تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس كار نيكى انجام دهد ده برابر آن پاداش دارد و از جمله آنها سه روز روزه در هر ماه ا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817092519




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست مطبوعاتي رئيس‌‏جمهور/5/ رئيس‌‏جمهور:آمديد براي خانم ها ثواب كنيد، كباب شديمكشورهاي اروپايي در مساله گرجستان بيشترين ضرر را كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايلنا: نشست مطبوعاتي رئيس‌‏جمهور/5/ رئيس‌‏جمهور:آمديد براي خانم ها ثواب كنيد، كباب شديمكشورهاي اروپايي در مساله گرجستان بيشترين ضرر را كردند
تهران- خبرگزاري كار ايران
احمدي نژاد در واكنش به حذف بخش‌هايي از نظرات دولت در لايحه حمايت از خانواده، گفت: قانونگذاري كار مجلس است و مجلس هر قانوني تصويب كرد، براي همه محترم است و بايد تبعيت كنند.
به گزارش خبرنگار "ايلنا"، رئيس‌‏جمهور دولت نهم را قانونمندترين دولت پس از انقلاب ناميد و با طرح اين پرسش كه چه اتفاقي در قضيه لايحه حمايت خانواده رخ داد؟ ادامه داد:قوه قضاييه لايحه‌‏اي را به دولت داد تا تقديم مجلس كند، در جلسه‌‏اي كه من در آن حضور نداشتم و بقيه اعضاي دولت در آن بوده‌اند، لايحه بررسي شد و ديدند در مورد ازدواج مجدد يا قانون مسكوت و يا خيلي سست است بنابراين اعضاي دولت دلشان سوخت و گفتند كه مانعي بگذاريم تا ازدواج مجدد به راحتي انجام نشود و به همين دليل مواردي را در لايحه درنظر گرفتند.
وي ادامه داد:پس ار آن، جنجالي درست شد كه دولت اجازه داده است اما اشتباه است. ما چه كاره هستيم كه اجازه بدهيم؟ ما نه صاحب نظر شرعي و فقهي هستيم و نه قانونگذار. تنها اعضاي دولت فقط دلشان سوخت و موانعي گذاشتند، بعد ديديم سروصدايي به پا شد و من به الهام گفتم تا مصاحبه كند و موضوع را پس بگيرد و بگويد اشتباه كرديم.
احمدي‌‏نژاد با بيان اينكه "آمديم ثواب كنيم، كباب شديم" اظهار داشت:من اگر در جلسه دولت بودم، اجازه نمي دادم و مي‌گفتم قوه‌‏قضائيه است و مجلس و هرچه آن‌‏ها تصويب كردند، همه تبعيت مي‌كنيم. چرا بي جهت دلسوزي اضافه بر حد خود مي‌كنيد؟ آمديد براي خانم‌ها دلسوزي كنيد، كباب شديم. مجلس همان موانع را هم سنگين‌تر خواهد كرد زيرا نمي‌شود بي قيد و بند موضوع را رها كنيم، گرچه برخي از معاونين كميسيون‌ها و ديگران دولت را محكوم كردند؛ اشكال ندارد. شما دولت را محكوم كنيد، اما موانعي را ايجاد كنيد. ما دست شما را مي‌بوسيم و از شما تشكر مي كنيم.
وي ادامه داد: مهم نيست كه خطاب تبليغات منفي سمت چه كسي باشد. مهم اين است كه قانون خوبي واقعاً در جهت تحكيم خانواده و حمايت از حقوق زن تصويب شود و اكنون اشكالي ندارد كهمي‌‏گوييد كار دولت ضعيف بوده است.شما كار دولت را تقويت كنيد.
رئيس‌‏جمهور با شاره به اينكه رسانه‌ها و خانم ها بايد مراقب باشند، تصريح كرد: برخي از خانم‌‏ها داد سخن عليه لايحه دولت دادند كه ياد آن داستان مولانا افتادم كه مي خواستند سواري فردي را بكشند و كباب كنند، خود آن فرد هم با دزدها همراه شده بود و شعر مي‌خواند اما نمي دانست كه اموال خودش را مي‌برند. بايد هوشيار باشيد تا در پس بازي‌هاي سياسي، حقايق مدفون نماند.
احمدي‌‏نژاد در پاسخ به سوال خبرنگاري مبني بر اينكه منشاء بحران مالي در جهان را از كجا مي‌دانيد و تاثير احتمالي آن بر اقتصاد ايران چيست؟ تصريح كرد: وقتي بحراني در جهان درست مي‌‏شود، بر همه كشورها كم و بيش اثر خود را خواهد داشت، اما تاثير اين امر روي ايران كمتر از ساير كشورها است زيرا اقتصاد ما تا حد بسيار بالايي بعد از انقلاب خودكفا و مستقل شده است.ريشه اين بحران را بايد در مديريت ناصحيح برخي كشورها بر اقتصاد جهاني جستجو كرد.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه يكي از نمايندگان كويت اعلام كرده است كه بيش از 25 هزار نيروي قدس در كويت مستقر هستند و در صورت لزوم در حمله آمريكا به ايران به حركت درمي‌آيند،اظهار كرد: من فكر مي‌‏كنم در حال حاضر يك ميليارد و 500ميليون مسلمان به اضافه سه تا چهارميليارد مردم ساير كشورها همه نيروي قدس هستند. همه طرفدار ملت فلسطين و مخالف صهيونيست‌ها و نقطه مقابل جنگ آفريني‌هاي آمريكا هستند.
احمدي‌‏نژاد با اشاره به اينكه " از ژاپن تا آمريكاي جنوبي و در داخل خود آمريكا داوطلبان زيادي وجود دارند تا اگر آمريكا بخواهد جسارتي به ملت ايران بكند، از ملت ايران دفاع كنند،‌‏تصريح كرد:از اين نوع انسان‌‏ها در تمام كشورهاي اطراف، زياد است و حال ما نمي‌‏دانيم اسم خود را نيروي قدس گذاشته‌اند يا چيز ديگري اما مي‌دانيم كه ملت‌ها و حتي كويت طرفدار ملت ايران و فلسطين‌اند. مردم كويت، مردمي مؤمن و مسلمان و مخالف سياست هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند، دولت كويت هم با ما رابطه خوبي دارد و در جهت بسط روابط هم حركت مي‌كنيم البته ممكن است كه اين تبليغات كار عده‌اي باشد كه مي خواهند روابط دو كشور را مخدوش كنند.
رئيس‌جمهور بابيان اينكه فعلا با توجه به وضعيت نامتعادل اقتصادي جهان نمي‌توانيم قيمت عادلانه‌اي از نفت ارايه بدهيم،گفت: بايد بگذاريم وضعيت اقتصاد جهان تثبيت شود، قيمت امروز نفت از نظر ارزش كمتر از قيمت نفت در دهه 1980 است؛ چرا كه ارزش دلار سقوط كرده و ارزش آن كمتر از آن سال‌ها است.
احمدي‌نژاد درخصوص كانديداتوري خود در انتخابات آتي گفت:مگر شما مي‌‏خواهيد براي من تبليغات كنيد، در وقتش اعلام مي‌شود، چه فرقي براي شما دارد، بگذاريد ما كار خودمان را انجام دهيم.
وي درپاسخ به سوالي در مورد علت تناقض ‌در آمارها ميان دولت و بخش‌هايي از حكومت ، گفت: عده‌‏اي پيشرفت‌هاي دولت حتي در عرصه‌ديپلماسي را نفي مي‌كنند، آنچه كه ايران را امروز مقتدر و عزيز كرده است. برخي سفرهاي استاني، اشتغال‌هايي كه در كشور درست شده و رشد اقتصادي را نفي مي‌كنند. حتي اصل دولت را هم نفي مي‌كنند. آنها در انتقادهايشان آزاد هستند اما اگر فكر مي‌كنند ديگران با آنها چنين تعاملي داشته باشند و آن ‌وقت آنها بتوانند كشور را مديريت كنند، اشتباه مي‌كنند.
احمدي‌نژاد افزود: بالاخره بانك مركزي اگر اعتباري دارد هميشگي است و ربطي به اين دولت و آن دولت ندارد كه آمارهاي آن را زير سوال ببرند. كساني كه اين‌طور قضاوت مي‌كنند به نوعي دوره مديريت خود را زير سوال مي‌برند. شايد خودشان آن زمان چنين كارهايي كرده‌اند اما بدانند كه اين دولت اهل اين حرف‌ها نيست. من تنها رئيس‌‏جمهوري بودم كه اول از همه به دولت انتقاد كردم. جالب اين جاست كه حتي وقتي از دولت انتقاد مي‌‏كنم آنها به من حمله مي‌كنند.
وي در خصوص نامه سوم اقتصاددانان گفت: از پيشنهادها استقبال مي‌كنيم، من سه سوال از دوستان داشتم؛ يكي اين كه بگويند ميزان نقدينگي چه ميزان باشد، تا بر اساس برنامه چشم انداز بتوانيم رشد داشته باشيم دوم اينكه، با پول نفت چه كار كنيم و سوم اينكه،فرمولي براي تك رقمي شدن بيكاري و تورم ارائه دهند كه در آن نقدينگي كاهش و رشد اقتصادي نيز افزايش يابد و هر اقتصادداني كه بتواند اين فرمول را بدهد دست او را مي‌بوسم و به او جايزه مي‌دهم. نيازي هم به طومارنويسي نيست. هر چند اگر طومار هم بدهند آن را قبول مي‌‏كنيم.
رئيس‌‏جمهور در پاسخ به سوالي در خصوص قراردادهاي نفت و گاز و علت طولاني شدن انعقاد آنها گفت: قراردادهاي نفت و گاز با حجم بالا و در درازمدت بسته مي‌‏شود و عقد چنين قراردادهايي به صورت طبيعي زمان‌بر بوده و به كار كارشناسي زيادي نياز دارد. همان‌طور كه مي‌دانيد قراردادها دو بخش است؛ يكي در بخش فروش و بخشي در خصوص سرمايه‌گذاري است كه ما در بخش بالادستي 50 ميليارد دلار قرارداد داشته و اين قراردادها در حال اجرا است.
احمدي‌‏نژاد خاطرنشان كرد: در بخش فروش با سوئيس قرارداد امضا كرده و با تركيه، عمان، امارات، كويت نيز در حال مذاكره هستيم و تاخيري هم به وجود نيامده است و مسير قرارداد در كشور ما يك مسير طولاني است.
وي در خصوص ائتلاف ايران، روسيه و برخي كشورها در آسياي ميانه و قفقاز و اينكه اين ائتلاف در چه مرحله اي قرار دارد، گفت: حوادث اخير باعث شد كه مناسبات منطقه از ثبات خارج شده و حالت سيال به خود بگيرد و همه كشورها تلاش مي‌كنند كه اين ثبات را به نفع خود ايجاد كنند. روابط ايران با كشورهاي منطقه‌آسياي ميانه خوب است و با گرجستان نيز روابط خوبي داشتيم، كه متاسفانه به خوبي مديريت نشد. ائتلاف و همگرايي‌ها در كشورهاي منطقه با توجه به اشتراكات طبيعي است و گفت‌وگوها در گذشته نيز وجود داشته و امروز نيز ادامه دارد.
احمدي نژاد گفت : دخالت كشورهاي خارج از منطقه به نفع هيچ‌كدام از كشورها نيست چراكه هرگاه آنان وارد شدند ناامني را تشديد كردند. ما كشورهاي منطقه مي‌توانيم در كنار يكديگر مشكلات را برطرف كنيم. كشورهاي اروپايي در مساله گرجستان بيشترين ضرر را كردند.آنها بايد با ساير كشورها مشورت كنند تا بار ديگر مرتكب چنين اشتباهاتي نشوند.ما حاضر هستيم با آنها در مورد اين مسائل گفت‌‏وگو كنيم چرا كه از وضعيت فعلي راضي و خشنود نيستيم.
ادامه دارد...

كد خبر: 446694
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايلنا]
[مشاهده در: www.ilna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 69]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن