تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):از خنديدنِ بى تعجّب [و بى جا] يا راه رفتن و سخن گفتنِ بى ادبانه بپرهيز.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820708750




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

با وجود تيرگي روابط، آمريكا روي همكاري روسيه در حل مسئله ايران حساب مي‌كند


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: با وجود تيرگي روابط، آمريكا روي همكاري روسيه در حل مسئله ايران حساب مي‌كند
خبرگزاري فارس: معاون وزير خارجه آمريكا روابط كنوني مسكو- واشنگتن را آميخته‌اي از «رويارويي سياسي، رقابت و همكاري» ناميد و ابراز اميدواري نمود مسكو در حل مسئله هسته‌اي ايران به واشنگتن كمك كند.


به گزارش فارس به نقل از روزنامه «وزگلاد»، پس از تيرگي روابط بي سابقه اي كه بعد از حوادث اخير در قفقاز بين مسكو و واشنگتن بوجود آمد، آمريكا تصميم گرفته تا در خصوص روابط آتي خويش با روسيه به تجديد نظر بپردازد.
ويليام برنز، معاون وزير امور خارجه آمريكا در مسائل سياسي روابط كنوني را آميخته‌اي از «رويارويي سياسي، رقابت و همكاري» ناميده و در عين حال با تاكيد بر اينكه آمريكا آماده همكاري با روسيه است، ابراز اميدواري نمود كه مسكو در حل و فصل مسئله هسته اي ايران به واشنگتن كمك كند.
برنز همچنين اعتراف كرده است كه نگراني روسيه را بايد درك كرد، اقدامات ساآكاشويلي در اوستياي جنوبي اشتباه بوده و اوكراين و گرجستان هنوز آمادگي عضويت در ناتو را ندارند.
به نوشته اين روزنامه، روز گذشته ويليام برنز در جلسه شنود ديگري در مجلس سناي آمريكا پيرامون عواقب مناقشه اخير بين روسيه و گرجستان به سخنراني پرداخت.
معاون وزير خارجه آمريكا در ارزيابي از اقدامات گرجستان در اوستياي جنوبي اظهار داشت: «تصميم تفليس در خصوص حمله به تسخين والي، عليرغم هشدارهاي مكرر و قاطع از سوي آمريكا، اقدامي كوته فكرانه و اشتباه بود.»
البته به عقيده وي، اين واقعيت نمي تواند عكس العمل روسيه به اين مسئله و اقدام به پاسخ تلافي جويانه و حمله به گرجستان را قابل توجيه سازد. چرا كه با اين اقدام خويش مرزهاي شناخته شده بين المللي گرجستان را نقض كرده و سبب تجزيه كشوري مستقل در همسايگي خويش گرديد.
به عقيده برنز، دلايل بروز بحران اخير در منطقه قفقاز بسيار پيچيده و به خاطر ارتكاب اشتباه از سوي دو طرف است.
ويليام برنز در رابطه با وضعيت كنوني روابط روسيه و آمريكا خاطر نشان ساخت، عليرغم اختلاف نظرات دو كشور بر سر مسئله گرجستان، دولت آمريكا همچنان علاقه دارد به همكاريهاي خود با روسيه در جهت گيريهاي مهم مسائل بين المللي، از جمله مسئله ايران ادامه دهد.
اين مقام ديپلماتيك آمريكايي همچنين اعتراف كرد كه دولت جورج بوش بايد نگراني رهبران روسيه از برخي اقدامات ايالات متحده در سياست خارجي را درك كند.
به گفته وي، طي چند سال گذشته برخي مسائل همچون استقلال كوزوو، طرح ايجاد سپر موشكي در شرق اروپا و ادامه گسترش ناتو و مسئله عضويت اوكراين و گرجستان در اين سازمان باعث نگراني شديد مقامات مسكو شده است.
برنز در عين حال افزود، «كاملا محسوس است كه رئيس جمهوري و نخست وزير روسيه در شرايط كنوني مانند يك تيم واحد و بر اساس منافع ملي اين كشور در عرصه سياست خارجي عمل مي كنند.»
وي در نهايت در خصوص حفظ روابط روسيه و آمريكا در سطح فعلي ابراز اميدواري كرد.
انتهاي پيام/.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن