تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر خانه‏اى كه ميهمان بر آن وارد نشود، فرشتگان واردش نمى‏شوند.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815614105




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اجراي مشترك عزت الله و مجيد انتظامي


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: اجراي مشترك عزت الله و مجيد انتظامي


سرمايه ،سما بابايي: «پدرم روز گذشته آنقدر خسته شده بود كه در مسير تالار به خانه خوابش برد و من چقدر غصه خوردم كه او را به اينجا كشانده و خسته اش كردم. پدر هميشه علاقه مند به اجراي كار مشتركي با من بود اما از آنجا كه قطعات اين كار از قبل ساخته شده بود، نمي توانستم كار ويژه اي براي او انجام دهم و همين شرمنده ام مي كرد. مطمئنم وقتي كه زمان ايفاي نقش او بشود چنان هيجاني ايجاد خواهد كرد كه نگران مي شوم مبادا مردم فراموش كنند كه به ديدن كنسرت آمده اند.»

اينها را مجيد انتظامي رهبر سمفوني «اين فصل را با من بخوان» در نشست مطبوعاتي اين سمفوني در حالي گفت كه چشمانش نمي را به همراه داشت كه چشمان مهربان و هميشه نمناك پدر را تداعي مي كرد: «از همين جا مي گويم دستش را مي بوسم و ديگر حرفي براي گفتن ندارم چون برخي چيزها تنها با چشم بيان مي شود و پدر اينجا نيست تا از اين طريق با او گفت وگو كنم.»
شايد مهم ترين اتفاقي كه بتوان در دومين سال اجراي سمفوني «اين فصل را با من بخوان» از آن ياد كرد حضور عزت الله انتظامي در تابلوهايي از اين سمفوني است، آنجا كه مي گويد: «اين فصل را با من بخوان/ باقي فسانه است/ بابا ،مجيد جان بزن.»
اين سمفوني كه به مناسبت هفته دفاع مقدس از 4 تا 12 مهر در تالار وحدت اجرا مي شود تركيبي از موسيقي و نمايش است كه براساس واقعيات ملموس دفاع مقدس نوشته شده و مجيد انتظامي آن را براساس موسيقي متن فيلم هايي چون روز واقعه، از كرخه تا راين، بوي پيراهن يوسف، آژانس شيشه اي، سمفوني حماسه خرمشهر و بخش چهارم سمفوني ايثار نوشته و اجرا مي كند. اين كنسرت رمضان سال گذشته هم به اجرا درآمده اما امسال بخش هاي نمايشي متاثر از تم اصلي قطعات موسيقي و شخصيت هاي موثر از فيلم هاي مربوطه است، ضمن آنكه به جاي مهتاب نصيرپور، مريلا زارعي و حبيب رضايي روايتگر بخش ابتدايي برنامه تا قبل از سمفوني ايثار هستند و عزت الله انتظامي بخش پاياني را اجرا مي كند. انتظامي كه كار بازي را با تاتر شروع كرده از دهه 40 و بعد از بازي در نمايش گاو به كارگرداني مهرجويي تاكنون روي صحنه نرفته است. حسين پارسايي كه به عنوان كارگردان بخش هاي نمايشي در اين سمفوني حضور دارد، درباره اين بخش ها توضيح داد: «صرفاً اطلاق عنوان بازيگري براي كساني كه در اين سمفوني نمايش حضور دارند، كم است و بهتر است واژه روايتگر براي آنان استفاده شود. در بخش نمايشي علاوه بر بخش موسيقيايي به شكل افكتيو عمل مي كنيم و در برخي موارد گروه كر و سازهاي ضربي به عنوان بخشي از گروه نمايش به حساب مي آيند، البته بخش نمايشي هماهنگي هايي را با گروه موسيقي انجام داده است كه سال گذشته نيز محسوس بود و شايد همين تجربه شيرين ما را به اجراي دوباره اين اثر تشويق كرد.»پيش فروش بليت هاي اين برنامه از اوايل شهريور شروع شده و با توجه به افزايش قيمت بليت، از 25 هزار تومان شروع و به 15 هزار تومان ختم مي شود و تاكنون 30 تا 40 درصد بليت ها پيش فروش شده اند.اصغر اميرنيا مديرعامل بنياد فرهنگي رودكي كه در اين جلسه حضور داشت، درباره تغييرات اين برنامه گفت: «با توجه به استقبال خوبي كه در سال گذشته از سوي مردم، هنرمندان و نهاد از اين سمفوني شد سعي كرديم امسال تغييراتي را در آن ايجاد كنيم تا تماشاگران بيشتري را به آن جذب كنيم اما هم اكنون تنها نگراني ما اين است كه نتوانيم جوابگوي جمع مخاطبان و استقبال از برنامه باشيم.»
براي اين برنامه نيز چون برنامه هاي پيشين، دانشجويان رشته هاي هنري از 50 درصد تخفيف برخوردار هستند.
تمرينات اين سمفوني از 10 روز پيش آغاز شده اما وضعيت اركستر به شكلي است كه انتظامي بسيار نگران كيفيت اجراست. در واقع منوچهر صهبايي رهبر جديد اركستر سمفونيك در اولين گام به جوان سازي اركستر سمفونيك پرداخته و به گفته انتظامي اين اركستر آنقدر پخته نيست كه بتواند انتظارات او را برآورده كند: «هر روز بيشتر از سه ساعت با اركستر تمرين مي كنم اما هنوز به نتيجه دلخواهم نرسيده ام و فكر مي كنم بايد تمرينات را به بعدازظهر نيز موكول كنم. اركستر سال گذشته توانايي هاي فني بيشتري داشت اما كار كردن با اين اركستر جوان كمي مشكل است. به هر حال سال گذشته هم گروه نمايش و هم من احساس مي كرديم كاستي هايي در كار وجود دارد كه امسال تلاش كرديم قسمت هايي را كه از لحاظ صدادهي ارضايم نمي كرد بار ديگر تغيير دهم. حتي دلم مي خواست قسمت هايي از فيلم دوئل را نيز اجرا كنم كه متاسفانه اين كار مقدور نشد. علاوه برآن سال گذشته ميان پرده هاي آن را با پيانو اجرا مي كرديم كه امسال قرار است اين بخش ها توسط اميرحسين خورشيدفر نوازنده كنترباس اجرا شود و شروع بوي پيراهن يوسف و از كرخه تا راين فقط با سوت خواهد بود ضمن آنكه سال گذشته نوازنده هارپ نداشتيم و خط هارپ را پيانو اجرا مي كرد. امسال آذرنوش صدر سالك به عنوان نوازنده هارپ با ما همراه خواهد بود.» سال گذشته قرار بود نوازنده ها در تمام بالكن ها مستقر شوند اما زمان اجرا چنين نشد، گويا امسال هم اين امكان ميسر نشده است: «دلم مي خواست تمام بالكن ها را مشغول كنم و در هر بالكن تعدادي خواننده و نوازنده حضور داشته باشند و تماشاگر جزئي از كنسرت باشد، اين اتفاق اما رخ نداد چون سالن چنين توانايي را ندارد.»
مجيد انتظامي در ادامه صحبت هاي خود فراموش نكرد كه از مهتاب نصيرپور كه راوي بخش هاي نمايشي سال گذشته بود تشكر و به اين نكته اشاره كند كه: «او با اجرايش به كار ما بها داد.»
حسين پارسايي نيز در ادامه اين نشست، تغييرات امسال بخش هاي نمايشي سمفوني را چنين برشمرد: «نسبت به سال گذشته تغيير حركت گروه هاي نمايشي و اجراي قطعات اسلايد گونه اي است كه در حال و هواي قطعات و براساس ضرباهنگ گروه همراه خواهد بود، البته بايد اين را اضافه كنم كه حضور عزت الله انتظامي در قطعه ايثار نشان دهنده ايثار هنرمنداني است كه در شرايط دشوار به كار ادامه مي دهند. در مقام يك شاگرد نسبت به ساحت بزرگ استاد اسائه ادب مي كنم و مي گويم او عزت الله انتظامي است و حضور او جلوه اي از ايثار هنرمندان است. او در تمرينات چنان تحت تاثير قرار گرفته بود كه گروه را هم تحت تاثير قرار داده بود.»
هزينه هاي اجراي اين سمفوني كه از 10 نوازنده مهمان هم بهره مي برد چون هميشه به بهانه عدم برآوردها اعلام نشد و فقط به اين نكته بسنده شد كه قرار است 80 درصد از هزينه ها از طريق گيشه تامين شود. اين «فصل را با من بخوان» با آهنگسازي و رهبري مجيد انتظامي، به صحنه خواهد رفت. كارگرداني اين نمايش را حسين پارسايي و مشاوره آن برعهده حسين مسافر آستانه است. نويسنده متن هاي نمايشي محمد رحمانيان و طراح صحنه و لباس امير اثباتي خواهد بود.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 161]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن