تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان بايد براى آخرتش از دنيا، براى مرگش از زندگى و براى پيرى‏اش از جوانى، توشه...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819709052




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جايزه بزرگ شهيد ‌آويني ،5مهر1390


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: سومین دوره جایزه بزرگ شهید مرتضي آوینی با تقدیر از «ابراهیم حاتمی کیا» 5 مهرماه سال جاري برگزار می شود.


به گزارش فارس، نشست خبری سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی، ششمین جشنواره فیلم رضوی و پنجمین جشنواره سینما حقیقت صبح امروز با حضور «شفیع آقامحمدیان» مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و «حسین خورشیدی» معاون فرهنگی این مرکز در سالن سینما حقیقت برگزار شد.
در ابتدای این نشست، «شهنام صفاجو مدیر روابط عمومی این مرکز طی سخنانی گفت: سومین دوره جایزه بزرگ شهید آوینی سه شنبه 5 مهر‌ماه در سالن سوره حوزه هنری برگزار می‌شود. این جایزه میزبان آثاری با رویکرد شهید آوینی خواهد بود و تاکنون 300 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است.
وی افزود: مستندهای اجتماعی آسیب‌نگارانه، مستندهای اشراقی، مستندهای مقاومت و پایداری و مستندهای سیاسی به انضمام آثار همسو با تفکر شهید آوینی و شخصیت ایشان از موضوعات این دوره از جایزه بزرگ شهید آوینی است.
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی بیان داشت: بهمن حبشی، محمد داوودی، جهانگیر خسروشاهی، مصطفی دالایی و وحید چاووش هیئت انتخاب و داوری این دوره از جایزه بزرگ شهید آوینی را به عهده دارند. تقدیر از 4 هنرمند فعال و برگزاری دو نشست تخصصی با حضور هنرمندان و منتقدان در سالن سینما حقیقت از دیگر برنامه‌های این جایزه است.
صفاجو در خصوص جشنواره فیلم رضوی هم گفت: این جشنواره 12 تا 14 مهر ماه در تهران برگزار می‌شود.
وی افزود: حدود 200 فیلم به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد 6 فیلم بلند داستانی ، 14 فیلم مستند و 18 فیلم کوتاه داستانی برگزیده شده‌اند.
مدیر روابط عمومی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص پنجمین جشنواره سینما حقیقت گفت: این جشنواره آبان ماه امسال برگزار خواهد شد و نزدیک به 900 فیلم به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
تقدیر از حاتمی‌کیا، همایون‌فر، سرهنگی و مختاری در جایزه شهید آوینی
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نيز گفت: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی امسال 4 جشنواره را برگزار می‌کند، اولین جشنواره میلاد سرخ بود که در شهر اردبیل برگزار شد و بعد از آن جشنواره‌های شهید آوینی، رضوی و سینما حقیقت برگزار می‌شود.
شفیع آقامحمدیان افزود: تقدیر از «ابراهیم حاتمی‌کیا»، «مهدی همایونفر»، «سرهنگی» و «بختیاری» در جایزه بزرگ شهید آوینی به عمل می‌آید.
وی اضافه كرد: در 6 ماه اول سال نسبت به 6 ماه اول سال گذشته کندتر عمل کردیم ولی سعی ما بر این است که در ادامه با سرعت بیشتری عمل کنیم.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی گفت: قرارداد قطعی دو فیلم انتحاری (حمیدرضا چارکچیان) و بزم (شاه‌مرادی) هفته آینده بسته می‌شود.
نمایش فیلم‌های مستند در سینما سپیده را محکم گرفته‌ایم
وی در خصوص اکران فیلم‌های مستند در سینما سپیده اظهار داشت: ما سینما سپیده را محکم گرفته‌ایم و از این اقدام هم راضی هستیم. سینما سپیده باعث شد نمایش فیلم‌های مستند در شبکه نمایش خانگی اتفاق بیفتد و ما هم سعی کردیم این محصولات را در مراکز فرهنگی‌هنری پخش کنیم.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اضافه کرد: همکاری جدی ما با شبکه مستند سیما شروع شده است و تا الان حدود 5 - 6 فیلم از مرکز از این شبکه پخش شده است و تا هفته آینده شاهد پخش چند فیلم دیگر از مرکز هستیم.
احتمال اختصاص سیمرغ بهترین مستند بلند در جشنواره فجر
وی افزود: به احتمال زیاد بخشی برای فیلم‌های بلند مستند در جشنواره فیلم فجر در نظر گرفته شود که البته تقاضای ما این است که سیمرغی برای آن لحاظ شود.
در ادامه نشست، حسین خورشیدی معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: آثار برگزیده جایزه شهید آوینی در جشنواره سینما حقیقت به نمایش عمومی درمی‌آید. همچنین نمایش فیلم‌های جشنواره رضوی در سینما سپیده و سالن سینما حقیقت انجام می‌شود.
وي افزود: بنا داریم فیلم سینمایی «آسمان هشتم» - که درباره امام رضا (ع) ساخته شده - را در دهه کرامت و در سطح محدودی در شهرهای مشهد، تبریز و تهران به نمایش عمومی دربیاوریم.
معاون فرهنگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در خصوص جشنواره «سینما حقیقت» گفت: حدود 25 هزار دقیقه فیلم در بخش ملی جشنواره سینما حقیقت وجود دارد و همین طور 1500 دقیقه فیلم در بخش بین‌الملل جشنواره که در مجموع حدود 13 هزار دقیقه فرصت نمایش فیلم مستند در پنجمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت وجود دارد.
خورشيدي اظهار داشت: بخش‌های خیزش اسلامی، جهاد اقتصادی و ... از بخش‌های دیگر پنجمین جشنواره سینما حقیقت خواهد بود.
برای برگزاری جشنواره فیلم رضوی یک ریال هم پول نگرفته‌ایم
شفیع آقامحمدیان در ادامه نشست از انتشار دو کتاب ویژه پنجمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» خبر داد و در خصوص جشنواره فیلم رضوی گفت: ما برای برگزاری جشنواره فیلم رضوی تا به حال یک ریال هم پول نگرفته‌ایم و اگر این جشنواره برگزار می‌شود، بودجه آن از طریق مرکز تأمین می‌شود.
وی افزود: با انتقال جشنواره «میلاد سرخ» به اردبیل، هزینه برگزاری این جشنواره برای ما نصف شده است.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در نشست امروز در خصوص مشکلات مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، گفت: یکی از مشکلات ما در اینجا بحث مالیات است و امیدواریم این نقیصه‌ای که از گذشته باقی مانده به زودی حل شود. مشکل دیگر ما در مرکز گسترش باز بودن پرونده برخی تولیدات است که قرارداد آن‌ها بسته شده ولی کار تولید نشده است.
آقامحمدیان در پاسخ به این سؤال که آیا رسالت مرکز گسترش برگزاری جشنواره است یا تولید فیلم، افزود: برگزاری جشنواره‌ها سنتی است که از گذشته باقی مانده است، یکی اینکه نمی‌توان به راحتی از کنار شهید آوینی گذشت و تلاش ما در این زمینه این است که ارگان‌های دیگر را درگیر کنیم که البته تا به حال تنها حوزه هنری بخش کوچکی از کار را پذیرفته است. جشنواره فیلم رضوی هم متعلق به امام رضا (ع) است و نمی‌توان آن را نادیده گرفت.
جوایز جشنواره‌ها هزینه‌های کمی ندارد و ما در ت*****م تا ارگان‌های دیگر را متقاعد کنیم تا سهمی در برگزاری جشنواره‌ها داشته باشند. سنت بر این بوده که برای برگزاری جشنواره فیلم رضوی به ما کمک نکنند که البته نمی‌دانم چرا این دوستان این موضوع را پذیرفته‌اند.
بازداشت مستندسازان ربطی به مرکز گسترش ندارد
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی در پاسخ به سوال خبرنگاری درخصوص بازداشت تعدادی از مستندسازان به دلیل پخش فیلم‌هایشان در شبکه‌های ماهواره‌ای، گفت: بازداشت تعدادی از مستندسازان به واسطه پخش فیلم‌ها در شبکه‌های ماهواره‌ای هیچ ربطی به مرکز گسترش ندارد، هرچند که ما مجبوریم این موضوع را به لحاظ حقوقی پیگیری کنیم. ما برخورد حقوقی جدی با این دوستان نداشتیم و فقط به یک نامه اکتفا کرده‌ایم که البته در برخی مواقع جواب مثبت گرفتیم و دوستان به ما گفتند که ما فقط برای پخش شدن فیلم‌مان این کار را انجام داده‌ایم.
وی افزود: پرونده‌های قابل توجهی از سال 85 تا اواخر 88 در مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وجود دارد. وقتی که سازمان بازرسی کل کشور می‌خواستند عملکرد مرکز را رصد کنند به این پرونده‌ها برخوردند و به ما توصیه کردند که پیگیر جدی این ماجرا شویم. ما دنبال این هستیم که این ماجرا بدون سر و صدا حل شود، چون اگر سر و صدا شود به یک جریان سیاسی تبدیل خواهد شد. ما برای دوستان نامه‌های اولیه‌ای فرستاده‌ایم و اگر جواب نگیریم نامه دوم به شکل حقوقی فرستاده خواهد شد.
پول گرفتند، کار تحویل ندادند
وی در توضیح این پرونده‌ها، گفت: بعضی از فیلمسازان پول گرفته‌اند ولی اصلا کار را شروع نکرده‌اند، همچنین در حالی که مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی باید به کارگردان‌های اول بودجه پرداخت کند مشاهده شده که در مواردی به برخی کارگردان‌های قدر پول پرداخت شده است. امیدواریم در آینده نزدیک به یک نتیجه قطعی در این زمینه برسیم.

در ادامه این نشست، «شفیع آقامحمدیان» گفت: موفقیت یا عدم موفقیت سینما سپیده را می‌توان با هر ملاکی سنجید. ما هدف‌مان این است که یک فرهنگ‌سازی در زمینه نمایش فیلم مستند انجام بدهیم. همین‌طور این نمایش باعث شد که چالش‌های جدی بین مستندسازان و حتی خبرنگاران و منتقدان به وجود بیاید.
طبق آخرین اخبار در فصل تابستان افت بیننده داشتیم چرا که در این فصل دانشگاه‌ها و مدارس تعطیل هستند ولی از طرف دیگر به طور مثال ما در یک هفته، هزار دانش‌آموز را برای نمایش مستند «سبز، سپید، سرخ» به سینما سپیده آوردیم.
وی افزود: از زمان اجرای نمایش فیلم در سینما سپیده، نمایش فیلم‌های مستند در کشور موفق‌تر عمل کرده است، مثلا یک جایی برای رقابت با ما سانس نمایش فیلم مستند در نظر گرفته است که البته ما تمام این موضوعات را به فال نیک می‌گیریم.بعضی از دوستان حرف می‌زنند و سر و صدا راه می‌اندازند ولی عمدتا خیلی از حرف‌های‌شان مبناهای درستی ندارد و به قول یکی از مستندسازان، دوستان برای نمایش فیلم‌های دوستان‌شان هم به سینما نمی‌روند. من خوشحالم از اینکه با اجرای نمایش فیلم در سینما سپیده این فضای چالشی بین دوستان به وجود آمد.
فیلم مستند خوب کم داریم
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی افزود: یکی از مشکلات ما در اکران فیلم مستند این است که فیلم خوب کم داریم. از طرف دیگر ما تلاش کردیم فیلم‌های خارجی را در این سینما نمایش بدهیم ولی در وهله اول همه موافقت کردند ولی در ادامه همه زیر حرف‌هایشان زدند و هر چقدر پیگیری کردیم جواب ندادند که نمونه آن نمایش فیلم‌های ایرلندی در سینما سپیده بود. ما اعتراف می‌کنیم نمایش فیلم در سینما سپیده یک آزمون و خطا است و ما در این زمینه کسب تجربه می‌کنیم.
وی افزود: پک اول فیلم‌های ما در شبکه نمایش خانگی با تیراژ 6 هزار نسخه به پخش دوم رسید و باید بگویم که تا به حال از پخش فیلم‌های خانگی فیلم‌ها به نتیجه خوبی رسیده‌ایم. ما برخی از درخواست‌های فیلمسازان برای نمایش فیلم در سینما سپیده را رد می‌کنیم، به جهت اینکه کیفیت آثار پایین است.
آقامحمدیان اضافه کرد: ما امسال 30 کار بلند سینمایی خواهیم داشت که احتمالا 15 تای آن به جشنواره سینما حقیقت برسد. بعضی از دوستانی که بیرون سر و صدا می‌کنند، در مرکز گسترش پرونده باز دارند و ما طبق قانون نمی‌توانیم دو پرونده باز داشته باشیم. ما در زمان گذشته 160 و 170 فیلم کوتاه مستند داشتیم که در سال گذشته این تعداد به 200 فیلم رسیده است و افرادی چون ارد عطارپور، فرهاد ورهرام و محمد‌علی فارسی برای ما فیلم ساخته‌اند.
مدیرعامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی اضافه کرد: ما در زمان درخواست ساخت فیلم اول به دوستان اعلام می‌کنیم که فیلم شما نمی‌تواند مشارکت مرکز را داشته باشد و دوستان هم در آن زمان قبول می‌کنند و می‌گویند ما مشارکت‌های ارگان‌های دیگر را جلب می‌کنیم ولی باز می‌بینیم که بعد از آن به مرکز مراجعه می‌کنند.






این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 303]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن