تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس حقيقت را از طريق قرآن نشناسد، از فتنه ها بركنار نمى ماند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816710542




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همراه با نواي ملكوتي قرآن در «ضيافت نور» حسينيه هدايت


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: همراه با نواي ملكوتي قرآن در «ضيافت نور» حسينيه هدايت
گروه فعاليت‌هاي قرآني: «ضيافت نور» عنوان سلسله محافل انس با قرآن است كه هر شب در حسينه هدايت تهران برگزار مي‌شود، گزارش زير محفل انس با قرآن اين مؤسسه در شب پانزدهم ماه مبارك رمضان را به‌ تصوير كشيده است.
غروب آفتاب نزديك است، صداي تلاوت قرآن قبل از افطار، سرتاسر فضاي مصلي تهران را پر كرده و همه در تكاپوي حضور در سفره ضيافت الهي در پانزدهمين روز از ماه مبارك رمضان هستند، دسته‌اي از پرندگان به‌ طرف شمال در حركتند، اين‌جا بسيار نوراني است و قاري قرآن نيز در حال تلاوت اين آيه مبارك است : «...الملك يومئذ لله...».

بعد از افطار مصلي را به مقصد ميدان قيام ترك مي‌كنم، اين روزها بعد از افطار در حوالي ميدان قيام و در كوچه شهيد رقيب‌دوست، حال و هواي ديگري برپاست، حال و هوايي از جنس نور، ترنم آيات وحي در ضيافت الهي با صداهاي ملكوتي قاريان برجسته ميهن اسلامي ايران هر شب در حسينيه هدايت طنين‌انداز مي‌شود.

وارد كوچه رقيب‌دوست كه مي‌شوي تاريك است، چند جوان به توزيع كردن شله‌زرد نذري مشغولند، از آن‌ها مي‌پرسم كه حسينيه هدايت كجاست و آن‌ها نيز انتهاي كوچه را با دست نشانه مي‌روند، يكي از آن‌ها مي‌گويد: آن‌ چراغ‌هاي صورتي را مي‌بيني، آن‌جا حسينيه هدايت است.

حسينيه هدايت در انتهاي كوچه رقيب‌دوست واقع است و تقريباً از نماي بيرون بزرگ به نظر مي‌رسد، چند در ورودي دارد، وارد كه مي‌شوي با شربت از شما پذيرايي مي‌كنند، مراسم هنور آغاز نشده است و در اين بين با عكاس خبرگزاري ايكنا كه زودتر از من در محل حاضر شده به‌ گفتگو مي‌نشينم.

مراسم با سخنراني حجت‌الاسلام‌والمسلمين «شريفي صادقي» آغاز مي‌شود، هنوز جمعيت حاضر در حسينيه اندك است اما كم‌كم بر تعداد جمعيت افزود مي‌شود، قاريان كلام وحي نيز از راه رسيده‌اند، «مهدي قره‌شيخلو»، «احمد ابوالقاسمي» و «حامد شاكرنژاد» از قاريان بين‌المللي جمهوري اسلامي ايران با صداي ملكوتي خود نواي كلام وحي را در مسجد هدايت طنين‌انداز خواهند كرد.

اولين قاري مراسم استاد «مهدي قره‌شيخلو» است كه از آيه 31 سوره مباركه «ق» به تلاوت مي‌پردازد: «وازلفت الجنه للمتقين غير بعيد...»، نمي‌دانم چرا هنگام شنيدن طنين تلاوت استاد قره‌شيخلو تلاوتي كه شب ‌گذشته از استاد «كامل يوسف بهتيمي» شنيده بودم به ذهنم متبادر مي‌شود.

تلاوت‌هاي استاد قره‌شيخلو را به‌ جز چندبار گوش نكرده‌ام، اما صداي وي به‌ حق صدايي قوي و تحريرپذير است، هرچند آثار خستگي و روزه را به ‌وضوح مي‌توان در صداي اين استاد ديد، اما سبك تلاوت اين قاري ارزنده جمهوري اسلامي ايران كه در حال و هواي استاد «محمد شحات انور» است، دل‌ها را جلا مي‌دهد.

استاد قره‌شيخلو اجراي خود را با تلاوت سوره قدر به‌پايان مي‌رساند، احمد ابولقاسمي دومين قاري برنامه امشب است، با اين استاد برجسته هم‌سفر بوده‌ام و خود وي از جمله استادان من در زمينه تلاوت قرآن است، با نحوه و شيوه تلاوت وي و با صدايش به‌طور كامل آشنا و مأنوس هستم، صدايي بم همراه با طنيني جذاب و ملاحتي خاص و تحريرهايي كه اغلب فقط مختص صداي او است.

استاد ابوالقاسمي تلاوت خود را از ابتداي سوره فتح آغاز مي‌كند: «انا فتحنا لك فتحاً مبينا»، به راستي كه صداي ملكوتي اين استاد دل‌ها را حال و هوايي ديگر مي‌بخشد و به تفكر در معناي ژرف آيات الهي وا مي‌دارد.

آخرين قاري محفل ضيافت نور مسجد هدايت در پانزدهمين شب از ماه مبارك رمضان حامد شاكرنژاد بود كه از ابتداي سوره مباركه تحريم به تلاوت آيات روح‌بخش الهي پرداخت و تشنگان معارف ناب قرآني را با صداي زيباي خود سيراب كرد.

مراسم كه تمام مي‌شد با بدرقه مسئولان حسينيه همراه با عكاس ايكنا به طرف خانه رهسپار مي‌شوم، كوچه شهيد رقيب‌دوست هنوز هم تاريك است، اما مي‌دانم كه عطر قرآن فضاي كوچه را پركرده است.

خبرنگار: سيد جاسم موسوي
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 561]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن