تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):به راستى كه دانش، مايه حيات دل‏ها، روشن كننده ديدگان كور و نيروبخش بدن‏هاى ناتوان ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815318794




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ساخت واكسن پيشگيري و درمان سرطان سينه


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: ساخت واكسن پيشگيري و درمان سرطان سينه
«وايسن واي» كه مديريت اين تيم پژوهشي را به عهده دارد مي‌گويد: در صورتي كه تعداد بسياري از رسپتورهاي «اچ.اي.آر.2» به طور ناگهاني ظاهر شوند، سيستم دفاعي بدن نيز بر آنها متمركز شده و مقابله با سلول‌هاي سرطاني را فرا مي‌گيرد كه تعداد بي‌شماري رسپتور دارند.
پژوهشگران آمريكايي، واكسن پيشگيري و درمان سرطان سينه ارايه كردند.

بر پايه اعلام تيم پژوهشي دانشگاه شهر «ديترويت» در ايالت ميشيگان آمريكا، اين واكسن توانست در آزمايش‌ها روي موش‌ها، سلول‌هاي سرطاني يك نوع سرطان به ويژه از نوع بدخيم را كاملا نابود كند. به علاوه، استفاده از اين واكسن جديد براي درمان سرطان «اچ.اي.آر. 2مثبت» كه شامل 20 تا 30 درصد از مبتلايان به سرطان سينه مي‌شود، عوارض جانبي ندارد.

بدين ترتيب، اين واكسن مي‌تواند در آينده به ويژه به آن دسته از زنان مبتلا به سرطان سينه كمك كند كه درمان‌هاي متداول و مرسوم براي آنها كارساز نيست.
همچنين از اين واكسن مي‌توان براي جلوگيري از بازگشت دوباره تومورها و همچنين پيشگيري از ابتلا به سرطان سينه در زنان نيز استفاده كرد.

رسپتورهاي «اچ.اي.آر. 2» در سلول‌هاي سينه، در رشد عادي و معمولي سلول نقش دارند، اما در صورتي كه «اچ.اي.آر. 2» سلول‌ها مثبت باشد، رسپتورهاي به مراتب بيشتر از اندازه معمول در اختيار دارند كه در نتيجه باعث پيدايش نوع و شكل به ويژه بدخيمي از سرطان سينه مي‌شود.
اين گزارش مي‌افزايد: اين واكسن دربردارنده بخش‌هايي از رشته مولكول‌هاي وراثتي حامل اطلاعات ژنتيكي به نام DNA است كه شرايط را براي توليد رسپتورهاي «اچ.اي.آر.2» فراهم مي‌كند. رشته DNA در اين واكسن، به گونه‌اي تنظيم شده است كه نتواند خود باعث بروز سرطان شود.

«وايسن واي» كه مديريت اين تيم پژوهشي را به عهده دارد مي‌گويد: در صورتي كه تعداد بسياري از رسپتورهاي «اچ.اي.آر.2» به طور ناگهاني ظاهر شوند، سيستم دفاعي بدن نيز بر آنها متمركز شده و مقابله با سلول‌هاي سرطاني را فرا مي‌گيرد كه تعداد بي‌شماري رسپتور دارند.

به علاوه در اين واكسن، موادي هست كه فعاليت «سلول‌هاي تي» را كاهش مي‌دهد كه در بدن با سلول‌هاي سرطاني و تغيير شكل يافته مقابله مي‌كنند.
به گزارش ياد شده، «سلول‌هاي تي» در مبتلايان به سرطان، قدرت خود به عنوان مقابله كنندگان با اين بيماري را از دست داده و قادر به شناسايي تومور نيستند و در نتيجه، سيستم دفاعي بدن نيز نمي تواند با تومور مبارزه كند.

در آزمايش‌هايي كه پژوهشگران سلول‌هاي سرطان سينه را به بدن موش‌هاي واكسينه وارد كردند، سيستم دفاعي موش‌ها توانست با اين سلول‌ها مقابله و سرطان را كامل نابود كند.
«وايسن واي» مي‌گويد: در اين آزمايش‌ها، سيستم دفاعي موش‌ها پاسخي قوي به سلول‌هاي سرطاني داده و حتي عليه تومورهايي نيز مؤثر واقع شدند كه در برابر درمان‌هاي متداول و مرسوم مقاومت داشتند.
اين پژوهشگر افزود: بدين ترتيب، اين واكسن احتمالا در آينده جايگزين درمان‌هاي متداول و مرسوم خواهد شد.

اين واكسن جديد پيشگيري و درمان سرطان سينه، دومين واكسن مقابله با سرطان است كه «وايسن واي» و تيم پژوهشي وي آزمايش و ارايه كرده‌اند؛ هم‌اكنون نخستين واكسن اين تيم پژوهشي، مطالعات اوليه كلينيكي خود را در آمريكا و اروپا پشت سر مي‌گذارند.
از ديدگاه پژوهشگران، اين احتمال كه واكسن جديد سرطان سينه، بتواند خود باعث سرطان شود، نسبت به واكسن نخست كمتر است.

ترجمه: مرتضي جواديان
منبع: سايت آلماني علوم
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن