تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 26 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):توكل بر خداوند، مايه نجات از هر بدى و محفوظ بودن از هر دشمنى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815995081




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

احتمال بروز سونامي در سواحل شرق درياي عمان


واضح آرشیو وب فارسی:الف: احتمال بروز سونامي در سواحل شرق درياي عمان
معاون پژوهشي و فنآوري پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي و مهندسي زلزله درباره سونامي در سواحل مَكران در شرق درياي عمان هشدار داد.

به گزارش الف، مهدي زارع با بيان اينكه با توجه به وقوع زلزله هاي اخير در اين مناطق و وجود سوابق تاريخي زلزله و گسل هاي عمده احتمال وقوع زمين لرزه هايي در برخي مناطق جنوبي و شمال كشور تقويت مي شود، گفت: اين احتمالات علمي است اما از نظر علمي زمان و مكان دقيق زلزله قابل تشخيص نيست.

وي به افزايش آمار رخداد زلزله از 7 شهريور تاكنون در اطراف كشور اشاره كرد و افزود: زلزله هاي مخرب از نظر علمي در منطقه زاگرس دهلران و بندرعباس اتفاق نمي افتد اما متاسفانه برخي زلزله ها در اين مناطق نيز كشته برجاي مي گذارد.

اين كارشناس اضافه كرد: در صورتي كه زلزله اخير بندر خمير در بندر عباس اتفاق مي افتاد شمار كشته ها كمتر از بم نبود.

معاون پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي درباره فعاليت هاي دماوند نيز گفت: اين كوه از نظر علمي به سبب خروج دود و بخار از دهانه آن از آذر 85 تاكنون، لرزه خيزي و چشمه هاي آب گرم آن فعال شده است، اما امكان انفجار قريب الوقوع دهانه در آينده نزديك بر اساس شواهد علمي وجود ندارد.

زارع به احتمال وقوع سونامي در سواحل شرقي درياي عمان نيز اشاره كرد و افزود: سونامي با تغيير شكل بستر دريا اتفاق مي افتد كه اين احتمال با توجه به لرزش هاي اخير در درياي عمان وجود دارد.

وي اضافه كرد: احتمال وقوع سونامي در اقيانوس هند و درياي عرب نيز وجود دارد كه در صورت وقوع امواج سونامي به مكران نيز مي رسد.

آخرين گزارش ها حاكيست، ساعتي پيش در ساعت ۲۲:۱۳ چهارشنبه شب87.6.27 زلزله اي با بزرگاي امواج دروني 5.2 ريشتر در ناحيه ساحلي جنوب غرب بندر عباس رخ داده است.
اين زلزله ظاهرا پس لرزه زلزله 6.1 ريشتري هفته قبل در همين منطقه است كه بلافاصله با پس لرزه اي ديگر با بزرگاي 4 ريشتر در همين ناحيه در ساعت ۲۲:۱۹ ديشب دنبال شد.
همچنين طفته گذشته زمين‌لرزه‌اي با بزرگي 4.2 ريشتر در شمال كشور، منطقه اي در 39 كيلومتري جنوب شرقي رودبار و شمال قزوين را لرزاند كه اين سومين زمين‌لرزه در اين منطقه با قدرت بيش از 4 ريشتر در سال‌2008 ميلادي بوده است.

معاون پژوهشگاه بين المللي زلزله شناسي با اشاره به افزايش تعداد زمين لرزه ها در نقاط مختلف كشور طي هفته هاي اخير گفته است: از هفتم شهريور به بعد - ميزان لرزه خيزي، به معني رخداد تعداد زلزله ها، در كشور در قسمتهاي مختلف افزايش يافته است. در اين فاصله زلزله هاي مهمي در مناطق جنوب، جنوب غرب و شمال كشور رخ داده اند.

رييس مركز ملي پيش‌بيني زلزله با بيان اين كه اين مركز به طور شبانه‌روزي، رخدادهاي لرزه‌اي كشور را پايش كرده و هشدارهاي لازم را به مسئولان مي‌دهد و خصوصا در هفته‌هاي اخير به دليل رخداد زمين‌لرزه‌هاي متعدد با روش‌هاي مختلف، تحليل داده‌ها و برآوردهاي احتمالي تجمع‌ها و پهنه‌هاي پرخطر بعدي در مركز پيگيري مي‌شود، تصريح كرد: همچنان كه بارها تاكيد شده با توجه به پيچيدگي و غيرقابل پيش‌بيني بودن زمان دقيق زمين‌لرزه‌ها به هيچ وجه نمي‌توان با قطعيت درباره احتمال وقوع زمين‌لرزه‌اظهارنظر كرد، ولي با توجه به مشخصات زمين‌لرزه‌ها در برخي مناطق كشور، احتمال رخداد زمين‌لرزه‌هاي ديگر وجود دارد.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: الف]
[مشاهده در: www.alef.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 73]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون
پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن