تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بپرهيز از كارى كه موجب عذرخواهى می ‏شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816416736




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احمدي نژاد: انتزاع ميراث فرهنگي از رياست جمهوري خلاف قانون اساسي است/‪۲۰‬


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: احمدي نژاد: انتزاع ميراث فرهنگي از رياست جمهوري خلاف قانون اساسي است/‪۲۰‬
سياسي. احمدي نژاد. مطبوعاتي
دكتر احمدي نژاد انتزاع سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري از رياست جمهوري و ادغام آن با سازمان‌هاي ديگر را خلاف قانون اساسي دانست.

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، دكتر احمدي نژاد عصر پنجشنبه در ادامه مصاحبه مطبوعاتي خود در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاري ميراث فرهنگي درباره طرح ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي كه فوريت ان در مجلس به تصويب رسيده است،انتزاع اين سازمان از رياست جمهوري و ادغام آن با سازماني ديگر را كاري درست و به نفع كشور ندانست و گفت: اين كار خلاف قانون اساسي است.

وي افزود: امور اداري و استخدامي به عهده رئيس جمهوري است و اگر بنا باشد سازماني تاسيس يا ادغام شود، بايد با پيشنهاد دولت باشد.

احمدي نژاد ادامه داد: اگر مجلس بخواهد راسا وارد كار شود و بخواهد سازمان‌ها را ادغام كند، مسلما كار كارشناسي نيست.

وي با اشاره به وجود شوراي عالي اداري در قانون برنامه، تصميم‌گيري در اين امور را وظيفه اين شورا دانست و تاكيد كرد: اصل ‪ ۱۲۶‬تشخيص اين امر را به طور مستقيم به عهده رئيس جمهوري گذاشته است و رييس جمهوري بايد پيشنهاد دهد.

رئيس جمهوري تصريح كرد: دليلي ندارد سازمان‌ها را به هم بريزيم و جابجا كنيم. اين كار، ده‌ها ميليارد تومان به بيت المال ضرر خواهد زد.

احمدي نژاد با بيان اينكه سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با يك منطق درست برپا شد، با مقايسه تعداد گردشگران در سال‌هاي ‪ ۱۳۸۳‬و ‪ ۱۳۸۶‬افزود: تعداد گردشگران از ‪ ۷۰۰‬هزار نفر در سال ‪ ۱۳۸۳‬به ‪ ۲‬ميليون و ‪ ۴۰۰‬هزار نفر در سال ‪ ۱۳۸۶‬رسيد و اين روند همچنان ادامه دارد.

توسعه فضاهاي سياحتي، صيانت از ميراث فرهنگي، افزايش تعداد آثار فرهنگي ثبت شده در فهرست آثار جهاني و ملي و جدي تر شدن حفاظت از آنها را از جمله مواردي بود كه رييس جمهوري آنها را از آثار تشكيل سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري اعلام كرد.

وي اظهار اميدواري كرد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي مسئله را حل كنند و تاكيد كرد: من به حسن نظر نمايندگان عزيز اعتماد كامل دارم.

رييس جمهوري در پاسخ به سوال خبرنگار شبكه جهاني جام جم درخصوص ميزان موفقيت دولت در جذب سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور گفت: سرعت ورود سرمايه‌هاي ايرانيان خارج از كشور تصاعدي است.

احمدي نژاد افزود: در سال ‪ ۸۳‬رقم ‪ ۴/۲‬ميليارد دلار مجوز براي ورود سرمايه به ايران گرفته شد البته اين غير از رقم سرمايه‌گذاري درخصوص نفت و نيز توافقنامه‌هاي دولتي مي‌باشد.

به گفته وي در سال ‪ ۸۵‬اين رقم به بيش از ‪ ۱۰‬ميليارد دلار افزايش پيدا كرد.

رييس جمهوري ادامه داد: در‪ ۶‬ماهه نخست سال ‪ ۸۶‬رقم ‪ ۱۰‬ميليارد دلار و در ‪۶‬ ماهه دوم نيز به همين نسبت رشد داشتيم و سال جاري نيز همينطور بوده و سرمايه‌ها وارد بورس، مسكن و صنعت شده است.

رييس جمهوري اظهار داشت: امروز بورس ما يكي از بهترين دوران خود را طي مي كند در سال ‪ ۸۳‬كل معاملات بورس پنج هزار ميليارد تومان بود در حالي كه حباب‌هاي سنگين در بورس وجود داشت و قيمت‌ها غير واقعي بود حال كه قيمت ها واقعي شده است در پنج ماهه نخست امسال حجم معاملات بورس بيش از ‪ ۱۰‬هزار ميليارد تومان بوده است ، بسياري از اين ارقام ، سرمايه‌هاي ايرانيان است كه وارد كشور مي‌شود، همين نشان مي‌دهد سرمايه‌گذاري فعال است.

رييس جمهوري در ادامه نشست خبري امروز خود در پاسخ به سوالي درباره خصوص طرح بنگاههاي زود بازده گفت: اين يكي از بهترين طرح‌هاي دولت است، نه به معناي تعطيلي بنگاههاي بزرگ بلكه به عنوان مكمل آنها.

احمدي نژاد افزود: دولت آن را طراحي و شروع كرد اما متاسفانه مثل بقيه طرح‌هاي خوب دولت مورد هجوم سنگين قرار گرفت. تورم و - افزايش- نقدينگي را به دروغ به گردن اين طرح انداختند، در حالي كه مجموعه اعتباري كه به بنگاههاي كوچك داده شده كمتر از ‪ ۱۴‬هزار ميليارد تومان است و اعتباراتي كه در اين سه سال به سايرين داده شد نزديك به ‪ ۲۰۰‬هزار ميليارد تومان است وي اضافه كرد: برخي از بخش‌هاي اقتصادي ما هم تحت تاثير اين فشارها قرار گرفتند و توقف كوتاهي - در اجراي طرح - بوجود آمد، من يك ماه مهلت دادم مهلت تمام شده و بزودي تصميم گرفته و اعمال خواهم كرد . كار بنگاهها و سرمايه‌گذاري و توليد بايد با سرعت در كشور ما جلو برود.

خبرنگار فاينانشيال تايمز پرسيد با توجه به اينكه براي ناظران بين المللي دوستي مردم ايران با مردم اسراييل يك مفهوم جديد در ديپلماسي ايران است آيا اين تحليل بسياري از ناظران كه دولت شما قصد دارد باب گفتگو با آمريكا را از طريق دوستي با مردم اسراييل باز كند صحت دارد يا خير؟
احمدي نژاد گفت: ما با مردمي كه متجاوز ، زورگو نباشند ، اشغالگر نباشند و حق كسي را ضايع نكرده باشند دوستيم . در كلام رهبري عزيز ما دلسوزي براي مردم دنيا موج مي‌زد. ما مي‌گوييم ، كساني را كه آنجا _ در اسراييل_ با فريب اسير و سپر بلا كرده و سپر انساني كرده‌اند تا پشت آن بتوانند امنيت خود را حفظ كنند را صهيونيست نمي‌دانيم و بايد از آنجا بيرون بروند درها را باز كنند تا ببينند چه اتفاقي مي‌افتد.

اگر ديگران مي‌خواهند با اين تعابير مسئله‌اي در داخل ايجاد كنند درست نمي شود مواضع ما روشن است پيشنهاد ملت ايران براي مسئله فلسطين كاملا انساني است موضع ما هم درباره صهيونيست‌ها كاملا آشكاري است.

اين خبرنگار همچنين پرسيد آيا تغييري در خط قرمز جمهوري اسلامي درخصوص غني سازي اورانيوم تغيير كرده است يا خير؟ كه احمدي نژاد گفت: حقوق ملت ايران معلوم است اگر كساني در بيرون هستند كه برايشان شبهه‌اي پيش آمده پاسخ‌هاي قبلي را برايشان تكرار كنيد. ملت ايران پاي حق خود تا پايان هست . دوران ادبيات تعليق گذشته است و به تاريخ پيوسته است ما وارد دوران جديدي شده ايم، سطح مناسبات به سطح ديگري رسيده ما درباره هدايت و مديريت تحولات جهاني گفت و گو مي‌كنيم.در نزد خودشان هم ايران به عنوان يك كشور هسته‌اي تثبيت شده است.

خبرنگار روزنامه حيات نو پرسيد درخصوص جايگاه ايران در منطقه و رشد شاخص‌هاي اقتصادي با توجه به اهداف سند چشم انداز ،شما و دولت محترم گزارش‌هايي مي‌دهيد اما در صورتي كه برخي شخصيت‌هاي نظام يا رقباي شما كه خارج از نظام هستند در همين زمينه‌ها آمارهايي را اعلام مي‌كننند كه كاملا در تناقض جدي است علت چيست؟ كه احمدي نژاد گفت: علت روشن است بعضي پيروزي‌ها ي دولت در عرصه ديپلماسي را هم نفي مي‌كنند،اينكه ايران اكنون يك كشور مقتدر و عزيز است را نفي مي‌كنند، بعضي سفرهاي استاني را نفي مي كنند ،اشتغال را نفي مي‌كنند ، بعضي رشد اقتصادي كه اقلا سه مرجع اندازه گيري و اعلام مي‌كنند را نفي مي‌كنند برخي نيز اصل اين دولت را نفي مي كنند، در اين نفي كردن‌ها آزاداند اما اگر فكر مي‌كنند ديگران با آنان اينگونه تعامل كنند آنها مي‌توانند مديريت كشور را انجام بدهند اشتباه مي كنند.

وي افزود: اگر بانك مركزي معتبر است هميشه معتبر و اگر معتبر نيست هميشه معتبر است نمي‌شود گفت در آن دولت معتبر بود - و اكنون معتبر نيست- اگر اينگونه قضاوت مي‌كنند دارند دوران مديريت خود را زير سوال مي‌برند.

احمدي نژاد ادامه داد: مگر مي‌شود با اين همه سازمان كنترل‌كننده در كشور آمار غير واقعي ارايه داد اگر كسي فكر مي‌كند اين شدني است معلوم مي‌شود وقتي خود مدير بوده چنين كرده است و معناي ديگري ندارد اما من مي‌گويم اگر شما چنين كرديد اين دولت چنين نكرده و موضوع پنهاني ندارد.جالب است وقتي من خود به عنوان تنها رييس جمهوري كه ضعف‌هاي دولت را مطرح مي‌كنم باز به من حمله مي‌كنند.

قدرت خريد سه دهك پايين جامعه نسبت به گذشته بيشتر شده است.

رييس جمهوري در پاسخ به اظهارات خبرنگار ايلنا مبني بر اينكه وضعيت معيشتي دهك‌هاي پايين جامعه و مردم مستضعف اخيرا روند رو به پايين داشته است، گفت: طبق گزارش بانك مركزي قدرت خريد سه دهك پايين جامعه نسبت به گذشته بيشتر شده است.

احمدي نژاد اظهار داشت: اما من راضي نيستم زيرا فاصله سه دهك پايين جامعه با سه دهك بالا بسيار زياد است.

وي ادامه داد: دولت كارهاي زيادي نظير سهام عدالت، بنگاه‌هاي كوچك، افزايش بودجه نهادهاي حمايتي و توزيع منابع در نقاط مختلف كشور انجام داده است اما اينها پاسخگو نيست.

رييس جمهوري هدف اصلي طرح تحول اقتصادي را اجراي عدالت دانست و گفت: اين طرح مي‌خواهد عدالت را به طور ريشه‌اي پايدار كرده و مشكل موجود در اين زمينه را حل كند.

در ادامه نشست خبري خبرنگار ديگري خطاب به رييس جمهوري اظهار داشت:
كاروان ورزشي ايران در بيست و نهمين دوره بازيهاي المپيك پكن نتيجه قابل قبولي به دست نياورد و شما دستور داديد در اين زمينه اقدام شود اما گويي مشكل ورزش و عدم كسب نتايج مطلوب در مسابقات گوناگون فراتر از افراد و برخي از برنامه‌ها است چه كار بايد كرد كه برنامه‌هاي ورزشي با تغيير دولت‌ها و مديريت‌ها دچار تزلزل و عدم ثبات نشود.

رييس جمهوري در پاسخ به سوال اين خبرنگار گفت: بعد از ماه مبارك رمضان با قهرمانان المپيك و پارالمپيك و تمامي ورزشكاران ديداري خواهم داشت كه در آنجا در خصوص ورزش صحبت خواهم كرد اما بايد گفت دست نيافتن به نتيجه خوب عوامل گوناگون دارد و به رغم اينكه مربي ها، سرپرست‌ها و ورزشكاران بسيار زحمت كشيدند و ورزشكاران كه ‪ ۱۰‬ماه در اردو بوده و خانواده شان را نديده بودند، در آن مسابقات نتيجه‌اي به دست نياوردند.

دكتر احمدي نژاد گفت: بايد اين موضوع را ريشه يابي و به طور اساسي درمان كرد، من دستور پيگيري آن را داده ام، و آقاي علي آبادي آن را دنبال كرده و گزارش آن را ارايه خواهد داد.

وي خطاب به رسانه‌ها و با بيان اينكه بايد فضاي ورزش را منطقي كرد، اضافه كرد: من از دوربين خبرساز و روزنامه‌هايي كه به فكر حاشيه هستند، خوشم نمي آيد، آيا ورزش فقط حاشيه است؟
رييس جمهور با تاكيد بر اينكه بايد بحث‌هاي علمي و كارشناسي در خصوص ورزش انجام شود، تاكيد كرد: بايد ورزش كشورمان در سكوي جهاني بايستد.

وي با اشاره به گرفتن ‪ ۵‬طلا در مسابقات پارالمپيك افزود: دور قبل ما رتبه بيست و سوم را كسب كرديم و اين بار رتبه بيست ويكم. پس ما مي‌توانيم و دليل موفقيت در پارالمپيك اين است كه مديران ورزش جانبازان و معلولين مديريت كرده و ورزش را از فضاهاي كاذب حاشيه‌اي دور كردند.

رييس جمهوري تاكيد كرد: ورزش بايد علمي باشد و همه موظفيم به موفق بودن آن كمك كنيم .

وي در پايان با بيان اينكه قول داده بود كه نشست بعدي بيشتر به مسايل داخلي اختصاص يابد و اكنون هم ‪ ۹۰‬درصد سوال‌هاي مسايل داخلي بود ، گفت:
گرچه مي‌دانم همه فرصت پرسيدن تمامي سوال‌ها را نداشتيد اما چاره‌اي نيست نشست بعدي بيشتر به سوال‌هاي بين‌المللي و جهاني اختصاص خواهد يافت.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 55]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن