تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):سفره‏هايتان را با سبزى، زينت دهيد ؛ زيرا سبزى با بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، شيطا...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813034356




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد راديو آلمان از ندامت نامه خواننده ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: انتقاد راديو آلمان از ندامت نامه خواننده ايراني
پايگاه اينترنتي راديو آلمان با انتشار نامه عذرخواهي محسن نامجو كه براي مادر خود، مراجع عظام و ملت مسلمان ايران نگاشته بود، نوشت: رفتار نامجو تاسف و انتقاد جمعي از اهل هنر و فرهنگ را برانگيخت.

به گزارش رجانيوز به نقل ازايرنا، اين پايگاه اينترنتي در گزارشي با عنوان "از بدعت تا ندامت" نوشت: "سه هفته پيش در روز ششم شهريور، يكي از قاريان قرآن كه "عباس سليمي" نام دارد با شكايت به دادستان تهران، نامجو را متهم كرده بود به اينكه به دين و قرآن توهين كرده، چون برخي از آيات قرآن را به نحوي سخيف و موهن و در قالب موزيكال اجرا كرده است.

خبرگزاري قرآني ايران، ايكنا، نيز در گزارشي كه راجع به شكايت سليمي از محسن نامجو منتشر كرده، نوشت: به نظر مي‌رسد ضرورت دارد تا خواننده قطعات موهن ياد شده در اسرع وقت نسبت به عذرخواهي از مسلمانان و پيروان كتاب مقدس و آسماني قرآن كريم و نيز جبران شايسته اشتباهات خويش اقدام نمايد.

نامجو پس از شكايت عباس سليمي روز 11 شهريور يك نامه ‌عذرخواهي خطاب به مادر خود، مراجع عظام و ملت مسلمان در وبلاگ خود گذاشت."

بر اساس اين گزارش، موضوع بر سر يكي از ترانه‌هاي نامجو بود كه به گفته عباس سليمي از يك سال پيش از طريق اينترنت در دسترس علاقه‌مندان قرار داشته و به گفته خود نامجو سه سال پيش ضبط شده است.

اين پايگاه اينترنتي در ادامه با اعلام اين مطلب كه "ندامت ‌نامه نامجو واكنش هايي انتقادآميز را برانگيخت" افزود: برخي از هنرمنداني كه به خاطر نداشتن اجازه ادامه كار خلاق در ايران هم اكنون در تبعيد به سر مي‌برند، در اين زمينه انتقاداتي دارند.

راديو آلمان در ادامه ضمن گفت وگو با "محمد جلالي" شاعر، نقاش و بازيگر تئاتر مقيم فرانسه مدعي شد: جلالي از نظام و سياستي سخن گفت كه هنرمندان و انديشمندان ايران را از سوي جاهلان و زورگويان آسيب‌پذير مي‌سازد.

بر اساس اين گزارش، "شاهين نجفي" به عنوان ترانه‌ساز و خواننده ترانه‌هاي اجتماعي-سياسي كه خود سه سالي است در آلمان به سر مي‌برد نيز نسبت به ورود نظام ايران به مرحله‌اي جديد در برخورد با هنرمندان نوآور هشدار داد.

نجفي از محسن نامجو به عنوان يكي از قربانيان اين سياست نام برد و افزود: با اين ندامت ‌نامه‌اي كه آقاي نامجو، جبرا يا به هر صورتي نوشته است از يك طرف سيستم داخل ايران را تاييد كرده و از طرف ديگر به صورت ضمني به تمام مخالفان جمهوري اسلامي و نظام داخل ايران توهين كرده است. چه اين ديدگاه خود آقاي نامجو باشد، چه به او تحميل شده باشد، بسيار حركت وقيحانه‌اي است. چون ايشان در اين نامه تمام مخالفان اين سيستم را كه در آن فضا نفس نمي‌كشند و نخواسته‌اند كه نفس بكشند و تاييدگر آن سيستم نبود‌ه‌اند را "بي‌بته" خوانده است.

نظرات كاربران:
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 168]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن