تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 20 مرداد 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند! زبان را عذابى دهد كه هيچ يك از اعضاى ديگر را چنان عذابى ندهد. زبان گويد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سایت ایمالز

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

خرید یخچال خارجی

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

الکترود استیل

سلامتی راحت به دست نمی آید

حرف آخر

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

کپسول پرگابالین

خوب موزیک

کرکره برقی تبریز

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1810430998




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اختتاميه کتاب سال مقاومت فروردين91


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: جام جم آنلاين: دبیر اولین جشنواره کتاب سال مقاومت (جایزه شهید آوینی) گفت: داوری حوزه‌های 6 گانه جایزه اسفند امسال به پایان می‌رسد و اختتامیه نیز در فروردین سال آینده و همزمان با سالگرد شهادت آوینی خواهد بود.

به گزارش مهر، نشست خبری بهروز اثباتی دبیر جشنواره‌های کتاب سال مقاومت (جایزه شهید آوینی) و شعر مقاومت، صبح روز شنبه 26 شهریور با حضور خبرنگاران در بنیاد فرهنگی روایت برگزار شد.
وي در این نشست گفت: حدود یک سال و نیم پیش، موضوع ادبیات مقاومت و بیداری اسلامی در انتشارات روایت فتح، به طور جدی مطرح شد. اگر ادبیات انقلاب اسلامی را یک ادبیات پویا و تکاملی بدانیم، این ادبیات یک سیر مشخص خواهد داشت. ادبیات انقلاب اسلامی، مسیری را از قبل از انقلاب طی کرده و به ادبیات دفاع مقدس رسیده و نهایتا به وضعیت امروزی خود که همان ادبیات گسترش یافته در سطح منطقه و جهان است، رسیده است.
دبیر اولین جشنواره کتاب سال مقاومت افزود: معتقدم ادبیات بیداری اسلامی، ادبیاتی است قابل تامل که می‌توان اصولش را به عنوان یک سبک و نحله، تدوین کرد. این نوع ادبی همان‌طور که ادبیات انقلاب اسلامی وارد حوزه شد، می‌تواند آکادمیک باشد و روند رو به رشد خود را در بستر مبارزات و تعاملات پیش ببرد.
معاون فرهنگی سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به ادبیات مقاومت، افزود: اعتقاد داریم پرداختن به مکتب ادبی مقاومت می‌تواند گسترده‌تر باشد و یک گونه ادبی زمانی تثبیت و ماندگار می‌شود که بتواند در قالب کتاب جا بگیرد. با این که کتاب رقبای زیادی دارد ولی هیچ قالبی هنوز نتوانسته است، جای کتاب را بگیرد. همچنین یک ملت زمانی می‌تواند ادعا کند که صاحب فرهنگ است که کتاب‌هایش را به خط کند. طبیعتا ما با داشتن میراث‌هایی چون فردوسی و سعدی می‌توانیم ادعای داشتن فرهنگ بکنیم.
اثباتی گفت: سوال ما در برپایی این جشنواره این بود که آیا ادبیات مقاومت به حد شکوفایی رسیده است یا نه؟ و آیا خود را در قالب کتاب و شعر معنا کرده است یا نه؟ همچنین در یک کمیته علمی در این‌باره بحث کردیم که آیا ادبیات دفاع مقدس با ادبیات مقاومت فاصله دارد یا نه؟ چون هر اثر دفاع مقدسی الزاما مقاومتی است ولی هر کتابی که در دایره مقاومت بگنجد، الزاما دفاع مقدسی نیست. علاوه بر دفاع مقدس، موضوعات زیادی هستند که در دایره ادبیات مقاومت می‌گنجد. سوال مهم دیگر ما این بود که آیا ادبیات مقاومت از انقلاب اسلامی ایران در سال 58 شروع شد یا قبل از آن؟
دبیر جشنواره کتاب سال مقاومت افزود: در این بحث و گفتگو‌ها به این نتیجه رسیدیم که ادبیات نوین مقاومت حداقل سابقه‌ای 200 ساله دارد. به همین علت به خود جرات دادیم و پیشنهاد برگزاری جشنواره کتاب مقاومت را ارائه کردیم. در میزگردهای کارشناسی دیگری که داشتیم به این نتیجه رسیدیم که کتاب سال مقاومت و دفاع مقدس می‌توانند جشنواره‌هایی مجزا و مستقل از هم باشند و در جشنواره‌های علمی مختلفی مورد بررسی قرار بگیرند.
وی با اشاره به تمهیدات لازم برای برگزاری اولین دوره جشنواره کتاب سال مقاومت، گفت: برنامه‌ریزی‌های لازم انجام شده و ستاد برگزاری جشنواره هم تشکیل شده است. بررسی کتاب‌های این دوره از جشنواره، نه در یک مفهوم کلی که در 6 رشته تخصصی برگزار خواهد شد. این 6 رشته عبارتند از: مستند، شعر در تمام قالب‌ها، ادبیات داستانی، هنر در دو بخش تجسمی و نمایشی، نقد پژوهش و ادبیات تحقیق که پرحجم‌ترین و مشکل‌ترین کتاب‌ها را دارد و در نهایت ادبیات جنگ نرم.
اثباتی افزود: امیدواریم با ت***** که در این زمینه می‌شود، داوری حوزه‌های 6 گانه تا پایان امسال به پایان برسد و اجلاسیه نهایی و اختتامیه را در فروردین سال آینده و همزمان با سالگرد شهادت شهید آوینی برگزار کنیم. مهلت ارسال کتاب‌ها به دبیرخانه جشنواره، پایان مهرماه است. به علت کثرت کتاب‌ها،‌ برای این که بتوانیم به کارها نظم بدهیم، کتاب‌های هر دوره جشنواره را به صورت دوسالانه بررسی می‌کنیم. یعنی در این دوره به عنوان نخستین جشنواره کتاب سال مقاومت، کتاب‌هایی که چاپ اولشان در سال‌های 88 و 89 منتشر شده را در جشنواره شرکت خواهیم داد و کتاب‌های چاپ سال‌های 90 و 91 در دومین دوره برگزاری جشنواره، بررسی می‌شوند.
دبیر دومین کنگره شعر مقاومت اسلامی در بخشی از سخنانش گفت: جالب است که شهید آوینی را با عنوان سید شهیدان اهل قلم می‌‌شناسیم ولی برای تشخص او به سراغ فیلم‌هایش می‌رویم در حالی که شهید آوینی تالیفات بسیار قابل توجهی دارد که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. با توافقاتی که با کتابخانه انقلاب و دفاع مقدس حوزه هنری داشته‌ایم، قرار شده کتاب‌هایی را که در این کتابخانه در 6 حوزه مورد نظر جشنواره وجود دارد، در اختیار داوران ما قرار دهند. به علاوه خانه کتاب و وزارت ارشاد هم به ما کمک می‌کنند.
وی درباره بخش بین‌الملل در این دوره از جشنواره کتاب سال مقاومت گفت: در این دور برگزاری که نخستین دوره جشنواره است، بخش بین‌الملل به صورت یک بخش جنبی برگزار می‌شود و کتاب‌هایی که به دو زبان عربی و انگلیسی در ایران چاپ شده‌اند، در این بخش شرکت داده خواهند شد. تعداد عناوینی که در این بخش حضور دارند، 150 کتاب است.
اثباتی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به دومین کنگره شعر مقاومت اسلامی، گفت: کنگره روزهای 11 تا 13 آبان در بوشهر برگزار خواهد شد و در آخرین سفری که ستاد اجرایی به بوشهر داشته‌اند، به لحاظ بسیج نیروها فعالیت‌های سازنده‌ای انجام شده و زمینه‌های برگزاری محیا شده است. داوری‌ آثار هم به خوبی پیش می‌رود و امیدواریم بتوانیم کنگره‌ای مستقل و با کیفیت برگزار کنیم.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 134]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن