تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):حق و باطل به مردم (و شخصيت افراد) شناخته نمى شوند بلكه حق را به پيروى كسى كه از آن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817091825




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

؛تخليه روزانه ٤٢ تانكر فاضلاب خانگي در زمين هاي كشاورزي تهران


واضح آرشیو وب فارسی:خراسان: ؛تخليه روزانه ٤٢ تانكر فاضلاب خانگي در زمين هاي كشاورزي تهران
؛مشاور شهردار تهران با تأكيد بر ضرورت راه اندازي شبكه فاضلاب گفت: در شبانه روز ٤٢ تانكر چاه هاي فاضلاب خانگي را كه پر مي شود، در زمين هاي كشاورزي اطراف تهران يا نهرها و مسيل ها تخليه مي كند.

هادي حيدر زاده در گفت و گو با فارس درباره وضعيت آب تهران افزود:نبود سيستم فاضلاب در شهر تهران جزو اصلي ترين مشكلات زيست محيطي اين شهر است در حالي كه مهم ترين لازمه طراحي و جانمايي يك شهر تأمين فاضلاب آن است.

مشاور شهردار تهران گفت: نبود فاضلاب شهري و آلودگي آب هاي زيرزميني مهم ترين مشكلي است كه در تهران وجود دارد و ديده نمي شود. سيستم تصفيه فاضلاب در تهران وجود ندارد و به طور مستقيم آب فاضلاب وارد آب هاي قنات و زيرزميني مان مي شود. از سوي ديگر با توجه به اين كه كاهش نزولات جوي را در تهران داريم و يكي از منابع تأمين آب شهر تهران آب هاي زيرزميني است، اين موضوع يك خطر جدي زيست محيطي براي شهر تهران محسوب مي شود.

حيدرزاده تصريح كرد: با توجه به اعتباراتي كه دولت به بخش آب مي دهد، شبكه آب فاضلاب تهران تا ٦٠ سال آينده تكميل نمي شود و اين يك بحران است.

وي يادآور شد: زماني كه طرح جمع آوري فاضلاب شهر تهران مطرح شد ١٥ سال قبل از استقلال كشور قطر، ١٢ سال قبل از استقلال بحرين و ١٧ سال قبل از استقلال پاكستان بوده است. در حال حاضر اين كشورها هم استقلال پيدا كرده اند و هم شبكه فاضلاب دارند و ما هنوز شبكه فاضلاب نداريم.

مشاور شهردار تهران افزود: ما در زمينه داشتن شبكه فاضلاب كه مهم ترين شاخص زيست محيطي است، جزو ١٠ شهر آخر دنيا هستيم كه اين يك بحران زيست محيطي است.

حيدر زاده درباره آب هاي زيرزميني تهران نيز گفت: آب هاي زيرزميني تهران، هم آلودگي شيميايي و هم آلودگي ميكروبي دارد و مهم ترين دليل آن نبود شبكه فاضلاب و وجود صنايع در شهر است كه بحث خروج صنايع از شهر را شهرداري تهران پي گيري مي كند.

مشاور شهردار تهران تأكيد كرد: بايد عزم حاكميتي به وجود بيايد تا شبكه فاضلاب تهران طي چند سال آينده تكميل شود؛ در غير اين صورت بايد منتظر اين باشيم كه شاخص هاي زندگي از نظر سلامت و زيست محيطي به پايين ترين حد خود از لحاظ استانداردهاي بين المللي برسد.

مشاور شهردار تهران درباره خاك تهران گفت: خاك تهران هم با آلودگي هايي مواجه است كه در دو بخش عناصر شيميايي و زباله است. روزانه ٧ هزار و ٧٠٠ تن زباله در تهران توليد مي شود كه مقدار زيادي از آن پردازش يا دفن مي شود كه اين دفن زباله مشكلاتي را براي تهران ايجاد كرده است. البته شهرداري در اين زمينه اقداماتي را انجام داده و خطوط بازيافت را در كهريزك فعال كرده است. بحث كمپوست را نيز داريم كه زباله هاي تر را به صورت كمپوست بازيافت مي كنيم و دفن را هم به صورت دفن بهداشتي خواهيم داشت.

حيدر زاده افزود: درباره نوع استفاده از كودها و سموم هم در مجموعه مديريت شهري الزام كرديم كه كودهاي سازگار با محيط زيست استفاده شود.

وي درباره آلودگي هوا در تهران كه شاخص ترين مورد ارزيابي وضعيت محيط زيست تهران است، گفت: شهر تهران جزو آلوده ترين شهرهاي دنياست كه دليل اصلي آن وجود خودروهاي بيش از ظرفيت و تحمل معابر است. بر اساس مطالعاتي كه در شهر تهران انجام شده ٨٠ درصد آلودگي شهر تهران مربوط به صنايع متحرك است كه اين هم يكي از زنگ هاي خطر ثانويه رشد جمعيت است.

مشاور شهردار تهران اظهار داشت: ميزان روزهاي ناسالم از نظر آلودگي هوا در تهران به ٧٠ تا ٨٠ روز در سال مي رسد، در حالي كه طبق استانداردهاي بين المللي سالانه حداقل يك روز و حداكثر ٣ روز ناسالم بايد وجود داشته باشد.حيدرزاده با بيان اين كه آمار و ارقام جدي درباره مرگ و مير ناشي از آلودگي هوا وجود دارد، گفت: آلودگي هوا در تهران باعث بروز بيماري هايي در شهروندان مي شود كه در نهايت بازده كاري شاغلان بخش هاي مختلف را در شهر كاهش مي دهد و باعث كاهش كيفيت زندگي در تهران مي شود.
 پنجشنبه 28 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خراسان]
[مشاهده در: www.khorasannews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 46]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن