تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 15 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):هر که خشنودی خدا را بطلبد هر چند به قیمت خشم مردم، خداوند او را از مردم بی نیاز م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821170250




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛وعده هاي وزير براي راه هاي استان


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛وعده هاي وزير براي راه هاي استان
؛حسن زاده- ٥/٢ ساعت طول كشيد تا مسائل مربوط به راه هاي استان در جلسه وزير راه و ترابري و معاونان وي با مسئولان استاني مورد بررسي قرار گيرد و پيرامون محور مشهد-تربت حيدريه معروف به جاده مرگ، پروژه قطار سريع السير تهران-مشهد، قطار مشهد-گرگان، راه آهن مشهد-چابهار، آزادراه تهران-مشهد، توسعه فرودگاه و راه آهن سبزوار، محور شانديز-مشهد و فرودگاه شهيد مدرس تصميماتي اتخاذ شود.دكتر حميد بهبهاني كه به همراه معاونان خود در جلسه بررسي وضعيت راه هاي استان حضور يافته بود، پس از اتمام جلسه در جمع خبرنگاران ضمن تشريح نتايج جلسه تاكيد كرد سرمايه گذار پروژه راه آهن مشهد-گرگان موظف شد ظرف ٢٠ روز آينده مدارك مورد نياز مبني بر توانايي خود براي سرمايه گذاري دراين طرح و پس از آن نقشه هاي فاز يك و دو را ارائه دهد. وي افزود: پس از راي اعتماد در اولين روز كاري مسائل مربوط به اين پروژه را قطعي كرديم. وي با اشاره به اين كه مشكلات اجراي پروژه قطار سريع السير تهران-مشهد نيز در اين جلسه مورد بررسي قرار گرفت، افزود: قرار شد عمليات اجراي اين پروژه كه در قالب قرارداد BOT مي باشد هرچه زودتر آغاز شود. مذاكره با پيمانكاران چيني و هندي براي اجراي پروژه راه آهن چابهار-مشهد نيز از ديگر موضوعات مورد اشاره وزير راه و ترابري بود.استاندارخراسان رضوي نيز در پاسخ به سوالي درباره جاده مرگ با اشاره به تصادف چند روز قبل اين محور كه منجر به كشته شدن تعدادي از هم استاني ها شد وعده داد جاده مشهد تربت حيدريه تا پايان سال ١٣٨٨ به بزرگراه تبديل خواهد شد.محمدجواد محمدي زاده افزود: قرار شد اين پروژه از طريق منابع داخلي تامين اعتبار شود. وي ادامه داد: طي ٣ سال فعاليت دولت نهم بزرگراه هاي استان در ١٧٠ كيلومتر به ٧٠٠ كيلومتر افزايش يافته است. بحث پيرامون آزادراه تهران مشهد نيز از ديگر موضوعات اين جلسه بود كه به گفته محمدي زاده استفاده از سرمايه گذاري بخش خصوصي و منابع خارجي براي آن نيز مورد تصويب قرار گرفت.

؛حاشيه:
؛محمدي زاده در ابتداي جلسه ضمن خوش آمدگويي به وزير راه گفت: تاكنون سابقه نداشته است وزير راه به همراه تمامي معاونان و مديران كل اين وزارت خانه براي حل مشكلات راه هاي يك استان حضور يابند. در مقابل وزير راه با اشاره به سابقه دوستي و همكاري خود با محمدي زاده در شهرداري تهران گفت: عزمي را كه امروز براي حل مشكلات راه هاي استان جزم كرده ايم به خاطر عزمي است كه آقاي استاندار جزم كرده است.

؛جاده مرگ در صورت تامين اعتبار، سال ٩١ دوبانده مي شود
؛سيدان-رئيس حوزه نظارت و كنترل پروژه هاي راه سازي استان هاي خراسان نيز درخصوص اجراي پروژه هاي راه سازي در جاده تربت حيدريه به گناباد كه به «جاده مرگ» مشهور شده است گفت: مسير تربت حيدريه به گناباد در حال دوبانده شدن است ولي تاكنون فقط در طول يك قطعه از اين مسير كه ٤٥ كيلومتر است عمليات اجرايي شده و تاكنون ٣٠ درصد پيشرفت فيزيكي داشته است.به گفته وي در دو قطعه بعد كه از سه راهي مهنه تا گناباد ادامه مي يابد و طول آن ٧٥ كيلومتر است هيچ گونه عمليات اجرايي انجام نشده و فقط يك قطعه از آن به مناقصه گذاشته شده است.

سيدعبد الله عسگري طباطبايي خاطرنشان كرد اگر كار مناقصه قطعه ديگر مسير تربت حيدريه به گناباد نيز انجام شود و اعتبارات آن به موقع تخصيص يابد ممكن است جاده مرگ تا پايان سال ٩١ دوبانده شود. وي افزود: دوبانده شدن مسير باغچه به تربت حيدريه نيز در ٣ قطعه در حال انجام است كه اگر اعتبارات آن به موقع اختصاص يابد ٨٠ درصد و شايد هم صددرصد آن تا پايان سال ٨٨ به اتمام برسد.وي متذكر شد در پي سفر وزير راه و ترابري به مشهد وي به مسئولان ذي ربط تاكيد كرد هرچه سريع تر اعتبارات مورد نياز مسير باغچه به تربت حيدريه را تامين كنند.

وي گفت: منظور استاندار از اعلام اتمام دوبانده شدن جاده تربت حيدريه به محور باغچه تا تربت حيدريه مربوط مي شود نه مسير تربت به گناباد.وي از رسانه ها به خاطر اسم گذاري جاده مرگ بر روي محور تربت حيدريه- گناباد انتقاد كرد و گفت: برخي تصادفات صورت گرفته به دليل خطاي انساني بوده نه ايراد جاده!
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 94]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن