تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 6 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):مؤمن زود خشنود و دير ناراحت مى شود و منافق زود ناراحت و دير خشنود مى گردد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

بهترین وکیل تهران

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

سایت ایمالز

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812844929




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تعطيلى، بزرگان را به خواب برد و ضعفا را بيدار كرد!


واضح آرشیو وب فارسی:ابرار: تعطيلى، بزرگان را به خواب برد و ضعفا را بيدار كرد!
بازى ايران با عربستان در رياض، ليگ برتر را دچار تعطيلى ناخواسته كرد و شاهد يك وقفه تقريباً ۲۰ روزه در كوران رقابت ها بوديم اما اين تعطيلى تأثيرات متفاوتى را روى تيم هاى حاضر در ليگ برتر داشت. با هم مرورى مى كنيم به وضعيت تيم ها قبل و بعد از اين وقفه.
1- برق شيراز همچنان در اوج
اين تيم هر چند در مصاف با فولاد خوزستان در خانه خود تن به تساوى داد اما شاهدان عينى اذعان داشتند كه عملكرد برق شيراز مثل ۴ بازى قبل عالى بود. بنابراين صدرنشين ليگ در تعطيلات بى كار ننشسته و توانسته فرم خوب خود را حفظ كند. اگر اتفاق خاصى نيفتد برق شيراز مى تواند در هفته هفتم و در مصاف با سايپا هم حداقل يك امتياز بگيرد.
2- ذوب آهن در حد فاجعه بود
شايد ذوب آهن را بتوان متضررترين تيم دوران وقفه ليگ برتر ناميد. اين تيم در حالى كه مى توانست در پايان رقابت هاى هفته ششم صدرنشين شود به يكباره شكستى در حد فاجعه را مقابل ابومسلم ميزبان تجربه كرد. دريافت ۴ گل از تيمى كه خود تا قبل از اين دچار بحران بود جاى ده ها سؤال دارد. اين شكست چنان سنگين بود كه تيم دوم جدول رده بندى صاحب تفاضل گل منفى يك شد! البته شايد تيم ابراهيم زاده در اين هفته نتيجه خوبى كسب نكند چون سپاهان را ملاقات مى كند.
3- مس كرمان شايد حادثه اى بود
مس كرمان در شبى كه برترى محسوسى نسبت به پرسپوليس نداشت و حتى در چند صحنه به خاطر درخشش سيدمهدى رحمتى از دريافت گل درامان ماند توانست ميزبان خود را شكست دهد. به هر حال اين تيم نشان داد در تعطيلات هماهنگ تر شده و تيغ هجومى خود را تيزتر كرده است. جالب اينكه مس كرمان براى اولين بار در تاريخ توانست در جدول رده بندى به مكان سوم برسد و بالاتر از مدعيان سنتى ليگ برتر يعنى پرسپوليس، سپاهان و استقلال قرار گيرد. اگر اين تيم بجنبد و بتواند همچون فصل قبل پاس همدان را در كرمان شكست دهد مى تواند به صعود خود در جدول استمرار بخشد و حتى به صدرنشينى اميدوار باشد.
4- پرسپوليس
با صرفنظر از نتيجه ديدار اين تيم با پيام مشهد، تعطيلات تأثيرى در عملكرد پرسپوليس نداشت. اين تيم با همان شيوه ناكارآمدى بازى كرد كه در بازى با ملوان بندرانزلى و ذوب آهن بازى كرده بود. اين تيم در كسب نتيجه مطلوب، توانايى زيادى ندارد و اغلب اوقات نيز درصدد جبران عقب افتادگى خود از حريف در هر مسابقه است. البته پرسپوليس در بازى با مس كرمان هرگز نتوانست عقب افتادگى خود را جبران كند.
5- پيكان با موتور بنز
پيكان با از ريل خارج كردن راه آهن آن هم با نتيجه ۴ بر يك نشان داد اوضاع در اين تيم آرام شده است. با اين حساب تحريم تمرينات پيكان از جانب ۱۲ بازيكن به هيچ عنوان تأثيرى در عملكرد اين تيم نداشته و پيكان توانسته تعطيلات خود را پشت سر بگذارد.
6- فولاد خوزستان در مسير پيشرفت
فولاد خوزستان هر چند ليگ برتر را خوب شروع كرد اما قبل از شروع تعطيلات تن به يك شكست بد مقابل ملوان داد. از قرار معلوم وقفه پيش آمده باعث بهتر شدن اوضاع تيم مجيد جلالى شد چرا كه انتظار نداشتيم فولاد بتواند در شيراز از برق مدعى يك امتياز بگيرد. اين تيم اگر به همين منوال در هفته هفتم نيز ظاهر شود كاميابى اش مقابل ابومسلم در اهواز دور از دسترس نيست.
7- پاس همدان همچنان مشكوك
پاس همدان هر چند توانست از عهده شكست پيام بربيايد اما ما هنوز نسبت به مدعى شدن اين تيم مشكوك هستيم. پاس اگر بتواند اين هفته در كرمان كارى از پيش ببرد آنگاه شايد اين شك برطرف شود.
8- سپاهان به زودى بالا مى كشد
سپاهان را در چند سال اخير يك تيم قدرتمند ديده ايم. حتى تساوى با ملوان در هفته ششم نيز اين عقيده ما را عوض نمى كند. اين تيم در هفته هفتم اگر بتواند از ديدار با ذوب آهن نتيجه لازم را كسب كند به طور حتم صعود خود را در جدول رده بندى سرعت خواهد بخشيد. البته سپاهان در حال حاضر نيز پتانسيل سوم شدن در جدول را دارد.
9- ابومسلم و يك نتيجه غيرطبيعى
ابومسلم هر چند توانست با ۴ گل ذوب آهن را درهم بكوبد و يك نتيجه قابل توجه را رقم بزند اما نتوانست خود را به نزديكى هاى گروه پيشتاز جدول رده بندى نيز نزديك كند. نمى دانيم هادى برگى زر در تعطيلات با ابومسلم چه كرده و چه اتفاقى افتاده اما فعلاً به خود اجازه نمى دهيم به خاطر اين نتيجه به ابومسلم نمره ۲۰ بدهيم. به هر حال تيم او توانست ضمن صعود در جدول رده بندى تفاضل گل منفى ۳ خود را تبديل به تفاضل گل مثبت يك كند. با اين حال منتظر هستيم تا واقعيت ابومسلم را در بازى با فولاد خوزستان ببينيم. هادى برگى زر اگر از اهواز يك امتياز هم كسب كند مى توان نتيجه غيرطبيعى تيم او در ديدار با ذوب آهن را نتيجه اى عالى توصيف كرد كه سياه جامگان آن را به واسطه شايستگى هاى خود كسب كرده اند. جالب است بدانيد ابومسلم اگر در بازى با ذوب آهن به تساوى مى رسيد هم اكنون با ۴ امتياز و تفاضل گل منفى ۳ در مكان هفدهم جدول رده بندى جا خوش مى كرد.
10- مقاومت سپاسى مثل هميشه
شايد بتوان مقاومت سپاسى غلامحسين پيروانى را تكرارى ترين تيم ليگ برتر ناميد. اين تيم هميشه به يك شيوه بازى مى كند؛ فيزيكى.نه اهل دفاع مطلق است و نه طرح ريزى حملات پى در پى. هر تيمى با مقاومت سپاسى بازى دارد به ناچار بيشترين زمان را در ميانه ميدان سپرى مى كند. اين تيم چه قبل از تعطيلات و چه بعد از تعطيلات همان مقاومت سپاسى فصل قبل بوده است. مقاومت سپاسى امسال نيز بيشتر روى نوار تساوى حركت مى كند. هفته بعد هم فكر نمى كنيم به صباباترى ببازد و توان لازم را هم براى شكست دادن اين تيم ندارد.
11- پگاه گيلان و شايد اتفاقى تازه
پگاه گيلان قبل از تعطيلات عملكرد قابل قبولى داشت چرا كه كسب يك پيروزى و ۲ برد از ۴ مسابقه براى پگاه گيلانى كه هميشه يك پاى سقوط به ليگ دسته اول است، كارنامه اى مطلوب به شمار مى آيد. بعد از تعطيلات هم اين تيم توانست با سايپا به تساوى برسد. بيژن ذوالفقارنسب اگر بتواند در هفته هفتم از راه آهن فعلاً ضعيف شده ۳ امتياز بگيرد آن گاه مى تواند به صعود در جدول اميدوار باشد. شايد اين تيم در فصل جارى بتواند برخلاف فصول قبل كارى از پيش ببرد و اتفاقى جديد را در فوتبال رشت رقم بزند.
12- استقلال اهواز روى نوار بدشانسى
استقلال اهواز چه قبل و چه بعد از تعطيلات يك تيم بدشانس بوده است. اين تيم در هفته اول در حالى با پگاه گيلان مساوى كرد كه حقش پيروزى بود. در هفته دوم به خاطر نداشتن سرمربى و دروازه بان اصلى در كرمان گلباران شد. اكبر ميثاقيان هم در هفته سوم فقط توانست يك امتياز از راه آهن بگيرد اما شكست دادن ابومسلم براى اين سرمربى كه سير تا پياز تيم سابق خود را مى داند، امرى طبيعى بود. با اين حال باز هم اعتقاد داريم كه استقلال اهواز بعد از تعطيلات باز همچنان روى نوار بدشانسى حركت مى كند. اين تيم واقعاً بدشانس بود كه در اهواز بازى برده را در مصاف با مقاومت سپاسى با تساوى عوض كرد. اين تيم اما اگر در هفته هفتم بتواند از استقلال تهران آشفته امتياز بگيرد، مى تواند به روزهاى بهتر اميدوار باشد.
13- صباباترى در آغاز راه
تعطيلات روى صباباترى تأثير فوق العاده اى گذاشته است. اين تيم بازگشتى عالى به ليگ برتر داشت. اگر فيروز كريمى با همين روال در هفته هاى آتى ظاهر شود، مطمئن باشيد در كمترين زمان به گروه پيشتازان مى پيوندد.
14- راه آهن در مخمصه
راه آهن شروع خوبى را در ليگ برتر داشت اما در ادامه سقوط را آغاز كرد. بعد از تعطيلات هم ثابت كرد كه بازيكنان اين تيم خورده اند و خوابيده اند چرا كه شكست سنگين از پيكانى كه خود بحران زده بود موردى غير از اين را در اذهان تداعى نمى كند. در هفته هفتم نيز سرنوشت خوبى را براى اين تيم پيش بينى نمى كنيم.
15- ملوان تا حدودى اميدوار شد
محمد احمدزاده در ادامه ناكامى هاى فصل قبل در فصل جارى و قبل از تعطيلات واقعاً نااميدكننده ظاهر شد اما بعد از تعطيلات با گرفتن يك تساوى از سپاهان مدعى ثابت كرد كه در تعطيلات لااقل روى استحكام خط دفاعى خود كار كرده است. ملوان در هفته هفتم با پيكان با روحيه ديدار مى كند.
16- سايپا در سراشيبى
سايپا قبل از تعطيلات تا حدودى خوب نشان داده بود اما بعد از تعطيلات و با توقف در رشت نشان داد كه تبديل به يكى از تيم هاى ضعيف ليگ برتر شده. در هفته هفتم نيز رقيب سرسخت و متحول شده اى را پيش رو دارد. برق شيراز يك تيم پرقدرت و نتيجه گرا نشان داده و تمامى رقباى قبلى خود را حسابى آزار داده است.
17- استقلال، غيرقابل توصيف
بر كسى پوشيده نيست كه مشكل استقلال فعلى كادرفنى نيست چون اگر چنين بود، حجازى و كريمى قبل از قلعه نويى به مشكل نمى خوردند. خط حمله و خط دفاع آبى پوشان، مشكل اصلى اين تيم هستند و بعد از سپرى شدن ۳۹ هفته توأم با استرس ( در ۳۴ هفته فصل قبل و ۵ هفته فصل جارى) به اين نتيجه رسيده ايم كه ايراد كار روى صندلى داغ نيست. تعطيلات هم كه روى عملكرد آبى پوشان تأثيرى كاملاً منفى داشته است. شكست ۳ بر يك از صبا شاهد اين ادعاست. امير قلعه نويى براى خارج شدن از فشار موجود بهتر است در مصاف با استقلال اهواز دفاع را فراموش كند و حتى به قيمت خودكشى هم كه شده فقط حمله را در دستور كار آبى پوشان قرار دهد.
18- پيام مشهد در حال و هواى ليگ يك
پيام مشهد در حد تيم هاى ليگ يكى بازى مى كند و از قرار معلوم تيم خداداد عزيزى از حال و هواى دسته اول خارج نشده است. البته باخت اين تيم به پاس در همدان بيانگر ضعف پيام نيست اما نتايج مربوطه به قبل از تعطيلات حكايت از ضعف عمده اين تيم دارد. خداداد اگر در هفته هفتم هم پيروزى را تجربه نكند كه بعيد است مقابل پرسپوليس تجربه كند، مطمئن باشيد طلسم شدن تيم او سر زبان ها خواهد افتاد.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ابرار]
[مشاهده در: www.abrarnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 78]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن