تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):شيطان به سپاهيانش مى گويد: ميان مردم حسد و تجاوزگرى بياندازيد چون اين دو، نزد خدا بر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815369467




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

هنر رفتار با موقعيت ها و افراد در جامعه


واضح آرشیو وب فارسی:مردم سالاری: هنر رفتار با موقعيت ها و افراد در جامعه
هر يك از ما به نوعي در درون خود شخصيت دشواري را پنهان كرده ايم. گاهي اوقات كافي است در آيينه نگاه كنيم تا آن را بهتر ببينيم. برخي از ما مي توانيم اين شخصيت را به خوبي مخفي كنيم اما گاهي در موقعيت هاي رقابتي و شرايط حاد(مثل رانندگي در ترافيك، انجام يك بازي رقابتي و...) آن را نشان مي دهيم.
موقعيتهاي دشوار، بخشي از زندگي روزانه ماست. همه ما هر روز با افراد دشوار سرو كار داريم و اين افراد را مي شناسيم. شايد هيچ چيز به اندازه برخورد با اين افراد، خسته كننده و ملا ل آور نباشد. اين افراد انرژي ما را تحليل مي برند، احساساتمان را تحريك مي كنند، حوصله همه را سر مي برند و ما را در حالتي نا مطلوب قرار مي دهند. اين رفتار ها در محل كار به راحتي مي توانند يك محيط شاد را نابود كنند، كارايي را كاهش دهند و روحيه افراد را پايين آورند.
متاسفانه جامعه به ما ياد داده است كه بهترين روش رفتار با افراد مساله سازي كه ما را آزار مي دهند، ناديده گرفتن آنهاست به همين علت از كودكي آموخته ايم با چنين افرادي معاشرت نكنيم. اما ناديده گرفتن اين موقعيتها به ضرر ماست چرا كه نحوه برخورد ما با شخصيت دشوار دروني و ديگر افراد بدقلق هنري است كه هرفردي از آن اطلا عي ندارد. برخورد مناسب با اين افراد باعث مي شود از فشارهاي عصبي ناشي از رفتارهاي ناشايست ديگران بكاهيم و كارخود را موثر تر و سودمند تر انجام دهيم.
افراد دشوار(افراد بدقلق يا افراد مساله ساز) در هرشكل و لباسي ظاهر مي شوند، ولي خصوصيات مشترك همه آنها اين است كه رفتار و برخورد آنها هميشه براي يك نفر ايجاد مشكل مي كند. هنگام برخورد با افراد دشوار بايد علا ئمي را كه ازخود بروز مي دهند بشناسيم و ماهيت آن را تشخيص دهيم. به اين ترتيب مي توانيم اثر نامطلوب رفتار آنها را به كمترين حد برسانيم. اين يك واقعيت مسلم است كه هنگامي مي توانيم در ديگران نفوذ كنيم كه آنها را همانطور كه هستند ببينيم نه آن گونه كه آنها مي خواهند يا خودمان ميل داريم.
ما بايد حضور افراد دشوار را در زندگي مان بپذيريم. الهام گرفتن از تعاليم ديني و آموزه هاي مذهبي در اين مورد به ما كمك مي كند. تمامي انبياي الهي و افراد صالح در جريان انجام رسالت خود همواره با چنين افرادي برخورد داشته اند. رفتار دوستانه و به دور از خشونت آنها، الگوي مناسبي براي برخورد ما با افراد دشوار است. يادگيري كنترل احساسات و واكنش هاي شخصي نيز هنگام برخورد با افراد دشوار اهميت بسياري دارد. بايد از خود بپرسيم چرا اين افراد براي ما مساله ساز هستند و سعي كنيم نگرش منفي نسبت به اين اشخاص را در خود از بين ببريم، زيرا گاهي اوقات علت رفتارهاي دشوار ديگران، رفتارهاي غيراصولي خود ماست. وقتي با يك فرد دشوار برخورد مي كنيم بايد به اين موضوع توجه كنيم كه چه چيز باعث مي شود يك نفر اين چنين گفتار و رفتاري داشته باشد، دراين صورت در موقعيتي قرار مي گيريم كه نه تنها مي توانيم شرايط دشوار را كنترل كنيم، بلكه طرف مقابل را نيز ياري مي دهيم مشكل خود را حل كند.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مردم سالاری]
[مشاهده در: www.mardomsalari.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن