تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 7 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر جوان مؤمنى كه در جوانى قرآن تلاوت كند، قرآن با گوشت و خونش مى آميزد و خداوند ع...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1812856445




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

باشگاه شهرداری تبریز


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: تاریخچه باشگاه شهرداری از بدو تأسیس تا حال

در سال ۵۸ باشگاه ورزشی آتش­نشانی تبریز به همت برادران یمین­ هاشمی از دسته دوم باشگاههای تبریز پا گرفت و در همان سال با قهرمانی به دسته اول مسابقات باشگاههای تبریز صعود نمود و در سال ۶۴ با موافقت شهردار محترم تبریز جناب­ آقای‌عزتی باشگاه­ آتش­نشانی به­ نام باشگاه فرهنگی ورزشی شهرداری تبریز تغییر نام داد.
تیم فوتبال شهرداری تبریز در دة شصت یکی از بهترین تیم­های باشگاههای تبریز بود که همواره یکی از مدعیان قهرمانی و یکی از قطبهای فوتبال آذربایجان بود که در کنار ۲ مدعی قهرمانی دیگر یعنی باشگاه تراکتورسازی و ماشین سازی سکان دار فوتبال آذربایجان به شمار می­ رفت که بازیکنان بزرگی از این تیم به فوتبال منتخب تبریز در مسابقات لیگ قدس و فوتبال ایران معرفی شدند که میتوان به نامهایی چون میرقدیرمهین هاشمی – میراحمد مهین­ هاشمی- هاشم­ خیاط- بیوک سرابی- محمدپورغفار اشاره کرد.


با تغییر یافتن مسابقات فوتبال منتخب استانها به فوتبال باشگاهی کشور در اوایل دهة هفتاد تیم فوتبال شهرداری تبریز در سال ۱۳۷۲ با قهرمانی در لیگ استان و حذف تیم تراکتورسازی تبریز (که قهرمان هـر استان به مسابقات کشوری راه پیدا می­ کرد)


به لیگ دسته یـک کـشور که با شـرکت ۲۴ تیم در ۲ گروه ۱۲ تیمی برگزار می­ شد راه پیدا کرد و با شایستگی با کسب مقام چهارم در گروه خود در اولین حضور مقامی شایسته بدست آورد که مربیگری این تیم را سابو آدریان رومانیائی به عهده داشت در سال ۱۳۷۴ این تیم دوباره در مسابقات لیگ یک کشوری حضور داشت ولی آن سال با بدبیاری و قرعة نامناسب به مسابقات دسته دوم سقوط کرد ولی با حفظ نفرات برتر خود و با آوردن مربی با دانشی چون دکتر بیژن ذولفقار نسب و سرپرستی مجرب مجید حمداد با قهرمانی مطلق و ۲ هفته مانده به پایان مسابقات دوباره به لیگ دسته یک (لیگ برتر کنونی) راه پیدا کرد



در سال ۱۳۷۶ تیم شهرداری در مسابقات لیگ یک کشور (لیگ برتر کنونی) با شایستگی در مقام پنجم لیگ ۱۶ تیمی قرار گرفت و بهترین تیم شهرستانی در مسابقات لقب گرفت در همان سال بعد از تیم پیروزی بهترین خط حمله لیگ را بدست آورد و حسین خطیبی از تیم شهرداری با زدن ۱۶ گل به عنوان آقای گل مسابقات شناخته شد و کاپ اخلاق مسابقات را نیز بدست آورد تیم شهرداری در سال ۱۳۷۶ در شهر تبریز و بازیهای خانگی اصلاً باخت نیاورد و از بهترین نتایج این تیم میتوان به برد ۲ بر یک مقابل پرسپولیس تهران، ۴ بر یک مقابل پاس تهران، ۴ بر صفر مقابل فولاد اهواز ۳ برصفر مقابل استقلال اهواز در بازیهای خانگی و برد ۲ بر صفر مقابل بهمن تهران، ۱ بر صفر مقابل پلی­ اکریل اصفهان در بازیهای بیرون خانه و برد ۳ بر یک و حذف تیم سپاهان در جام حذفی اشاره کرد.



تیم شهرداری درسال ۱۳۷۷ به علت کمبود بودجه و کوچ چند بازیکن مطرح و طراز اول خود به باشگاهای دیگر و جوان گرائی در تیم متاسفانه در پایان مسابقات به لیگ دسته دوم سقوط کرد و در مسابقات دسته دوم در سال ۱۳۷۸ به مسابقات دسته ۳ (دسته ۲ کنونی) سقوط کرد و اقتدار چندین ساله خود را در فوتبال کشور از دست داد از بازیکنان مطرح تیم شهرداری در دهة هفتاد که در حقیقت دهه بازیکن­ سازی این باشگاه نیز می توان برشمرد میتوان به نامهائی همچون سیروس و غلامحسین دین محمدی – حسین و رسول خطیبی – مهدی بخشی زاده – ستار همدانی – علیرضا اکبرپور – محمد سالک­جباری – جوادرشیدی – ایرج نیکجو – محمدفاتح – میرمعصوم سهرابی – علی­ صالح پناه – حیدرجعفری – اصغرپورحسین – تقی تختی کیانی – حبیب پاک نژاد – جلیل زنده­ دل – صمدصبحی – جوادفرمانی – رضا ولی­ پور – سید علی­ داغی – زنده یاد دکتر علیرضا نیک­ مهر – عباس­ چمنی– علی ولدی و …
که همگی آنها بازیکنان بومی این شهر بودند. در دهة هفتاد چند بازیکن غیربومی مطرحی نیز در باشگاه شهرداری عضویت داشتند

در دهة هفتاد که اوج بلندپروازی تیم فوتبال شهرداری بود بازیکنانی نیز از تیم شهرداری به تیم فوتبال جمهوری اسلامی ایران راه یافتند که عبارت بودند از:

۱- سیروس دین­ محمدی ۲- رسول خطیبی ۳- حسین خطیبی ۴- حیدر جعفری و بازیکنانی نیز به تیم ملی دانشجویان راه پیدا کردند که عبارت بودند از:
۱- میر معصوم سهرابی۲- حاج علی صالح پناه۳- زنده یاد دکترعلیرضا نیک مهر

تیم فوتبال شهرداری تبریز ار سال ۱۳۷۹ تا سال ۱۳۸۴ در مسابقات دسته ۲ کشوری فعالیت داشت و بازیکنان جوان و بومی زیادی را به فوتبال تبریز معرفی نمود و با قهرمانی در مسابقات لیگ ۲ سال ۱۳۸۴ که با حضور بازیکنان بومی و تربیت شده در تیمهای پایه شهرداری که از دوران نوجوانی در این تیم با درایت و مدیریت منحصر بفرد مهندس سهرابی فعالیت داشتند با شایستگی به لیگ دسته یک کشور صعود کنند که این موفـقیت با کـمترین هزینه و با در آمد خود باشگاه بدست آمد که منجر به دلگرمی اعضاء محترم شورای شهر و مدیران ارشد و مسئولیت رده بالای شهرداری قرار گرفت.
تیم فوتبال شهرداری در سال ۱۳۸۵ با شایستگی در اولین حضور خود در دة هشتاد در مسابقات دسته یک در گروه خود با کسب مقام هشتم و حفظ سهمیة خود با مربیگری احد شیخ لاری در لیگ به مقام نهم دست یافت .در سال ۱۳۸۶ با مربیگری یکی دیگر از مربیان بومی این خطه حسن آذر نیا با کمک حاج علی صالح پناه و جلیل زنده­ دل با کسب ۲۷ امتیاز به مقام ششم دست یافت . در سال ۸۷ محمد حسین ضیایی به تیم ملحق شد و تیم شهرداری تبریز یکی از مدعیان صعود به لیگ برتر بود به طوری که تا آخرین گام پیش رفت ولی در بازی پلی آف در دو بازی رفت و برگشت با نتیجه ۳-۲ مغلوب تیم شاهین بوشهر شده و از صعود به لیگ برتر باز ماند .


اما تیم شهرداری تبریز بعد از ناکامی در صعود در سال ۸۸ با حضور اکبر میثاقیان تیمی قدرتمند را راهی مسابقات کرد و توانست با اقتدار و کسب ۶۲ امتیاز از ۷۸ امتیاز ممکن و به جای گذاشتن رکورد های شکفت انگیز مانند شکست نخوردن در طول فصل – کمترین گل خورده – بهترین خط حمله – بیشترین تفاضل گل – آقای گل مسابقات به لیگ برتر گام گذاشت .

تیم فوتبال شهرداری تبریز سال ۸۹ را بعد از ۱۲ سال دوری از سطح اول فوتبال کشور دوباره به لیگ برتر کشور باز گشته و اکبرمیثاقیان سکان هدایت این تیم را در ابتدای فصل بدست گرفت ولی به دلیل نتایج ضعیف حمید درخشان همکنون سرمربی تیم می باشد و دکتر میر معصوم سهرابی نیز مدیرعامل باشگاه می باشد.
اما سکاندارانی که تاکنون ناخدای کشتی شهرداری بودند بترتیب زیر است؛
*اسماعیل هاشمی/۱۳۷۴

اسماعیل هاشمی نخستین مربی تیم شهرداری تبریز در مسابقات جام آزادگان در سال۱۳۷۳ بود که بدلیل کسب نتایج ضعیف در نیم فصل جای خود را به سابو آدریان رومانیایی داد.
* سابو آدریان(رومانی)/۷۴-۱۳۷۳

سابو توانست تیم شهرداری را که در انتهای جدول قرار گرفته بود متحول کند بطوریکه شهرداری از رده آخر جدول تا رده چهارم گروه خود صعود کرد و نتایج خوبی مانند پیروزی دو بر صفر بر سپاهان اصفهان را به دست آورد.

در سال۱۳۷۴ هدایت تیم شهرداری تبریز به دلایل نتایج خوب فصل پیش به سابو آدریان سپرده شد اما نتایج این فصل شهرداری این تیم را به انتهای جدول سوق داده و در اواسط مسابقات مسئولان باشگاه شهرداری تبریز سابو آدریان را برکنار و یک رومانیایی دیگر به نام یوان پاول با سابقه هدایت تیم(ب)رومانی را مربی تیم انتخاب کردند.
*یوان پاول(رومانی)/۱۳۷۴

مربی جدید تیم شهرداری یک بازیکن به نام ماریو ژیتارو را نیز از رومانی به تیم اضافه کرد تا نخستین بازیکن خارجی فوتبال تبریز لقب گیرد.پاول با پیروزی دو بر یک بر تیم استقلال تهران کار خود را در تیم شهرداری خوب آغاز کرد اما شکست سنگین تیم شهرداری تبریز با نتیجه پنج بر صفر مقابل ملوان انزلی حکم اخراج وی و بازیکن رومانیایی این تیم را صادر کرد تا یوان پاول در حالی که فقط پنج بازی مربی شهرداری بود به کشور خود باز گردد.
*بیژن ذوالفقارنسب/۷۷-۱۳۷۴

در ادامه مسابقات فصل۷۴ بیژن ذوالفقارنسب به عنوان سومین مربی هدایت تیم شهرداری را پذریفت اما حضور وی نیز مانع از سقوط شهرداری تبریز به لیگ دسته دو کشور نشد.شهرداری در سال۷۵ با بیژن ذوالفقارنسب کار خود را ادامه داد و در پایان فصل این تیم با قهرمانی در لیگ دسته دو کشور مجددا به لیگ دسته اول ایران جام آزادگان راه یافت.

در سال۷۶و۷۷ نیز ذوالفقارنسب هدایت تیم شهرداری را بر عهده داشت تا از لحاظ ثبات با سه فصل مربیگری در این تیم رکوددار باشد.پیروزی دو بر صفر بر تیم پرسپولیس در سال۷۶ و کسب عنوان با ارزش ششمی در سال۷۷به همراه عنوان بهترین تیم شهرستانی فصل کارنامه درخشانی را با ذوالفقارنسب در شهرداری تبریز رقم زد.
*محمد مایلی کهن/۱۳۷۸

تغییر و تحولات صورت گرفته در شهرداری تبریز و در رأس آن تغییر شهردار تبریز کاهش حمایت از تیم شهرداری تبریز را به دنبال داشته و بودجه این تیم به شدت کاهش یافت.همین امر منجر به جدایی بازیکنان نامی شهرداری تبریز شده و تیم شهرداری با مربیگری محمد مایلی کهن گام به مسابقات گذاشت.

تیم مایلی کهن به دلیل جوانی و کم تجربگی نتوانست در لیگ۷۸ مقاومت کند و در پایان به لیگ دسته دو ایران سقوط کرد البته در هفته آخر مسابقات اگر تراکتورسازی در بازی خانگی خود تیم پلی اکریل اصفهان را شکست می داد این تیم اصفهانی باید به جای شهرداری سقوط می کرد اما تمام تلاش تراکتورسازی برای نجات تیم همشهری خود نتیجه ای جز تساوی بدون گل به همراه نداشته و شهرداری به رده پائین تر سقوط کرد.
*احد شیخ لاری/۸۰-۱۳۷۹

احد شیخ لاری هدایت تیم شهرداری تبریز در لیگ دسته یک ایران را بر عهده گرفت در حالی که همگان انتظار داشتند شهرداری خیلی سریع به لیگ دسته اول صعود کند اما در پایان شهرداری تبریز به دسته سه کشور و از آنجا به لیگ استان سقوط کرد.

تیم شهرداری با همان سرعت که به بالاترین سطح مسابقات کشوری راه یافته بود با همان سرعت سقوط کرد.صعود و سقوطی که هر دو تعجب انگیز بود.
*میرمعصوم سهرابی/۱۳۸۱

تیم شهرداری در لیگ استان آغاز دوباره ای داشت،این تیم در مسابقات لیگ استان آذربایجانشرقی با مربیگری میرمعصوم سهرابی عنوان قهرمانی را کسب کرد و به لیگ مناطق کشور یا همان دسته سه کشور راه یافت.
*جواد موسوی/۱۳۸۲
در لیگ مناطق کشور هدایت تیم شهرداری تبریز بر عهده جواد موسوی بود و وی توانست با تیم شهرداری تبریز به لیگ دسته دو کشور صعود کند.
*علی نیکبخت/۸۴-۱۳۸۳

علی نیکبخت در سال۸۲ تیم شهرداری را در لیگ دسته دو مربیگری کرد اما تیمش در آخرین هفته از صعود به لیگ دسته اول بازماند.سال۸۳ نیز نیکبخت و تیم شهرداری تبریز کارشان به هفته آخر کشید اما این بار با گل دقایق پایانی تخت کیانی موفق به شکست تیم قزوینی شده و به لیگ دسته اول ایران صعود کرد.
*احد شیخ لاری/۱۳۸۵

احد شیخ لاری برای مرتبه دوم هدایت تیم شهرداری تبریز را بر عهده گرفت که از این لحاظ رکوددار است.تیم شهرداری که به لیگ دسته اول صعود کرده بودند ماندن در همین رده را نیز به نوعی موفقیت برای خود فرض می کردند کاری که با شیخ لاری ممکن شد.
*حسن آذرنیا/۱۳۸۶

در حالی که مسئولان باشگاه شهرداری از عملکرد شیخ لاری رضایت داشتند و با وی قرارداد داخلی نیز منعقد کرده بودند،شیخ لاری به تراکتورسازی پیوست و مربیگری تیم شهرداری به حسن آذرنیا محول شد.
آذرنیا در مجموع با تیم شهرداری نتیجه خوبی گرفت و در حالی در پایان فصل با این تیم ششم شد که در نیم فصل در رده دوم قرار داشت.
*محمدحسین ضیایی/۱۳۸۷

حمایت همه جانبه شهردار تبریز،شورای اسلامی شهر تبریز و در رأس آنها شهرام دبیری و جواد ششگلانی از باشگاه شهرداری موجب افزایش بودجه این باشگاه شده و در نتیجه تیم شهرداری به عنوان یک تیم مطرح در مسابقات لیگ دسته اول گام به مسابقات نهاد.

این تیم در گروه خود بعد از تیم استیل آذین دوم شد و در مرحله پلی آف به مصاف شاهین بوشهر رفته و طی دو دیدار رفت و برگشت نتیجه را به حریف جنوبی خود واگذار و در یک قدمی لیگ برتر از صعود بازماند.
*اکبر میثاقیان/۸۹-۱۳۸۸

اکبر میثاقیان با تیم شهرداری تبریز در لیگ دسته اول ایران به رکورد قابل تحسین دست یافته و بدون شکست و با۱۷ امتیاز نسبت به تیم دوم به لیگ برتر صعود کردند.حتی شهرداری در سال۷۵ که با ذوالفقارنسب صعود کرد در کارنامه خود دو باخت را متحمل شده بود اما اقتدار تیم میثاقیان کم نظیر بود.

میثاقیان بر خلاف لیگ دسته اول ایران در لیگ برتر نتوانست برای تیم شهرداری موثر واقع شود و بعد از ۱۱ هفته هدایت این تیم بصورت توافقی کنار کشید.مهم ترین مسئله ای که تیم شهرداری را آزار داد خط دفاعی نامطمئن و ضعف دروازه بانی این تیم در این۱۱هفته بود که خود میثاقیان نیز به این ضعف ها اعتراف کرد.
*حمید درخشان/۱۳۸۹

حمید درخشان با سابقه مربیگری تیم های پیروزی تهران،پیکان قزوین و تیم ملی جوانان ایران چهاردهمین مربی است که هدایت تیم شهرداری تبریز را بر عهده گرفته است.این که این مربی تا چه حد در مأموریت حفظ شهرداری تبریز در لیگ برتر موفق عمل خواهد کرد،باید چند هفته ای منتظر ماند.
منبع : shahrdaryfans.com





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن