تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):مؤمن شوخ و شنگ است و منافق اخمو و عصبانى.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816313214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قرباني در بازديد از خبرگزاري حيات:مجلس آماده قانونگذاري براي پيگيري حقوق مصدومان شيميايي است


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: قرباني در بازديد از خبرگزاري حيات:مجلس آماده قانونگذاري براي پيگيري حقوق مصدومان شيميايي است
تهران- حيات

عضو هيات رييسه و كميسيون قضايي مجلس هشتم شوراي اسلامي در بازديد از خبرگزاري حيات مسائل مربوط به لايحه جامعه خدمات رساني به ايثارگران، وضعيت پيگيري شكايت جانبازان شيميايي در مراجع بين المللي، عملكرد مجلس در موضوعات مرتبط با ايثارگران،پرونده هسته اي ، گفتگو هاي ايران و آمريكا و فراكسيون هاي جديد مجلس را تشريح كرد.
موسي قرباني در گفتگو با خبرنگاران حيات با اشاره به اينكه لايحه جامع خدمات رساني به ايثارگران همه قوانين مربوط به ايثارگران را در يك جا جمع كرده است، گفت: اين لايحه برطرف كننده تعارضات و تفاوت هاي خدمات رساني به ايثارگران است.
وي همچنين به نحوه عملكرد نهادهاي متولي امور ايثارگران اشاره كرد و افزود: تلاش مجموعه نهادهاي متولي امور ايثارگران، تلاش خوبي است ولي متاسفانه كامل نيست.
قرباني ادامه داد: با يكسان سازي امور ايثارگران و خدماتي كه به آنان ارائه مي شود كليه ايثارگران از حداقل ها بهره مند خواهند شد.
وي تصريح كرد: دوره هاي مختلف مجالس شوراي اسلامي در نظام جمهوري اسلامي ايران هميشه براي اصلاح و رفع نواقص قوانين ايثارگران تلاش كرده اند.
قرباني به فراواني مصوبات مربوط به ايثارگران در دوره هاي مختلف اشاره كرد و گفت: با توجه به شرايط جامعه مانند ورود آزادگان كه همزمان با مجلس سوم شوراي اسلامي بود ميزان مصوبات مربوط به آزادگان افزايش يافت، چرا كه لازم بود شرايط مربوط به اين گروه از جامعه مشخص شود.
وي تاكيد كرد: مجلس هفتم از جمله مجالسي بود كه در مواردي كه مربوط به جامعه ايثارگري بود نهايت همراهي و همكاري را مي كرد كه نتيجه آن لايحه جامعه خدمات رساني به ايثارگران بود كه در حال حاضر براي حل اختلاف مجلس و شوراي نگهبان در مجمع تشخيص مصلحت نظام است.
عضو هيات رييسه مجلس هشتم شوراي اسلامي ادامه داد: نگاه دوره هاي مختلف مجلس شوراي اسلامي در مقاطع مختلف نسبت به امور ايثارگران و خانواده هاي شهدا مثبت بوده است.
قرباني با اشاره به اينكه همواره بايد ارزش ها را در فواصل زماني مختلف تكرار كرد تا فراموش نشوند افزود: مردم ايران مردمي متدين هستند و بر مقاومت به عنوان فرهنگي كه از سال هاي دفاع مقدس به جاي مانده است تاكيد دارند، به همين دليل هم هميشه با مقاومت بر حقوق خود پافشاري مي كنند.
عضو هيات رييسه مجلس شوراي اسلامي درباره پيگيري هاي مجلس شوراي اسلامي درباره مصدومان سلاح هاي شيميايي و غرامت هاي ايران از جنگ تحميلي، گفت: اگر اين مساله به قانون گذاري مجلس شوراي اسلامي نياز داشته باشد، حتما براي آن اقدام خواهيم كرد ولي قوانين موجود براي پيگيري حقوق مصدومان سلاح هاي شيميايي كافي است.
وي افزود: قوانين داخلي موجود و قوانين بين المللي امكان پيگيري حقوق اين مصدومان را در مراجع ذيصلاح فراهم كرده است و وظيفه پيگيري آن با نمايندگان وزارت خارجه و قوه قضاييه است، البته با اصرار بر نقش نظارتي مجلس در زمينه پيگيري حقوقي مربوط به مصدومان شيميايي و با توجه به استراتژي جديد مجلس مشكلات زيادي حل خواهند شد.
عضو كميسيون قضايي مجلس شوراي اسلامي در ادامه درخصوص دور پنجم گفتگوهاي ايران – آمريكا و عراق، گفت: گفتگو ابزار بسيار مناسبي براي ديپلماسي است و ما هيچ وقت نبايد به جز كشورهايي كه مشروعيت آنان را قبول نداريم خودمان را از ابزار گفتگو محروم كنيم.
وي همچنين به انتخابات آتي رياست جمهوري آمريكا اشاره كرد و افزود: در مذاكره با آمريكا بايد مراقب بود تا استفاده تبليغاتي و انتخاباتي از مذاكرات با ايران نشود.
وي با اشاره به نقش فعال مجلس هشتم در مساله هسته اي، تصريح كرد: به دليل سابقه حضور رييس مجلس هشتم در مذاكرات هسته اي و اشراف وي به بحث ها و پيگيري نمايندگان، مجلس هشتم در اين خصوص نقش فعالي دارد.
نماينده مردم قائنات تاكيد كرد: نقش نظارتي مجلس در ادامه مذاكرات هسته اي و قطع نشدن تعامل با كشورهاي موثر، مهم است.
وي با اشاره به شرايط گذشته مساله هسته اي، اظهار داشت: در گذشته زمان به ضرر ما مي گذشت و ما درحالي كه فعاليت مان را به حالت تعليق در آورده بوديم مشغول مذاكره بوديم.
قرباني افزود: اكنون گذشت زمان در مساله هسته اي به نفع ماست زيرا ما مشغول غني سازي هستيم و به فعاليت هاي خود ادامه مي دهيم و در عين حال حاضر به گفتگو در همه زمينه ها نيز هستيم.
قرباني اضافه كرد: بايد تعاملمان با كشورهاي اروپايي بيش از گذشته باشد البته در زمينه سياست خارجي در سال هاي اخير پيشرفت هاي زيادي حاصل شده است ولي بايد با كار كارشناسي نتايج مناسب را نيز كسب كرد.
وي درباره كم بودن بودجه دفاعي كشورنيز گفت: درست است كه بودجه دفاعي كشور در برخي مسايل كم است ولي بايد ديد اين كمبود نسبت به كمي بودجه ديگر دستگاه ها چقدر است. بودجه بخش دفاعي مخصوصا در زمينه تجهيز نيروهاي مسلح بايد افزايش يابد ولي نيروهاي مسلح هم بايد تلاش كنند تا هزينه هاي جانبي و غيرضروري خود را كاهش دهند.
وي پيرامون سفر هيات ايراني به اتحاديه بين المجالس در ژنو گفت: رييس مجلس در اين اجلاس شركت خواهد كرد و ديدارها و گفتگوهايي را با روساي ديگر كشورهاي جهان و بحث هايي درخصوص مساله هسته اي خواهد داشت و دولت بايد از ظرفيت مجلس در سياست خارجي استفاده كند و نقش مجلس را تقويت نمايد.
موسي قرباني در ادامه با اشاره به تشكيل فراكسيون جديدي در ميان اصولگرايان مجلس، گفت: با توجه به تكثر در فراكسيون اصولگرايان، قرار شد فراكسيون جديدي تحت نام پيشرفت و عدالت كه برگرفته از كلام رهبري مبني براينكه دهه چهارم انقلاب دهه پيشرفت و عدالت است، شكل بگيرد.
وي خاطرنشان كرد: با توجه به وجود طيف هاي مختلف اصولگرايان در فراكسيون اصولگرايان مانند رايحه خوش خدمت، وفاق، اصولگرايان تحول خواه و ... اين فراكسيون جديد نيز اعلام موجوديت كرده است ولي درخصوص مسائل كلان مربوط به اصولگرايان، فراكسيون اصولگرايان تصميم نهايي را اتخاذ خواهد كرد و درباره مسائل خرد هر فراكسيون به صورت جداگانه تصميم گيري خواهد نمود.
وي ادامه داد: وجود تكثر در مجموعه اصولگرايان مجلس امر پسنديده اي است و ما از آن حمايت مي كنيم.
پايان پيام
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 180]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن