تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسن عسکری (ع):دو خصلت است كه بالاتر از آنها چيزى نيست: ايمان به خدا و سود رساندن به برادران.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816940504




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سلطانيه : تن به فشارهاي سياسي نمي دهيم


واضح آرشیو وب فارسی:بازتاب آنلاین: سلطانيه : تن به فشارهاي سياسي نمي دهيم
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي خواستار بسته شدن پرونده هسته اي ايران شد و گفت : ايران فشارهاي سياسي در ناديده گرفتن حق قانوني خود در استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي از جمله غني سازي اورانيوم را كه در معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي بر آن تاكيد شده است نمي پذيرد.
علي اصغر سلطانيه در گفتگو با خبرگزاري ايتاليا با اشاره به گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : گزارش اخير محمدالبرادعي مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي بر عدم انحراف فعاليت هاي هسته اي ايران تاكيد كرد.
وي ابراز اميدواري كرد گزارشي كه محمدالبرادعي عصر روز دوشنبه در بين اعضاي شوراي حكام و شوراي امنيت توزيع كرده حامل « پيام مثبتي » براي جامعه بين الملل باشد.
سلطانيه تاكيد كرد كه آژانس به دلايلي مبني بر وجود انحرافي در مواد و فعاليت هاي هسته اي يا تبديل آن براي اهدف هسته اي دست نيافته است و تمامي اين مواد و فعاليت هاي هسته اي از جمله عمليات غني سازي اورانيوم تحت نظر كارشناسان و بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي قرار دارد.
نماينده جمهور اسلامي ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : البته البرادعي در گزارش خود بسياري از حقايق و نكات مثبت را بيان كرده است .
وي تاكيد كرد كه ايران پيش از اين بر حق خود در استفاده از انرژي هسته اي براي اهداف مسالمت آميز و تامين نيازمندي هاي ملت ايران در زمينه انرژي برق تاكيد كرده و در حق خود در اين زمينه چانه زني نمي كند و اين در حالي است كه فعاليت هسته اي ايران كاملا شفاف و روشن است .
سلطانيه گفت : از اين رهگذر هيچ دليلي براي تعليق يا توقف فعاليت ايران در حق طبيعي خود كه در معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي و نظام نامه آژانس بين المللي انرژي اتمي بر آن تاكيد شده است وجود ندارد بايد در نظر داشته باشيم كه مصوباتي كه در شوراي حكام يا شوراي امنيت درباره پرونده هسته اي ايران تصويب شده است استناد قانوني ندارد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : البته علائم منفي در گزارش البرادعي وجود دارد و اين در چارچوب تكرار اتهامات آمريكا به ايران است به ويژه درباره مطالعات ادعايي كه بر اطلاعات و اسناد ساختگي و جعلي استوار است .
وي افزود : آنچه كه مي خواهم در اين زمينه بدان تاكيد كنم اين است كه ايران پيش اين در تاريخ 22 اوت 2007 با آژانس توافقنامه اي را امضا كرد كه پايه و اساسي براي طرح كاري ايران براي حل تمامي مسائل موجود در برنامه هسته اي ايران را تشكيل مي دهد و بر اساس آن ايران كاملا به اين باور رسيده است كه تمامي مسائل موجود حل و فصل شده است .
سلطانيه درباره اتهامات البرادعي درباره ايران مبني بر اينكه تهران همكاري شفافي نداشته است و اينكه آژانس هنوز قادر نيست كه تائيد كند برنامه هاي هسته اي ايران صرفا اهداف مسالمت آميز دارد يا فعاليت هاي هسته اي پنهاني وجود دارد گفت : البرادعي اين مسائل را دقيقا اينگونه بيان نكرده است بلكه تنها به اين اشاره بسنده كرده كه آژانس هنوز قادر نيست اعلام كند كه مواد يا فعاليت هسته اي پنهاني يا ممنوعه در ايران وجود ندارد.
وي تصريح كرد : مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي پيش از اين تاكيد كرده است كه هيچ يك از اعضا هنوز به مدركي درباره نبود فعاليت هاي هسته اي اعلام نشده دست نيافته است .
سلطانيه ادامه داد : من تمايل دارم اين سخن را اضافه كنم كه كشورهاي زيادي از جمله كشورهاي اروپايي هستند كه موضع شان با موضع گيري آژانس مطابقت دارد با اين آگاهي كه آژانس همچنان قادر به كشف يا تائيد نبود مواد يا فعاليت هسته اي اعلام نشده در اين كشورها نيست .
سلطانيه گفت : اين مسئله پيچيده و زمان بر است و تنها منحصر به ايران نمي شود.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : مسئله مهم اين است كه تمامي مواد و فعاليت هاي هسته اي در ايران تحت نظارت آژانس بين المللي انرژي اتمي و نظارت بازرسان و دوربين هاي آنها قرار دارد و مديركل آژانس تاكيد كرده است كه اين فعاليت ها براي اهداف مسالمت آميز است .
سلطانيه درباره اتهامات مطرح شده عليه ايران در گذشته نيز گفت : ما نمي توانيم فراتر از دستورات وارده در ياداشت تفاهم بين ايران و آژانس بين المللي انرژي اتمي برويم . از اين منظر ايران هرگز هيچ فشار سياسي را براي عدول از محتواي يادداشت تفاهم يا حق قانوني آن در استفاده از انرژي اتمي براي اهداف صلح آميز از جمله غني سازي اورانيوم كه در معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي بدان تاكيد شده است نخواهد پذيرفت .
سلطانيه از حل شش موضوع هسته اي كه قبل از سال گذشته وجود داشته ابراز خرسندي كرد و گفت : مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي تاكيد كرده است كه مسائل اعلام شده از سوي ايران همسو و مطابق با يافته هاي آژانس بوده است .
وي افزود : با تكيه بر نتايج منطبق بر طرح كاري ايران ما انتظار داريم كه آژانس به اختياراتي كه به آن محول شده است عمل كند و اسناد آمريكايي كه در سي دي موجود است به ما تحويل بدهد ولي با كمال تاسف اين كار را نكرده است زيرا آمريكايي ها به آن اجازه چنين كاري را نمي دهند و اين كاملا با توافقنامه اي كه بين ايران و آژانس در تهران به امضا رسده است منافات دارد.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت : با وجود آن ايران به همكاري كامل خود با آژانس ادامه داده و براي كشف واقعيت محتواي گزارش توضيحي آمريكا كه با استفاده از سيستم « پاور پوينت » تهيه شده است از خود بيشتر انعطاف نشان داده و شفاف عمل كرده است .
سلطانيه گفت : ايران در 117 صفحه به آژانس توضيحاتي را عنوان كرد كه تاكيد دارد تمامي اطلاعات مرتبط با مطالعات ادعايي تنها اطلاعات ساختگي بوده است و هيچ پايه و اساسي ندارد.
نماينده ايران در آژانس در پايان سخنان خود اتخاد هر گونه اقدامات تنش زا در نشست شوراي حكام را كه قرار است اول مهرماه با كنفرانس سراسري در 8 مهرماه برگزار شود رد و تاكيد كرد : ايران بر تائيد گزارش البرادعي مبني بر اينكه آژانس به هيچ مدركي مبني بر انحراف مواد و فعاليت هسته اي ايران به سمت اهداف نظامي دست نيافته تاكيد دارد.
وي در عين حال پيش بيني كرد كه برخي از كشورها به بند مربوط به مطالعات ادعايي " در اين گزارش براي اهداف مشخص خود متوسل شوند.
آژانس : بن بستي در همكاري با ايران نيست
آژانس بين المللي انرژي اتمي تصريح كرد : برخلاف گزارش رسانه هاي غربي هيچ يك از مسئولان اين نهاد بين المللي بحثي از « بن بست » در روابط با ايران به ميان نياورده است .
آيهان اورنسل مسئول مطبوعات و روابط عمومي آژانس در گفتگوي تلفني با خبرنگار واحد مركزي خبر تصريح كرد : ارايه چنين تفسيري غيرقانوني است زيرا كارمندان آژانس به عنوان اعضاي سازمان ملل حق اظهار نظر درباره گزارشي كه هنوز در دسترس عموم قرار نگرفته است ندارند.
وي با تكرار اين قاعده حقوقي از پاسخ دادن به سوال هاي واحد مركزي خبر در خصوص همكاري هاي ايران و آژانس و گزارش اخير محمد البرادعي مديركل ديده بان هسته اي سازمان ملل سر باز زد.
با اين حال به گفته اورنسل اظهار نظر دال بر وجود بن بست در همكاري هاي ايران و آژانس به خاطر نحوه پوشش خبري گزارش البرادعي است و ديپلمات هايي كه نامشان فاش نشده و رسانه هايي كه گفته اند همكاري ميان تهران و آژانس به بن بست رسيده است در اين خصوص مسئول هستند.
وي همچنين احتمال داد گزارش مربوط به ايران روزهاي سه شنبه و چهارشنبه هفته آينده در دستور كار نشست شوراي حكام قرار گيرد و آنگاه نظر رسمي در اين باره براي افكار عمومي اعلام شود.
 چهارشنبه 27 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: بازتاب آنلاین]
[مشاهده در: www.baztabonline.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن