تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 20 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):هر كس نيّتش خوب باشد، توفيق ياريش خواهد نمود.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814678779




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خسارت 14ميليارد توماني صنايع ريخته گري از قطع برق


واضح آرشیو وب فارسی:واحد مرکزي خبر: خسارت 14ميليارد توماني صنايع ريخته گري از قطع برق
سرمايه : ميزان توليد صنايع ريخته گري در سال گذشته 65 هزار تن اعلام شده بود كه اين رقم در سال جاري بنا به دلايل مختلف كه مهم ترين آنها قطع برق در ماه هاي گذشته بود، 15 تا 20 درصد كاهش داشته است.گرچه كاهش توليد ناشي از كمبود انرژي و قطع برق خسارتي 14 ميليارد توماني به صنايع مزبور وارد كرده اما گفته مي شود آمارهاي موجود در اين صنعت چندان واقعي نيست زيرا توليدكنندگان حتي واحدهاي شناسنامه دار به دليل مشكلاتي كه دارايي براي آنها به وجود آورده است، از ارائه آمارهاي واقعي خودداري مي كنند.

در گفت وگويي با محمد توكل
فعال صنعت ريخته گري وضعيت صنعت مذكور را بررسي كرديم.
---
ميزان واحدهاي ريخته گري فعال كشور در حال حاضر چقدر است؟
در حال حاضر حدود 250 واحد ريخته گري در كشور وجود دارد كه البته از تمام ظرفيت خود براي توليد استفاده نمي كنند. در اين ميان حدود 50 واحد ريخته گري داراي پروانه بهره برداري در استان اصفهان واقع شده و بقيه در ديگر استان هاي كشور پراكنده شده اند.

آيا آمار دقيقي از حجم سرمايه گذاري هاي انجام شده در اين صنعت وجود دارد؟

به طور متوسط براي راه اندازي هر يك از واحدهاي ريخته گري 30 ميليارد ريال سرمايه گذاري انجام شده است.

ميزان توليد صنايع ريخته گري در سال گذشته چقدر بوده و پيش بيني شما براي توليدات امسال چقدر است؟

براساس آمارهاي منتشر شده ميزان توليد صنايع ريخته گري در سال گذشته 65 هزار تن بود كه اين امر امسال به دليل مشكلات مربوط به قطع برق كاهش خواهد داشت.
به طور كلي آمارهاي مربوط به چندماه گذشته نشان مي دهد قطع برق صنايع ريخته گري را با كاهش 10 تا 20 درصدي توليد مواجه كرده كه اين امر 140 ميليارد تومان خسارت به دنبال داشته است.

مهم ترين عواملي كه منجر به كاهش توليد در صنعت ريخته گري شده اند، چيست؟
به طور كلي علاوه بر قطع برق مشكلات تعرفه اي براي واردات صنايع آلياژي، عدم همكاري هاي سيستم بانكي و نيز فقدان نقدينگي مناسب و ساير شرايط نامطلوب توليدات امسال را نسبت به مدت مشابه سال قبل 10 درصد كاهش داده است.

البته گفته مي شود آمارهاي مربوط به وضعيت توليد در صنايع ريخته گري چندان واقعي نيست. دليل اين امر چيست؟

به طور كلي بايد گفت گرچه آمارها كاهش توليد در صنايع را نشان مي دهند اما واقعيت اين است كه توليدكنندگان از ارائه آمارهاي واقعي توليد خودداري مي كنند. در واقع حتي واحدهاي شناسنامه دار هم به دليل مشكلاتي كه سازمان امور مالياتي براي توليدكنندگان به وجود آورده است، از ارائه آمارهاي واقعي خودداري مي كنند.

با توجه به اين شرايط وضعيت صنعت مزبور را چگونه ارزيابي مي كنيد؟

صنعت ريخته گري يكي از صنايع مهم كشور به شمار مي رود كه نيازهاي اوليه اغلب صنايع كشور را تامين مي كند. بنابراين بروز هرگونه اختلال در ديگر صنايع، صنعت مذكور را تحت الشعاع قرار مي دهد.
البته در حال حاضر با توجه به افزايش توليد سيمان، فولاد و نيز توليد مواد اوليه صنايع نفت و پتروشيمي در داخل كشور پيش بيني مي شود صنعت ريخته گري در صورت رعايت استانداردهاي جهاني و حمايت هاي دولتي در آينده نزديك گسترش يابد.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: واحد مرکزي خبر]
[مشاهده در: www.iribnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 112]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن