تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس كم بخورد، سالم مى‏ماند و هر كس زياد بخورد تنش بيمار مى‏شود و قساوت قلب پي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805676646




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مديرعامل سازمان سياحتي بنياد مستضعفان: اميدواريم طرح ادغام در مجلس رأي نياورد هتل رامسر كاربري گردشگري درماني مي‌يابد نمايندگي‌هاي خارج از كشور تعطيل شده‌اند


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: مديرعامل سازمان سياحتي بنياد مستضعفان: اميدواريم طرح ادغام در مجلس رأي نياورد هتل رامسر كاربري گردشگري درماني مي‌يابد نمايندگي‌هاي خارج از كشور تعطيل شده‌اند
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: گردشگري

مديرعامل سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان گفت: برگشت سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري به دوران پيش، منفي و ضد توسعه است و نه‌تنها اهداف و نگاه دولت را به توسعه‌ي گردشگري محقق نمي‌كند، بلكه نگاهي عقب‌گرد و منفي است.

به گزارش خبرنگار بخش گردشگري خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، احد محمدي در نشست خبري صبح امروز (27 شهريورماه) با اشاره به طرح پيشنهادي در مجلس درباره‌ي ادغام سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، اظهار كرد: چند سال پيش كه اين سازمان زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي بود، تأكيد مي‌شد كه اين جايگاه براي چنين سازماني مناسب نيست. بنابراين در مجلس تفكيك اين سازمان از وزارتخانه صورت گرفت. در آن دوره، اصرار بر اين بود كه بخش گردشگري جدا و مستقل شود؛ اما در نهايت، يك سازمان شامل بخش‌هاي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري تشكيل شد. با اين وجود، شرايط كنوني آن بهتر از زماني است كه زير نظر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي فعاليت مي‌كرد.

او با تأكيد بر اين‌كه فارغ از دوران مديريتي سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، لازم است كه اين سازمان مستقل باشد، بيان كرد: شايد استدلال نمايندگان مجلس بر اين مبناست كه از اين سازمان نمي‌توان سوال كرد. اگر واقعا بر اين استدلال‌اند، چرا آن را به وزارتخانه تبديل نمي‌كنند تا فعاليت‌هاي آن‌ها زير نظر مجلس باشد. اين اتفاق، خيلي بهتر است چون تنزل آن مشكلي را حل نمي‌كند.

مديرعامل سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان ادامه داد: ما به‌عنوان يك دست‌اندركار در اين صنعت، اين تصميم را براي ميراث فرهنگي و گردشگري به‌شدت مضر مي‌دانيم. بسياري از مراكز ميراث فرهنگي كشور به‌دليل نبود امنيت و بودجه‌ي كافي درحال از بين رفتن هستند و اين پديده‌اي خطرناك براي ما محسوب مي‌شود كه مراكز فرهنگي و تاريخي هر روز درحال تخريب‌اند و اميدواريم كه اين طرح در مجلس رأي نياورد.

وي در پاسخ به پرسش خبرنگاري درباره‌ي مأموريت اصلي مسؤولي كه در بخش گردشگري فعاليت مي‌كند و اين‌كه آيا بايد سياسي باشد يا گردشگري، توضيح داد: نمي‌خواهيم درباره‌ي عملكرد فردي صحبت كنيم، چون چنين جايگاه و وظيفه‌اي نداريم؛ اما در تعريف كلي، فردي كه در كابينه‌ي دولت قرار مي‌گيرد، عضوي از گروه است و وظايفي دارد كه در اين قالب پتانسيل‌هاي سياسي نيز مطرح‌اند؛ اما جايگاه گردشگري، فرهنگي و اقتصادي است و هر سازمان گردشگري اين دو مأموريت را پي‌گيري مي‌كند و هدايت سياسي وظيفه‌ي ديپلماسي هر كشور است و در دستگاه‌هاي ديگري مانند گردشگري هدايت ديپلماسي سياسي وجود ندارد.

محمدي با اعتقاد به اين‌كه طرح ادغام دوباره غيركارشناسي و تصميمي يك‌شبه است، بيان كرد: ما متوجه نشديم كه چه شد، اين اتفاق افتاد؛ اما روي آن كارشناسي نشده است و اميدواريم نمايندگان مجلس اين طرح را كارشناسي و از صاحبان نظر اطلاعات دريافت كنند. سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري نيز نمايندگان مجلس را نسبت به عواقب كار توجيه كند. من اميدواريم اين طرح رأي نياورد و نمايندگان در پايان يك‌ماه به اين جمع‌بندي برسند كه يا وضعيت موجود را حفظ كنند يا سطح آن را ارتقا دهند تا پاسخ‌گو شود.

مديرعامل سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان در ادامه‌ي اين نشست با ارايه‌ي گزارشي از اقدامات و فعاليت‌هاي صورت‌گرفته در اين سازمان در بخش هتل‌ها و ورود گردشگر به كشور، اظهار كرد: در پنج‌ماه نخست سال 1386، 26 هزار و 684 نفر روز گردشگر به كشور وارد شدند و در پنج‌ماه نخست امسال، اين رقم به 36 هزار و 135 نفر نيز رسيد و به‌طور كلي، امسال ورود گردشگر از طريق شركت‌هاي گردشگري اين سازمان 35 درصد رشد داشته است.

وي ادامه داد: درصد اشغال هتل‌هاي زيرمجموعه‌ي بنياد مستضعفان نيز در پنج‌ماه نخست سال گذشته 220 هزار نفر روز و در مدت مشابه امسال، 250 هزار نفر روز بوده كه 10 درصد امسال رشد داشته است. البته اين درصد با احتساب خروج هتل آزادي از چرخه‌ي خدمات‌رساني بوده است.

محمدي با اشاره به افزايش 15 درصدي بازديد از مراكز تفريحي سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان در پنج‌ماه نخست امسال، اظهار داشت: سالانه هشت ميليون نفر از مراكز تفريحي اين سازمان مانند توچال، مركز تفريحي شهيد چمران و شلمچه بازديد مي‌كنند و اصرار داريم، اين آمار بيشتر شود.

وي با اشاره به بازسازي هتل‌هاي زيرمجموعه‌ي اين سازمان، گفت: بازسازي هتل پنج ستاره‌ي آزادي با چيني‌ها آغاز شده است و تابستان آينده تمام مي‌شود. قرارداد آن 16 ماهه بود و احتمال دارد، چندماه تأخير داشته باشد. بازسازي هتل اوين نيز ماه آينده با 150 اتاق تمام مي‌شود. هم‌چنين بازسازي هتل‌هاي آبادان و مشهد تمام شده و 100 اتاق در يزد اضافه شده و 100 اتاق در كرمانشاه درحال ساخت و توسعه است كه اواخر امسال بهره‌برداري مي‌شوند. به علاوه، 100 اتاق در اصفهان تابستان آينده آماده مي‌شود.

محمدي از طراحي و ساخت 200 اتاق در مشهد توسط يك شركت اروپايي، 200 اتاق در شيراز و 100 اتاق در تهران خبر و ادامه داد: تعداد 200 اتاق با ساخت برج جنوبي هتل استقلال اضافه مي‌شوند كه مناقصه‌ي آن به‌زودي بين دو شركت اروپايي برگزار مي‌شود و هزينه‌ي آن 55 ميليارد تومان برآورد شده است.

وي بيان كرد: هتل اوين توسط پيمانكار داخلي سه سال است كه درحال بازسازي است. درحالي‌كه بازسازي هتل آزادي با 480 اتاق توسط پيمانكار خارجي در 20 ماه انجام مي‌شود. اگر پيمانكار ايراني اين كار را انجام مي‌داد، پنج سال براي اين هتل زمان صرف مي‌شد و براي ما به‌عنوان مالك، صرفه‌جويي اين زمان بسيار اهميت دارد، چون هتل آزادي از مدار خدماتي در تهران خارج شده است و گاهي به‌شدت با كمبود فضاي اقامتي مواجه‌ايم.

به گفته‌ي او، سالانه 20 تا 30 ميليارد تومان براي توسعه‌ي هتل‌ها هزينه مي‌شود كه هتل آزادي 60 ميليارد تومان هزينه داشته و بايد در دو سال اين مبلغ تقسيم شود و هتل اوين براي تكميل بازسازي 25 ميليارد تومان هزينه داشته است؛ اما اكنون با استفاده از امكانات بانكي، هزينه‌ي كل بازسازي‌هاي هتل‌هاي اين مجموعه در سال حدود 30 ميليارد تومان است.

محمدي درباره‌ي هتل قديمي رامسر اظهار داشت: يكي از مشكلاتي كه براي اين هتل وجود داشت، باند فرودگاهي آن بود كه به طول آن اضافه نمي‌شد، چون مهمانسراي رياست جمهوري در انتهاي اين باند قرار داشت. پس از مدت‌ها مذاكرات رييس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري، اكنون اين مهمانسرا درحال تخريب است تا طول باند افزايش يابد. ما نيز تلاش مي‌كنيم، هتل قديمي رامسر را به كاربري گردشگري درماني تغيير دهيم، چون اين منطقه ظرفيت لازم را دارد و براي اين كار از يك مشاور آلماني دعوت شد كه از هتل‌ بازديد كرده و درحال ارايه‌ي طرح براي تبديل كردن اين هتل به مركز گردشگري درماني است.

مديرعامل سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان درباره‌ي وضعيت آموزشي كاركنان مراكز گردشگري و تفريحي اين سازمان، گفت: براي نيروهاي هتل اوين و آزادي قراردادي با شركت آلماني متخصص در زمينه‌ي آموزش هتل‌داري بسته شده است كه به‌صورت مشترك با شركت آموزشي بنياد مستضعفان دوره‌اي دو ماهه را برگزار مي‌كنند. اين طرح براي ديگر هتل‌ها نيز اجرا مي‌شود. هم‌چنين در پذيرش نيروها، اولويت با افرادي است كه به زبان خارجي مسلط باشند.

او يادآور شد: پيش از انقلاب، كار در هتل پسنديده نبود. بنابراين بيشتر نيروهاي كاري در مراكز در اطراف تهران ساكن بودند و از نظر فرهنگي نيز علاقه‌اي به اين كار نبود؛ اما اكنون از بين متقاضيان كار در هتل‌ها، بسياري تحصيلات بالايي دارند و اين براي هتل‌هاي كشور حسن محسوب مي‌شود.

محمدي در ادامه اين نشست با اشاره به فعاليت در بازارهاي جديد و افزايش جذب گردشگر از بازارهاي قديمي، بيان كرد: به‌تازگي بازار آمريكا خيلي باز شده است و بسياري افراد از سفر به ايران استقبال مي‌كنند. دوماه پيش يك گروه يك‌صد نفري از آمريكاي جنوبي به ايران سفر كردند. اين اتفاق در بازار چين نيز درحال رخ دادن است. اين كشور با وجود صنعت و اقتصاد مطلوبي كه دارد، روي گردشگري متمركز شده است و در ديدار با مسؤولان اين كشور، گفته شد كه 38 سال پيش كل گردشگران ورودي به چين 30 هزار نفر مي‌شد، اما در سال 2007 ميلادي اين تعداد به 93 ميليون نفر رسيده است. در همان دوره، حدود هفت‌هزار نفر گردشگر از چين خارج مي‌شدند، اما در سال 2007 تعداد گردشگران خروجي چين به بيش از 30 ميليون نفر رسيد.

وي در ادامه با اشاره به فعاليت‌هايي كه در بازارهاي منطقه و كشورهاي همسايه شده‌اند، گفت: در كشوري مانند تركيه بسيار فعاليت كرده‌ايم، اما نتيجه‌ي خاصي به‌دست نيامده، چون اين كشور گردشگرپذير است. شيعياني هم كه به ايران مي‌آيند، به‌دليل نبود زيرساخت به‌خوبي پذيرايي نمي‌شوند. بنابراين براي اين‌كه اين آمارها را بتوان افزايش داد، بايد زيرساخت‌ها را بهبود بخشيد.

محمدي با تأكيد بر فراهم كردن شرايط براي افزايش ورود گردشگر به كشور، افزود: براي تغيير هويت امنيتي ايراني‌ها در خارج از كشور بايد گردشگران هدايت‌شده و خانواده به خارج از كشور بفرستيم. ما پاسخ تبليغات مستقيم كشورهاي غربي را نمي‌توانيم بدهيم، فقط راه حل آن افزايش تعداد گردشگر است.

وي با اعتقاد به اين‌كه گردشگري در كشور درحال نهادينه شدن است، يادآور شد: ورود گردشگر به‌شدت در كاهش تبليغات منفي اثر مي‌گذارد، 30 ثانيه تبليغات در شبكه‌هاي خبري مانند سي‌ان‌ان و الجزيره دست كم 300 هزار دلار هزينه دارد و اگر قرار باشد، براي معرفي كشور يا جاذبه‌هاي فرهنگي تبليغ كنيم، رقم‌هاي بسيار بالايي را بايد بپردازيم. البته تبليغات مستقيم بر بيننده مؤثر نيست، چون آن‌ها معتقدند ما پول داده‌ايم تا كشورمان را تبليغ كنيم، اما گردشگران ورودي اين تبليغات را غيرمستقيم انجام مي‌دهند و تأثير بالايي دارد.

مديرعامل سازمان سياحتي و مراكز تفريحي بنياد مستضعفان با بيان اين‌كه فروش اين سازمان در سال 100 ميليارد تومان است كه البته به وضعيت ورودي گردشگر به كشور بستگي دارد، تأكيد كرد: اين سازمان از نظر قانوني، تشكيلاتي عمومي و غيردولتي است و به هيچ‌وجه بودجه‌اي از دولت دريافت نمي‌كند، بلكه از محل درآمدها و سرمايه‌هاي خود امور را مي‌گذراند.

او در پاسخ به پرسش خبرنگار ايسنا مبني بر اعتقاد برخي فعالان بخش خصوصي درباره‌ي ايجاد انحصار توسط اين سازمان در بازارهاي گردشگري و مراكز اقامتي خود، گفت: اصلا انحصاري وجود ندارد. ما زماني چهار دفتر در فرانسه، آلمان، اسپانيا و ژاپن داشتيم كه روي هم يك ميليون دلار هزينه داشتند؛ اما اكنون اين دفاتر تعطيل شده‌اند و با آژانس‌هاي فعال در آن كشورها قرارداد بسته مي‌شود. اين مسأله انحصار ايجاد نمي‌كند و ما اين دفاتر را نه به‌دليل انحصار، بلكه به‌دليل هزينه‌ي بالا بسته‌ايم.

محمدي افزود: زماني بخش خصوصي اين بحث‌ها را مطرح مي‌كند كه به‌ازاي ورود هر گردشگر خارجي 10 تا 20 دلار دريافت مي‌كند، ولي شركت‌هاي گردشگري ما مشمول اين امتياز نمي‌شوند؛ اما بخش خصوصي هيچ‌وقت به اين موضوع اشاره نمي‌كند. ازسوي ديگر، اين بخش مطرح مي‌كند كه هتل‌هاي ما با شرايط ويژه در اختيار آژانس‌هاي بنياد مستضعفان قرار دارند، ولي اكنون اين شرايط براي تمام آژانس‌ها يكسان است.

انتهاي پيام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 110]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن