تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هرگاه انسان چهل ساله شود و خوبيش بيشتر از بديش نشود، شيطان بر پيشانى او بوسه م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805355479




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

در ديدار وزيران خارجه ايران و ارمنستان ؛ تهران و ايروان تحولات قفقاز را بررسي كردند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: در ديدار وزيران خارجه ايران و ارمنستان ؛ تهران و ايروان تحولات قفقاز را بررسي كردند
وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران و ادوارد نعل بنديان همتاي ارمني وي روز سه شنبه حوادث اخير در منطقه قفقاز و راه هاي برون رفت از آن و همچنين جلوگيري از تكرار موارد مشابه در آينده را در ملاقاتي در تهران مورد بررسي قرار دادند.


به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا، منوچهر متكي در پايان مذاكرات وزير خارجه ارمنستان با وي كه دو ساعت به طول انجاميد، در مصاحبه با خبرنگاران گفت: در اين گفت وگوها همچنين درباره همكاري ها و روابط دو جانبه ايران و ارمنستان و راه هاي ارتقاي آن رايزني به عمل آمد.
متكي سفر نعل بنديان به تهران را فرصت مناسبي براي تداوم ديپلماسي ايران به منظور تنش زدايي در منطقه قفقاز و پيگيري مذاكرات به عمل آمده قبلي ايران در اين زمينه با كشورهاي روسيه، آذربايجان و آلمان اعلام كرد.
وي سفر روز گذشته خود به آلمان را نيز در چارچوب اجراي همين ديپلماسي معرفي و اضافه كرد: درملاقات با آقاي فرانك اشتاين ماير وزير خارجه آلمان در برلين سعي شد از ظرفيت ها و تعهدات اروپا براي حل مساله قفقاز استفاده شود.
نعل بنديان نيز با ابراز رضايت از بررسي مناسبات دوجانبه در ديدار با همتاي ايراني خود گفت: امروز درباره تحولات تاسف بار منطقه مذاكره داشتيم و معتقديم كه اين حوادث بايد از طريق گفت و گوهاي مسالمت آميز حل وفصل شود.
وي با استقبال از ابتكار جمهوري اسلامي ايران براي تنش زدايي در منطقه قفقاز گفت: ارمنستان همواره طرفدار صلح پايدار در منطقه بوده است.
اين گزارش حاكي است، متكي در ابتداي مصاحبه مشترك با نعل بنديان در سخناني گفت: در دور اول گفت و گوها مرور خوبي بر همكاري ها و روابط دو جانبه ميان ايران و ارمنستان داشتيم.
متكي با اظهار رضايت از روند رو به رشد رفت و آمد مسوولان دو كشور، مناسبات اقتصادي و رايزني هاي دوجانبه از برنامه سفر رييس جمهوري ارمنستان به ايران و برگزاري هشتمين كميسيون مشترك اقتصادي و همايش اقتصادي بازرگانان و صاحبان در سال جاري خبر داد.
وي گفت:‌ امروز پروژه هاي مشترك در دست اجرا را بررسي كرديم. اتصال شبكه هاي انرژي دو كشور را بخشي از سياست هاي منطقه اي دو كشور مي دانيم.
متكي اين پروژه ها را در حوزه برق رساني، خطوط انتقال گاز و ارتباطات معرفي كرد و افزود: دستگاه هاي ذيربط گام هاي خوبي را در اين زمينه برداشته اند.
متكي با اشاره به مناقشه ميان ارمنستان و آذربايجان ادامه داد:‌ جمهوري اسلامي ايران آمادگي خود را براي كمك به دو كشور همسايه براي حل مسايل فيمابين مطرح كرد.
وزير خارجه ايران مساله قفقاز را يكي از موضوعات اصلي مذاكرات امروز با همتاي ارمني خود اعلام و اظهار داشت: اين حادثه شايد در نگاه اوليه موضوعي ارزيابي شود كه دفعتا روي داده اما با نگاه كارشناسانه و دقيق به اين نكته مي رسيم كه بحران ايجاد شده بر اساس سيگنال هاي غلط و محاسبات اشتباه و با دخالت برخي عوامل خارج از منطقه شكل گرفته و موجب شده كه منطقه قفقاز اين مشكلات و مسايل را شاهد باشد.
متكي به ابتكار تهران براي فروكش بحران در منطقه قفقاز اشاره كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران به عنوان همسايه اي در منطقه مهم و حساس قفقاز كه با دو كشور اين منطقه نيز هم مرز است، اين تحولات را رصد كرده و بر اساس ارتباطات با اين كشورها، ابتكاري را مطرح كرده كه شروع آن رايزني هاي منطقه اي با هدف رسيدن به سازوكارهايي براي تقويت همكاري منطقه اي بوده است.
وزير خارجه افزود:‌ بر اساس دستور العمل رييس جمهوري سفري به روسيه، آذربايجان و آلمان داشتيم و سفر آقاي نعل بنديان فرصتي است كه حلقه ديگري از اين رايزني ها را فراهم كرد و در بخش مهمي از گفت و گوهاي امروز به بررسي اين تحولات و عوامل جدي واگرايي در منطقه پرداخته شد.
متكي با بيان اينكه ايران و ارمنستان ديدگاهها و تحليل مشتركي از اين تحولات دارند، بر ضروت تداوم تبادل نظر و رايزني هاي منطقه اي براي كمك به حل و فصل مساله قفقاز تاكيد كرد.
در ادامه اين مصاحبه، وزير خارجه ارمنستان گفت كه مذاكرات امروز در فضاي دوستانه و بر سر مسايل دوجانبه، منطقه اي و بين المللي صورت گرفت.
نعل بنديان آمادگي ايروان را براي توسعه روابط دوجانبه بر اساس منافع متقابل با تهران اعلام و اضافه كرد:‌ كميسيون مشترك اقتصادي ايران و ارمنستان رويدادي مهم محسوب مي شود كه مباحث مربوط به انرژي، تجارت و ارتباطات در آن گنجانده خواهد شد.
وزير خارجه ارمنستان متقابلا از روند مناسبات اقتصادي كشورش با ايران اظهار رضايت كرد اما افزود:‌ هنوز ظرفيت هاي بزرگي ميان دو كشور وجود دارد.
نعل بنديان نيز با بيان اينكه درگيري هاي قفقاز در مذاكرات ميان او و متكي بررسي شده است، اظهار داشت: درباره تحولات تاسف بار منطقه مذاكره داشتيم. ارمنستان همواره طرفدار صلح پايدار در منطقه بوده است و اميدواريم كه اين مساله از طريق گفت و گوهاي مسالمت آميز حل و فصل شود.
وي از دعوت از وزير امور خارجه ايران براي سفر به ارمنستان خبر داد و گفت:‌ امروز آخرين مذاكرات مربوط به مشكل قره باغ را نيز به اطلاع آقاي متكي رساندم.
خبرنگار ايرنا از متكي درباره نتايج مذاكرات روز دوشنبه وي در آلمان با موضوع قفقاز و توافقات وزيران خارجه دو كشور سوال كرد.
وزير خارجه از پيگيري اين توافقات در ديدار آتي خود با اشتاين ماير در حاشيه برگزاري مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورك خبر داد و گفت، گروه كاري و معاونان وزيران خارجه اين گفت و گوها را پيگيري خواهند كرد.
متكي در پاسخ به سوال ديگري در اين زمينه گفت:‌ سفر به آلمان براي مذاكرات وزيران خارجه در برلين از مدتها پيش تنظيم شده بود.
متكي با تشكر از همتاي آلماني خود به علت سطح بالاي استقبال به عمل آمده از هيات ايراني اظهار داشت: اين سفر در چارچوب رايزني هاي منطقه اي در مساله قفقاز و به منظور استفاده از ظرفيت ها و تعهدات اروپا صورت گرفت.
وزير خارجه گفت و گوهاي خود با اشتاين ماير با دستور كار قفقاز را صميمانه و مفيد توصيف و اضافه كرد: بحث عمده تحولات قفقاز و حوادثي بود كه در گرجستان اتفاق افتاده است. دو كشور درباره رويكردهاي منجر به اين بحران و برخي مسايل ديگر هم نظر بودند.
مناسبات دو جانبه محور ديگري بود كه متكي آن را از موضوعات مذاكرات وزيران خارجه ايران و آلمان اعلام كرد.
متكي و نعل بنديان همچنين به سوال ديگر خبرنگار ايرنا درباره موارد اشتراك نظر ايران و ارمنستان درباره راههاي برون رفت از بحران قفقاز و چگونگي جلوگيري از تكرار موارد مشابه در آينده پاسخ دادند.
وزير خارجه ايران گفت:‌ دو كشور در زمينه رويكرد منطقه اي و ساماندهي همكاري هاي منطقه اي براي يافتن راه حلي جامع به منظور جلوگيري از حوادث مشابه از طريق همگرايي و ايجاد امنيت و آرامش در منطقه اتفاق نظر دارند.
وزير خارجه ارمنستان نيز تلاش مشترك كشورهاي منطقه را يكي از راههاي خروج از بحران كنوني معرفي و اضافه كرد:‌ ايران پيشنهادهاي جالبي در اين زمينه دارد كه درباره آنها مذاكره خواهيم كرد. مساله كنوني برقراري امنيت و ثبات در منطقه است كه از آن استقبال مي كنيم.
وزير امور خارجه در پايان اين مصاحبه در پاسخ به سوال خبرنگار ارمني كه درباره طرحهاي آينده همكاري هاي اقتصادي دو كشور پرسيد، اين طرحها را در زمينه خطوط انتقال انرژي از جمله صادرات برق از ايران به ارمنستان، تاسيس پالايشگاه و خطوط راه آهن، تقويت ارتباطات مرزي و تسهيل صدور رواديد در مرز و تصميم به ايجاد سركنسول گري اعلام كرد.
سيام**1377


 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 49]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن