تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هنگامى كه مؤمن بر صراط مى‏گذرد، و مى‏گويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم. ناگاه زبان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816477992




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

بازديد خبرنگاران از پروژه‌هاي عمراني مشهد؛ انتقاداز پيمانكارتقاطع شهيدفهميده افتتاح بزرگراه ميثاق طي2ماه آينده پيشرفت 34درصدي تقاطع غيرهمسطح ميدان جمهوري


واضح آرشیو وب فارسی:ايسنا: بازديد خبرنگاران از پروژه‌هاي عمراني مشهد؛ انتقاداز پيمانكارتقاطع شهيدفهميده افتتاح بزرگراه ميثاق طي2ماه آينده پيشرفت 34درصدي تقاطع غيرهمسطح ميدان جمهوري


خبرگزاري دانشجويان ايران - مشهد
سرويس: شهرستان‌ها

خبرنگاران رسانه‌هاي گروهي مشهد از سه پروژه بزرگ عمراني در دست احداث شهرداري اين شهر بازديد كردند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان - در اين مراسم كه با حضور معاون فني و عمران شهردار مشهد و تعدادي از مسوولان اين معاونت و برخي از مشاوران اين پروژه‌ها برگزار شد، ابتدا از تقاطع غيرهمسطح ميدان جمهوري اسلامي بازديد به عمل آمد.

پروژه تقاطع غيرهمسطح ميدان جمهوري اسلامي با بررسي مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك و به منظور حل مشكلات ترافيكي به اجرا درآمده است

مهندس حميدرضا نخعي، معاون فني و عمران شهردار مشهد با اشاره به اين كه اين پروژه با بررسي مطالعات جامع حمل و نقل و ترافيك و به منظور حل مشكلات ترافيكي ميدان جمهوري اسلامي به اجرا درآمده است، گفت: اين پروژه همانند ميدان آزادي، تقاطعي 3 سطحي است كه از طريق پلي روگذر، مسير ميدان آزادي به ميدان جهاد و به صورت زير گذر، بلوار شهيد منتظري را به رضاشهر منتقل مي‌كند و خود ميدان نيز به صورت همسطح اجرا خواهد شد.

وي با بيان اين كه رقم كل هزينه اجراي اين پروژه 11 ميليارد تومان تعريف شده است، افزود: 50 درصد از اعتبارات اين پروژه از محل اعتبارات عمراني دولتي بوده و تمامي اين مبالغ تاكنون وصول شده است و 50 درصد مابقي نيز توسط شهرداري مشهد پرداخت خواهد شد.

نخعي با بيان اين كه در راستاي اجراي اين پروژه عظيم، مشكلات فراواني به لحاظ وجود شبكه‌هاي متعدد تاسيساتي پشت سر گذاشته شده است و همچنان نيز ادامه دارد، گفت: در داخل ميدان جمهوري اسلامي بعضا لوله‌هاي قطور 300، 500 و 700 انتقال مستقيم آب از تصفيه‌خانه به شهر مشهد وجود داشت كه به طور طبيعي جمع‌آوري شد و انتقال آنها نيازمند دقت بالايي بود.

معاون فني و عمران شهردار مشهد با اشاره به اين كه تاكنون بين 246 تا 248 شمع براي ستون‌هاي اين پروژه كار گذاشته شده است، تصريح كرد: پيمانكار پروژه شمع‌ها را تا عمق 4 تا 5 متري با عمليات دستي و از آنجا به بعد به كمك دستگاه‌هاي مدرن حفاري انجام داده است.

نخعي همچنين از تعبيه 9 دهانه در تقاطع ميدان جمهوري اسلامي خبر داد و تصريح كرد: اين دهانه‌ها در فاصله‌هاي 40 تا 45 متري احداث شده است.

وي در عين حال طول كل پل روگذر ميدان جمهوري اسلامي را 380 متر، ميزان فولاد مصرفي را چهار هزار و 200 تن و ميزان كل بتن‌ريزي را بيش از 23 هزار تن عنوان كرد و گفت: براي آسفالت اين پل كه عرصه آن از نوع صندوقچه‌اي است، بيش از 17 هزار تن آسفالت استفاده خواهد شد.

نخعي گفت: هم اكنون پروژه به مرحله احداث 3 دهانه اصلي و بسيار مهم خود رسيده است و آماده قالب‌بندي براي اجراي عرشه آن هستيم.

وي همچنين با اشاره به اين كه كشور آلمان سازنده جك‌هاي دهانه‌هاي پل روگذر و نيز نئوپلان‌هاي پل است، گفت: هر چند هم اكنون نيز اين قطعات در داخل كشور با كيفيتي برابر آلمان توليد مي‌شود، اما براي اين پروژه از كشور مذكور اين قطعات را خريداري خواهيم كرد.

نخعي در عين حال با تاكيد بر اين كه تاكنون در اجراي تقاطع غيرهمسطح ميدان جمهوري اسلامي به لحاظ استفاده از سيمان مشكلي نداشته‌ايم، ادامه داد: البته هميشه بحث قيمت مطرح بوده است و معتقدم كارخانه سيمان مشهد بايد اولويت توزيع به لحاظ وجود پروژه‌هاي عظيم به شهرداري واگذار كند.

معاون فني و عمران شهردار مشهد همچنين با اشاره به زمان شروع احداث اين پروژه كه از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده است، افزود: مدت كل زمان مورد نياز براي اتمام كار 18 ماه است كه هم اكنون پس از گذشت شش ماه از آغاز آن به خاطر وجود معارض متعدد تاسيساتي تقريبا 3 تا 4 درصد از برنامه زمانبندي عقب هستيم.

وي در عين حال با اعلام اين كه در اجراي اين پروژه تقريبا طبق برنامه زمانبندي شده حركت كرده‌ايم، تصريح كرد: چنانچه مشكل خاصي رخ ندهد، درصدد هستيم اين تقاطع را 2 تا 3 ماه زودتر از موعد مقرر به اتمام برسانيم.

معاون فني و عمران شهردار مشهد ادامه داد: در حال حاضر 34 درصد از كل پروژه به اتمام رسيده است و چنانچه مشكل سرماي زمستان سال گذشته را نداشته باشيم، اوايل سال آينده پل روگذر افتتاح خواهد شد.

گفتني است: زمان كاربر روي اين پروژه از ساعت 9 تا 21 در زمان عادي و در ماه رمضان تا 17:30 است.

بزرگراه 75 متري ميثاق

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان - نخعي حين بازديد از پروژه بزرگراه 75 متري ميثاق كه جاده سنتو را به كمربند جنوبي شهر مشهد متصل مي‌كند، با اشاره به اين كه اين پروژه ابتدا توسط شركت جهاد نصر و از سال 82 شروع به احداث شده است، افزود: عمليات احداث اين بزرگراه كه به علت اختلاف حقوقي پيمانكار با مجري پروژه بيش از 2 سال نيمه‌كاره رها شده بود در نهايت از سال 85 از پيمانكار قبلي گرفته و به سازمان عمران شهرداري مشهد واگذار شد.

وي با اشاره به اين كه هم اكنون اين پروژه بيش از 92 درصد پيشرفت فيزيكي دارد، به ذكر برخي مشخصات آن پرداخت و گفت: وجود 9 زيرگذر عابر پياده، 14 متر باند تندرو و دو باند كناري 8 متري از جمله اين مشخصات است و چنانچه شركت توزيع برق نيز نسبت به اعمال روشنايي آن اقدام كند ظرف دو ماه آينده شاهد بهره‌برداري از آن خواهيم بود.

معاون فني و عمران شهردار مشهد با اشاره به اين كه تاكنون حدود 7 ميليارد تومان براي اين پروژه هزينه شده است، مباحث مربوط به تحصيل حريم را از بزرگترين موانع سر راه اين پروژه عنوان كرد و گفت: چنانچه تحصيل حريم‌هاي لازم انجام شود، ظرف دو ماه آينده پروژه به بهره‌بردراي خواهد رسيد.

وي ادامه داد: طبق برنامه زمانبندي حدود 4 تا 5 درصد از برنامه زمانبندي عقب هستيم كه دليل آن سرماي شديد زمستان سال قبل است.

تقاطع غيرهمسطح شهيد فهميده

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان - در ادامه از تقاطع غيرهمسطح شهيد فهميده كه به گفته شهردار مشهد تا عيد فطر مورد بهره‌برداري رسمي قرار خواهد گرفت، بازديد به عمل آمد.

سيد محمود ريحاني، مدير نظارت بر پروژه‌هاي عمراني شهرداري مشهد در اين رابطه گفت: اين پروژه قرار بود ابتدا توسط شركت بتن و ماشين رضوي و در مدت زمان 30 ماه احداث شود، اما متاسفانه بعد از 29 ماه فعاليت اين شركت، آنان نتوانستند به تعهدات خود در برنامه زمانبندي شده عمل كنند.

وي با بيان اين كه 70 درصد از كل پروژه توسط شركت مذكور انجام شده است، نسبت به روند كند فعاليت اين شركت انتقاد كرد و ادامه داد: پس از اخطارهايي كه به اين شركت داده شده، كار از آنها گرفته شد، چون با آن روند فعاليت، حداقل 10 تا 15 ماه ديگر پروژه به بهره‌برداري مي‌رسيد.

ريحاني با تاكيد بر اين كه 30 درصد باقي‌مانده پروژه مذكور عمدتا فعاليت‌هاي دست و پاگيري مانند جدول‌كشي به طول 10 كيلومتر است، تصريح كرد: براي اين 10 كيلومتر حدود 25 هزار قطعه جدول بايد توليد مي‌شد كه شركت قبلي فقط 5 هزار عدد توليد كرده بود.

وي ادامه داد: پس از واگذاري اين پروژه به سازمان عمران شهرداري از نيمه اول تيرماه جاري، در مدت 2 ماه 20 هزار عدد جدول توليد كرديم.

ريحاني در عين حال عمليات سويل خاكي روي پل كه به سه متر خاكريزي نياز داشته است را از ديگر فعاليت‌هاي سازمان عمران در مدت زمان واگذاري پروژه عنوان كرد.

مدير نظارت بر پروژه‌هاي عمراني شهرداري مشهد با بيان اين كه تاكنون براي اين پروژه 10 هزار تن آسفالت انجام شده است، پيشرفت آن را 99 درصد عنوان كرد و گفت: براي اين تقاطع غيرهمسطح شش ميليارد تومان هزينه شده است كه 5/3 ميليارد از آن را پيمانكار قبلي پروژه و مابقي را نيز سازمان عمران شهرداري هزينه كرده است.

وي با تاكيد بر اين كه به هيچ عنوان فعاليت سازمان عمران شهرداري از كيفيت بالاي كار نكاسته و فقط شيفت‌هاي كاري را افزايش داده است، گفت: روز عيد فطر امسال بزرگراه قائم به طول شش كيلومتر، تقاطع غيرهمسطح خيام و نيز تقاطع غيرهمسطح شهيد فهميده به بهره‌برداري خواهد رسيد.

مدير نظارت بر پروژه‌هاي عمراني شهرداري مشهد افزود: در مجموع براي اين سه پروژه و ايجاد فضاي سبز و نيز تعبيه روشنايي آن 30 ميليارد تومان هزينه شده است.

به گزارش ايسنا - منطقه خراسان - از نكات جالبي كه حين بازديد از اين پروژه به چشم مي‌آمد، درصد زياد شيب قسمت روگذر تقاطع غيرهمسطح شهيد فهميده و نيز نماي نامناسب بتن ديواره آن بود كه ريحاني در پاسخ به سوالات خبرنگاران گفت: اين نحو اجرا تابع طرح و مطابق با اصول آن انجام شده است.

وي افزود: اين شيب زياد كه در ابتداي مسير روگذر 3 درصد بوده و در وسط آن به 4 درصد و در نهايت به 5 درصد مي‌رسد، هيچ خللي در رفت و آمد خودروها ايجاد نخواهد كرد، ولي ما نيز معتقديم پيمانكار قبلي مي‌توانست بهتر كار كند.

انتهاي پيام
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايسنا]
[مشاهده در: www.isna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن