تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):هر كس برادر (دينى) خود را پنهانى نصيحت كند، او را آراسته و اگر آشكارا نصيحتش نماي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814753187




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سيد عمار حكيم: اوضاع عراق رو به بهبود است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سيد عمار حكيم: اوضاع عراق رو به بهبود است
كويت - عضو مجلس اعلاي اسلامي عراق گفت: اوضاع عراق به طور مثبت در حال پيشرفت است و نيروهاي سياسي مي كوشند در چارچوب گروه واحد و به مصلحت جمع اقدام كنند.


"سيد عمار حكيم" در گفت و گو با روزنامه كويتي السياسه خاطرنشان كرد: توسعه روابط كشورهاي عربي با عراق در حال افزايش است.
وي در پاسخ به سووالي در باره قيمومت بين المللي عراق نيز گفت: دولت براي خروج عراق از فصل هفتم سازمان ملل متحد تلاش مي كند.
حكيم افزود: مصلحت آمريكا و سايرين در داشتن روابط مناسب با عراق بر اساس منافع، همكاري و مصلحت مشترك است.
عمار حكيم همچنين در پاسخ به پرسشي در باره روابط عراق و سوريه گفت: رهبري سوريه از روند سياسي در عراق حمايت مي كند و در حال حاضر گفت و گوهايي جدي ميان دو كشور براي حل مشكلات به ويژه در ارتباط با كنترل مرزها در حال انجام است. به گونه اي كه شمار افراد نفوذي به داخل خاك عراق تا حد زيادي كاهش يافته است.
وي در باره نگراني كشورهاي خليج فارس از تجهيز ارتش عراق توسط آمريكا نيز گفت: تداوم روند سياسي در عراق براي خود عراق، همسايگان، كشورهاي منطقه و كل جهان، آثار بسيار خوبي در پي خواهد داشت و امكان ندارد كه عراق بار ديگر به دوران تجاوز به كشورهاي همسايه بازگردد.
نايب رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق افزود: تجهيز ارتش عراق در اصل ايجاد يك نهاد امنيتي عراقي نيرومند براي حفظ و مصونيت عراق در برابر هرگونه خطر احتمالي خارج از مرزها و نيز مقابله با دشمنان به ويژه گروه هاي تروريستي است كه از سلاح هاي پيشرفته بهره مي گيرند.
وي در باره روابط با جناح صدر نيز گفت : جناح صدر داراي پايگاه مردمي است و روابط ما با آنها محترمانه مي باشد.
وي در باره بخشودگي بدهي هاي عراق از سوي كويت نيز گفت: روابط ما با كويت بر پايه دوستي و برادري و روابط ديرينه تاريخي استوار است و از اين كشور مي خواهيم كه بدهي هاي عراق را براي كاهش گرفتاري و مشكلات مردم عرق ببخشد.
عمار حكيم در باره روابط ايران وعراق نيز خاطرنشان كرد: برخي گروه هاي سياسي عراق ديدگاه هايي در باره روابط عراق و ايران دارند كه طبعا ما اين ديدگاه ها را محترم مي شماريم، ولي من شخصا معتقدم كه قدرت عراق در ايجاد روابط دوستي و محبت آميز و مناسب با همه كشورهاي همسايه و منطقه است.
وي افزود: عراق سياست چند محوري منطقه اي را كه مي كوشد كشورهاي منطقه را تقسيم بندي و هر يك را در گروهي خاص صف بندي كند به رسميت نمي شناسد و شعار كشور ما دوستي با همه و مبادله منافع با جمع است.
**خاورم **340**1368
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 118]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن