تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 12 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):در انسان پاره گوشتى است كه اگر آن سالم و درست باشد، ديگر اعضاى بدنش هم با آن سا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

کاشت پای مصنوعی

میز جلو مبلی

پراپ رابین سود

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1803679205




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خبرهايي از راديو ويژه‌هاي راديو ايران و تا ادامه‌ي مستند روح‌الله در شبكه گفت‌وگو


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: خبرهايي از راديو ويژه‌هاي راديو ايران و تا ادامه‌ي مستند روح‌الله در شبكه گفت‌وگو
خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: تلويزيون و راديو

***راديو ايران*

گروه ايران و انديشه راديو ايران براي پركردن لحظات عرفاني شنوندگان در ماه مبارك رمضان برنامه‌هاي از جمله «ويژه سحر»، «جنگ قرآني»، «تلاوت قرآن به افق آفتاب» و همچنين ويژه‌برنامه‌هاي شب‌هاي قدر را تهيه و تدارك ديده است كه تا پايان ماه مبارك رمضان شنوندگان را به شنيدن برنامه‌هاي خود جلب مي‌كند.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي راديو ايران، «شهر شعور» به سردبيري اكبر عاشوري و تهيه‌كنندگي حسين آقاجاني يكي از برنامه‌هايي است كه هر روز از ساعت ‌٣ الي ‌٣٠/٥ در قالب هفت‌كوي طلب، قربت، بندگي، نياز، عشقي، رضا و شناخت توسط كارشناساني نظير دكتر عليرضا هزار، اديب يزدي، حجت‌الاسلام سرلك، دكتر مهدوي، حجت‌الاسلام رياض، حجت‌الاسلام احدي موضوعات مختلفي را به شنوندگان ارايه مي‌دهد.

شرح دعاي سحر توسط آيت‌ا… مهدوي كني، تواشيح تك‌خواني وتلاوت آيات قرآن از آيتم‌هاي مختلف اين برنامه هستند.

«والعصر» عنوان برنامه ديگري است كه براساس قرآن و مقتضيات زمان تجربيات و داستان‌هاي قراني را به شكل ملموس‌تري به شنوندگان انتقال مي‌دهد.

آوردن ضرب‌المثل‌هاي از آيت‌ا… مكارم شيرازي، بررسي داستان‌هاي قرآني از زبان مجري و كارشناس برنامه با نام مهندس فتحي‌پور، ترجمه و توضيح ديگرها در بخش نغمه‌ها بررسي تأثير آيت و روايات در ادبيات قاريان در «جلوه‌هاي نور» اشاره دكتر دولتي به سوره الرحمن در آيتم‌ «نويد حكمت» برگزاري مسابقه تلفني در قالب ‌٣ سوال ‌٣٠ ثانيه‌اي، تلاوت آيه موضوعي از زبان كودكان خردسال در قسمت كودك از بخش‌هاي اين برنامه است.

اين برنامه تا پايان ماه مبارك رمضان هر روز از ساعت ‌٣٠/٣ الي ‌٤٥/٤ به سردبيري احمد دهنوي و تهيه‌كنندگي حسين فاطميان و گويندگي سعيد سلطاني و حوريه صداقتي از راديو ايران پخش مي‌شود.

گفتني است اين برنامه هر روز با ارايه راهكار از سوي حجت‌الاسلام سرلك موضوع برنامه خود را مشخص مي‌كند.

اين برنامه علاوه بر آن‌كه از صحبت‌هاي دكتر ميرباقري و حجت‌الاسلام مرتضي آقا تهراني به عنوان كارشناسان توليدي استفاده مي‌نمايد سعي مي‌كند در بخش تفسير از سخنراني‌هاي آيت‌ا… مكارم شيرازي نيز استفاده نمايد.

معرفي غرفه‌ها، قصه‌هاي قرآني از زبان خانم دكتر مهدوي، گفت‌وگو با هنرمندان اجراي مسابقه زنده توسط ابوالفضل آقاجاني و پخش گزارش‌هايي از احمدرضا صدر از بخش‌هاي اين برنامه است. همچنين در بخش جديدي تحت عنوان مشاوران قرآني نيز مردم مي‌تواند با مشاوران قرآني ارتباط برقرار نمايند.

سردبيري اين برنامه را محمد پورابراهيم و تهيه‌كنندگي را حسن آقاجاني برعهده دارد ضمن آن‌كه فاطمه نيرومند و داود حيدري از مجريان اين برنامه هستند.

بنابر اين گزارش علاقه‌مندان به برنامه افق آفتاب نيز مي‌توانند در ساعت ‌١٢و‌٣٠ شنونده اين برنامه شوند اين برنامه كه تابه‌حال مباحث مختلفي نظير لغزش، منزلت را بررسي كرده است در سه‌شنبه اين هفته هم‌زمان با هفته ايتام موضوع سفره را توسط كارشناساني از جمله سرلك، محتشمي، تقوي، شمشيري، سالمي‌نژاد، حجت‌الاسلام انصاريان مورد بررسي قرار مي‌دهد.

«به افق آفتاب» كه داراي آيتم‌هاي گزارش، ميكس‌هاي كارشناسي، تقطيع فيلم‌ها است حسن آقاجاني سردبير آن را برعهده گرفته است.

همچنين شنوندگان در شب‌هاي احيا و عزاداري حضرت علي (ع) نيز مي‌توانند با برنامه ويژه «قدر» همراه شوند اين برنامه كه به سردبيري لقمان يداللهي است در شب‌هاي نوزدهم و بيست‌ويكم رمضان اوصاف امام علي و شيعه‌شناسي را و در شب بيست‌وسوم جنبه توحيدي را بررسي مي‌كند.

ويژه برنامه «قدر» كه از ساعت ‌٣٠/١٢ الي ‌٣ به صورت زنده تقديم علاقه‌مندان مي‌شود ضمن پرداختن به مباحثي از قبيل ترس، خوف، اميد، قضا و قدر مراسم احياي شب‌هاي قدر در مكان‌هاي مختلف را انعكاس مي‌دهد.

همچنين آيت‌ا… خزعلي دبيركل جشنواره بين‌المللي غدير و حافظ و خادم قرآن با حضور در برنامه ايستگاه بهشت ضمن تبريك به بينندگان و شنوندگان راديو ايران به جهت حلول ماه مبارك رمضان را برتري و مهمان خدابودن نكاتي را گوشزد كرد.

به گفته وي اگر مهماني ناخوانده همراه با ظرف غذا به خانه كريم و بزرگواري وارد شود ميزبان بسيار ناراحت مي‌شود حال اگر مهمان دعوت‌شده به خانه باريتعالي شود بايد ماه را مغتنم شمارد.

***راديو گفت وگو*

ـ نگاهي بر كشف الاسرار در مستند روح الله

كتاب كشف الاسرار امام خميني (ره) در مستند روح الله راديو گفت وگو با حضور كارشناسان تاريخ بررسي مي شود.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير مستند روح الله گفت: كتاب كشف الاسرار، انتقاد از سياست هاي ضد اسلامي رضاخان بود و امام خميني اين كتاب را عليه كتاب اسرار هزار ساله كه به منظور رواج وهابيت و رد تشيع نوشته شده بود تاليف كرد.

وي با اشاره به اين مطلب كه پس از تاليف اين كتاب امام مستقيماً وارد مسائل سياسي شد، افزود: در اين برنامه با حضور دكتر موسي حقاني و دكتر خسروي محتواي اين كتاب مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.

وي تصريح كرد: شرح كاملي از زندگي و فعاليت امام خميني (ره) از زمان پيروزي انقلاب اسلامي تا رحلت ايشان با مراجعه به متون و مصاحبه با نزديكان و دوستان ايشان از بخش هاي ديگر اين برنامه است. علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را چهارشنبه ‌٢٧ شهريور ماه ساعت ‌١٩:40 بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

**مروري بر سرگذشت مسجد قرطبه

مسجد «قرطبه» سرگذشتي پيچيده دارد و تاريخ آخرين ساخت آن به دست مسلمانان مي‌رسد، اين مسجد نوزده در دارد و طرح اصلي تزيين آن يعني طاق نعل اسبي كه در مربعي قرار دارد به روشي است كه قبلاً در دروازه «سن استفان» ديده شده است.

به گزارش گروه دريافت خبر ايسنا، سردبير برنامه شگفتي ها گفت: در اين برنامه تاريخ ساخت مسجد قرطبه در اسپانيا و وضع كنوني ما مورد تحليل و ارزيابي قرار مي گيرد.مختاري خاطرنشان كرد: علاقه مندان به اين برنامه مي توانند آن را ساعت ‌٢٣:45 روز چهارشنبه ‌٢٧ شهريور ماه از راديو گفت و گو بر روي موج اف. ام رديف ‌١٠٣.9 مگاهرتز بشنوند.

***راديو تهران*

ـروز رحمت جويان؛ در ماهترين ماه راديو تهران

برنامه شاد و مفرح ماهترين ماه صداي پايتخت امروز (‌٨٧/٦/٢٧) با موضوع رحمت جويان مهمان سفره هاي افطارمردم تهران خواهد بود.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي اين شبكه: ماهترين ماه كه از ساعت ‌١٨ به مدت دو ساعت روي آنتن است ضمن طرح نام روز شانزدهم ماه رمضان به رحمت جويان در آيتم گاه شمار با ديگر ميان برنامه هاي كوتاه در همين حوالي، رهايي، سفره هاي ساده، كيمياگر، آينه ريتم تندي را به برنامه مي دهد كه پخش موسيقي هاي شاد از اهم بخش هاي اين برنامه است.

گفتني است: سيما رستگاران گويندگي ، محمد اسماعيل پور تهيه كنندگي و پوريا عالمي و علي رجايي نويسندگي ماهترين ماه را بر عهده دارد.

***راديو سلامت*

ـ فراسو: عنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها ، موضوعات پزشكي و روانشناسي مي پردازد . اين برنامه فردا چهار شنبه با حضور آقاي دكتر محسن خوش نيت فوق تخصص غدد و متابوليسم و عضو هيات علمي دانشگاه انستيتو روانپزشكي تهران موضوع پيشگيري از ديابت نوع ‌٢ مي پردازد . اين برنامه هر روز ساعت ‌٨/١٥ پخش ميشود

صداي مشاور: عنوان برنامه اي است كه هر روز به يكي از بيماريها و موضوعات پزشكي ميپردازد اين برنامه سه شنبه با حضور دكتر الياس پور متخصص طب فيزيكي و عضو هيات علمي دانشگاه شهيد بهشتي به موضوع مشكلات شايع عضلاني ـ اسكلتي در دانش آموزان مي‌پردازد. صداي مشاور هر روز ساعت ‌١١ تا ‌١٢ پخش مي شود.

" زير پوست شهر":زير پوست شهر عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به موضوعات زندگي در كلان شهر و مشكلات و معضلات آن در آيتم هاي مختلف مي پردازد. اين برنامه روز چهار شنبه با حضور ابراهيمي مقدم روانشناس به موضوع صداقت و آرامش و با حضور دكتر حميد مساعديان متخصص پزشكي ورزشي به موضوع ورزشهاي ذهني مي پردازد . اين برنامه به سردبيري و تهيه كنندگي رويا يميني ساعت ‌١٥ پخش مي شود.

بزهكاري و نوجواني: عنوان برنامه اي است از گروه عصر گاهي راديو سلامت كه به بررسي علل بزهكاري در جامعه و راهكارهاي پيشگيري از آن مي‌پردازد. معصومي فرد سردبير اين برنامه گفت : طي آمار بدست آمده روند بزهكاري و ارتكاب جرم روز به روز در حال افزايش است و بسياري از رفتارهاي كودكان و نوجوانان زمينه اي است كه در آينده تبديل به جرم اجتماعي شود ولي فرد يا والدين آن نسبت به آن بي اهميت هستند . مانند دروغ گويي ، غيبت هاي پنهاني از مدرسه و ... كه ما از طريق اين برنامه و با حضور كارشناسان و روانشناسان آن را به مردم معرفي ميكنيم .

برنامه بزهكاري و نوجواني به كارشناسي دكتر محسني مدير كانون اصلاح و تربيت روزهاي چهارشنبه ساعت ‌١٣ پخش مي شود اين برنامه ‌٢٧ شهريور به موضوع بزه كاري و سوء رفتار با كودكان و تاثير آن در بزهكاري مي‌پردازد .

سفره سلامتي: عنوان برنامه اي است از گروه نيم روزي راديو سلامت كه هر روز به بررسي نوع تغذيه مناسب با شرايط جسماني افراد از قبيل تغذيه شير خواران ، تغذيه كودكان ، تغذيه نوجوانان و جوانان ، تغذيه سالمندان ، تغذيه ورزشكاران ، تغذيه مادران باردار و شيرده ميپردازد اين برنامه در ماه مبارك رمضان به موضوع تغذيه در ماه مبارك رمضان مي پردازد و روز چهارشنبه ‌٢٧ شهريور ا حضور دكتر وفا متخصص تغذيه به موضوع غذاهاي مفيد براي سحر ميپردازد . سفره سلامتي هر روز به سردبيري آقاي دكتر خواجه اي ساعت ‌١٣/٣٠ پخش مي‌شود.

ثريا بي آسمان: عنوان نمايشي است از راديو سلامت كه به مناسبت ماه مبارك رمضان تهيه و پخش ميشود . اين نمايش داستان زندگي دختري است به نام ثريا كه دختر فراري است و در مركز نگهداري دختران بي سرپرست زندگي ميكند و نمي خواهد هويت اصلي خود را فاش كند و در اين بين يكي از خبرنگاران راديو در پي كمك كردن به اوست تا اينكه طي ماجراهايي .....

در قسمت ‌١٦ اين داستان روز چهار شنبه: بعد از اينكه خانم معصومي مدير خانه دختران بي سرپرست موفق نمي شود با شيوتئائر درماني ثريا را متقاعد به پذيرش هويت واقعي خود كند ، تصميم گرفته ميشود كه او را با مادرش روبرو شود تا اينكه .....

ثريا بي آسمان هر روز به كار گرداني ميكائيل شهرستاني و سردبيري آقاي مجيد نظري نسب و بازيگري : مهين نثري ، شهرزاد عبد حق ، ميكائيل شهرستاني ، حسين فلاح ، فريدون محرابي ، ناهيد مسلمي ، بهنام بستان دوست و .... ساعت ‌١٦ پخش مي شود .

*** راديو تجارت *

ـ " عصر تجارت " برنامه هر روز راديو تجارت

برنامه " عصر تجارت " كاري از گروه دانش و تجارت است كه هر روز هفته در ساعت ‌١٣:15 تا ‌١٤ بصورت مستقيم پخش شود . اين برنامه با موضوعات مختلف تجاري و اقتصادي و با حضور اساتيد دانشگاه قرار است ارائه و تقديم علاقمندان به موضوعات اقتصادي شود . اقتصاد و فرهنگ موضوع روز بيست و هفتم شهريور ماه اين برنامه است . برنامه " عصر تجارت " با اجراي خزرائي و تهيه كنندگي بنائي پخش مي شود .

اقتصاد و جامعه شناسي موضوع روز بيست و هشتم شهريور ماه اين برنامه است . برنامه " عصر تجارت " با اجراي خزرائي و تهيه كنندگي بنائي پخش مي شود .

ـ " يك حركت ، هزار بركت " با كار آفرينان

برنامه " يك حركت ، هزار بركت " با موضوع كارآفريني و اشتغال زايي تهيه مي شود .اين برنامه روزهاي زوج هفته از ساعت ‌١٦:15 تا ‌١٦:45 دقيقه با سردبيري مهسا ميرچي پخش مي شود . در برنامه روز چهارشنبه بيست و هفتم شهريور ماه رابطه كارافريني و اشتغال مورد بحث و بررسي قرار مي گيرد . ميهمان برنامه عبدالوهاب مدير كل توسعه اشتغال وزارت كار و امور اجتماعي حضور دارد و پاسخگوي سوالات است.

ـ " دست نامرئي "با اخلاق تجارت

برنامه " دست نامرئي " در روز بيست و نهم شهريور با موضوعات متنوع اقتصادي و تجاري تقديم علاقمندان مي شود . اخبار تجاري ايران و جهان در هفته اي كه گذشت ، تاريخ تجارت ، حقوق تجاري از آن جمله است . علي تهران وند و سعيد سليماني از كارشناسان تاريخ كوروش سليماني وكيل پايه يك دادگستري و دكتر اسلامي استاد دانشگاه ميهمانان برنامه هستند كه در رابطه با موضوعات عنوان شده توضيحات لازم را مي دهند . اين برنامه روزهاي جمعه بصورت زنده به سردبيري سيد محمدي پخش مي شود .

ـ" صداي بازرگان " حبوبات و غلات

تحقيقات در زمينه كشت حبوبات و غلات ، انواع كشت ، مقدار كشت و نحوه برداشت محصول موضوع برنامه روز شنبه برنامه " صداي بازرگان " است . كارشناسان برنامه در باره مشكلات مربوط به آن همينطور به سوالات مطرح شده نيز پاسخ مي دهند . "صداي بازرگان " با اجراي خانم رفعتي و سردبيري بنائي پخش مي شود . پخش برنامه از ساعت ‌١١:10 تا ‌١٣ دقيقه است .

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 261]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن