تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):بدبخت‏ترين مردم پادشاهانند و خوشبخت‏ترين مردم كسى است كه با مردم بزرگوار معاشرت...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816422283




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نشست هماهنگى ليگ برتر بسكتبال - تيم هايى كه به ليگ نمى رسند


واضح آرشیو وب فارسی:ايران ورزشی: نشست هماهنگى ليگ برتر بسكتبال - تيم هايى كه به ليگ نمى رسند
شيوا شيرمردى
Shiva Shirmardi
با پايان رقابت هاى بسكتبال جوانان آسيا روز گذشته سالن همايش بسكتبال استاديوم آزادى ميزبان مسؤولان بسكتبال كشورمان براى برگزارى و هماهنگى مسابقه هاى ليگ برتر بسكتبال بود.
در اين نشست كه از ساعت ۱۰ صبح با حضور محمود مشحون، رييس فدراسيون، رضا مشحون مدير تيم هاى ملى، حسن نوربخش مسؤول برگزارى رقابت هاى ليگ برتر و نماينده ۱۵ تيم واجد شرايط مسابقه ها برگزار شد فدراسيون دوشنبه ۱۵ مهر ماه را پايان نقل و انتقالات اعلام كرد و به اين ترتيب بازيكنان داخلى به صورت قطعى قراردادهاى خود را در دفاتر هيأت بسكتبال استان هايشان ثبت و پس از اعلام اسامى بازيكنان و اعضاى كادر فنى كه به تأييد مدير كل تربيت بدنى هر استان و هيأت بسكتبال آن رسيد فدراسيون براى نفرات كارت شناسايى صادر خواهد كرد. اين در حالى است كه در اين جلسه اعلام شد درباره صدور رضايت نامه براى بازيكنانى كه از يك باشگاه به باشگاه ديگر مى روند هيچ گونه مسؤوليتى ندارد و هر باشگاهى كه قصد جذب بازيكن دارد خودش بايد نسبت به دريافت رضايت نامه اقدام كند.

جوانان در قالب تيم خليج فارس
با حضور تيم هاى جديد در اين دوره از رقابت هاى ليگ برتر فدراسيون تصميم گرفت كه تيم بسكتبال جوانان ايران كه به تازگى به مقام قهرمانى آسيا دست پيدا كرده است را در قالب تيم خليج فارس نماينده هرمزگان به رقابت هاى ليگ اعزام كند تا به اين ترتيب تيم جوانان باحضور در بازى هاى ليگ آماده شركت در مسابقه هاى جام جهانى جوانان در سال ۲۰۰۹ نيوزيلند شود. اين در حالى است كه استان هرمزگان با اين مسأله موافقت كرد و قرار شد در كنار تيم جوانان دو بازيكن خارجى نيز به اين تيم اضافه شود.

گل گهر با نام هيأت بسكتبال سيرجان
تيم گل گهر سيرجان كه سال گذشته در ليگ برتر حاضر بود امسال به دليل نبود حامى مالى با عنوان هيأت بسكتبال سيرجان وارد رقابت ها خواهد شد.

اجازه جوانان در دست فدراسيون
در نشست روز گذشته محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال كشورمان به دليل از بين نرفتن حق بازيكنان جوان اجازه آنها را در دست گرفت و در اين باره اعلام كرد: جوانان بدون اجازه فدراسيون حق ندارند با هيچ تيمى قرارداد ببندند و در غير اين صورت قرارداد آنها لغو خواهد شد اين در حالى است كه مشحون ادامه داد: بازيكنان جوان تا سن ۱۸ سالگى مال باشگاه ما هستند و تنها در صورت تغيير محل خدمت پدر و مادر مى توانند با اجازه فدراسيون به تيم ديگرى ملحق شوند.

۹ تغيير در قوانين داورى
حسن نوربخش مسؤول كميته داوران فدراسيون بسكتبال روز گذشته ۹ تغيير در قوانين داورى را به شرح زير اعلام كرد.
۱- اگر يك پاى بازيكن در خط دفاع و پاى ديگر در خط حمله باشد خطاى نيمه محسوب نمى شود.
۲- اگر بازيكن توپ را در زمين حمله بگيرد و سپس به زمين دفاع بيايد خطاى نيمه گرفته نخواهد شد.
۳- زمانى كه مهاجم زير سبد است تحت هر شرايطى دست هاى خود را باز كند خطاى تكنيكال فول گرفته مى شود.
۴- در ضد حمله وقتى بازيكن حركت مى كند و هيچ مدافعى او را تعقيب نمى كند اگر به نقطه اى رسيد كه مدافع از پشت سر به او نزديك شود و براى مهاجم مزاحمت ايجاد كند فول غير ورزشى محسوب مى شود.
۵- اگر بازيكن با توپ به زمين بخورد يا سر بخورد خطاى رانينگ گرفته نمى شود.
۶- اگر دست بازيكن مدافع وارد تور شد تا مانع گل شدن توپ شود پرتاب امتياز محسوب مى شود.
۷- هيچ بازيكنى نبايد در چارچوب زمين از تى شرت استفاده كند.
۸- در صورتى كه بازيكن براى شارژ گرفتن خود را به زمين بيندازد فول محسوب مى شود.
۹- اگر در زمان پنالتى بازيكنان حريف ايجاد سر و صدا بكنند به مربى تيم اخطار داده مى شود.
و در پايان نيز اعلام شد كه شماره بازيكنان بايد از شماره ۴ تا ۲۱ ثابت باشد و هيچ بازيكنى حق پوشيدن لباس شماره ۲۲ راندارد.

مربيان داراى مدرك باشند
بر اساس اين نشست اعلام شد تا مربيان ليگ برتر اعم از سرمربى و مربى بايد مدرك مربيگرى درجه يك داشته باشند و در دسته يك سرمربى بايد مدرك درجه يك و مربى حداقل بايد داراى مدرك درجه ۲ باشد.

ورودى ۲۰ ميليونى براى باشگاه ها
پس از اعلام آمادگى باشگاه ها فدراسيون ورودى را براى هر تيم ۲۰ ميليون تومان مشخص كرد و قرار شد اين مبلغ قبل از شروع رقابت ها به فدراسيون پرداخت شود.

قرعه كشى با ۱۵ تيم
روز گذشته با حضور ۱۵ نماينده تيم هاى باشگاهى قرعه كشى رقابت ها طبق جدول سال گذشته برگزار شد و مقرر گرديد رقابت ها در يك گروه و به صورت دوره اى برگزار شوند. با پايان رقابت هاى دور رفت و برگشت مرحله پلى آف بعد از عيد در ۲ گروه ۸ تيمى و ۴ تيمى به صورت ۲ از ۳ برگزار شود به اين ترتيب كه تيم هاى ۱۳ و ۱۴ و ۱۵ تيم جدول حذف و پلى آف بين ۸ تيم بالا و ۴ تيم پايين برگزار خواهد شد.
اين در حالى است كه زمان شروع رقابت هاى ليگ از ۲ آبانماه و زمان آغاز پلى آف از ۲۰ فروردين اعلام شد.

ترديد دانشگاه آزاد
بعد از تغيير و تحولاتى كه در ورزش دانشگاه آزاد روى داد مسؤولان اين تيم گرچه بارها و بارها از عدم حضورشان در رقابت هاى ليگ برتر بسكتبال خبر داده بودند اما نماينده اين باشگاه در نشست روز سه شنبه حضور پيدا كرد اين در حالى بود كه باز هم گفته مى شود دانشگاه قصد حضور در ليگ برتر را ندارد اما طبق برنامه ريزى هاى انجام شده دانشگاه نيز در جمع تيم هاى حاضر قرار گرفت به اين ترتيب كه مهرام، صباباترى، قم، ذوب آهن اصفهان، پتروشيمى بندرامام، گرگان، هيات بسكتبال شهركرد، بيم مازندران، آرارات، دانشگاه آزاد، هيات سيرجان، شهردارى لنگرود، تراكتورسازى كردستان، ابومسلم خراسان، لوله A.S و تيم خليج فارس تيم هايى بودند كه آمادگى شان را براى ليگ برتر اعلام كردند.

مخالفت رضا مشحون با حضور بازيكنان خارجى
بعد از صحبت هاى انجام شده مبنى بر حضور بازيكنان خارجى، رضا مشحون مدير تيم هاى ملى بسكتبال كشورمان از حضور بسكتباليست هاى خارجى غير حرفه اى در ليگ اظهار نارضايتى كرد وعنوان كرد به جاى صرف اين هزينه ها مى توان با كمى دقت از بازيكنان ايرانى بهره برد تا به جاى اين بازيكنان وارد زمين شوند.

نماينده ايران در تورنمنت حلب
با پايان اين نشست محمود مشحون رييس فدراسيون بسكتبال كشورمان از دعوت كشور سوريه از يك تيم از ايران براى حضور در تورنمنت اسمارت اسپورت خبر داد و اعلام كرد هر تيمى آماده است براى حضور در اين رقابت ها آماده شود.
مشحون در اين باره ادامه داد: تيم هاى تركيه، مصر، الرياضى لبنان، الجلاى سوريه، زين اردن و نماينده ايران تيم هاى حاضر در اين رقابت هستند كه در ۳ منطقه رقابت هاى خود را برگزار مى كنند كه در نهايت تيم اول ۱۰۰ هزار دلار و تيم دوم ۷۰ هزار دلار دريافت مى كند.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايران ورزشی]
[مشاهده در: www.iran-varzeshi.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 150]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن