تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):وجود یک عالم برای ابلیس سخت تر از هزار عابد است زیرا عابد در فکر خود است و عالم...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815622121




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تحليل روز - دنياي اقتصاد پيگيري كردآمار عجيب از توليد مسكن در 5 ماه امسال


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: تحليل روز - دنياي اقتصاد پيگيري كردآمار عجيب از توليد مسكن در 5 ماه امسال
گروه مسكن- انتشار خبر افزايش آمار توليد مسكن شهري و روستايي به بيش از 940هزار واحد در 5 ماه ابتداي امسال توسط يكي از خبرگزاري‌ها در روز دوشنبه موجب شد تا طي پيگيري‌هاي خبرنگار ما از وزارت مسكن در 48 ساعت گذشته براي انطباق اين آمار با آمار صدور پروانه‌هاي ساختماني در 4 ماه اول امسال، اين قضيه محرز شود كه خبر مذكور داراي اشتباهات فاحشي بوده كه اشاره به آن خالي از لطف نيست.
شايان توجه است كه اگر چه وجود اين نواقص در مطلب مورد اشاره علاوه بر اينكه به اطلاع روابط‌عمومي وزارت مسكن و شهرسازي رسيد، طي تماسي با اين خبرگزاري نيز مورد تاكيد قرار گرفت، اما با گذشت حداقل 24 ساعت از انتشار اين مطلب روي تلكس خبرگزاري، اين خبر همچنان روي سايت و بدون اصلاح آن موجود است. اين در حالي است كه منبع خبر مذكور وزارت مسكن و شهرسازي بوده و حداقل انتشار يك جوابيه در رد يا صحت اين مطلب از سوي وزارت مسكن و شهرسازي امري ضروري به نظر مي‌رسد.
بر اساس اين مطلب، وزارت مسكن و شهرسازي مطابق با آمار پروانه‌هاي ساختماني صادره در مناطق شهري و روستايي ميزان توليد واحدهاي مسكوني را از فروردين تا شهريور ماه 87 حدود 941هزار واحد اعلام كرد.
اين درحالي است كه در طول سال گذشته كه گفته مي‌شود رشد بيش از 50درصد در صدور پروانه‌هاي ساختماني در كشور اتفاق افتاد و مطابق با آمار 9ماه اول سال 86 شهرداري‌ها كه بر اساس آن حدود 140هزار فقره پروانه ساختماني شهري در كشور صادر شده چطور مي‌شود اين خبرگزاري به نقل از وزارت مسكن آمار صدور پروانه‌هاي ساختماني را در 5 ماه ابتدايي امسال 141هزار فقره دانسته و منتشر كرده است.
حتي با احتساب صدور پروانه‌ براي واحدهاي مسكوني روستايي نيز چنين آماري واقعي به نظر نمي‌رسد.
البته طي تماس‌هاي خبرنگار ما با وزارت مسكن، مهندس محمودجهاني، مديركل دفتر برنامه‌ريزي و اقتصاد مسكن وزارت مسكن و شهرسازي صحت اين خبر را رد كرد و گفت: چنين آماري مربوط به كل سال 86 است نه 5 ماه اول سال 87.بنابراين توصيه مي‌شود با توجه به حساسيت بازار مسكن و در شرايطي كه اعتماد مردم و كارشناسان خبره به رسانه‌ها و مطبوعات مطرح در اين حوزه است، بايد صحت و سقم هر گونه اطلاعات و اخبار پيش از انتشار با مراجع رسمي و مربوط مورد مشورت قرار گرفته و پس از تاييد، اخبار، گزارش‌ها و هر گونه مطلب مرتبط با مسكن منتشر شود.
البته اين نقد نيز به روابط عمومي وزارت مسكن وارد است كه اگر در پي انتشار اين گونه مطالب نادرست و بدون پشتوانه علمي ارتباط منطقي با مراكز انتشار دهنده اخبار صورت‌گيرد از تكرار اين گونه اشتباهات كاسته شده و پيگيري صحت اخبار اين حوزه توسط همكاران روابط عمومي بيش از پيش به اثبات مي‌رسد.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 104]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن