تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):از حقيقت ايمان اين است كه حق را بر باطل مقدم دارى، هر چند حق به ضرر تو و باطل به ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816877154




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

فراكسيون مسجد؛ بايدها و نبايد‌ها/ 15عضو شوراي سياست‌گذاري مساجد: راه‌اندازي رشته تخصصي تربيت امام جماعت مساجد از فراكسيون مسجد انتظار مي‌رود


واضح آرشیو وب فارسی:خبرگزاري قرآني ايران: فراكسيون مسجد؛ بايدها و نبايد‌ها/ 15عضو شوراي سياست‌گذاري مساجد: راه‌اندازي رشته تخصصي تربيت امام جماعت مساجد از فراكسيون مسجد انتظار مي‌رود
گروه اجتماعي: مجلس توان جهت‌دهي به كمك‌هاي مالي مساجد و تربيت امام جماعت ويژه اين حوزه را دارد از اين‌رو تأسيس رشته تخصصي در حوزه‌‌هاي علميه به‌منظور تربيت امام جماعت براي اداره كردن جامع مساجد از جمله مواردي كه ما انتظار آن را از فراكسيون مسجد داريم.
حجت‌الاسلام‌والمسيمن سيد «رضا تقوي» عضو شوراي سياست‌گذاري مساجد و رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور در گفت‌وگو با خبرگزاري قرآني ايران(ايكنا)، با بيان اين مطلب نحوه ارزيابي عملكرد فراكسيون‌ها را بر اساس اهدافشان دانست و گفت:‌ به اعتقاد من تشكيل فراكسيون مسجد با هدف تقويت نهاد مسجد و حمايت‌ از آن به‌عنوان نهاد اثرگذار در حوزه فرهنگ عمومي صورت گرفته است.

وي با اشاره به نقش سازنده‌ مساجد در جامعه اسلامي گفت: بسياري از حركت‌هاي اجتماعي و سياسي كشورمان ريشه در مساجد دارد چراكه مساجد دربرگيرنده مهم‌ترين تحولات اجتماعي، سياسي و ... است از اين‌رو لازم است اين حوزه مورد توجه دست‌اندركاران و مسئولان نظام قرار گيرد.

رئيس شوراي سياست‌گذاري ائمه جمعه كشور تصريح كرد: در حال حاضر بيش از 70هزار مسجد در كشورمان وجود دارد كه در مقايسه آن با ساير تشكلات و احزاب بايد گفت كه هيچ حزب و تشكلي در اين حد پايگاه ندارد.

وي معتقد است كه اگر فراكسيون مسجد با انگيزه تقويت حوزه مساجد و حمايت از فرهنگ مسجد ايجاد شده باشد، قطعاً‌ فراكسيون ارزشمندي خواهد بود و انتظار ما از اعضاي اين فراكسيون كه خود را در برابر مساجد مسئول دانسته‌اند اين است كه با توجه به جايگاه قوه مقننه، موجب تقويت نهادهاي ديني و فرهنگي در كشور شوند.

تقوي با اشاره به كمبود مساجد در كشورمان خواستار انسجام بيشتر اعضاي فراكسيون مسجد شد و تصريح كرد:‌ در حال حاضر تعداد مساجد كشورمان به مقدار نيازمان نيست براي مثال در شهرك‌هاي تازه ساخته و يا در روستاهاي دورافتاده مسجد وجود ندارد از اين‌رو لازم است تا اين فراكسيون با تصويب لايحه‌ بودجه ويژه مساجد در اين زمينه گام مؤثري بردارد.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور مساجد را در تقويت و ارتقاي سطح امنيت اجتماعي داراي نقش مؤثري دانست و گفت: اگر فراكسيون مسجد در راستاي تقويت مساجد برنامه‌ريزي درست و صحيحي داشته باشد،‌ بدون‌شك موجب رشد و ارتقاي اين حوزه خواهد شد.

تقوي در پاسخ به پرسشي مبني بر اينكه «چه انتظاري از فراكسيون مساجد به‌منظور بهبود اين حوزه مي‌توان داشت؟» اظهار كرد: مساجد در طول تاريخ منشأ تحولات سياسي و تحقق انقلاب‌هاي بزرگ بوده‌اند از اين‌رو اگر اين فراكسيون بتواند مساجد را تقويت كند موجب ترويج معنويت در كشور نيز خواهد شد، چراكه كمك به مساجد صرفاً كمك به عمران و آبادي آن نيست بلكه كمك به ارزش‌هاي ديني و اسلامي است.

وي در ادامه درباره چگونگي روند تقويت مساجد توسط اين فراكسيون به خبرنگار ايكنا گفت:‌ مجلس توان جهت‌دهي به كمك‌هاي مالي مساجد و تربيت امام جماعت ويژه اين حوزه را دارد از اين‌رو تأسيس رشته تخصصي در حوزه‌‌هاي علميه به‌منظور تربيت امام جماعت براي اداره كردن جامع مساجد از جمله مواردي كه ما انتظار آن را از فراكسيون مسجد داريم.

رئيس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه كشور همچنين تصريح كرد: همانگونه كه در دانشكده‌هاي حقوق، قاضي و وكيل تربيت مي‌شوند لازم است در حوزه‌هاي علميه نيز امام جماعت تربيت شود كه لازمه آن ايجاد رشته تخصصي است و اين موضوع توسط مجلس شوراي اسلامي قابل پيگيري است زيرا مجلس توان دادن امكانات و هماهنگي با حوزه‌ علميه قم را دارد.

تقوي در ادامه مساجد را بخشي از ميراث فرهنگي كشور دانست و افزود: مساجد از امكانات فرهنگي ما محسوب مي‌شوند كه فرهنگ گذشته و معماري اسلامي و ايراني را به نسل‌هاي آينده منتقل مي‌كنند باتوجه به اين جايگاه لازم است تا در ساختن مساجد از سوي مجلس شوراي اسلامي به ويژه فراكسيون مسجد نظارت بيشتري شود چراكه در حال حاضر مساجد ما با معماري اسلامي مطابقت ندارند.

وي در پايان گفت:‌ ما از فراكسيون مسجد انتظار داريم تا با نظارت بيشتر در اين زمينه و دادن تكاليف به دستگاه‌هاي مختلف، مساجد را با توجه به نقشه معماري و ايراني بسازند تا هويت فرهنگيمان در ساخت و ساز مساجد حفظ شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبرگزاري قرآني ايران]
[مشاهده در: www.iqna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 238]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن