تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 19 تیر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805821529




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اخبار كوتاه اقتصادي


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: اخبار كوتاه اقتصادي
پروژه آزادراه تهران ـ شمال متوقف شد!
يك مسئول در اداره حفاظت محيط زيست كرج از توقف عمليات اجرايي پروژه آزاد راه تهران ـ شمال در منطقه شهرستانك كرج خبر داد. اين مسئول كه خواست نامش ذكر نشود به ايرنا گفت : توقف اين پروژه به دليل عدم دريافت تاييديه زيست محيطي و با حكم دادسراي عمومي و انقلاب كرج انجام شد. وي ادامه داد : بر اين اساس صبح روز دوشنبه كارگاه شركت خارجي سازنده اين راه در شهرستانك كرج تعطيل شد. وي گفت : استمرار اين پروژه به اعمال نظر كارشناسان سازمان محيط زيست نياز دارد.
تشكيل كميته 3 جانبه حل مشكل تسهيلات دهي بانكها
كميته اي به منظور بررسي وضعيت سيستم بانكي و رفع مشكلات موجود در مسير تسهيلات دهي بانكها تشكيل مي شود. عضو كميسيون اقتصادي مجلس در گفت و گو با خبرگزاري فارس اظهار داشت : اين كميته كه مركب از نمايندگان كميسيون اقتصادي تعدادي از مديران عامل بانكها نمايندگاني از بانك مركزي و در صورت نياز نمايندگاني از دولت خواهد بود به بررسي مشكلات موجود بر سر راه بانكها در مسير تسهيلات دهي خواهد پرداخت و در نهايت نيز پس از تهيه گزارش نسخه اي مناسب براي حل اين مشكلات تهيه خواهد كرد.
قيمت گاز وارداتي از تركمنستان شناور خواهد شد
مديرعامل شركت ملي گاز ايران از افزايش واردات گاز ايران از تركمنستان خبر داد و گفت : در آغاز سال آينده قيمت گاز اين كشور شناور خواهد شد. مديرعامل شركت ملي گاز ايران گفت : فرمول قيمت گاز وارداتي ايران از تركمنستان از ابتداي سال آينده تغيير خواهد كرد. رضا كسايي زاده در مصاحبه با هفته نامه « پتروليوم اينتلجينس » تصريح كرد : ايران هم اكنون گاز طبيعي تركمنستان را با قيمت ثابت خريداري مي كند ولي از ابتداي سال آينده فرمول شناوري را براي تعيين قيمت گاز وارداتي تركمنستان طراحي خواهيم كرد. وي افزود : اين فرمول شناور بر اساس قيمت فرآورده هاي نفتي مختلف از جمله گازوئيل تعيين خواهد شد.
ايران خواستار تغيير زمان بازنگري در فرمول قيمتي خط لوله صلح شد
ايران خواستار تغيير زمان بازنگري در فرمول قيمتي قرارداد صادرات گاز ايران به پاكستان و هند از طريق خط لوله صلح شد. به گزارش برنا يك منبع آگاه در وزارت نفت پاكستان در گفت و گو با خبرگزاري « ديلي تايمز » پاكستان ضمن اعلام اين خبر گفت : دو دولت ايران و پاكستان بر روي پيش نويس قرارداد خريد و فروش گاز از طريق خط لوله صلح و تطبيق تعرفه هاي گازي اين قرارداد با قيمت نفت خام بازار ژاپن به توافق رسيده اند. دولت پاكستان مدعي است كه بر اساس پيش نويس توافق شده بازنگري در فرمول قيمتي گاز بايد هر چهار سال يكبار صورت بگيرد و اين در حاليست كه ايران خواستار بازنگري در فرمول قيمتي گاز هر 3 سال يك بار شده است . طبق گفته اين مقام آگاه در وزارت نفت پاكستان دو كشور قرار است در اواخر ماه جاري طي نشستي در تهران مذاكرات نهايي در مورد فرمول قيمت گاز را به اتمام برسانند.
انتقاد از اجباري شدن نصب ترمز ضد قفل
موجب خروج 300 تا 400 ميليارد تومان ارز از كشور مي شود . دبير انجمن خودروسازان در گفت ) ABS (نصب سيستم ترمز ضدقفل بر خودروها در هيچ جاي جهان اجباري نيست و در قالب خدمات آبشن و اختياري انجام مي شود . ABS و گو با ايرنا گفت : نصب ترمز احمد نعمت بخش با اشاره به آمار راهنمايي رانندگي در خصوص علت بروز حوادث جاده اي اظهار داشت : بر اساس آمار به دست آمده از 17 هزار و 500 فقره تصادف در 8 ماهه سال گذشته 227 فقره مربوط به نقص فني خودرو بوده است كه علت تصادف برخي از اين خودروها نيز فرسودگي است . دبير انجمن خودروسازان با بيان اينكه تنها 1 3 درصد از تصادفات جاده اي مربوط به نقص فني خودرو بوده است گفت : براي اين رقم ناچيز نبايد هزينه 300 تا 400 ميليارد توماني به كشور تحميل كرد . وي تصريح كرد : باتوجه به عدم توليد در كشور مجبور به واردات آن از خارج خواهيم بود كه اين امر به منزله خروج معادل 300 تا 400 ميليارد تومان ارز كشور ABS ترمز است .
بانك مشترك ايران و بلاروس تاسيس شد
ايران و بلاروس يك بانك مشترك با سرمايه پنج ميليون يورو تاسيس كردند. به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از پايگاه اينترنتي بانك ملي بلاروس بانك تجارت ايران و بانك « لادا او ام اس » بلاروس يك بانك مشترك به نام « تي كي » يا بانك « بلاروس ـ ايران » تاسيس كردند . اين بانك جديد در بلاروس به ثبت رسيده است . سرمايه مجاز بانك بلاروس ـ ايران بيش از 5 ميليون يورو اعلام شده است . بانك مذكور قادر است به تقاضاهاي سپرده گذاري پاسخ دهد و براي شخصيت هاي حقوقي حساب باز كند. همچنين پرداخت اعتبار به اشخاص حقيقي و حقوقي ارايه خدمات بانكي مبادله ارز و انتشار اسناد بانكي و كارت هاي پرداخت از ديگر فعاليت هاي اين بانك خواهد بود.
ساخت تجهيزات اصلي خط برقي راه آهن در داخل كشور
بخش اقتصادي : ساخت تجهيزات اصلي خط برقي راه آهن باقابليت سرعت 160 كيلومتر در ساعت در داخل كشور امكان پذير شد .
به گزارش روابط عمومي راه آهن جمهوري اسلامي ايران عباس قربانعلي بيك مجري طرح برقي كردن راه آهن گفت : با توجه به موفقيت به دست آمده در مرحله اول اميدواريم با توجه به تجربياتي كه وزارت نيرو در زمينه خودكفايي صنعت برقي در كشور دارد به زودي ساخت تجهيزات برقي با قابليت سرعت 250 كيلومتر در ساعت و در مرحله بعد ساخت تجهيزات با قابليت سرعت 350 كيلومتر در ساعت با تكيه بر توان داخلي امكان پذير شود.
امضاي تفاهمنامه مشترك ميان بانك مركزي و صندوق ضمانت صادرات
بر اساس امضاي يك تفاهمنامه ميان رئيس كل بانك مركزي و مديرعامل صندوق ضمانت نحوه تامين مالي شركت هاي پيمانكاري بخش خصوصي براي حضور در مناقصه هاي بين المللي و سرمايه گذاري خارجي مشخص شد. به گزارش اتاق تهران بر اساس اين تفاهم نامه به بانك هاي عامل اجازه داده مي شود تا درچارچوب شرايط و ضوابط اعطاي تسهيلات بر اساس آيين نامه تامين مالي صادرات مصوب شوراي پول و اعتبار نسبت به اعطاي تسهيلات ارزي به متقاضيان واجد شرايط اقدام كنند.
مديرعامل صندوق ضمانت صادرات در اين زمينه گفت : بانك هاي خصوصي و دولتي اجازه دارند مبلغ 100 ميليون دلار تسهيلات براي امر صادرات و بر اساس ضوابط مندرج در بخشنامه هاي مربوطه اعطا كنند.
وي افزود : بديهي است چنانچه هر يك از بانك ها تمام مبالغ ياد شده را مورد استفاده قرار داده باشند تامين اعتبار طرح هاي صادراتي جديد مقدور خواهد بود.
ثبت اولين قرارداد سرمايه گذاري خارجي در فرودگاه هاي كشور
معاون عمليات فرودگاهي شركت فرودگاه هاي كشور از ثبت اولين قرارداد سرمايه گذاري خارجي طي سال جاري در فرودگاه مشهد خبر داد و گفت : براي اجرايي كردن قرارداد نيازمند تاييديه شوراي اقتصاد و هيات دولت هستيم كه تاكنون ازجانب آنها هيچ اقدامي صورت نگرفته است . علي گل محمدي در گفت و گو با برنا با اشاره به امضاي قرارداد فاينانسور شركت آلماني « جي ايي سي » به منظور توسعه فرودگاه مشهد گفت : هم اكنون اين قرارداد ثبت داخلي شده است .
وي ادامه داد : بر اساس اين قرارداد شركت آلماني فاينانسوري را براي ارايه وام به اين فرودگاه معرفي خواهد كرد.
گل محمدي با اشاره به اعلام آمادگي براي وصول اين فاينانس افزود : قرارداد فنايناس بين استانداري مشهد شركت فرودگاه ها و » منعقد شده است . معاون عمليات فرودگاهي شركت فرودگاههاي كشور حجم قرارداد مذكور را GEC شركت سرمايه گذاري خارجي « 250 ميليون يورو براي توسعه فرودگاه مشهد اعلام كرد و گفت : براي موفقيت اجراي فاينانس ياد شده نيازمند مجوزهاي شوراي اقتصاد و هيات دولت هستيم كه تاكنون هيچ مجوزي از سوي آنها ارايه نشده است .
بانك ايران و اروپا به مشتريان خرد وام نمي دهد
عضو هيات مديره بانك ايران و اروپا نرخ سود بانكي را در اين بانك مبتني بر نرخ نهايي بين بانكي اروپا اعلام كرد و گفت : اين بانك تنها به مشتريان عمده و شركتهاي بزرگ دولتي و خصوصي خدمات ارايه مي كند. احمد خاتمي يزد در گفت و گو بيا برنا با بيان اين كه تاكنون 150 شركت مهم دولتي و خصوصي مذاكراتي را با اين بانك براي همكاري داشته اند گفت : انجام توافقات منوط به يك سري مراحل اجرايي است كه اخيرا در بانك مركزي به پايان رسيده است . وي افزود : قرار نيست بانك ايران و اروپا به مشتري ها خرد و ريز تسهيلات اعطا كند و به دنبال اعطاي تسهيلات كوچك نيست . وي گفت : اين بانك بر اساس ضوابط استانداردها و حسابرسي هاي نظارتي اروپا به فعاليت مي پردازد; چرا كه مراجع نظارتي خارج از كشور به رصد كردن فعاليت بانك ايران و اروپا مي پردازند. خاتمي يزد در خصوص نرخ سود در اين بانك نيز افزود : از آنجا كه تسهيلات ارايه شده از سوي اين بانك ارزي است ; بنابر اين نرخ سود آن نيز مبتني بر نرخ نهايي بين بانكي اروپا تعيين مي شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 393]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن