تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820631320




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاج خروس


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان:
[تصویر: tajkhoorus-07_400.jpg]



گل تاج خروس یاCelisia L. هم نوعی از گل زلف عروسان و جنسی از خانواده تاج خروسها یا آمارانتاسه Amaranthaceae میباشد كه بلندی آن در انواع مختلف به یك متر می رسد .


[تصویر: tajkhoorus-01.jpg]


انواع مختلف تاج خروس :
تاج خروس پابلند( نقره ای) یا سلیسیا آرژنتا C. argentea : به بلندی یكمتر با برگهای سبز تیره كمی متمایل به قرمز ، با گلهای قرمز با نقش سفید این گونه دارای واریته های متعددی میباشد .از همه اقسام این گونه معروفتر كه از قدیم در ایران كاشتن آن مرسوم بوده میباشد .


[تصویر: tajkhoorus-10.jpg]




[تصویر: tajkhoorus-11_400.jpg]



[تصویر: tajkhoorus-12.jpg]


روی این تاج را هزاران گلهای كوچك غیر معلوم فشرده بیكدیگر پوشانده كه رنگ آنها زرد طلائی ، ارغوانی ، صورتی ، قرمز ، نخودی و غیره بسته به جورهای مختلف است .


[تصویر: tajkhoorus-03_400.jpg]




این جور بوته اش با بوته تاج خروس یكی است ولی بجای یك تاج كه روی بوته تاج خروس است روی هر شاخه از این كیاه كه به فراوانی میروید خوشه های سبك پَر مانند كه پوشیده از گلهای ریز زیادی بهمان الوان مذكور در بالا است دیده میشود .
اندام بوته آن مخروطی شكل و كاملا متمایز با جور اول میباشد .
بذر این دوجور را نیز اوائل فروردین تا اردیبهشت روی خزانه كه از خاك سیاه و سبك آماده شده باشد كاشته پس از آنكه بوته ها به اندازة 5 تا 6 سانتیمتر شدند آنها را به محل اصلی منتقل میسازند .
برگهای جوان این گیاه خوشمزه و قابل خوردن است و بذر آن نیز از نظر مواد پروتئینی از ذرت و ارزن بیشتر مواد پروتئینی دارد و برشته آن بسیار خوشمزه میباشد .



[تصویر: tajkhoorus-04.jpg]





[تصویر: tajkhoorus-05_400.jpg]




گلهای آن بصورت تاجی به رنگ قرمزدرخشان ومنقش میباشد .



[تصویر: tajkhoorus-02_400.jpg]



شاید شماهم این گیاه را برای زینت در باغچه كاشته اید و یا به طور خود رو در باغچه دیده اید ولی بدون استفاده از برگهای جوان و بذر آن بوته ها را در آخر فصل بدست خزان سپرده اید ، در حالی كه در هزاران سال قبل كشاورزان و قبایلی در مكزیك این كیاه را می كاشتند و از بذر آن برای تغذیه استفاده می كردند و حتی در سال 1519 میلادی انبارهائی كه پر از بذر تاج خروس بود در مكزیك پیدا شد .


[تصویر: tajkhoorus-06_400.jpg]



منبع:میهن پت



[تصویر: tajkhoorus-08_400.jpg]



[تصویر: tajkhoorus-09_400.jpg]




بوته تاج خروس در مقابل كود های شیمیائی و سایر كودها حساس است و خیلی زود آسیب می بیند برای آنكه بوته این گیاه خوب رشد كرده گلش درشت شود كافیست كه آنها را در محل آفتاب گیر در خاكی كه از مخلوط خاك سیاه ، باغچه و خاك برگ پوسیده درست تشكیل شده باشد كاشت ، و روزهای گرم چنان آبیاری كنند كه پای بوته ها همیشه مرطوب باشد ، گلهای خشك تاج خروس چون تغییر شكل نمیدهد برای دسته گل خشك مناسب است .



[تصویر: tajkhoorus-06_400.jpg]






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 160]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن