكالي ايجاد نمي كند چرا كه اصولاً آژانس بين المللي انرژي اتمي براساس مقررات اجازه ندارد به ادعاهاي كشورهاي ديگر عليه يك كشور رسيدگي كند. البته ما تا جايي كه حقوق ملتمان اجازه مي داد همكاري كرديم و هيچ وقت تسليم زياده خواهي هاي ديگران نمي شويم.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه آژانس تاكنون بيش از 12 بار بر صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرده است، گفت : فكر مي كنيم امروز هيچ مشكلي به نام مشكل هسته اي براي ايران وجود ندارد و آنها صرفاً از روي عجز و ناتواني از تحريم ايران حرف مي زنند؛ ضمن اينكه ايران به راحتي خودش را اداره مي كند و به نيروي جوانان و صنعتگرانش تكيه دارد و امروز آنها نيازمند رابطه با ايران هستند .
رئيس جمهور گفت: اين اوج عقب ماندگي اين كشورهاست كه فكر مي كنند با اقتصاد و فناوري مي توانند خودشان را به ما تحميل كنند .
احمدي نژاد خاطر نشان كرد : امروز فقط براي حفظ آبرويشان اين حرفها را مي زنند؛ چرا كه زماني تصميم داشتند جلوي قدرتمند شدن ايران را بگيرند و حالا كه ايران قدرتمند شده مجبور شدند موضع دفاعي بگيرند.
رئيس جمهور خطاب به قدرت هاي زورگو گفت: بدانيد هر طور رفتار كنيد ايران با شما مقابله به مثل خواهد كرد و آن روز قطعاً پشيمان مي شويد. البته من مي دانم كه الان هم پشيمان هستيد هر چند حرفهاي سياسي مي زنيد و ما هم اين حرفهايتان را نديده و نشنيده مي گيريم ولي بدانيد هر وقت دست به عمل بزنيد ما هم دست به كار مي شويم.
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد: امروز آنقدر پنجره به روي ملتهاي دنيا باز است كه با بستن دو پنجره نمي توانيد كاري بكنيد.
رئيس جمهور گفت: احتمال مي دهم دولت بوش بزودي تبليغات جديدي را عليه ايران درباره حمله و تحريم هاي جديد راه بيندازند همانطور كه عده اي نيز قصد دارند بعد از ماه مبارك رمضان عليه دولت جوسازي كنند. اما بدانيد ملت ايران از اين حرفها عبور كرده اند و اين حرفها تاثيري در اراده ملت ايران ندارد.

* دولت در تصميم گيري ها تابع قانون است

رئيس جمهور در ادامه نشست مطبوعاتي در پاسخ به سوالي درباره جسارت به ساحت مراجع عظام تقليد تصريح كرد: جايگاه مراجع در كشور ، جايگاهي بسيار محترم است و دولت هيچگونه تخريب چهره علما و مراجع را قبول ندارد. البته كشور ما كشوري آزاد است و افراد آزادانه اظهارنظر و تحليل مي كنند ولي خواهش مي كنم اين افراد در تحليل هاي خود، از توهين به مراجع خودداري كنند.
دكتر احمدي نژاد افزود : جايگاه والاي علما به واسطه تربيت طلاب و پيگيري نشر فرهنگ اسلامي جايگاهي مقدس است. البته تصميم گيري در عرصه كشور تابع قانون است و دولت در تصميم گيري ها هيچگونه توصيه افراد هر چند محترم را نمي تواند لحاظ كند.
* از اقدام عليه دولت پرهيز شود
رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوالي درباره هدفمند كردن يارانه ها خاطر نشان كرد: درباره طرح آزاد كردن يارانه ها با اظهارنظرهاي متفاوتي روبرو شديم. برخي مي گفتند اگر سال اول برگزار مي شد كاري غيركارشناسي واقع مي شد و برخي مي گويند اگر سال آخر باشد بيشتر جنبه تبليغاتي دارد. حتي برخي معتقد بودند دولت اين طرح را رها كند و بر گردن دولت آينده بياندازد و برخي ديگر اين طرح را يك طرح سياسي قلمداد مي كردند.
وي گفت : اگر اين طرح سياسي است و همه كارهاي مملكت بر اساس سياست است، پس هيچ كاري نبايد انجام شود چون همه كارها را مي توان سياسي تلقي كرد.
احمدي نژاد با اشاره به اينكه مصوبه اجراي سهميه بندي بنزين يك مصوبه ابتدايي بود امااين قانون سهميه بندي بنزين 28 اسفند ماه85 به دولت رسيد و با لحاظ تعطيلات اول سال، عملا دولت يك ماه و نيم فرصت داشت تا مصوبه سهميه بندي بنزين را اجرايي كند، تصريح كرد: تجربه بنزين يك تجربه ناب بود و عليرغم پيگيري ها و فشار مجلس مي توانست بحران ساز باشد. از ابتدا مشخص بود كه اين طرح براي زمين زدن دولت پيگيري مي شد ولي اين دولت توانست سنگين ترين تكليف خويش پس از انقلاب اسلامي را به دوش بكشد و با موفقيت به سرانجام برساند.
رئيس جمهور اضافه كرد : عده اي با دولت مخالفت مي¬كنند فقط بخاطر اينكه دولت مي تواند همچون مسئله بنزين با هوشمندي مردم و كمك خداوند عمل كند و زمين نخورد. من تعجب مي كنم كه چرا عده اي نمي گذارند كارهاي خوب در كشور انجام شود؟ آيا طرح آزاد سازي يارانه ها به نفع كشور است يا به ضرر كشور؟ اگر به نفع كشور است پس چرا بعضي ها نمي خواهند اجرا شود؟
رئيس جمهور با تاكيد بر اينكه در حال حاضر نمايندگان مجلس از بهترين دوستان دولت هستند و همه از ياران انقلابي و ارزشي و اكثر قريب به اتفاق آنها پشتيبان دولت هستند، گفت: من توصيه مي كنم كساني كه در اين شبهاي ماه مبارك رمضان از علما عليه دولت امضاء جمع مي كنند، اين كار را كنار بگذارند و جلسه اي تشكيل داده و براي رفع مشكلات مردم و كشور راهكارهاي جديد ارائه كنند و اگر خواهان كمك نيستند بهتر است كه سكوت كنند.
دكتر احمدي نژاد گفت : طرح نظام مالياتي از نيمه دوم سال اجرا مي شود و مقدمات طرح توزيع كالا شروع خواهد شد همچنين از نيمه دوم سال طرح هدفمند كردن يارانه ها نيز اجرا خواهد شد.

* نگاه دولت به لايحه حمايت از خانواده

احمدي نژاد در ادامه اين نشست خبري در پاسخ به پرسشي درباره لايحه خانواده و حذف دو ماده از آن در مجلس اظهار داشت: اين لايحه را قوه قضائيه به دولت داد تا تقديم مجلس كند. اعضاي هيئت دولت در بررسي لايحه متوجه شدند كه موضوع محدوديت ازدواج مجدد يا مسكوت و يا خيلي ضعيف است و تصميم گرفتند مانعي بگذارند كه ازدواج مجدد به راحتي انجام نشود و نوشتند كه عدالت باشد و قاضي در اين باره نظر بدهد.
وي گفت: پس از اين موضوع جنجالي ايجاد و اعلام شد كه دولت اجازه ازدواج مجدد داده است. اما اين اشتباه است ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما صاحب نظر شرعي، فقهي و قانونگذار نيستيم و اعضاي دولت گفتند همينطور اجازه ندهيد هر كس هر چند بار كه دلش خواست ازدواج مجدد كند زيرا كار خوبي نيست و بايد موانعي گذاشت.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه مجلس همان مانع دولت را سنگين تر خواهد كرد، تصريح كرد: مجلس هم در فضاي دولت خواهد بود گرچه برخي معاونان كميسيون ها و ديگران دولت را محكوم كردند ، اشكال ندارد. دولت را محكوم كنيد اما موانع را بگذاريد. ما دست شما را مي بوسيم و تشكر مي كنيم.
رئيس جمهور تاكيد كرد: مهم اين است كه قانوني براي تحكيم خانواده و حمايت از حقوق زن و خانواده تصويب شود اما رسانه ها و خانم ها هم مراقب باشند زيرا ديدم كه خود خانم ها عليه لايحه دولت داد سخن سر دادند اما هوشيار باشيد در پس بازي هاي سياسي حقايقي مدفون نشود.
وي در پاسخ به سوالي درباره گزارش اخير رئيس جمهور از عملكرد دولت گفت: گزارش هايي كه ارائه كردم داير بر عملكرد دولت بود اما مي توان آن را جزيي تر هم گزارش داد كه مثلاً قبلاً چه كمبودهايي بوده و براي رفع آن چه اقداماتي شده است.

* پيشبرد قوي ديپلماسي رسمي و عمومي درنيويورك

احمدي نژاد درباره برنامه سفر به نيويورك گفت: در سفر گذشته ادبيات جديدي بر دنيا حاكم شد و اين ابتكار ملت ايران بود كه اختيار امور را بدست گرفت. البته در اين سفر ملاقاتهاي رسمي هم داشتيم كه با جديت پيگيري كرديم و در سفر بعدي هم همچنان هر دو ديپلماسي رسمي و عمومي را پيش خواهيم گرفت.
وي در تشريح اين نوع از برنامه ها گفت: در سفر آتي نيز با اقشار گوناگون از جمله با اصحاب انديشه و هنرمندان آمريكايي نشست مفصلي خواهيم داشت. نشست اديان با حضور رهبران اديان از سراسر دنيا، نشست آفريقا و نيز نشست همبستگي براي صلح در جهان كه با ابتكار ايران برگزار مي شود از جمله اين ديدارهاست.
وي افزود: در اين سفر با چند رسانه آمريكايي هم مصاحبه خواهيم داشت ، همچنين با جمعي از دانشجويان كه امكان آمدنشان فراهم باشد ، ديدار و گفتگو خواهيم داشت.

* قرار داد كرسنت به دستور رييس جمور متوقف شد

رئيس جمهوردر پاسخ به پرسشي درباره قرارداد كرسنت گفت : ماجراي كرسنت نيز از ماجراهايي بود كه دستماية حمله به دولت شد . اين قرارداد قبل از اين دولت با يك چندم قيمت روز آن موقع منعقد شده است كه پس از سر كار آمدن اين دولت ، بلافاصله اين قرارداد را براي بررسي بيشتر متوقف كردم ، البته قراردادهاي ديگري هم بوده كه به دستور رئيس جمهور متوقف شده است .
دكتر احمدي نژاد اضافه كرد : در فاصله انتخابات تا استقرار دولت چند بار از مسئولان وزارت نفت به دليل پايين بودن قيمت ها خواستم هيچ قراردادي امضا نشود كه بعداً متوجه شدم كه امضا مي كنند و پس از پي گيري اعلام مي كردند ماده اي در قرارداد گذرانده ايم كه تا به امضاي دولت نرسد اجرايي نخواهد شد ولي مجدداً قراردادها امضا مي شد كه اين مسئله گرفتاري هايي براي ما به وجود آورد و روابط ما را با بعضي دولت هاي دوست مخدوش كرد .
رئيس جمهور در ادامه گفت: به عنوان اصلي كلي بدانيد كه اين دولت اجازه نخواهد داد يك ريال از حقوق ملت ضايع شود و بسياري از حملاتي كه به مجموعه دولت مي شود به خاطر همين اصل است.
وي با اشاره به نحوه انقعاد قرارداد كرسنت اظهار داشت: كرسنت بر اساس يك رابطة ناصحيح با بعضي از سياسيون كه امروز هم فعال هستند با قيمت بسيار پايين منعقد شد كه با گزارش وزارت اطلاعات و گواهي افرادي براي من مسجل شد كه در پشت صحنة اين قرارداد پول هايي رد و بدل شده است و مستنداتش هم در اتاق من موجود است .
رييس جمهور افزود : بخشي از قرارداد پشت صحنه رد و بدل شده است و در زمان اين دولت كه به دولت ضد فساد مشهور بود، جلوي ادامة اين قرارداد گرفته شد.

احمدي نژاد اضافه كرد : اين شخص ، بقيه بدهي را به افراد پشت پرده نپرداخت و گفتند نمي گذاريم كه اين قرارداد منعقد شود هر چند كه ما هم نمي گذاشتيم اين قرارداد ظالمانه منعقد شود .
پس از اين مساله سروصدا بلند شد و كاغذي درست كردند كه اين فرد به افرادي رشوه داده است كه البته اين مساله هم جعلي بود .
رئيس جمهور در ادامه افزود: اين فرد اخيراً به وزارت نفت مراجعه كرده و خواهان خريد به قيمت روز شده است. در اين زمينه آقاي كردان كه قائم مقام وزارت نفت بود با تيم كارشناسي وزارت نفت مأمور ادامة گفتگوها شد و دربارة شرايط قرارداد چانه زني شد كه كم كم قيمت افزايش پيدا كرد.
رييس جمهور در ادامه گفت : پس از اين مسئله سر و صدا بلند شد و آقاي رحيمي و كردان را متخلف معرفي مي كردند و بايد توجه داشت كه بسياري از موج هايي كه به وجود مي آيد ظاهرش ضديت با تخلف است اما متن آن نجات دهندة متخلف است .
وي تصريح كرد: از وزارت اطلاعات خواسته ام پرونده كرسنت را پيگيري كند و از اصحاب قدرت هم نترسد. تكليف دولت در اين مبارزه مشخص است و دولت در كنار منافع ملت است. اگر تمام سياسيون و زد و بندكارهاي دنيا عليه دولت دست به دست هم بدهند، اين دولت سر سوزني از دفاع از حقوق ملت عقب نشيني نخواهد كرد .

*دلايل بحران هاي اقتصادي دنيا

رئيس جمهور در پاسخ به سوالي درباره ريشه بحران اقتصادي دنيا گفت : ريشه اصلي اين بحران در مديريت ناصحيح برخي كشورها در اقتصاد جهاني و مناسبات ظالمانه و جنگ آفريني برخي قدرتهاست. وقتي بحراني در جهان درست مي شود طبيعي است كه كم و بيش بر همه كشورها تاثير بگذارد البته اين تاثير در ايران كمتر از ساير كشورهاست زيرا اقتصاد ما پس از انقلاب تا حد زيادي خودكفا و مستقل شده است.
وي افزود : دولت آمريكا ساليان طولاني كسري بودجه و تورم خود را در قبال توزيع اعتبار و دلار بدون پشتوانه به ديگران منتقل كرده است و دولت انگليس نيز اين كار را كرده و اين انباشته شده است ولي امروز اقتصاد جهاني ديگر ظرفيت دلارهاي تقلبي و بدون پشتوانه و ليره ، شيلينگ و پوند را ندارد و امروز اشتباهي كه طي 30 سال توسط اين كشورها اتفاق افتاده برگشت كرده است و اثرش را در اقتصاد اروپا ، آمريكا و انگليس بجا گذاشته است .
وي يكي ديگر از دلايل بحران هاي اقتصادي دنيا را لشكركشي آمريكا و انگليس به نقاط مختلف دنيا ذكر كرد و گفت : اين امر مناسبات اقتصادي را برهم زده و هزينه هاي سنگيني بر دوش آمريكا و انگليس گذاشته است و آنها براي جبران اين هزينه ها مجبورند دلار و پوند بدون پشتوانه به اقتصاد تزريق كنند و اين بحران مالي جهاني را تشديد مي كند .
رئيس جمهور در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه برخي ها در كشورهاي حوزه خليج فارس از جمله يكي از نمايندگان مجلس كويت مدعي حضور نيروهاي قدس در اين كشورها بخصوص كويت هستند گفت : يك ميليارد و 500 ميليون مسلمان به علاوه سه ، چهار ميليارد مردم ساير كشورها همه نيروي قدس هستند. همه اين جمعيت مدافع ملت فلسطين و مخالف صهيونيست ها هستند و در نقطه مقابل جنگ آفريني آمريكا قرار دارند.
وي گفت : امروز از ژاپن تا آمريكاي جنوبي و تا خود آمريكا داوطلبان فراواني هستند كه اگر دولت آمريكا بخواهد جسارتي به ايران بكند آماده اند از ملت ايران دفاع كنند. از اين آدم ها در همه كشورهاي اطراف فراوان هستند. حالا دشمنان اين نيروها را قدس يا هر چه اسم مي گذارند، بگذارند. وي گفت : ملت از جمله مردم كويت همه طرفدار ملت ايران و فلسطين و مخالف آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند.
رئيس جمهور با اشاره به روابط خوب و رو به گسترش دولت هاي ايران و كويت گفت : ممكن است اين تبليغات براي ايجاد خدشه در روابط دو كشور باشد.

* تصميم نهايي را عراقي ها مي گيرند

رئيس جمهور در ادامه درباره طرح توافق نامه امنيتي- سياسي واشنگتن با بغداد گفت: دولت و ملت عراق تا آنجا كه اطلاع داريم ، با اين گونه طرح ها مخالفت كرده اند.
وي با اشاره به اينكه ايران خواهان حاكميت ملت عراق بر سرنوشت خودشان است، گفت: جمهوري اسلامي ايران يران خواهان عراقي آباد ، مستقل ، متحد ، يكپارچه و قدرتمند است.اين موضع را بارها اعلام كرده ايم و همواره در كنار ملت عراق و حاكميت ملي عراق ايستاده ايم و البته تشخيص اينكه آنها چه تصميمي براي آينده شان بگيرند به عهده دولت و ملت عراق است.
احمدي نژاد با تاكيد بر اينكه ايران مخالف تحميل اراده دولت هاي بزرگ بر ديگر ملت ها و كشورها است تصريح كرد: اينكه كشوري زورگو كشور ديگري را اشغال كند و دولت آن كشور را تحت فشار قرار دهد براي اينكه برنامه يا طرحي بپذيرد ، با آن مخالفيم.
وي درباره اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري و تلاش نمايندگان مجلس در اين خصوص تصريح كرد: مجلس همواره قوانين انتخاباتي را اصلاح مي كند.
وي افزود: ظاهراً در انتخابات دوره قبل رياست جمهوري تعداد زيادي از افراد نامزد شدند كه بررسي آنها در دستگاهها هزينه بر شد و براي اينكه اين دايره خيلي گسترده، محدودتر شود ، مجلس ظاهرا مجلس قصد دارد قوانيني را بگذراند البته من هيچ اظهار نظري در اين باره ندارم و هر چيزي كه قانون شد ما به آن احترام كامل مي گذاريم.

* رونق به بورس برگشته است

احمدي نژاد در ادامه نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در پاسخ به سوالي با اشاره به رشد سرمايه گذاري در كشور گفت: در سال 84 كل سرمايه هاي ورودي به كشور برابر با4/2 دهم ميليارد دلار بود، در حالي كه اين رقم در سال 85 به 10 ميليارد دلار افزايش يافت . امسال ميزان نيز سرمايه ها افزايش تصاعدي داشته و به سمت مسكن و صنعت سوق داشته است.
وي اضافه كرد : امروز بورس يكي از بهترين روزهاي خود را سپري مي كند ؛ چرا كه قبلاً رشد حبابي، ارقام رشد بورس را غيرواقعي نشان مي داد ولي امروز با از بين بردن اين حباب هاي كاذب، نرخ بورس شفاف شده است . سرمايه گذاري در حال حاضر بسيار فعال است و سيل سرمايه هاي خارجي و حتي سرماية ايرانيان مقيم خارج به سمت داخل كشور از رشدي تصاعدي برخوردار است.
رييس جمهور طرح بنگاه هاي زودبازده را از موفق ترين طرح هاي دولت دانست و در پاسخ به پرسشي افزود: طرح بنگاه هاي زودبازده در كشوري كه نيازمند رشد سريع اقتصادي است و نيروي كار بسياري دارد، طرحي كاملا علمي و بهترين طرح است.
البته اين طرح به معناي تعطيلي كارگاه هاي بزرگ اقتصادي نيست بلكه مكمل آن است .
رييس جمهور افزود : مجموعه اعتباراتي كه براي بنگاه هاي زودبازده اقتصادي اختصاص يافته كمتر از 14 هزار ميليارد تومان است و اعتباراتي كه براي ديگر طرح ها اختصاص يافته حدود 200 هزار ميليارد تومان است؛ بنابراين روشن است كه برخي حرفها در اين باره غير علمي و غير كارشناسي است كه البته اين فشارها تاثير گذاشت و توقف كوتاهي بوجود آورد اما يك ماه مهلت دادم و به زودي اين وقفه برطرف مي شود .
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري كه درباره تاثير كاهش قيمت نفت بر طرح تحول اقتصادي پرسيد، گفت: اين دو موضوع با هم ارتباط دارند اما كاهش قيمت نفت تاثير تعيين كننده اي بر روند اجرايي طرح تحول اقتصادي ندارد . دولت مصمم است اين طرح را اجرا كند و نوسان قيمت نفت تاثير در اصل اجراي طرح تحول اقتصادي نخواهد داشت.نوسانات قيمت نفت هميشه وجود دارد و ما هم طرح تحول بزرگ اقتصادي را اجرا خواهيم كرد.

*توصيه به سران استكبار

رئيس جمهور در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره تهديدات دشمنان عليه جمهوري اسلامي ايران گفت : ملت ايران به طور يكپارچه و متحد و پشت سر رهبري در دفاع از حقوق قانوني خود محكم ايستاده است و پيروزي ملت ايران در دفاع از حقوق خود مايه خوشحالي است و با اين ايستادگي توانستيم بدخواهان و دشمنان خود را به تسليم واداريم . اين پيروزي ها موجب عزت ملت است و به عنوان يك فرهنگ و الگو براي همه ملتها به شمار مي رود .
رئيس جمهور خطاب به بدخواهان و دشمنان نظام تصريح كرد: به سران دولت آمريكا و همراهان آنها توصيه مي كنم كه از روش هاي موجود خود دست بردارند و ما فكر مي كنيم غير از اين روش هايي كه آنها در پيش گرفته اند ، روش هاي بهتري هم براي زندگي كردن در جهان وجود دارد . حاصل كار شما است كه با لشكركشي هاي خود باعث كشته شدن انسانهاي بيگناه مي شويد و روز به روز كينه ها نسبت به خودتان را بيشتر مي كنيد. اين روش ها و رفتارها چه حاصلي جز خونريزي داشته است و خودتان هم زمين خورده ايد .
رئيس جمهور گفت : توصيه مي كنم از اين راه غلط خود به راه اديان ، عدالت و معنويت برگرديد اگر اين كار را بكنيد به نفع شماست.
رئيس جمهور با اشاره به اينكه دنيا خواهان عشق ، محبت ، صلح و آرامش است ، خطاب به قدرت هاي زورگو گفت: اجازه دهيد تا دنيا نفس راحتي بكشد هر كدام در هر لحظه از اين راه غلط خود برگرديد ما استقبال مي كنيم و مورد احترام ملتها خواهيد بود.اگر با عدالت با ملت ايران تعامل كنيد، اين ملت هم استقبال خواهد كرد چون ملت ايران بزرگ و بزرگوار است .
رئيس جمهور خاطر نشان كرد: ملت ايران بدنبال دشمني نيست بلكه دوستي را دوست دارد اما در مقابل دشمني ها از خود دفاع مي كند.
در ادامه نشست خبري رييس جمهوري با رسانه هاي داخلي و خارجي، خبرنگاري پرسيد ناظران بين المللي اين سخن را كه مردم ايران با مردم اسرائيل دوست هستند اينطور تحليل مي كنند كه ايران قصد دارد از طريق دوستي با مردم اسرائيل باب مذاكره با آمريكا را باز كند شما اين تحليل را چطور ارزيابي مي كنيد؟
احمدي نژاد در پاسخ گفت: اين تحليل درست نيست. ما با مردمي كه متجاوز ، زورگو و اشغالگر نباشند و حق كسي را ضايع نكرده باشند دشمني نداريم و دوست هستيم. اين حرف جديدي نيست و در كلام رهبري عزيز ما هم دلسوزي براي مردم دنيا هميشه موج مي زند.
رئيس جمهور افزود: دلسوزي ما براي كساني است كه با فريب، آنها را به سرزمين ديگر برده اند، اسير كرده اند و سپر بلاي خودشان ساخته اند. ما مي خواهيم اين مردم را نجات دهيم. اگر درها را برايشان باز كنند. مي بينيد كه چه اتفاقي مي افتد. ما نمي خواهيم حقي از كسي ضايع شود.
احمدي نژاد تاكيد كرد: اگر كساني مي خواهند با اين تعابير در داخل كشور مسئله اي ايجاد كنند، اطمينان داشته باشند هيچ مشكلي ايجاد نخواهد شد. موضع ما در قبال مردم اسرائيل كاملاً روشن و پيشنهاد ايران براي فلسطين كاملاً انساني است.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار مبني بر اينكه شما چند ماه است كه درباره تعليق غني سازي صحبتي نمي كنيد، آيا اين به اين معناست كه تغييري در خط قرمز سياست هاي ايران ايجاد شده است ؟ گفت: در فرهنگ ايراني ضرب المثلي هست كه مي گويند اگر در خانه كس است يك حرف بس است. من درباره مسائل هسته اي در همين نشست به اندازه كافي صحبت كرده ام شما هم مي توانيد همين حرفها را مخابره كنيد.
رئيس جمهور تاكيد كرد: دوران ادبيات تعليق گذشته و اين ادبيات به تاريخ پيوسته است. ما وارد دوران جديدي شده ايم و سطح مناسبات تغيير كرده است. امروز ما درباره تحولات جهاني و نوع هدايت و مديريت جهاني گفتگو مي كنيم و در نظر آنها هم ايران به عنوان يك كشور هسته اي اثبات شده است و بيش از اين نيازي به توضيح نيست.
خبرنگار ديگري هم پرسيد آيا شما مي خواهيد براي دور بعدي رياست جمهور نامزد شويد و آيا امروز رسماً برنامه آينده تان را اعلام مي كنيد كه رئيس جمهور در پاسخ با مزاح خطاب به اين خبرنگار گفت: آيا شما مي خواهيد براي ما تبليغ كنيد؟!
احمدي نژاد ادامه داد: اگر قصد داشته باشم به موقع اعلام مي كنم الان براي شما چه فرقي مي كند كه من اعلام كنم بگذاريد دولت كارش را بكند.
رييس جمهور در پاسخ به سوالي درباره قيمت عادلانه نفت از نظر ايران گفت: قبلاً هم گفته ام با وضعيت نامتعادل اقتصادي فعلي دنيا نمي توانيم قيمت عادلانه تعيين كنيم. بايد وضعيت اقتصادي تثبيت شود تا ما هم قيمت گذاري كنيم. قيمت امروز بازار با توجه به سقوط ارزش دلار كمتر از سال 1980 است.

* نقش فعال ايران در قفقاز

دكتر احمدي نژاد در ادامه نشست خبري با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به پرسشي درباره گزارش اخير البرادعي و ادعاي رسانه هاي غربي درباره عكس هايي از تاسيسات هسته اي جمهوري اسلامي ايران ابراز داشت : اين موضوع چيز جديدي نيست و عادي است زيرا خودمان خبرنگاران را به اين تاسيسات مي بريم تا عكس بگيرند و چيز مخفي نداريم.
رئيس جمهور گفت : فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ما آشكار و شفاف است و به همين علت تا آخر قاطعانه از حقوق خود دفاع مي كنيم.
وي در پاسخ به پرسش ديگري درباره نقش ايران در مناقشه گرجستان و روسيه و تاثيرات آن گفت: ايران كشوري بزرگ ، تاريخي و تاثيرگذار است و همه به اين موضوع اذعان دارند.
دكتر احمدي نژاد نقش جمهوري اسلامي ايران را در معادلات منطقه اي بسيار مهم دانست و افزود: جمهوري اسلامي ايران با سابقه تمدن ، فرهنگ و اقتدارسياسي ، پايگاه اصلي ثبات و امنيت در منطقه است و طبيعي است كه نقش فعالي داشته باشد زيرا جايگاه آن برجسته است و هر روز برجسته تر مي شود.

* 3 پرسش قبلي از سوي جمعي از اقتصاد دانان بي پاسخ ماند

رئيس جمهور در ادامه نشست خبري در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره در پيش بودن نامه سوم جمعي از اقتصاددانان به دكتر احمدي نژاد، خاطرنشان كرد: بايد با پرهيز از سياسي شدن مباحث علمي به سمت حل مشكلات حركت كنيم كه البته در اين زمينه از هرگونه پيشنهاد و نقد منصفانه استقبال مي شود.
دكتر احمدي نژاد با اشاره به بي جواب ماندن سه پرسش قبلي از سوي جمعي از اقتصاد دانان به طرح دوباره آن سوالات پرداخت و گفت: سرانجام نوع تعامل با پول نفت ، ميزان نقدينگي مناسب براي رشد ، ارائه فرمول مناسب براي تك رقمي شدن بيكاري و تورم و راهكار كاهش نقدينگي و رشد اقتصادي هشت درصدي ، سوالاتي است كه اقتصاددانان به آنها پاسخ ندادند.
رئيس جمهور در پاسخ به سوال ديگر اين خبرنگار درباره طولاني شدن مدت مذاكرات قراردادهاي نفتي يادآور شد: مذاكرات مربوط به قراردادهاي نفتي و گازي كه براي دراز مدت تنظيم مي شود، به دليل حجم بالا و مطالعه، زمان بر هستند.
وي با اشاره به سرمايه گذاري 50 ميليارد دلاري در بخش بالادستي نفت و گاز ، امضاي قرارداد با سوئيس و برخي قراردادهاي در حال امضا با كشورهاي تركيه ، عمان ، امارات و كويت را ياداور شد و گفت : اگرچه مسير انعقاد قرارداد در كشور ما به دلايل فني و كارشناسي مثل ساير كشورها طولاني است ولي احساس تاخير در روند اجراي كار وجود ندارد.
رئيس جمهور در پاسخ به پرسشي درباره علت تناقض هاي دولت و مسئولان خارج دولت و رقبا در ارائه گزارش �





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 332]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن