تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 17 مرداد 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):گناه نکردن آسان تر از طلب توبه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1809847152




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

کمبود460هزار فضاي پارک‌ در تهران


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با تاکید بر اینکه باید شماره گذاری خودروها در شهر تهران مشروط به داشتن پارکینگ شود، گفت: پایتخت از کسری بیش از 460 هزار فضای پارک عمومی رنج می برد.

به گزارش مهر، سید جعفر تشکری هاشمی با بیان اینکه 30 تا 40 درصد از معابری که با هزینه های زیاد ایجاد شده اند تحت اشغال پارک های حاشیه ای قرار دارند، گفت: پایتخت از کسری بیش از 460 هزار فضای پارک عمومی رنج می برد.
وی افزود: کمبود فضای پارک امروز به دلیل سیاست های نادرستی است که از گذشته اعمال شده است. چنانچه بسیاری از مجتمع های مسکونی، ادرای و تجاری در شهر با نداشتن فضای پارک کافی و مناسب مواجه اند که این مساله سبب شده حجم قابل توجهی از ظرفیت معابر به اشغال پارک خودروها در بیاید. این در حالی است که خودروها به طور متوسط هر روز 1.5 ساعت حرکت می کنند که این میزان در واقع معادل 6 درصد از زمان روزانه است.
معاون شهردار تهران با بیان اینکه خودروها 6 درصد از شبانه روز در حال حرکت و 94 درصد در حال توقف هستند، گفت:کسری پارکینگ باعث شده خودروها در معابر برای توقف سرازیر شوند و به وضعیتی برسیم که معابر نه تنها در طی روز بلکه شب ها نیز در تصرف و اشغال خودروهای در حال پارک باشند.
تشکری هاشمی اضافه کرد: هسته مرکزی شهر بیشترین تردد را دارد و معابر با پارکهای حاشیه ای دائما اشغال است و فقر و کمبود پارکینگ در مناطق 3،6 و 12 بیشتر دیده می شود که نیاز است به این مناطق توجه جدی تری کنیم. هر چند در طرح جامع و قوانین بالادستی به موضوع کمبود پارکینگ پرداخته شده ولی هیچ گاه به دلیل اینکه دستگاه ها خود را مسئول تامین فضای پارک خودرهایشان ندانسته اند این مهم محقق نشده است.
وی با اشاره به این که اکنون بسیاری از دستگاه ها وشرکت ها، حاشیه خیابان را بخشی از ملک خود می دانند که این مساله مشکلات زیادی را در پی دارد، گفت: اما اگر اقداماتی مانند مشروط شدن شماره گذاری خودروها در شهر بزرگی مثل تهران به داشتن پارکینگ اجرایی کنیم، همان طور که در بسیاری از شهرهای بزرگ دنیا این یک قانون قطعی است، می توانیم بسیاری از مشکلات را از سر راه برداریم.
الزام شماره گذاری خودرو به داشتن پارکینگ
معاون شهردار تهران اضافه کرد: سال گذشته بیش از یک میلیو ن 600 هزار خودرو در کشور تولید شده که به طور معمول 40 درصد از خودروهای تولیدی در تهران شماره گذاری می شوند که این تعداد خودرو حجم قابل توجهی از فضای معابر را برای پارک خود اشغال می کنند به همین دلیل الزام شماره گذاری خودرو به داشتن پارکینگ از مهمترین اقداماتی است که باید مورد توجه قرار گیرد.
تشکری ادامه داد:اخذ عوارض اشغال معبر برای سازمان ها، شرکت ها و مجتمع های تجاری که خیابان ها را اشغال می کنند و احساس تعهد هم ندارند، می تواند راهکاری دیگر باشد که این نهادها را به تامین پارکینگ مورد نیاز خود ملزم کند.
با جریمه کسری پارکینگ حتی یک متر هم نمی توان پارکینگ ساخت
معاون شهردار تهران تاکید کرد: جریمه کسری پارکینگ برای مواردی که پارکینگ غیر قابل تامین است، به قدری است که به هیچ وجه پارکینگی نمی توان با آن ساخت. هرچند به دستور و تاکید شهردار تهران این مجتمع ها موظف اند پارکینگ داشته باشند ولی در مواردی که شکل و ابعاد زمین به گونه ای است که ساخت پارکینگ امکان پذیر نیست با مبلغ جریمه حتی 1 متر هم نمی توان پارکینگ ساخت.
تشکری هاشمی اضافه کرد: محدودیت سطح اشغال برای پارکینگ های عمومی نیز از دیگر مشکلات موجود است. مانند یک مجتمع مسکونی گفته شده که پارکینگ های عمومی نیز باید 60 درصد سطح اشغال داشته باشند به همین دلیل ساخت یک پارکینگ گران قیمت تمام می شود. ما باید اجازه دهیم پارکینگ ها 100 درصد سطح اشغال را داشته باشند و تا خط آسمان منعی برای ساخت وجود نداشته باشد تا بتوانیم قیمت ساخت پارکینگ را کاهش دهیم و با عوارضی که برای ساخت پارکینگ ها است تمایل سرمایه گذاران را برای ساخت پارکینگ افزایش دهیم.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردارتهران پیشنهاد کرد: در مجموع در شهری مانند تهران اگر بخواهیم مشکل کسری فضای پارک حل شود و معابر به جای فضای پارک ، فضای تردد خودروها باشد باید امکان سرمایه گذاری بیشتر سرمایه گذاران را فراهم کنیم که مدیریت شهری در این راستا اقدامات گسترده ای را اجرایی کرده و از مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی در این زمینه و سایر حوزه ه ها استقبال می کند تا بتوانیم زمینه رشد و توسعه شهر تهران را با مشارکت مردمی،هرچه سریعتر فراهم سازیم و با حل مشکلات شهر و شهروندان، زندگی خوب و مناسب را برای تهرانی ها ایجاد کنیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 287]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن