تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 14 مهر 1403    احادیث و روایات:  
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820637602




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كنترل ترافيك و برخورد جدي با سرويسهاي غيرمجاز درايام بازگشايي مدارس


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: كنترل ترافيك و برخورد جدي با سرويسهاي غيرمجاز درايام بازگشايي مدارس
هفته آينده سراسركشورشاهد بازگشايي مدارس خواهد بود وسال تحصيلي 87-88 آغاز مي شود.با توجه به پيش بيني افزايش30درصدي رشد تراكم ترافيك دراغلب شهرهاي كشوربوي‍‍ژه تهران،دستگاه هاي ذيربط تمهيداتي را درخصوص حمل ونقل عمومي ازجمله كنترل ترافيك وبرخورد جدي با سرويس هاي غيرمجاز انديشيده اند.


در شهرهاي بزرگ كشور بويژه تهران ترافيك افزايش قابل توجهي مي يابد و براي مقابله با اين مساله ،مسئولان ذيربط براي كاهش پيامدهاي افزايش رفت و آمد خودروها و آسايش بيشتر شهروندان بويژه دانش آموزان از مدت ها قبل بويژه در چارچوب اجراي برنامه ستاد مهر دست بكار شده و به نظر مي رسد مهمترين برنامه امسال در اين زمينه طرح ساماندهي و ضابطه مند كردن سرويس هاي مدارس است.
سرهنگ " سيد هادي هاشمي " مشاورعالي فرماندهي راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران(ناجا) و رييس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با حضور در گفت وگوي ويژه خبري دوشنبه شب شبكه دوم صداوسيما جمهوري اسلامي ايران در باره تمهيدات حمل و نقل عمومي در آستانه سال تحصيلي جديد توضيحاتي داد.
سرهنگ هاشمي در باره برنامه هاي راهنمايي و رانندگي براي تسهيل رفت وآمد ايام بازگشايي مدارس گفت:حدود 30درصد رشد تراكم ترافيك در اغلب شهرها بويژه تهران را شاهد خواهيم بود. تمام ظرفيت راهنمايي رانندگي تهران براي پوشش ترافيك و ايمني بكار گرفته مي شود و علاوه بر اين از 4500نفر عوامل ستادي و انتظامي درسطح شهر تهران ، 280 تيم موتور سوار، 240تيم خودرويي و دو فروند بالگرد استفاده مي كنيم .
رييس راهنمايي و رانندگي تهران تاكيد كرد كه تامين ايمني و ترافيكي در حاشيه مدارس، پوشش مناسب ترافيكي محورها و جلوگيري از توقف دوبله را در دستور كار داريم تا خودروهاي مدارس دانش آموزان را راحت تربه مدارس برسانند.
وي خاطرنشان كرد كه كنترل همه سرويس هاي مدارس و برخورد با سرويس هاي غيرمجاز در دستور كار است تا دانش آموزان بويژه در مقاطع ابتدايي و راهنمايي آسايش بهتري داشته باشند. بر اين اساس سرويس ها بايد داراي هويت ، ايمن و استاندارد باشند و بيشتر از ظرفيت سوار نكنند.
سرهنگ هاشمي تصريح كرد كه در اين زمينه دستور العمل به راهنمايي و رانندگي سراسر كشور ابلاغ شده و آموزش به پليس مدارس ، هماهنگي بين شهرداري ها ، پليس ،‌آموزش و پرورش، فرمانداري ها و بخشداري ها براي تعيين نوع سرويس مدارس ( تاكسي و خودروهاي ون) صورت گرفته است.
رييس راهنمايي و رانندگي تهران با بيان اينكه وضعيت سرويس هاي مدارس تاكنون نهادينه نشده و مشكل آفرين بوده است.
گفت كه در اين مرحله محور اين ساماندهي و هماهنگي آموزش و پرورش و مديران مدارس هستند و باتوجه به اينكه در شهر تهران حدود 26هزار و 500 دستگاه سرويس براي حمل ونقل دانش آموزان لازم است ، تاكسيراني براي تامين آن اعلام آمادگي كرده است.
وي افزود:براي كنترل سرويس مدارس يك شيوه نوين و يكسان در نظر گرفته شده است، تعيين صلاحيت سرويس ها در شهرها با شهرداري ها و درغيرشهرها با بخشداري ها است. در شهر تهران سرويس مدارس فقط تاكسي و خودروي ون تعيين شده است.در نتيجه وساط نقليه شخصي نمي توانند وجاهت قانوني داشته حتي اگر مدارس و يا والدين انتخاب كرده باشند از نظر ما سرويس هاي غيرمجاز خواهند بود.
سرهنگ هاشمي، استفاده صرف از تاكسي و خودروي ون را عامل " انحصاري شدن و بالارفتن نرخ كرايه سرويس ها " ندانست و اظهار داشت:سال هاي گذشته سرويس ها اغلب بدون هويت بوده، نقص فني داشتند وبيش از ظرفيت دانش آموز سوار مي كردند. نه اوليا امنيت خاطر داشتند ، نه دانش آموزان امنيت سفر و نه دستگاه ها و متوليان ترافيك آرامش خاطر.
پولي كه تاكسي ها مي گيرند معمولا از شخصي ها كمتر است و دستگاه هاي ذيربط قيمت گذاري مي كنند.
رييس راهنمايي و رانندگي تهران با بيان اينكه با اجراي طرح ساماندهي سرويس هاي مدارس، سرويس دهي از لحاظ ايمني و امنيت رواني بهتر خواهد شد، تاكيد كرد:همكارانم در سراسر كشور و ما هم در شهر تهران قطعا با سرويس هاي مدارس غيراستاندارد كه فاقد ايمني، معاينه فني و بيمه باشند، راننده غيرمجاز داشته باشند و بيش از ظرفيت سوار كنند برخورد و اعمال قانون مي كنند.
وي با بيان اينكه امسال، سال خوبي است براي رفع دغدغه اولياي دانش آموزان، آموزش و پرورش، شهرداري ها و پليس در نتيجه ساماندهي و ضابطه مند شدن سرويس مدارس، تصريح كرد:: همكاري آموزش و پرورش نقش محوري دارد اما تاكنون از سوي مناطق 22گانه آموزش و پرورش تهران از تاكسي ها با توجه به گزارش تاكسيراني استقبال خوبي نشده است.
سرهنگ هاشمي گفت: ما خواستار هستيم كه از تاكسي استفاده كنند تا بتوانيم نظارت و كنترل بهتري صورت دهيم و تاكسي به اندازه كافي هست.درهر صورت قانون ابلاغ شده است و بايد رعايت شود.
رييس راهنمايي و رانندگي تهران تاكيد كرد:اگر واحد آموزشي از وسيله نقليه شخصي استفاده كند و آن وسيله ايمني لازم را نداشته باشد، چنانچه اين عدم ايمني منجر به تصادف خسارتي ،‌جرجي يا فوتي شود قطعا كارشناسان ما تصميم واحد و مراكز آموزشي را در وقوع حادثه و علت تامه تصادف دخالت مي دهند و براي آنها مسئوليت آفرين خواهد بود و بايد پاسخگوي دستگاه قضايي و تبعات حادثه باشند . اين امري جدي است و اراده ما است كه سرويس مدارس نهادينه و ساماندهي شود.
وي خاطرنشان كرد كه ساماندهي سرويس مدارس و حذف سفرهاي كاذب موجب كاهش ترافيك مي شود.
1324
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 209]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن