تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):چه بسیارند دانشمندانی که جهلشان آنها را کشته در حالی که علمشان با آنهاست، اما به حالش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816434921




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پيوند صورت؛ معجزه قرن جديد!


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: پيوند صورت؛ معجزه قرن جديد!


پيوند اعضاي حياتي كه زماني يكي از بحث‌برانگيزترين موضوعات تاريخ پزشكي جهان به شمار مي‌رفت، امروزه به يك جراحي پذيرفته شده و حتي معمولي همانند ساير اعمال جراحي تبديل شده است.

موافقتها و مخالفت‌هاي مختلفي كه زماني با اين موضوع مي‌شد، از جمله جهتگيري‌هاي سياسي، اجتماعي و مذهبي، امروزه به فراموشي سپرده شده و فقط نجات جان انسانهاست كه هدف اصلي اين جراحي‌ها به شمار مي‌رود.

اما باز هم با پيشرفت بيشتر علم پزشكي، موضوع جالب ديگري مورد بحث محافل علمي و اجتماعي قرار گرفته كه موضوع پيوند صورت است. تاكنون 3 تيم جراحي به صورت موفقيت‌آميز اقدام به اين كار نموده‌اند، اولين بار اين عمل بر روي صورت يك زن فرانسوي انجام شد. صورت اين زن توسط سگ خانگي‌اش مورد آسيب جدي قرار گرفته بود.

با اينكه اظهار نظرهاي بسيار متناقضي در مورد موثر بودن اين عمل جراحي از سوي صاحبنظران علم طب بيان مي‌شود، دكتر «لارنس لانيتري» يكي از پزشكان فرانسوي كه اقدام به پيوند موفقيت‌آميز صورت يك بيمار كرده است، مي‌گويد: «هيچ دليلي وجود ندارد كه روزي عمل پيوند صورت همانند پيوند كبد و كليه تبديل به يك جراحي شايع و معمول نگردد.»

او معتقد است تكنيك‌هاي آنها بسيار موثر بوده، اما همچنان احتمال مشكلات و عوارض پس از جراحي وجود دارد و نياز به بررسي و كار بيشتر در اين زمينه احساس مي‌شود.

اين تيم جراحي سال گذشته يك عمل پيوند صورت بر روي مرد 29 ساله‌اي كه مبتلا به تومور مادرزادي صورت بود و موجب بدشكلي صورت وي شده بود، انجام داد. در اين عمل، چانه، بيني و دهان وي از يك اهدا كننده پيوند شدند. 6 ماه بعد بيمار توانست لبخند بزند و حتي با اينكه اعصاب صورتي او مدتها به دليل وجود تومور از كار افتاده بودند، پس از پيوند، تعدادي از آنها كارآيي خود را باز يافته‌اند و اين را مي‌توان معجزه قرن حاضر ناميد.

اين بيمار به دليل پيشگيري از عوارض پيوند، مجبور به استفاده از داروهاي سركوب كننده سيستم ايمني براي تمام طول عمر است. پزشكان وي براي جلوگيري از تخريب بافت پيوند شده توسط سيستم ايمني ميزبان، مجبور به افزايش دوز داروها به مقدار 3 قرص در روز شده‌اند. اين كار موجب اظهار نظرهايي از سوي پزشكان ديگر گرديده كه معتقدند اين عمل ريسك بروز بدخيمي را در اين بيماران افزايش مي‌دهد. «لانيتري» در پاسخ گفته است، «اين تعداد قرص بسيار كمتر از تعداد قرص‌هايي است كه بيماران ديابتي مصرف مي‌كنند.»

البته او همچنان امكان بروز عوارض جراحي را در اين بيماران محتمل مي‌داند و معتقد است كه «هنوز ابتداي راه است» پزشكان معتقدند مشكل اول در زمينه اين جراحي، يافتن اهدا كننده است.

لانيتري در مصاحبه‌اي گفته است. «همه مي‌گويند در صورتي كه به هر دليلي صورتم آسيب ببيند، حاضرم اين عمل بر روي صورتم انجام شود.

اما سؤال اصلي اين است: آيا شما حاضريد يك اهدا كننده باشيد؟ يا قبول مي‌كنيد يكي از اعضاي خانواده‌تان پس از مرگ صورتش را به كسي ببخشد؟»

در واقع تغيير پاسخ اين سؤال مي‌تواند تعيين كننده مسير آينده اين جراحي باشد.




 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 124]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن