تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):مؤمن همواره خانواده خود را از دانش و ادب شايسته بهره مند مى سازد تا همه آنان را وارد ب...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821341642




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رييس سازمان آموزش و پرورش زنجان خبرداد: باسوادي بيش از ‌٨٢ درصدي مردم استان و ريشه‌كني بي‌سوادي تا سال ‌٩١ كاهش ‌٨/٢ درصدي جمعيت دانش‌آموزي استان در سال جاري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: رييس سازمان آموزش و پرورش زنجان خبرداد: باسوادي بيش از ‌٨٢ درصدي مردم استان و ريشه‌كني بي‌سوادي تا سال ‌٩١ كاهش ‌٨/٢ درصدي جمعيت دانش‌آموزي استان در سال جاري


خبرگزاري دانشجويان ايران - زنجان
سرويس: شهرستان‌ها

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان شايعه بازنشستگي خود را تكذيب كرد و گفت: تنها به دليل عارضه جسمي، شش ماه پيش، يك ماه از فعاليت در آموزش و پرورش محروم بودم.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه زنجان، سعيد ناصري اظهاركرد: شمار دانش‌آموزان استان زنجان در سال تحصيلي جديد 8/2 درصد نسبت به سال گذشته كاهش يافته است.

وي تصريح كرد: هم اكنون نزديك به 57 پروژه در بخش فضاهاي آموزشي در سطح استان در دست احداث است كه 131 كلاس درس، دو نمازخانه و يك سالن ورزشي امسال تحويل‌ آموزش و پرورش مي‌شود.

رييس سازمان آموزش و پرورش با بيان اين كه با توجه به دستورالعمل ساماندهي نيروي انساني 126 واحد آموزشي داير مي‌شود، افزود: با داير كردن اين واحدها، مدارس استان دو نوبته و تك نوبته مي‌شوند.

وي افزود: 17 هزار نفر، 207 مدرسه را در قالب طرح هجرت زيباسازي و فضاسازي كردند.

ناصري با بيان اين كه يك‌هزار و 115 كارمند امسال در آموزش و پرورش استان بازنشسته مي‌شوند، گفت: از اين تعداد 700 كارمند پيش از موعد و 415 كارمند بازنشسته عادي هستند كه اين رقم نسبت به سال گذشته، 5/2 برابر رشد را نشان مي‌دهد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان بيان كرد: در حال حاضر بخشي از آموزش‌هاي اين سازمان در مناطق روستايي توسط سرباز معلم‌ها ، آموزش ياران نهضت سوادآموزي ، خريد خدمت و بخش نيمه دولتي و مابقي در قالب مدارس رسمي به دانش‌آموزان ارائه مي‌شود.

وي گفت: در سال 87 ، 82 كلاس با 416 دانش‌آموز و 68 هزار و 380 ساعت معلم با اعتباري بالغ بر 162 ميليون تومان در بخش غيردولتي براي اولين بار در استان واگذار مي‌شود كه اين امر مقدمه‌اي براي رقابت كامل و اصولي بخش غيردولتي با دولتي است.

ناصري يادآور شد: تعداد كلاس‌هاي پيش دبستاني در سال جاري نسبت به سال قبل 10 درصد افزايش يافته است. همچنين 130 واحد پيش دبستاني به بخش غيردولتي واگذار شده كه قرار است اين ميزان به 150 واحد افزايش يابد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان با بيان اين كه 62 هزار نفر با اعتباري بالغ بر70 ميليون تومان در ايام تابستان در اردوهاي مختلف شركت كرده‌اند، افزود: جهت توسعه و تجهيز اردوگاه‌هاي استان، 100 ميليون تومان هزينه شده است ، همچنين براي 7 هزار دانش‌ آموز مناطق محروم با اعتباري بالغ بر 28 ميليون تومان اردوي رايگان برگزار شد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان خاطرنشان كرد: در سال جاري در مقاطع ابتدايي ، راهنمايي و مراكز شبانه‌روزي بين 163 هزار دانش‌آموز در مناطق شهري و روستايي شير رايگان توزيع مي‌شود.

به گفته وي، همچنين نان غني شده در كنار توزيع شير رايگان ، به مدت 70 روز در طول سال توسط سازمان بازرگاني به سازمان آموزش و پرورش تحويل داده مي‌شود.

وي افزود: امسال اولين شعبه بيمه معلم در استان داير شد كه به موجب اين بيمه ، فرهنگيان مي‌توانند كليه امور بيمه‌اي خود را از اين طريق رفع كنند.

رييس سازمان آموزش و پرورش ادامه داد: ميزان سهام عدالت فرهنگيان500 هزار تومان است كه در بين كليه فرهنگيان توزيع شده و در نويت دوم اين رقم به يك ميليون تومان افزايش مي‌يابد.

وي درخصوص مطالبات فرهنگيان گفت: ميزان مطالبان فرهنگيان در كل كشور نزديك به دو هزار ميليارد و 500 ميليون تومان است كه پس از ارائه طرح در مجلس و تصويب آن ، به صورت يكسان در كشور پرداخت مي‌شود.

ناصري با اشاره به واگذاري 496 واحد آپارتمان در هفته دولت به فرهنگيان ، گفت: 18 هزار و 924 فرهنگي در طول ايام تابستان و عيد نوروز در استان اسكان داده شده‌اند. همچنين هزار و 400 قطعه از زمين‌هاي شهرك فرمانيه به فرهنگيان واگذار مي‌شود.

وي ميزان باسوادي استان در سال 85 را 7/81 درصد بيان كرد و گفت: اين رقم در سال جاري به 41/82 درصد افزايش يافته ، همچنين 57 فضاي آموزشي تخريبي در استان وجود دارد كه اين فضاها مقاوم سازي يا تخريب مي‌شوند.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان افزود: در سطح استان زنجان، 69 مدرسه غير انتفاعي با 7 هزار و 515 دانش آموز وجود دارد كه امسال 7 مدرسه به اين مجموعه اضافه مي‌شود كه نسبت به ميانگين كشوري 4 درصد را شامل مي‌شود.

ناصري يادآور شد: تا سال 90، كليه بيمه‌هاي معلمان در قالب بيمه معلم قرار مي‌گيرد.

رييس سازمان آموزش و پرورش استان زنجان با بيان اين كه هيچگونه بخاري چكه‌اي در مدارس استان وجود ندارد، گفت: 4 هزار و 800 دستگاه گرمايشي خريداري و در بين مناطق 14 گانه آموزشي توزيع شده است و زمستان امسال هيچ گونه مشكلي در اين رابطه نخواهيم داشت.

وي گفت: تا سال 91 بي‌سوادي در استان ريشه كن مي‌شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 278]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن