تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 18 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درهاى گناهان را با استعاذه (پناه بردن به خدا) ببنديد و درهاى طاعت را با بسم اللّه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810102659




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مصاحبه مطبوعاتي رييس جمهوري - تكميلي 2 نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت ملي فرارسيده است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مصاحبه مطبوعاتي رييس جمهوري - تكميلي 2 نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت ملي فرارسيده است
رييس جمهوري اسلامي ايران گفت:‌نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت ملي فرا رسيده است.


***احمدي نژاد: براي رژيم صهيونيستي دولت و ملت قائل نيستيم***
رييس جمهوري اسلامي ايران با تاكيد بر اينكه ملت ما با مردم جهان مشكلي ندارند، گفت: ما البته براي رژيم صهيونيستي نه دولت قائل هستيم و نه ملت و اصولا ملت و دولتي به نام اسرائيل را به رسميت نمي شناسيم.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد عصر پنجشنبه در ادامه نشست خبري با خبرنگاران داخلي و خارجي، اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه ايران در خصوص اظهار اخير مشايي مطرح كرد و افزود: حرف آقاي مشايي حرف دولت است و حرف روشني است.
وي افزود: امروز حرف آقاي مشايي اين است كه ما با مردم مشكلي نداريم و اما هيچ گاه رژيم صهيونيستي را به رسميت نمي شناسيم. نقطه مقابل ما صهيونيست ها و جنايتكاران هستند و ما دلمان براي مردمي كه اسير هستند و به آنها اجازه داده نمي شود از سرزمين هاي اشغالي خارج شوند، مي سوزد. اين حرف مكتب و ملت ما و حرف دولت است.
رييس جمهوري گفت: البته ممكن است در بيان مطالب و استخدام كلمات، سلايق متفاوت باشد اما موضع ما در مقابل مردم همه دنيا يكي است. البته بر اساس عدالت اين به معناي تاييد غصب حقوق ملت فلسطين نيست و ما تا استيفاي همه حقوق ملت فلسطين در كنار آنها ايستاده ايم و حمايت هاي سياسي و معنوي خود را به طور همه جانبه ادامه خواهيم داد.
وي افزود: ضمن احترام به همه كساني كه در خصوص ماجراي اخير (مشايي) اظهار نظر كردند به ويژه نمايندگان محترم مجلس و تشكر از حساسيتي كه نشان دادند، اما مي خواهم بگويم كه آقاي مشايي مظلوم واقع شد.
رييس جمهوري گفت: او هيچ گاه واژه ملت اسراييل را به كار نبرد و به كار نبرده است و از 18 سالگي به انقلاب خدمت كرده و ده ها سخنراني عليه رژيم صهيونيستي در همين دولت داشته است. موضع مشايي موضع دولت است و درخدمت دولت و ملت است.
رييس جمهوري همچنين خطاب به رسانه ها نيز گفت: در انتقال اخبار و مطالب دقت كنيد زيرا با جابجا شدن يك واژه مسايل سنگيني به وجود مي آيد. از رسانه ها مي خواهم در نقل مطالب دقت كنند و مراقبت كنند تا ظلمي اتفاق نيفتد.
احمدي نژاد گفت: مردمي كه با دروغ و فريب به آنجا آورده شده اند مثل مزدوراني در ارتش آمريكا هستند كه جوانان كشورهاي فقير را با وعده حقوق بالا مي برند و آموزش مي دهند و به جان ملت ها مي اندازند.
وي تصريح كرد ما حساب اين ها را از صهيونيست ها و شبكه صهيونيسم جهاني جدا مي دانيم و مي گوييم كه راه براي رفتن آنها باز شود تا به كشور خود و خانه و زندگي خود بازگردند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه نگاه انقلاب، دلسوزي براي همه ملت ها است، گفت: ما حتي دلمان براي بوش هم مي سوزد و گرچه با او مقابله مي كنيم اما دلمان مي سوزد كه انساني كه مي تواند صالح و پاك و دوستدار ملت ها باشد، اما آنقدر جنايت كند كه حتي شمارش آن هم از دست خودش خارج شود. در حالي كه او مي توانست يك انسان متعالي باشد اما سقوط كرد و بيش از اين هم سقوط خواهد كرد.
رييس جمهوري با اشاره به فرازهايي از بيانات امام راحل در سال 57، آن را معيار دانست و گفت: ايشان مي فرمايند در خود ايران هم تبليغات است از جمله در باره اقليت هاي مذهبي كه اينها يعني مستكبران و صهيونيست ها تبليغ كرده اند بر اين كه اگر يك حكومت اسلامي پيدا شود، يهودي ها و نصراني ها و زرتشتي ها را چه خواهند كرد. اين ها را قتل عام خواهند كرد. اين حرف بسيار غلط است. حكومت اسلامي اگر چنانچه برپا شود ما اين يهودي ها هم كه از ايران رفته اند و بازي شان داده اند و در اسراييل گرفتار شده اند، اگر يك دولت عادلي تشكيل شد، آنها را دعوت مي كنيم كه به وطن خود برگردند و دولت اسلامي با آنها كمال خوش رفتاري را مي كند.
وي تصريح كرد: اسلام نيامده است كه بشر را تحت فشار قرار دهد. اسلام قوانيني دارد كه تمام اقشار بشر را مورد احترام قرار داده است. البته يك استثناهايي هست براي آنهايي كه شلوغ كار و خرابكار هستند.
رييس جمهوري همچنين به نقل از رهبر معظم انقلاب، گفت: رهبري عزيز فرمودند راه حل ما براي مساله فلسطين راه حل انساني است. ما مخالف اين هستيم كه كساني را كه با تبليغات دروغ به آنجا آورده اند به دريا بريزند يا آتش بزنند. با حفظ حق دفاع مشروع ملت فلسطين طرح جمهوري اسلامي اين است كه در آنجا رفراندوم آزاد برگزار شده و همه مردم فلسطين نوع حكومت خود را انتخاب كنند و آنها در باره ميهمانان ناخوانده كه ناآگاهانه و بر اثر تبليغات صهيونيست ها به آنجا آورده شده اند تصميم گيري كنند و به آنها اجازه داده شود كه ترك كنند يا تحت قوانين دولت فلسطين زندگي كنند.
وي افزود: موضع ما در برابر رژيم صهيونيستي موضعي كاملا روشن است. ملت ايران اين رژيم را هيچگاه به رسميت نشناخته و نخواهد شناخت. اين رژيم ريشه همه فسادها و تهديد ها در منطقه است. اين رژيم يك رژيم جعلي و غيرقانوني است و براي تجاوز و تهديد و براي فشار به ملت ها، پر كردن جيب سرمايه سالارهاي منطقه درست شده است.
رييس جمهوري با بيان اين كه ملت هاي منطقه اين رژيم را هرگز به رسميت نشناخته و هيچگاه به رسميت نخواهند شناخت، تاكيد كرد كه صهيونيست ها افراد فريبكار و عده قليلي هستند كه با سازمان دهي بسيار پيچيده بر مراكز قدرت جهاني حاكم شدند و طبق برآورد ما تعداد كادر اصلي صهيونيست ها حد اكثر دو هزار نفر است و 8 هزار هم عمله دارند و تعدادي منبع خبر دارند كه جاسوسي مي كنند اما چون به مراكز مالي و پولي و رسانه اي و تبليغي در آمريكا و اروپا مسط شده اند جوري تبليغ مي كنند كه انگار همه جهان هستند .اين دروغ بررگي است همانطور كه يهودي بودن آنها هم يك دروغ بزرگ است.
احمدي نژاد افزود: صهيونيست ها اصلا دين ندارند و مشتي قدرت طلب بي دين دروغگو هستند كه مي خواهند بر ملت ها و كشورها مسلط شده و حقوق ملت ها را چپاول كنند.
رييس جمهوري با اشاره به اظهارات اخير نخست وزير رژيم صهيونيستي كه اخيرا اذعان كرده است كه "ايده اسراييل بزرگ مرده است"، گفت: من اينجا مي گويم "ايده اسراييل كوچك هم مرده است". ايده اي به نام اسراييل مرده است. صهيونيست ها از زمان عقب هستند. ايده اسراييل بزرگ 30 سال قبل مرد و آنها 30 سال است كه درحال دست و پازدن و جنايت هستند.
وي خطاب به صهيونيست ها، گفت: براي شما بهتر آ ن ‌است كه توبه كنيد و دست از ظلم برداريد اگر مي خواهيد يك كار خوب در عمرتان انجام دهيد، سرزمين فلسطين را رها كنيد و دنبال زندگي خود برويد.
رييس جمهوري با بيان اين كه صهيونيست ها شبكه قاچاق انسان درست كرده اند و افراد فقير و بي اطلاع را از مناطق مختلف جهان به سرزمين اشغالي قاچاق مي كنند و سپر بلاي خود قرار مي دهند، گفت: اين حق ملت فلسطين است كه از خود دفاع كرده و حق خود را استيفا كند.

*** تخريب ها عليه مراجع ربطي به دولت ندارد***
رييس جمهوري تاكيد كرد كه انجام برخي تخريب ها عليه مراجع و روحانيت ارتباطي به دولت ندارد.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، خبرنگار همشهري در ادامه گفت و گوي رييس جمهور با رسانه ها، اظهار داشت: اخيرا عده اي به بهانه حمايت از دولت، از برخي از مراجع انتقادات تند و توهين آميز مطرح كردند ضمن اينكه برخي از مراجع تقليد به صراحت از شما خواسته اند كه آقاي مشايي را عوض كنيد. موضع دولت در خصوص تخريب و توهين به مراجع و بزرگان حوزه علميه چيست و پاسخ شما براي درخواست هاي مكرر بركناري مشايي چگونه خواهد بود؟
رييس جمهوري پاسخ داد: مراجع محترم هستند و جايگاه خود را دارند و ما هم احترام كامل به مراجع مي گذاريم. آن تخريب ها ارتباطي به دولت ندارد.
رييس جمهور با بيان اينكه كشور ما، كشوري آزاد است كه همه مي توانند مسايل را تحليل كنند، از تحليل گران و صاحبنظران خواست تا در ارايه نظرات خود، به مراجع و روحانيت توهين نكنند.
احمدي نژاد تاكيد كرد: مراجع و روحانيت در تبيين انديشه اسلامي، ترويج فرهنگ اسلامي و تربيت و پيگيري و نشر فرهنگ اسلامي نقش مهمي دارند.

** برخي نمي خواهند در كشور كار مثبتي صورت گيرد
خبرنگار روزنامه كيهان از رييس جمهوري سوال كرد: مخالفان شما درباره طرح تحول اقتصادي دو موضع متناقض دارند. از سويي اعلام مي كنند كه اين طرحي انتخاباتي است و از سوي ديگر القا مي كنند كه اجراي اين طرح نياز به مديريت قوي دارد كه اين دولت فاقد آن است. به نظر شما اين معادله را چگونه مي توان حل كرد؟
رييس جمهوري در پاسخ به اين سوال با تاييد اين اظهارات گفت: ما در برابر اظهار نظرهاي متناقض از افراد واحد هستيم. اگر اين طرح در سال اول دولت داده مي شد، گفته مي شد كه دولت كار كارشناسي نكرده است. حال كه دو سال و نيم درباره آن كار كارشناسي انجام داده ايم، مي گويند چرا در اجراي آن عجله مي كنيد.
احمدي ن‍‍ژاد اينگونه اظهارات را متناقض دانست و پرسيد: بالاخره اين طرح كي بايد اجرا شود. اگر سال اول اجرا شود مي گوييد غير كارشناسي است و اگر سال آخر اجرايي شود مي گوييد تبليغاتي است.
رييس جمهوري اضافه كرد: برخي از اين افراد به من اعلام كردند كه اين طرح دولت را زمين خواهد زد. انتخابات در پيش است و براي چه مي خواهي زير بار چنين مسووليتي بروي. اين مسووليت را رها كن و آن را به گردن دولت بعدي بينداز.
احمدي نژاد تاكيد كرد: با اين حال همين افراد مي گويند كه اين طرح سياسي است. اگر اجراي يك طرح اقتصادي در كشور سياسي است، به اين معناست كه هر كار مثبتي در كشور سياسي است . يعني در اين كشور هيچگاه نبايد كار مثبت انجام شود.
رييس جمهور تاكيد كرد: كساني كه چنين مي گويند متوجه تبعات حرف خود باشند زيرا در اين صورت هيچ دولتي نبايد كار كند.

** سهميه بندي بنزين بزرگترين كار اجرايي بعد از انقلاب بود
رييس جمهوري به اجراي طرح سهميه بندي بنزين در سال گذشته اشاره كرد و گفت:مصوبه اي كه براي سهميه بندي بنزين بود، مصوبه بسيار ابتدايي و يك خطي بود كه بر اساس آن موظف بود از اول خرداد بنزين را سهميه بندي كند.
احمدي نژاد با اشاره به فرصت يك و نيم ماهه دولت در سال گذشته براي اجراي طرح سهميه بندي بنزين، تاكيد كرد: سنگين ترين و بزرگترين كار اجرايي در اين مدت اجرا شد و تمامي جايگاه هاي بنزين در كشور به يك مركز كنترل متصل شدند.
وي ياد آور شد: در آن زمان از مديران مجلس خواستم كه براي اجراي اين طرح به دولت فرصت دهند و اجازه بدهند كه به صورت آزمايشي اجرا شود زيرا اجراي آن نيازمند يك شبكه نرم افزاري و سخت افزاري بسيار گسترده است كه اگر گوشه اي از آن آسيب ببيند، در كشور بحران ايجاد مي شود.
احمدي نژ‍اد با بيان اينكه مجلس براي اجراي اين طرح به دولت فشار آورد، گفت: من همان زمان مطمئن شدم كه اين طرح براي زمين زدن دولت بود نه براي حل مشكل بنزين.
رييس جمهور افزود:همه ديدند كه اين طرح با كمترين تبعات در كشور اجرا شد و اين دولت توانست سنگين ترين تكليف بعد از انقلاب بر دوش دستگاه اجرايي را به خوبي اجرا كند و كمترين انحراف و تبعات منفي را داشته باشد.
احمدي نژاد اظهار داشت:امروز همه مردم با بنزين زندگي مي كنند و يك پايگاه اطلاعاتي جامع نيز تشكيل شده كه مي توان با استفاده از آن براي سوخت برنامه ريزي كرد.
رييس جمهور تصريح كرد كه چون مخالفان طرح تحول اقتصادي مي دانند اين دولت توانمند در اجراست، با اجراي آن مخالفت مي كنند.
وي تاكيد كرد: اينها مخالفان سياسي دولت هستند و جايي كه دولت ضعف ندارد، ضعف مي تراشند و تبليغات مي كنند و از خدا مي خواهند كه ضعفي در كار دولت پديد آيد.
احمدي نژاد افزود: اينكه مي گويند دولت اين طرح را اجرا نكند زيرا زمين خواهد خورد، از سر دلسوزي نيست بلكه مي دانند دولت به لطف خدا و با حمايت و هوشمندي مردم زمين نخواهد خورد.
رييس جمهور اضافه كرد: من تعجب مي كنم كه چرا برخي نمي خواهند كارهاي خوب در اين كشور انجام شود. دولت هاي قبل را به نوعي و اين دولت را به نوعي ديگر.
احمدي نژاد خطاب به مخالفان اجراي طرح تحول اقتصادي اظهار داشت: بگذاريد اجرا شود. اگر بناست دولتي زمين بخورد، ما حاضريم زمين بخوريم اما اين طرح اجرا شود.
رييس جمهور اضافه كرد:راجع به اصل اين طرح حرف بزنيد،اگر به نفع كشور است چرا مي گوييد اجرا نشود و مانع تراشي مي كنيد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: دولت تمام قوانين لازم براي اجراي اين طرح را در اختيار دارد كه اين قوانين بسيار جامع تر از مصوبه يك خطي سهميه بندي بنزين است.
وي يادآور شد كه قوانين مربوط به طرح تحول اقتصادي در برنامه چهارم و نيزقانون وزارت رفاه و تامين اجتماعي و نيز قانون حمل و نقل وجود دارد كه براساس اين قوانين دولت مكلف شده است اين طرح را اجرا كند.
رييس جمهور افزود: دولت مي خواهد كه اجراي اين طرح با هماهنگي و تفاهم باشد و همه در اجراي آن مشاركت كنند.
احمدي نژاد ، نمايندگان مجلس را بهترين دوستان دولت دانست و گفت: اكثريت قريب به اتفاق نمايندگان عناصر انقلابي و ارزشي هستند و امروز بهترين ياران دولت در مجلس حضور دارند و لذا مي خواهيم آنان كمك دولت باشند و به اتفاق هم اين طرح بزرگ را اجرا كنيم.
رييس جمهور اظهار داشت: همان كساني كه براي مردم فلسطين دلسوزي كردند، همان ها پشت دولت و اجراي طرح تحول هستند.
وي اضافه كرد: با اين حال عده اي در كشور هستند كه همه كارهاي خود را با مناسبات قدرت تنظيم كرده اند كه ما براي آنها متاسفيم.
احمدي نژاد تصريح كرد: از اين افراد مي خواهيم كه در ماه مبارك رمضان به جاي اينكه جلسه بگذارند و نقشه بكشند كه بعد از ماه رمضان به دولت حمله كنند، جلسه بگذارند كه به مردم خدمت كنند كه اين مساله به نفع آنان و به نفع همه خواهد بود.
وي خطاب به آنان افزود: به جاي اينكه دوره بيافتيد كه از علما عليه دولت امضا بگيريد، جلسه بگذاريد كه يك طرح پيشنهاد دهيد.
رييس جمهوري تصريح كرد: هيچ كدام از مخالفان اجراي طرح تحول اقتصادي تاكنون يك پيشنهاد براي اجراي بهتر اين طرح و يا رفع مشكلات كشور به من ارايه نكرده اند.
رييس جمهور به مخالفان اجراي طرح تحول اقتصادي توصيه كرد كه اجازه دهند كه كشور به جلو برود و كارهاي اساسي در كشور انجام شود.
احمدي نژاد افزود: اگر كمك نمي كنيد، سكوت كنيد. ممكن است بعدها شما در اين جايگاه بنشينيد ، اگر اين گره هاي سنگين از پيش پاي ملت برداشته شود، شما راحت تر مي توانيد حكومت كنيد و كشورداري كنيد.
وي در پاسخ به سوال ديگري در خصوص زمان اجراي اين طرح گفت: در تلاش هستيم كه از نيمه دوم سال اين طرح اجرا شود.
احمدي نژاد در همين راستا افزود: نظام مالياتي از ابتداي مهر ماه عملياتي مي شود.توسعه زيرساخت نظام توزيع كالا آغاز شده است. همه تلاش ما اين است كه از نيمه دوم سال طرح هدفمند كردن يارانه ها را با قدرت اجرا كنيم.
رييس جمهور يادآور شد: براي همراهي كامل نمايندگان در اين طرح لايحه جامعي در اين زمينه تنظيم شده است.
احمدي ن‍ژاد قول داد كه بعد از بازگشت از سفر به سازمان ملل در برنامه زنده تلويزيوني توضيحاتي را در اين زمينه به مردم ارايه خواهد كرد.

** ايران بهشت عالم است
رييس جمهوري اسلامي ايران در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد ملي كه از وي پرسيد با توجه به گزارش هاي دولت آيا معتقديد كه مردم در بهشت زندگي مي كنند، گفت:اگر منظورتان اين است كه ايران بهشت است اينگونه است. ايران زيباترين جاي جهان است والاترين مردم در ايران زندگي مي كنند.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، افزود: درباره گزارش عملكرد دولت بايد بگويم كه در گزارش ها مشخص است كه كجا مشكل كم داريم و كجا مشكل زياد است و سه سال تجربه ما نشان مي دهد برخي افراد فقط بد دولت را مي گويند.
در ادامه خبرنگار روزنامه قدس پرسيد، سفر نيويورك را پيش رو داريم و حضور در مجمع عمومي سازمان ملل و ما تاكنون دو نوع ديپلماسي داشته ايم كه يكي از آنها ديپلماسي عمومي بوده كه ابتكارات زيادي داشته ايم و مثبت نيز بوده است، سخنراني در دانشگاه كلمبيا نيز يك نمونه است بگوييد براي اين سفر چه برنامه هايي داريد؟
رييس جمهوري در پاسخ گفت: ادبيات جديدي در ديپلماسي دنيا حاكم شده است و ديپلماسي عمومي فضا را در اختيار گرفته است كه ابتكار ملت ايران است گرچه ديگران گفتند ايران موفق نشده اما با در اختيار گرفتن ابتكار عمل توسط ايران در سفر نيويورك اين كار انجام شد. در سفر نيويورك گفت و گو با رسانه هاي آمريكايي و با اقشار مختلف از قبيل دانشجويان، اصحاب هنرو انديشه آمريكا، نشست گفت و گو اديان و رهبران اديان، نشست آفريقا را خواهيم داشت و نشست همبستگي براي صلح جهاني و در اين سفر هر دو نوع ديپلماسي را جلوخواهيم برد و در اين زمينه جزييات را مسوولان ذيربط خواهند گفت.
رييس جمهوري در پاسخ به سوالي در خصوص تحولات و اوضاع عراق نيز گفت: ما خواهان عراق آباد، مستقل، متحد و يكپارچه و قدرتمند و خواهان حاكميت مردم اين كشور بر سرنوشت خود هستيم. در طول اين دوران نيز در كنار دولت و مردم عراق بوده ايم و تصميم گيري برعهده مردم و دولت اين كشور است. ما مخالف تحميل تصميمات دولت هاي بزرگ بر ملت هاي جهان هستيم كه آنان را تحت فشار براي پذيرفتن چيزي قرار بدهند. اما اگر دولت عراق چيزي را بپذيرد براي ما محترم است و ما دخالتي در امور داخلي عراق نداريم. اما اطلاع داريم كه دولت و ملت عراق مخالف هستند.
وي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري مهر درباره اصلاح قانون انتخابات رياست جمهوري، گفت: مجلس ها هميشه قوانين انتخاباتي را اصلاح مي كنند چيز جديدي نيست در گذشته افراد زيادي كانديدا مي شدند كه هزينه بالايي براي شوراي نگهبان و وزارت كشور داشت و طبيعي است كه تلاش بشود براي محدود شدن اين موضوع، اما من در اين باره اظهار نظر نمي كنم. هرچه قانون باشد تابع آن هستيم.
وي با اشاره به اجراي طرح تحول اقتصادي و ايجاد مشكل براي آن به دنبال سقوط قيمت نفت، گفت: ارتباط بين اين دو وجود دارد اما تاثير تعيين كننده اي ندارد. دولت در هر صورت طرح تحول اقتصادي را اجرا خواهد كرد و نوسانات قيمت نفت تاثيري در اين تصميم ندارد، اين كار بايد انجام شود و حتما انجام مي دهيم.
وي در پاسخ به سوال خبرنگاري ديگر درباره برخورد با مستكبران نيز گفت: اين حرف درستي است كه ايستادگي بر اساس تعاليم اسلام ناب و دين حنيف، بدخواهان را به تسليم وادار كرد و يك فرهنگ و الگو براي همه ملت ها است كه پشت سر رهبري در مقابل قدرتهاي امروز ايستاده است.
وي تصريح كرد: غربي ها حاصل كارهاي خود را ديدند، آيا چيزي دستگيرشان شده است، خودتان زمين مي خورديد. برايتان بهتر است به دامان پيامبران و اخلاق، معنويت و عدالت برگرديد و اگر برگرديد ما استقبال مي كنيم ما نمي خواهيم افراد سقوط كنند. دولتمردان هرگاه برگردند و بگويند ما نمي خواهيم ديگر تحقير و توهين كنيم ما مي پذيريم.
احمدي نژاد گفت: توصيه اي كه به سران صهيونيست نيز كردم كه بگذاريد صلح و دوستي و عشق و محبت وجود داشته باشد، اينها شدني است هركدام از اينها در هر لحظه اي برگردند و براساس قانون و احترام مقابل رفتار كنند ملت ايران استقبال خواهد كرد. ملت ايران دشمني نمي خواهد بكند اما اگر دشمني كنند دفاع خواهد كرد اگر از موضع لجاجت و دشمني به موضع عدالت و قانون برگردند ما مي پذيريم و همراهي خواهيم كرد.

**ارزش واقعي نفت اكنون نسبت به سال 1980 كمتر است

دكتر احمدي نژاد اعلام قيمت عادلانه نفت از سوي جمهوري اسلامي را به پس از تثبيت وضع اقتصاد موكول كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر احمدي نژاد در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري فرانسه درباره اجلاس اخير اوپك و نرخ قيمت عادلانه نفت براي ايران گفت : الان با توجه به وضع نامتعادل اقتصادي نمي توان قيمت عادلانه اي ارائه داد.
رييس جمهوري ادامه داد: بايد اجازه دهيم وضع اقتصاد تثبيت شود و سپس قيمت واقعي نفت را اعلام كنيم .
وي در مقايسه قيمت كنوني بازار با سال 1980 اظهار داشت : با توجه به سقوط ارزش دلار، اگر قيمت ها را ثابت بگيريم ارزش واقعي امروز نفت نسبت به سال 1980 كمتر است .
هنوز سوالات خبرنگاران بسياري از رييس جمهوري باقي مانده است .

**احمدي نژاد: هدف دولت در لايحه خانواده حمايت از زنان بود
رييس جمهوري با اشاره به مسايل مربوط به لايحه حمايت از خانواده، گفت: ما اين موانع براي ازدواج موقت را براي حمايت از زنان به لايحه اضافه كرده بوديم كه حذف شد اما مجلس موانع سنگين تري براي آن خواهد گذاشت زيرا نمي توان اين امر را رها كرد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد اين مطلب را در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه خبر درباره مسايل مربوط به لايحه حمايت از خانواده گفت و افزود: مهم نيست خطاب تبليغات منفي به سمت چه كسي باشد مهم اين است كه به قانون خوبي دست يابيم. مي گوييد كار دولت ضعيف بوده ما از اين اظهارات تشكر كرده و مي خواهيم كار دولت را تقويت كنيد.
رييس جمهوري افزود: قانونگذاري كار مجلس است، مجلس هر قانوني تصويب كند براي همه محترم است و همه بايد تبعيت كنند.
وي با اشاره به اينكه دولت نهم قانونمند ترين دولت ها بعد از انقلاب است، به سند و آمار موجود در اين زمينه كه در كميسيون تطبيق مجلس و اداره كل قوانين است، اشاره كرد.
رييس جمهوري در خصوص لايحه حمايت از خانواده خطاب به رسانه ها، گفت: لايحه اي را قوه قضاييه به دولت ارايه كرد كه دولت هم تقديم مجلس كرد، در جلسه اي كه البته بنده حضور نداشتم و بقيه اعضاي دولت بودند، اين لايحه بررسي و ملاحظه شد كه در مورد ازدواج موقت اين قانون يا مسكوت است و يا ضعيف و به همين دليل تصميم گرفتند كه مانعي براي ازدواج مجدد ايجاد كنند تا به راحتي انجام نشود.
دكتر احمدي نژاد ادامه داد: در پي اين اقدام جنجالي به راه افتاد كه دولت در خصوص ازدواج موقت اجازه داده است، اما اين اشتباه است ما چه كاره هستيم كه اجازه دهيم. ما نه صاحب نظر شرعي و فقهي هستيم و نه قانونگذار. اقدام دولت تنها به خاطر اين بود كه مانعي براي ازدواج ايجاد كند. ما آمديم ثواب كنيم كباب شديم.
رييس جمهوري افزود: تصور مي كنم همان مانعي را كه دولت گذاشته بود با اينكه برداشته شد مجلس به شكل ديگري موانع سنگين تري خواهد گذاشت، زيرا نمي شود بدون قيد و شرط اين امر را رها كرد.
وي به محكوم كردن دولت توسط برخي از معاونين كميسيون ها و ديگران اشاره كرد و بيان داشت: اين محكوم كردن مهم نيست، مهم اين است كه قانون خوبي داشته باشيم.
رييس جمهوري درباره بحران مالي در جهان و تاثير آن در اقتصاد ايران، گفت: تصور مي كنيد منشا اين بحران از كجاست و تاثيرات احتمالي آن بر روي اقتصاد ايران چه خواهد بود؟ با شرايط امروز اقتصاد دنيا، هنگامي كه بحراني در جهان به وجود مي آيد همه جا تاثير مي گذارد اما تاثيرش روي اقتصاد جمهوري اسلامي ايران كمتر از ساير كشورها است زيرا اقتصاد ايران بعد از انقلاب اسلامي تا حد زيادي خودكفا شده است.
وي ادامه داد: بايد ريشه اين بحران را در مديريت ناصحيح برخي كشورها بر اقتصاد جهاني جستجو كرد دولت آمريكا و انگليس سالهاي سال كسر بودجه ها و تورم خود را در قبال توزيع اعتبار و دلار بدون پشتوانه به ديگران منتقل كرد و امروز ديگر اقتصاد جهاني ظرفيت جذب دلارهاي تقلبي و بدون پشتوانه را ندارد.
به گفته رييس جمهوري، كار اشتباهي كه طي سي سال انجام شد، آثارش را بر اقتصاد اروپا و انگليس بر جاي گذاشت و اكنون اقتصاد انگليس به شدت در بحران قرار دارد.
احمدي نژاد لشكر كشي هاي آمريكا و انگليس به نقاط مختلف دنيا را از ديگر عوامل بحران اقتصاد در جهان دانست و گفت: اين امر مناسبات اقتصادي را بر هم زده و هزينه هاي سنگيني بر دوش اقتصاد آمريكا و انگليس گذاشته است.

**هنوز هيچ پاسخي درباره سوالاتم از اقتصاددانان دريافت نكرده‌ام
رييس جمهوري گفت: هر كس پيشنهاد و نظري دارد مطالعه و از نكته‌هاي مثبت آن استقبال مي‌كنيم، البته سه سئوال از اقتصاددانان پرسيدم كه هنوز هيچ پاسخي دريافت نكرده‌ام.
به گزارش خبرنگار ايرنا، در ادامه كنفرانس خبري رييس جمهوري، خبرنگاري با اشاره به قرار دادهاي نفتي و گازي كشور گفت: با توجه به اينكه ايران صاحب ذخاير عظيم نفتي و گازي است، چرا روي قرار دادهايي نظير كرسنت بيش از حد توقف مي كنيم و اينكه چرا امكان جذب سرمايه گذاران وجود ندارد.
رييس جمهوري پاسخ داد: قرار دادهاي نفت و گاز با حجم انبوه و براي دراز مدت تنظم مي شوند و گاهي زماني 3 تا 5 سال لازم است .
احمدي نژاد ادامه داد: تنظيم قرار دادهاي نفت و گاز و فروش آنها زمان برن است و آن قسمتي كه گفتند ما مسئله اي نداريم، ببينيد 2 بخش است يك بخش فروش است و بخش ديگر مربوط به سرمايه گذاري در بالا دست نفت و گاز.
رييس جمهوري افزود: ما قرار دادهاي فراواني داريم، قراردادهاي بالا دستي نزديك به 50 ميليارد دلار است، در اين عرصه و در سطح مختلف كارهاي زيادي انجام مي شود و قرار دادهاي نيز در زمينه فروش داريم .
وي گفت: قراردادهايي با سوييس انجام شده، قراردادي با امان صورت گرفته و با امارات نيز مذاكراتي شده است اين كار جزئيات فراواني دارد و زمان بر است و به نظر من تاخيري در تنظيم آنها اتفاق نيفتاده است .
رييس جمهوري افزود: مسير يك قرار داد در همه جا طولاني است و حتي اين مسير در داخل كشور نيز طولاني است .
وي اظهار داشت : قرار داد از پيشنهاد شروع مي شود و لايه هاي گوناگوني دارد و بايد توسط كارشناسان بررسي شود و طي اين مراحل فقط مختص به ايران است و در همه دنيا اينطور است .
وي گفت : در اين خصوص هر كسي پيشنهاد بدهد ما قبول مي كينم، بحث هاي علمي را سياسي دنبال نكنيد هر كس هر پيشنهادي بدهد استقبال مي كنيم .
رييس جمهوري تصريح كرد: ما از نكات مثبت هر پيشنهادي استفاده مي كنيم، اينكه پول نفت را چه كنيم ؟ ميزان نقدينگي براي رشد پيش بني شده برنامه چقدر است.
وي دوباره از كارشناسان خواست فرمول بدهند كه چطور محاسبه كرديم و فرمولي براي تك رقمي بيكاري به ما بدهند به گونه ايي كه تورم تك رقمي بشود، رشد نقدينگي كاهش يابد و رشد اقتصادي 8 درصد شود.
رييس افزود: فرمولي بدهيد كه درست شود و هر اقتصادداني كه طرح درست بدهد دستش را مي بوسيم.

** ايران يكي از لنگرگاه هاي اصلي ثبات در منطقه است
رييس جمهوري اسلامي ايران را يكي از لنگرگاه هاي اصلي صلح و ثبات و آرامش در منطقه دانست.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد عصر پنجشنبه در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه عصر اقتصاد درخصوص مساله گرجستان و نقش ايران در مناقشه روسيه و گرجستان، گفت: ايران كشوري بزرگ و تاريخي و تاثيرگذار است و همه به اين مساله اذعان دارند.
احمدي نژاد نقش ايران را در معادلات منطقه با اهميت خواند و گفت: ايران به دليل سابقه و فرهنگ و اعتبار سياسي كه از آن برخوردار است، يكي از پايگاه ها و يكي لنگرگاه هاي اصلي ثبات در منطقه است.
اين خبرنگار بار ديگر نظر رييس جمهور را درباره انتشار برخي عكس ها در رسانه هاي غربي كه گفته مي شود از تاسيسات هسته اي ايران گرفته شده، جويا شد كه وي در پاسخ گفت:
اين مسايل چيز جديدي نيست. ما خود خبرنگاران را به تاسيسات هسته اي مي بريم تا عكس تهيه كنند. ايران چيزي مخفي ندارد كه آنها بخواهند عكس مخفيانه تهيه كنند و بازي هاي تبليغاتي راه بياندازند.
احمدي نژاد تصريح كرد: كارهاي ايران آشكار است و به همين خاطر قاطعانه از فعاليت هاي خود دفاع مي كند.
خبرنگار روزنامه الوفاق نيز از رييس جمهوري سوال كرد: گفته مي شود ائتلافي با حضور ايران و روسيه در منطقه تشكيل شده است. آيا اين ائتلاف در مقابله با ائتلاف آمريكايي با برخي از كشورهاي قفقاز و اروپاي شرقي است؟ ارزيابي شما از آسياي ميانه و قفقاز چيست؟
احمدي نژاد در پاسخ گفت: حوادث قفقاز سبب شد تا مناسبات منطقه از حالت ثبات خارج شود و حالت سيال به خود بگيرد و تا پيدا شدن ثبات جديد نيازمند زمان هستيم.
رييس جمهور افزود: همه در تلاش هستند كه ثبات جديد با معيارها و نظرات آنها انجام شود.
احمدي نژاد ارتباط ايران با كشورهاي منطقه را امري طبيعي دانست و گفت: ايران با روسيه، آذربايجان، ارمنستان روابط خوبي دارد.
وي افزود: با گرجستان هم روابط خوبي داشتيم اما خوب مديريت نكردند و خراب كردند و مي توانست بهتر مديريت شود و اجازه ندهند مسايل به اينجا برسد. روابط ما با گرجستان خوب بود اما آنها در برخي مسايل قدري بداخلاقي كردند اما نگاه ملت ما دراز مدت است.
رييس جمهوري تاكيد كرد: همكاري هاي كشورهاي منطقه در موضوعات گوناگون امري طبيعي است و حتي ائتلاف آنان نيز امري طبيعي است. آنها منافع مشترك، جغرافيا و تاريخ مشترك دارند و در برخي موارد دشمن مشترك دارند و لذا بايد در كنار يكديگر باشند.
رييس جمهوري يادآور شد كه گفت و گوهايي كه انجام مي شود، داراي سابقه است و در گذشته نيز انجام شده است. بايد تلاش كرد كه به يك نظم عادلانه به نفع همه كشورهاي منطقه رسيد و شرايط را براي دخالت ديگران محدود كرد.
احمدي نژاد تاكيد كرد: دخالت ديگران در مسايل منطقه به ضرر همگان خواهد بود و نتيحه آن وضعيت موجود است.
وي از كشورهاي خارج از منطقه خواست تا در مسايل منطقه دخالت نكنند و به خود اجازه ندهند كه مسايل را پيچيده تر كنند.
رييس جمهور يادآور شد: عملكرد ناتو نشان داد كه ناتو در هر منطقه اي كه وارد شده، نا امني را تشديد كرده است. به افغانستان وارد شدند اما مساله اين كشور حل نشده است.
احمدي نژاد اضافه كرد: ما آماده هستيم كه به آنها كمك كنيم و تا اينقدر اشتباه نكنند زيرا به كشورها ضرر مي زنند.
رييس جمهوري با تاكيد بر اينكه اروپايي ها بازنده اصلي ماجراي گرجستان هستند، ‌گفت: چرا اجازه مي دهيد عده اي به نام شما از خارج از منطقه بيايند و ثبات منطقه را به هم بريزند.

** شاخص بهداشتي و درماني در كشور به سرعت روبه بهبود است
دكتر احمدي نژاد، ايران را جزو پاك ترين كشورها به لحاظ سلامت اجتماعي عنوان كرد و گفت: شاخص بهداشتي و درماني در كشور به سرعت رو به بهبود است.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، رييس جمهوري عصر پنجشنبه در در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اطلاعات درباره گسترش مصرف مواد مخدر و بزهكاري‌هاي اجتماعي در بين جوانان، اظهارداشت: بكار گيري واژه بحران در حوزه اجتماعي، درست نيست چرا كه كشور هم اكنون در حوزه سلامت اجتماعي به سرعت در حال بهبود و توسعه است.
وي افزود: طي سال گذشته بيش از 20 هزار نفر توريست درماني وارد كشور شدند و حدود 22 ميليون نفر نيز در كشور تحت بيمه درماني قرار گرفتند. لذا سطح سلامت در كشور بسيار بالا است.
رييس جمهوري سپس به كسري بودجه در اين بخش اشاره كرد و گفت: كسري بودجه در اين بخش به سبب پرداخت يارانه‌هاي سنگين در بخش سلامت است و اين هم به معنا نيست كه سلامت كشور هم اكنون رو به قهقرا است.
احمدي نژاد در ادامه به بيماري هايي نظير طاعون گاوي، آنفولانزاي مرغي و وبا اشاره كرد و گفت: ايران در مواجهه با اين نوع بيماريها جزو پاك ترين كشورهاي منطقه بوده به گونه‌اي كه به عنوان الگو در سطح منطقه مطرح است. اگرچه ايران در مركز اين نوع بيماريها قرار داشت اما بيماري هاي ياد شده به سرعت مهار شدند.
وي افزود: شبكه بهداشتي كشور بسيار قوي و قدرتمند است، ايده‌آل ما معالجه مردم به بهترين نحوه ممكن است. اكنون روستاييان، بيماران اورژانس به صورت رايگان درمان مي‌شوند بنابراين از نظر بهداشت و سلامت، وضع كشور با وجود كسري بودجه رو به بهبود است.
رييس جمهوري در ادامه تصريح كرد: هم اكنون بهداشت و دارو در ايران بسيار ارزان‌تر از تمام كشورهاي همسايه است به طوري كه پيش بيني مي‌شود امسال سه برابر سال گذشته از همسايگان ايران براي درمان به كشور مراجعه كنند.
وي با بيان اينكه هم اكنون سخت ترين معالجات در ايران انجام مي‌شود،گفت: با توجه به اين تلاش ها چرا مي‌گوييد در بخش سلامت و بهداشت ايران مشكل دارد. هرچند ضعف داريم كه در حال جبران آن هستيم.
رييس جمهوري همچنين در خصوص مصرف مواد مخدر در كشور گفت: هم اكنون آمار دقيق از معتادان كشور در دست است ضمن اينكه سنگين ترين مبارزه با قاچاق مواد مخدر و معتادان در ايران در حال انجام است.
احمدي نژاد افزود: به گواهي سازمان ملل، ايران در مبارزه با مواد مخدر رتبه نخست را كسب كرده است و ماموران كشور نيز مورد تشويق و قدرداني قرار گرفتند و اين در حالي است كه كشور ايران در كنار بزرگترين مركز توليد مواد مخدر قرار دارد و شبكه‌هاي توزيع مواد مخدر نيز در اطراف كشور فعال هستند.
وي با بيان اينكه آمار تمام معتادان كشور ثبت شده‌ است، گفت: هم اكنون در كشور حدود 250 هزار معتاد به مواد مخدر خطرناك وجود دارند كه قريب به اتفاق آنها تحت درمان هستند و همين حدود هم معتاد به ترياك در كشور موجود است.
رييس جمهوري سپس افزود: مجموع افراد معتاد و مشكوك به اعتياد در كشور حدود 600 هزار نفر هستند كه از اين تعداد حدود پنج هزار نفر تزريقي مي‌باشند.
احمدي نژاد در ادامه تصريح كرد: برخي دوست دارند در كشور سياه‌ نمايي كنند و به طور مستمر آمار غلط مي‌دهند در حالي كه كشور ما اكنون از اين لحاظ بسيار سالم است.
وي در ادامه به افرادي كه دست به سياه نمايي در كشور مي‌زنند، توصيه كرد: هر حرفي كه پايه و اساس ندارد و موجب تحقير ملت مي‌شود را نبايد بيان كرد.

**نوبت عضويت ايران در شوراي امنيت فرا رسيده است
رييس جمهوري اسلامي ايران از شوراي امنيت سازمان ملل خواست تا با در نظر گرفتن تمام جوانب، با عضويت غير دائم ايران در شوراي امنيت سازمان ملل متحد موافقت كند زيرا نوبت عضويت ايران در اين شورا فرا رسيده است.
دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه مصاحبه مطبوعاتي عصر پنج شنبه با حضور خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به سوال خبرنگار تلويزيون ان. اچ. كي ژاپن درباره نامزدي ايران براي تصدي كرسي عضويت غير دائم در شوراي امنيت سازمان ملل، گفت: در ملاقات با دبير كل سازمان ملل متحد گفته بودم كه شوراي امنيت، در تسخير عده اي خاص است.
رييس جمهوري ادامه داد: واقعيت اين است كه اين شوراي امنيت "سازمان ملل متحد" نيست بلكه شوراي امنيت چند قدرت است.
وي نامزد شدن ايران براي عضويت غير دائم در شوراي امنيت سازمان ملل را براي آزمايش دوباره رفتار كشورهايي دانست كه مدعي اند شوراي امنيت،‌ به همه جامعه جهاني تعلق دارد.
احمدي نژاد اظهار داشت: مي خواهيم بدانيم آيا اين افراد ظرفيت اين را دارند كه فردي مخالف را در شوراي امنيت بپذيرند.
وي با تاكيد بر دوستي با دولت ژاپن و با اشاره به عضويت بيش از 9 دوره اين كشور در شوراي امنيت سازمان ملل تصريح كرد: اگر نوبتي هم باشد نوبت ايران است. اگر بخواهند نشان دهند دموكراتيك هستند و شوراي امنيت باز است و حرف مخالف را هم در آنجا مي شنوند، باز هم به ايران مي رسند.
احمدي نژاد اعلام كرد: ما صبر مي كنيم تا تصميم اين كشورهاي مدعي را ببينيم كه طرف كدام كشور را مي گيرند.
وي با بيان اينكه " با ژاپن احساس رقابت نمي كنيم"، اضافه كرد: انتظار داشتيم ژاپن به تصميم ايران احترام بگذارد.
رئيس جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه در صورت تصدي كرسي عضويت غير دائم در شوراي امنيت سازمان ملل ايران از حقوق قانوني ملت ژاپن و ساير ملت ها به طور كامل حمايت مي كند و اجازه نمي دهد كسي عليه حقوق قانوني ملت ها چيزي را تصويب كند.
وي با تاكيد بر اينكه "ما با ژاپن همكاري هاي خود را ادامه خواهيم داد"، از دولت ژاپن خواست اگر تعهدي را مشابه ايران در پيگيري حقوق ملت ها در شوراي امنيت سازمان ملل مي دهد، اعلام كند.

** احمدي نژاد:صلح آميزبودن برنامه هسته اي ايران 12بار تاييد شده است
رييس جمهوري اسلامي ايران گفت: آژانس بين المللي انرژي اتمي بيش از 12 بار صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران را تاييد كرده است و هم اكنون در اين قضيه هيچ مشكلي وجود ندارد.
به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر محمود احمدي نژاد در ادامه نشست خبري خود با خبرنگاران داخلي و خارجي، در پاسخ به سئوال خبرنگار رويترز كه در خصوص اقدام عملي ايران در صورت صدور قطعنامه جديد سئوال كرده بود، اظهار داشت: در گزارش اخير البرادعي بار ديگر حق به ايران داده شد و وي به صراحت به راستي‌‌ آزمايي ايران اذعان كرد و گفت كه انحرافي در برنامه هسته‌اي ايران مشاهده نكرديم.
وي افزود: البته در اين گزارش جملاتي وجود دارد مبني بر اينكه ايران به ادعاهاي آمريكا پاسخ نداده است كه آژانس حق ندارد آنها را رسيدگي كند چرا كه مقررات آژانس اين اجازه را نمي‌دهد.
رييس جمهوري تصريح كرد: ملت ايران تسليم زياده خواهي كسي نخواهد شد. آژانس بيش از 12بار صلح آميز بودن برنامه هسته‌اي ايران را تاييد كرده است و هم اكنون مشكل هسته‌اي وجود ندارد. آنهايي كه مي خواهند تحريم ها را افزايش دهند ناشي از عجز آنها است.
احمدي نژاد اضافه كرد: آنهايي كه مي‌خواهند تحريم كنند اين كار را انجام دهند، مگر ملت ايران به انتظار آنها مي‌نشينند. ملت ايران خود كشورش را اداره مي كند و هر وقت آنها تحريمي را اعمال كردند خدا را شكر كرده و به تامين نيازهايش پرداخته است.
وي با بيان اينكه ايران هم اكنون به فناوري هسته‌اي، سلول هاي بنيادين، فناوري هوافضا و امثال آن مجهز است، گفت: ايران كشور نيازمندي نيست و اين اوج عقب ماندگي آنها است كه مي خواهند با ايستادگي و مقاومت جلوي پيشرفت ملت ها را بگيرند. آنها با بيان اينكه تحريم ها را افزايش خواهند داد، مي‌خواهند آبروي خود را حفظ كنند.
رييس جمهوري افزود: اكنون زمان اين گونه حرف ها گذشته است. زماني فكر مي كردند با اين حرفها جلوي قدرتمند شدن ايران را مي گيرند اما با بيان اين حرف ها درصدد دفاع از حيثيت خود هستند.
احمدي نژاد ادامه داد: به سران كشورهاي غربي توصيه مي كنم در اين خصوص تجديد نظر كنند. هروقت آنها تصميم به مقابله مثل كنند به طور قطع پشيمان خواهند شد هرچند اكنون نيز پشيمان هستند. هر وقت دست به عمل بزنند ما هم كار خود را انجام خواهيم داد.
رييس جمهوري سپس تصريح كرد: دنيا هم اكنون تغيير يافته است و خودشان نيز اين موضوع را به خوبي مي‌دانند. صدها تاجر آمريكايي اصرار دارند كه به ايران كالا بفروشند و حتي بسياري از سرمايه‌گذاران اروپايي نيز هم اكنون اصرار دارند در كشور ما سرمايه‌گذاري كنند اما شرايط به گونه‌اي است كه ما براي آنها شرط گذاشته‌ايم.
وي در عين حال اظهار داشت: هرچند احتمال مي‌دهيم بزودي دولت بوش تبليغاتي در اين زمينه به راه اندازد كه به ايران حمله مي‌كنيم، همچون سه سال گذشته بايد بدانند كه دوران اين حرفها تمام شده است و به طور كلي ملت ايران و ساير ملتها از اين دوران عبور كرده‌اند.
رييس جمهوري تصريح كرد: آنها تبليغات خود را زياد كنند ولي به طور قطع اين گونه تبليغات تاثيري بر ملت ايران نخواهد داشت.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 145]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن