تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هيچ دعايى زودتر از دعايى كه انسان در غياب كسى مى كند، مستجاب نمى شود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815536493




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

شماري از رزمندگان: در ماه رمضان معنويت خاصي در جبهه، حاكم مي شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: شماري از رزمندگان: در ماه رمضان معنويت خاصي در جبهه، حاكم مي شد
شماري از رزمندگان زنجاني، از لحظه لحظه هاي ماه رمضان در جبهه هاي نبرد حق عليه باطل در طول دوران هشت سال دفاع مقدس، به شيريني ياد كرده و اظهارداشتند: در اين ماه حال و هواي معنوي خاصي در جبهه هاي نبرد، حاكم مي شد و دلها بيش از ماههاي ديگر، رنگ و بوي خدايي به خود مي گرفت.


اين افراد در گفت و گو با خبرنگار ايرنا، به فضيلت بسيار بالاي اين ماه عظيم و پربركت اشاره و تصريح كردند: رزمندگان اسلام، با گرفتن روزه آن هم در شرايطي سخت و ويژه به خودسازي پرداخته و روحيه ي ايثار و ازخودگذشتگي را در خود، تقويت مي كردند.
يكي از اين رزمندگان، گفت: روزه داري در مناطق جنگي ، موجب تقويت روحيه، اميد و شادابي ، در دلهاي رزمندگان اسلام مي شد و حال و هواي جبهه ها را بيش از پيش روحاني مي كرد.
سرهنگ "ابراهيم اژدر رستمي" افزود: دراين ماه عزيز و پربركت، دلها بيشتر به خداوند سبحان نزديك مي شد و رزمندگان اسلام نيز از فرصت ماه مبارك رمضان استفاده كرده و با روزداري از فيوضات معنوي آن بهره مند مي شدند.
وي، به تاثيرات مثبت ماه رمضان در ارتقا انگيزه و روحيه ي، رزمندگان اشاره كرد وگفت: باوجود دماي بالاي هوا درمناطق جنگي جنوب كشور، خداوند رزمندگان اسلام را درجهت پيمودن راه خودسازي و عبادت ياري مي داد و گرسنگي وتشنگي در هيچ شرايطي توان غلبه بر آنان را نداشت.
رستمي، افزود : شب هاي احيا و همچنين شب زنده داري هاي رزمندگان در ماه هاي مبارك رمضان و راز و نياز آنها با خداي توانا در آن دشت وسيع و در دل شب كه سكوت مطلق برهمه جا حاكم مي شد، واقعا وصف ناشدني و از بهترين لحظه هاي زندگي رزمندگان بود.
يك رزمنده ي ديگر زنجاني نيز كه از سال 63 تا پايان جنگ تحميلي در مناطق مختلف جبهه هاي نبرد حضور داشت، گفت: در دوران هشت ساله ي جنگ كه توسط رژيم بعث عراق و حاميان خونخوارش به طور ناجوانمردانه بر ايران اسلامي تحميل شد، رزمندگان اسلام هنگامي مي توانستند در ماههاي مبارك رمضان روزه داري كنند كه شرايط لازم و مناسب براي اين امر مهيا مي شد.
"علي اوسط بيگدلي"، افزود: هنگاميكه گرفتن روزه براي رزمندگاني كه در خط مقدم حضور مي يافتند و به خاطر بيم از حمله ي احتمالي دشمن مجبور به نگهباني ازمرزهاي كشور درشرايط سخت و دشوار بودند، مقدور نبود، سخت آنان را آزرده خاطر مي كرد.
وي، با بيان اينكه ماه مبارك رمضان از ماههاي خاصي بود كه فرصت را براي رزمنده ها فراهم مي كرد تابهتر وبيشتر به خداي خود نزديك شوند، گفت: رزمندگان با استفاده از لحظه هاي ناب اين ماه معنوي و پربركت ، شركت در جلسات قرآني و خواندن دعا و گفتن ذكر، ايمان و اراده خود را ارتقا مي بخشيدند.
يك رزمنده ي آزاده نيز گفت: فرارسيدن ماه مبارك رمضان، اميد در دل اسراي ايراني را زنده تر و روحيه آنان را براي تحمل سختي ها ودشواري هاي دوران سخت اسارت، دو چندان مي كرد.
"علي محمدي" كه بيش از دوسال در اردوگاه تكريت و در چنگال دشمن رژيم بعث عراق اسير بود، افزود: اسرا براي روزه داري ، مجبور به نگه داشتن صبحانه و نهار كه همواره عدسي و برنج بود جهت افطاري بودند وشام خود را نيز كه گوشت خالي و تاريخ گذشته بود، براي صرف سحري، حفظ مي كردند.
وي، گفت: هرچند نيروهاي عراقي در اين اردوگاه كه زادگاه صدام بود مانع روزه داري رزمنده ها نمي شدند، ولي بيماري آنان و ابتلا به اسهال خوني كه همواره جان افراد بي شماري را تهديد مي كرد، مانعي بزرگ براي گرفتن روزه بود.
محمدي، كه اواخر تيرماه سال 67 در منطقه قصرشيرين به اسارت نيروهاي رژيم بعث عراق درآمده بود، افزود: هرچند نگهبانان عراقي ، مانع از برپايي نماز بصورت جماعت مي شدند ولي اسراي ايراني با نزديك كردن دلها خود به يكديگر، اين فريضه الهي را بطور فرادا بجاي مي آوردند و افطاري و سحري خود را نيز با اذان به وقت ايران، تنظيم مي كردند.
ك/3 597/596/587 شماره 364 ساعت 12:48 تمام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 207]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن