تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):خواب روزه دار عبادت ، سكوت او تسبيح ، دعايش پذيرفته و عملش دو چندان است. دعاى روزه دار ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821177303




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

يك مسوول: برخورد دولت نهم با آسيب هاي اجتماعي واقع بينانه است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: يك مسوول: برخورد دولت نهم با آسيب هاي اجتماعي واقع بينانه است
مدير كل دفتر امور آسيب ديدگان اجتماعي سازمان بهزيستي كشور گفت: در حوزه آسيبهاي اجتماعي، دولت نهم واقع بينانه برخورد كرده است.


"سيدحسن موسوي چلك سير" روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين در حالي است كه در دولتهاي پيشين برخورد با آسيبهاي اجتماعي به دليل ماهيت اين آسيبها بيشتر سياسي و امنيتي بوده است.
وي تصريح كرد: در اين خصوص مي توان به خريد خودروهاي ويژه خدمات سيار اجتماعي اشاره كرد كه براساس ضوابط ، خريد خودرو بنزين سوز و خارجي در كشور ممنوع بود اما مصوبه دولت اجازه خريد اين خودروها را به سازمان بهزيستي داد.
وي گفت: كاهش آسيبهاي اجتماعي در دو سال اخير به دليل توجه ويژه دولت چشمگير بوده است.
وي افزود: در دولت نهم پذيرفته شد كه فاصله بين خانه و كلانتري بايد با خدمات بهزيستي پر شود.
وي گفت: در مرحله اول هدف ما كنترل روند رشد آسيبهاي اجتماعي است و پس از آن به كاهش آسيبها مي رسيم و در اين ميان مشاركت مردم و سازمانهاي مختلف به دليل فرابخشي بودن آسيبهاي اجتماعي ، نقش موثري دارند و نبايد تنها از دولت انتظار داشت.
موسوي چلك سير با اشاره به برنامه هاي دفتر آسيب ديدگان سازمان بهزيستي گفت : اورژانس اجتماعي ، خانه سلامت ، بازپروري زنان آسيب ديده، كودكان خياباني ، كودكان كار و مداخله در خانواده به منظور كاهش طلاق از مهمترين برنامه هاست.
وي گفت: اكنون در كل كشور 74 مركز مداخله در بحران فعال است.
وي افزود: بيش از 34 پايگاه خدمات اجتماعي در كشور داير است و خط تلفن 123 اورژانس اجتماعي اكنون در 22 استان كشور راه اندازي شده است.
وي با اشاره به اينكه اكنون 30 خانه سلامت در كشور داير است افزود: سال گذشته 200 دستگاه خودرو خدمات سيار اجتماعي خريداري شد و امسال نيز 200 دستگاه خريداري مي شود.
وي شناسايي آسيبهاي اجتماعي شايع ، در حال شيوع ، نوپديد و بازپديد ، حساس سازي مسوولان و مردم در حوزه آسيبهاي اجتماعي از طريق تحليل آنها را از مهمترين اهداف دفتر آسيبهاي اجتماعي عنوان كرد.
وي با اشاره به اينكه برنامه هاي اين دفتر نقش زيادي در قضازدايي و پيشگيري از جرم دارد گفت: مهمترين هدف ما اين است كه مداخلات رواني و اجتماعي را قبل از مداخلات قضايي و انتظامي و سپس در حين و بعد از آن نهادينه كنيم.
7452/567/1139 شماره 215 ساعت 12:45 تمام
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 108]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن