تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):زباله را شب در خانه هاى خود نگه نداريد و آن را در روز به بيرون از خانه منتقل كنيد،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799183434




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش فتوشاپ | بخش دوم


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: كار با لایه ها

پنجرة Layer ( كار با جدول لایه ها) :

مرحله اول باز كردن صفحه ای جدید می باشد . پس باید جدول لایه ها را باز كنید . برای این كار گزینة Show Layer را از منوی Window انتخاب می كنیم . پنجره لایه ها محلی است كه می توانید از طریق آن عملكرد لایه ها را كنترل كنید . یعنی لایه ها را ایجاد ،اضافه ،حذف ، پنهان و یا آشكار كنید .
ایجاد لایه :

برای اضافه كردن و یا ایجاد لایه ی جدید از روشهای زیر می توان استفاده کرد.


روش 1 : از منوی Layer گزینه New و آنگاه Layer را انتخاب می كنیم .
روش 2 : روی آیكون ( Creat new layer ) كه زیر پنجره لایه ها قرار دارد ،كلیك می كنیم.
روش 3 : فشار همزمان سه كلید shift + ctrl + N ، لایه یی جدید ایجاد می کنیم .

پنهان كردن لایه :

برای پنهان كردن یك لایه كافیست آیكون چشم كنار لایه را غیر فعال كنیم . برای این كار یكبار روی آیكون چشم كلیك می كنیم . سپس برای ظاهر كردن مجدد لایه همین كار را تكرار می كنیم ،تا لایه فعال شود .

حذف لایه :

به روشهای مختلفی می توان لایه ای را حذف نمود كه عبارتند از :
روش 1 : لایه مربوطه را به سمت سطل باز یابی كه در زیر پنجره لایه ها قرار دارد drag می كنیم .
روش 2: روی نوار رنگی لایه مورد نظر كلیك راست كرده ، گزینه Delete layer را انتخاب می كنیم.
روش 3 : ابتدا لایه مورد نظر را فعال كرده ( روی لایه یكبار كلیك می كنیم ) سپس روی آیكون سطل بازیابی كه در زیر پنجره لایه ها قرار دارد كلیك می كنیم ، در این حالت كادری باز می شود كه در مورد اطمینان از حذف ،از ما سوال می كند .
روش 4 :ابتدا لایة مورد نظر را فعال كرده ، سپس از منوی Layer ، گزینة Delete layer را انتخاب می كنیم .

نكته :

در مجموعة لایه ها، لایه ای فعال است كه نوار رنگی روی آن باشد و همچنین آیكون قلم مو كنار آیكون چشم آن قرار داشته باشد.

كپی گرفتن از لایه :

به روشهای مختلفی می توان از یك لایه كپی تهیه نمود كه عبارتند از :
روش 1 : روی لایه مورد نظر R-Click كرده و گزینة Duplicate را انتخاب میكنیم
روش 2 : از منوی Layer گزینة Duplicate Layer را انتخاب می كنیم
روش 3 : دو كلید Ctrl + J را همزمان فشار می دهیم
روش 4 : لایة مربوطه را به طرف آیكون Create New Layer كه در زیر پنجرة لایه هاست Drag میكنیم

كار با چندین لایه :

تا این قسمت نحوة ایجاد ، اضافه كردن ، و یا حذف لایه را فراگرفتید . اما هنوز مشخص نكرده ایم كه مورد استفاده آن چیست . ممكن است لایه ها را در موقعیتهای بسیار متفاوتی بكار برید . برای تركیب دو یا چند تصویر با یكدیگر ( كه در فتوشاپ اصطلاح composition در مورد آن بكار می رود .) عنصرهایی كه در پس زمینه قرار داده اید به لایه های متفاوت اضافه خواهد شد . برای كنترل دقیق نحوه تركیب عنصرهای موجود در لایه ها می توانید از جدول لایه ها استفاده كتید .
همچنین می توانید میزان كدر بودن Opacity عنصرهایی كه به لایه ای دیگر منتقل می شوند را كنترل كنید ( لایه ها به خودی خود شفاف می باشند . حتی اگر رنگی با میزان كدر بودن 100 درصد را برایشان نعیین كنید .) علاوه بر این می توانید با استفاده از حالتهای آمیختگی [Blending Modes] تعیین كنید كه رنگهای یك لایه ، چگونه بر روی لایه ای دیگر ظاهر شوند . یعنی درست همان قابلیتهایی كه در هنگام ترسیم یا رنگ آمیزی تصویر موجود در لایه پس زمینه در اختیار دارید .


كار با جعبه ابزار فتوشاپ

ابزار انتقال Move Tool -V :

از این ابزار جهت جابجا كردن قسمتی از تصویر در یك فایل و یا از فایلی به فایل دیگر استفاده می شود.
- عمل انتقال را می توان توسط صفحه كلید نیز انجام داد .
کلیدهای میان بر :
Ctrl + C = Copy
Ctrl + X = Cut
Ctrl + V = Paste
-همچنین عمل انتقال را با استفاده از منوی Edit، گزینه های Copy، Cut و Paste نیز می توان انجام داد.
همانطور كه مشاهده می شود در صورتی كه قسمتی از فایلی را به فایل دیگری انتقال دهیم به صورت اتوماتیك در فایل جدید با هر عمل انتقال یك لایه اضافه می شود. در حقیقت به ازای هر عمل Paste یك لایه اضافه می شود.
باید در نظر داشته باشید كه برای جابجا كردن هر قسمتی از تصویر ابتدا باید لایة مربوطه را در پنجرة لایه ها فعال كنیم. برای تصاویری كه فاقد لایه های متعدد می باشند ابزار move كل تصویر را جابجا می كند.

نكته :

برای دسترسی سریع به لایة مربوط به هر جسم، كافیست روی جسم مورد نظر در فایل كلیك راست كنیم، از زیر منوی باز شده گزینة اول شمارة لایه میباشد، آنرا انتخاب میكنیم. مشاهده می كنیم كه در پنجرة لایه ها لایة مربوط به همین جسم فعال می شود.

پنجره History عمل Redo , Undo :


برای باز شدن این پنجره گزینة History Show را از منوی Window انتخاب می كنیم پنجرة History جدول تاریخچه فهرستی از تمام ابزارهای استفاده شده و همچنین تمام تغییراتی كه ایجاد كرده اید را نگه می دارد. تا بتوان بیش از یك عمل را باز گرداند در این پنجره می توانید هر یك از عملكردهای مزبور كه نمی خواهید اعمال شود، را باز گردانید. این كار در بعضی از اعمال ملغی سازی Undo مكرر مفید واقع می شود. زیرا در این حالت می توانید عملكرد Undo و Redo را بصورت انتخابی قرار دهید.

نكته :

معادل عمل Undo فشار همزمان سه كلید Ctrl+Alt+Z است .
معادل عمل Redo فشار همزمان سه كلیدCtrl+Shift+Z است .

ابزار ذره بین Zoom Tool :

برای بزرگنمایی تصاویر از این ابزار استفاده می شود. این ابزار هنگام بزرگ كردن تصاویر علامت + دارد و چنانچه برای كوچك نمایی از این ابزار استفاده شود علامت - بخود می گیرد.
اگر بخواهیم تصویر بزرگ شود كافیست بوسیله این ابزار روی تصویر مورد نظر چند بار كلیك كنیم. چنانچه بخواهیم عكس عمل فوق انجام شود كوچك نمایی هنگام استفاده از این ابزار كلید Alt را پایین نگه دارید .

بزرگنمایی و كوچك نمایی تصاویر بوسیله صفحه كلید:

با فشار همزمان دو كلید Ctrl , + تصویر بزرگتر می شود.
با فشار همزمان دو كلید Ctrl , - تصویر كوچكتر می شود.

بزرگنمایی و كوچكنمایی تصاویر با استفاده از منو:

با انتخاب گزینه های Zoom in و Zoom out موجود در منوی View نیز می توانیم تصاویر را بزرگتر و یا كوچكتر كنیم.

پنجرة Navigator :

برای باز كردن پنجره Navigator، گزینة Show Navigator را از منوی Window انتخاب می كنیم. بوسیله این پنجره می توانیم قسمتی از تصویر كه در میدان دید ما می باشد را نسبت به كل تصویر مشاهده كنیم در حقیقت می توانیم موقعیت قسمت مورد نظر را نسبت به كل تصویر داشته باشیم.

در این پنجره دور تادور محدوده ای كه در میدان دید ما می باشد كادر قرمز رنگی مشاهده می شود. برای مشاهده یك قسمت خاص از تصویر، روی كادر قرمز رنگ موجود در پنجرة Navigator كلیك كرده و ماوس را بكشید.
توسط این پنجره می توانیم درصد بزرگنمایی را از 15% تا 1600% روی قسمت Zoom in و Zoom out كه در پایین پنجره قرار گرفته است تنظیم كنیم.
ابزار دست جابجایی تصویر Hand Tool -H:

چنانچه تصویری بزرگتر از میدان دید ما باشد یا قبلا تصویر را بوسیله ذره بین بزرگ كرده باشیم . برای مشاهده قسمتهای دیگر آن ، می توانیم بوسیله ابزار جابجایی تصویر را حركت داده و بقیه قسمتهای آن را نیز مشاهده كنیم .

پنجرة Info :

برای بازكردن پنجره Info گزینةShow Info را از منوی Windows انتخاب می كنیم . Info مخفف كلمة Information می باشد ،از این پنجره همانطور كه از نامش پیداست جهت مشاهده اطلاعات مربوط به اندازه ، مختصات و رنگ های نقاط مربوطه استفاده می شود . برای نمایش اطلاعات هر نقطه از تصویر كافیست بوسیله نشانگر ماوس روی تصویر حركت كنیم .

انتخاب یك ناحیه نامنظم :

ابزار كمند Lasso Tool :

هرچند ابزار محدودة انتخاب Marquee و كلیدهای تغییر دهندة آن بسیار مفیدند، اما ممکن است که بخواهید ناحیه ای را غیر منظم انتخاب کنید ، مثلا شاید بخواهید گلی منفرد را از بین گلهای موجود در یك دسته گل و یا فردی را از بین افراد مختلف در یك عكس ،انتخاب كنید .
توسط ابزار كمند می توانیم ، انتخابی به صورت آزاد داشته باشیم این ابزار دارای سه زیر مجموعه می باشد كه عبارتند از :

Lasso tool :

استفاده از این ابزار برای یك شی ء به دستی بدون لرزش ، و ارتباط خوب بین عملكرد چشم و دست نیاز دارد . در صورتی كه در حین انتخاب دست خود را از روی كلیك ماوس برداریم همانجا انتخاب بسته می شود .

Polygonal lasso :

این ابزار ،به ابزار كمند چندضلعی معروف است . درست مانند ابزار كمند معمولی عمل می كند . اما همان طور كه از نام آن بر می آید تنها تفاوتشان در این است كه ابزار كمند چندضلعی ناحیه مورد نظر را به صورت شكل هندسی نامنظم انتخاب می كند . وقتی می خواهید به جزئیات تصویر بپردازید این روش بسیار آسان تر خواهد بود . زیرا در این حالت بهتر می توان اجزای آن را كنترل كرد .
در اینجا به جای اینكه مانند ابزار كمند معمولی فقط خطهای محدودة انتخاب ترسیم شوند ،نقطه های ایجاد چند ضلعی را كلیك خواهید كرد و فتوشاپ خط صافی را بین نقاط كلیك ترسیم می كند . به این ترتیب محدودة انتخاب شده را به صورت چندضلعی نامنظم مشاهده می كنیم . می توانید تعداد نقطه ها را بیشتر كنید در حقیقت فاصله كلیكها را كمتر كنید تا انتخاب نرمتری داشته باشید .

Magnetic lasso tool :

این زیر مجموعه ،به ابزار كمند مغناطیسی معروف می باشد . از ابزارهایی است كه زیاد مورد استفاده قرار می گیرد وقتی آن را پیرامون شیء با كناره های مشخص استفاده كنید به طور خودكار به سمت كناره های شیء مزبور كشیده می شوند و روی آن قرار می گیرد . د رمورد شیء هایی كه كناره های نامنظمی دارند و كناره های آن نسبت به رنگ پس زمینه كاملا مشخص می باشد ، ابزار كمند مغناطیسی بهترین ابزار برای انتخاب آنها به شمار می آید . برای تعیین پارامترهای مربوطه می توانید از پنجره Option این ابزار استفاده كنید.

- گزینة Feather : مانند گزینة Feather در ابزار Marquee tool عمل می كند . كناره های نامشخص هاله یی انتخاب می كند .
- گزینة Antialized : كناره های انتخاب را هموار می كند .
- گزینة Lasso Width : بیانگر حداقل فاصله قابل تشخیص بین كناره های شی ء می باشد .
گزینة Edge con: برای تعیین كناره های محدودة انتخاب شده ،نسبت به اختلاف كنتراست ، بین كنارة شی ء كه باید انتخاب شود ، و ناحیه پیرامون شی ء مورد نظر است .

ابزار عصای جادویی Magic Wand Tool :

این ابزار نیز یكی دیگر از ابزارهای انتخاب می باشد . تا اینجا ابزارهایی را مورد بررسی قرار دادیم كه پیكسل ها را بسته به محلشان در نقشه بیتی یعنی تصویر انتخاب می كنند اما ابزار عصای جادویی [Magic wand tool] پیكسل ها را به صورت متفاوتی انتخاب می كند . یعنی بسته به مقادیر رنگشان ،آنها را بر می گزیند . با این كار می توانید شی ء هایی كه در پیش زمینه قرار گرفته اند ، را نسبت به رنگ پس زمینه انتخاب كنید .


Magic wand option :

گزینة Tolerance :
تولرانس میزان دقت ابزار را تعیین می کند که عددی بین 0 تا 255 را می پذیرد . هرچه عدد اعمال شده در این كادر كوچكتر باشد ، ابزار عصای جادویی میزان انحراف كمتری را در افتراق رنگها اعمال می كند .
بنابراین هرچه عدد بالاتری را برای تولرانس انتخاب كنید ،رنگهای بیشتری كه در گروه رنگ انتخاب شده قرار داشته باشند، انتخاب خواهد شد .

چنانچه گزینه Contiguous : غیر فعال باشد می توانید كاری كنید كه فقط پیكسلهایی كه در كنار یكدیگر قرار دارند و به صورت ممتد هستند ، انتخاب شوند . مثلا اگر گل قرمز رنگی داشته باشند كه از یك سمت آن به سمت دیگر رنگش تغییر می كند و عدد بزرگی را برای پارامتر تولرانس انتخاب كرده باشید ، تمام گلهایی كه با تولرانس تعیین شده مطابقت داشته باشند ، انتخاب خواهند شد ، اما اگر در جدول option گزینة Contiguous را انتخاب كنید فقط می توانید آن دسته از گلهایی كه در محدودة تولرانس مزبور قرار داشته باشند را انتخاب كه در تماس با یكدیگر نیز باشند .
منوی Select :
- گزینه All : Ctrl + A
چنانچه بخواهیم كل فایل را انتخاب كنیم از این قسمت استفاده می كنیم.
- گزینه Deselect : Ctrl + D
این گزینه هنگامی فعال است كه انتخابی Select داشته باشیم. با انتخاب این گزینه Select مورد نظر حذف می شود.
- گزینه Reselect :
برای برگرداندن Select از این گزینه استفاده می شود. این قسمت زمانی فعال است كه قبلا از گزینه Deselect استفاده شده باشد.
- گزینه Inverse :
توسط این گزینه محدوده انتخاب برعكس میشود.همة قسمتها بجز قسمت انتخاب شده را بر میگرداند
- گزینه Feather :
- گزینه Feather این امكان را برایتان فراهم می كند كه به جای كناره های مشخص، كناره های نامشخص پرزدار ایجاد كنید.
برای انتخاب شیء از طریق گزینه Feather باید مراحل زیر را دنبال كنید:
1-ابزار انتخاب مناسبی را انتخاب كنید و با استفاده از آن بخشی از تصویر یا شیء مورد نظر خود را در حالت انتخاب شده قرار دهید.
2-برای باز شدن كادر محاورای مربوطه، گزینه Feather را از منوی Select انتخاب كنید.
3-عددی را در پنجرة باز شده وارد كنید. سپس روی دكمة OK كلیك كنید.
4-حال با جابجایی قسمت انتخابی دقیقا هالة اطراف انتخاب مشاهده می شود.

تغییر شكل :

هنگام كپی كردن تصویری بر روی تصویر دیگر، معمولا بزرگ یا كوچك كردن آن ضروری می باشد. حتی شاید لازم شود كمی آن را در جهت افقی بكشید و یا حتی مقداری آن را مایل كنید. همچنین ممكن است ناچار شوید. نیمرخ سمت چپ صورت فردی را به نیمرخ سمت راست تبدیل و یا شی را وارونه كنید. فقط با استفاده از چند دستور و چند كلیك ساده ماوس می توانید تمام این كارها و حتی كارهای بیشتری را انجام دهید.


Transform

تغییر اندازة تصویر كپی شده Transform ها:

برای تغییر اندازه در تصویر مورد نظر گزینه Free Transform را از منوی Edit انتخاب می كنیم و یا اینكه دو كلید (Ctrl+T) را همزمان با هم فشار می دهیم. مشاهده می شود كه پنجره ای در پیرامون شیء ایجاد می شود كه شبیه پنجره برش می باشد. برای تغییر اندازة شیء مزبور می توانید یكی از چهار اهرم كنترلی كه در گوشه های تصویر قرار دارد را بر روی صفحه بكشید. برای حفظ تناسب تصویر باید در حین انجام كار كلید Shift را پایین نگه دارید. اگر هریك از این اهرمها را بصورت ساده (بدون فشار دادن كلید Shift) بكشید. فقط ارتفاع یا پهنای تصویر را در همان جهت كشیده تر خواهید كرد.
چنانچه نشانگر ماوس را خارج از اهرمها قرار دهید نشانگر حالت یك فلش دو جهتة هلالی شكل به خود می گیرد و این نشان دهندة این است كه می توانیم شیء انتخاب را در هر زاویه ای كه می خواهیم بچرخانیم.

همانطور كه مشاهده می شود در حالت Free Transform ، می توانیم به طور آزاد تغییراتی در شکل ایجاد کنیم ، چنانچه بخواهیم هر یك از موارد فوق به صورت تفكیك شده روی شكل اعمال شود باید به روش زیر عمل كنیم.
گزینة Transform را از منوی Edit انتخاب می كنیم با انتخاب این گزینه زیر منوی مربوط به آن باز می شود (یا اینكه روی شكل كلیك راست كنیم تا این منو باز شود) كه تمامی موارد مربوط به Transform ها در آن بصورت مجزا قرار دارد. گزینه های زیر منو عبارتند از:

Scale : (مقیاس)

در این حالت می توانیم در شكل انتخابی تغییر اندازه داشته باشیم در صورتی كه بخواهیم در صورت تغییر مقیاس طول و عرض تصویر متناسب با هم بزرگ یا كوچك شوند نشانگر ماوس را روی یكی از گوشه ها قرار داده ودر هنگام تغییر اندازه كلید Shift را پایین نگه می داریم.

Rotate : (چرخاندن)

در این حالت می توانیم شكل را به هر جهتی كه می خواهیم بچرخانیم همچنین می توانید مركز ثقل ( نقطة محوری كه در مركز شی ء قرار دارد ) را در نقطه ای خارج از كادر قرار دهید و شی ء را حول این نقطه بچرخانید .

Skew :

Skew به معنای در امتداد اضلاع حركت دادن ، است. اگر بخواهیم حركت در امتداد اضلاع به صورت قرینه باشد ، هنگام استفاده از این گزینه كلید Alt را پایین نگه می داریم

Distort :

در این حالت چنانچه یكی از اهرمهای گوشه را حركت دهیم مشاهده می كنیم كه همان گوشه را آزادانه حركت می دهد .

Perspective :

این یكی از مفیدترین ابزارهای موجود در این قسمت می باشد . وقتی می خواهید تصویری ایجاد كنید ، كه چند بعدی باشد از این گزینه استفاده می كنیم . تغییری كه این ابزار ایجاد می كند كاملا محسوس است . وقتی شی در حالت انتخاب شده قرار داشته باشد و با استفاده از این گزینه موقعیت گوشه ای از آن را در جهت خاصی بكشید گوشة مقابل نیز به صورت تصویر آینه ای
( یعنی در جهت قرینه ) حركت می كند .
180 Rotate :
جسم را 180 درجه می چرخاند .
Rotate 90 CW :
جسم را 90 درجه در جهت عقربه های ساعت می چرخاند .
Rotate 90 CCW :
جسم را در جهت خلاف عقربه های ساعت 90 درجه می چرخاند
Flip Horizental :
قرینة جسم نسبت به محور Y ها (در حقیقت جسم را حول محور افقی بر می گرداند.)
Flip Vertical :
قرینة جسم نسبت به محور X ها (در حقیقت جسم را حول محور عمودی بر می گرداند)
تغییر شكل با استفاده از واحدهای عددی Numeric :
در این قسمت تمامی تغییرات فوق را می توانیم بصورت عددی اعمال كنیم چنانچه روی علامت گره ای كه بین عرض و ارتفاع قرار گرفته است كلیك كنیم تغییرات مربوط به عرض و ارتفاع را متناسب با هم تغییر می دهد.
در قسمت (Angle) : می توانیم مقدار عددی زاویه چرخش مورد نظر را وارد كنیم.
(Horizontalو Vertical) : این قسمت مربوط به گزینة Skew می باشد. این قسمت می توان با عدد دادن به قسمت H و V، ضلع را در امتداد افقی و عمودی امتداد دهیم.
نكته:
تا زمانی كه این اهرمها دورتادور جسم قرار داشته باشد با هیچ یك از ابزارها نمی توان كاركرد. برای رهایی از این اهرمها دو روش وجود دارد:
روش 1: جهت اعمال تغییرات كلید Enter را فشار می دهیم.
روش 2: جهت لغو تغییرات كلید ESC را فشار می دهیم.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 542]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن