تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هركس به خدا و روز قيامت ايمان دارد، بايد سخن خير بگويد يا سكوت نمايد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815489863




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ورزش - آغاز تكاپو براي حضور در المپيك رم


واضح آرشیو وب فارسی:دنياي اقتصاد: ورزش - آغاز تكاپو براي حضور در المپيك رم


ورزش - آغاز تكاپو براي حضور در المپيك رم

از امشب 32 تيم حاضر در مرحله نهايي ليگ قهرمانان تلاش خود را براي دريافت جواز حضور در استاديوم المپيك رم آغاز خواهند كرد. شب اول رقابت‌هاي مرحله گروهي ليگ قهرمانان با انجام هشت بازي در گروه‌هاي A و B و C و D شروع مي‌شود كه در مهم‌ترين ديدارها چلسي و بوردو- مارسي و ليورپول و بارسلونا و اسپورتينگ‌ليسبون به مصاف هم خواهند رفت.

گروه A
در اين گروه چلسي در استمفوردبريج ميزبان بوردو خواهد بود و رم هم در استاديوم المپيك رم به مصاف CFR كلوج روماني خواهد رفت. آبي‌پوشان لندني در رقابت‌هاي فصل گذشته ليگ قهرمانان تنها يك پنالتي تا كسب عنوان قهرماني فاصله داشتند اما آنها اگر مي‌خواهند در اين فصل براي اولين‌بار جام قهرماني اين مسابقات معتبر را بالاي سر ببرند بايد ناكامي مسكو را فراموش كنند. چلسي كه تحت نظر لوئيس فيليپه اسكولاري شروع خوبي در آغاز ليگ برتر داشته در بازي‌هاي اروپايي‌اش در استمفوردبريج هم ركورد بسيار خوبي دارد. آنها از 12 بازي آخر خود در ليگ قهرمانان در خانه 9 بار به پيروزي رسيده و سه‌بار به تساوي دست يافته‌اند كه اين خبر خوبي براي لوران بلان و شاگردانش نيست. خبر خوب ديگر براي اسكولاري در آستانه اين ديدار بهبود ميشائيل بالاك است. اين هافبك آلماني به دليل مصدوميت سه‌هفته از ميادين دور بود. اسكولاري در اين‌باره مي‌گويد: «بالاك بازي خواهد كرد اما نمي‌دانم چه مدت مي‌تواند بدود.» ديديه دروگبا هم از آمادگي لازم براي همراهي چلسي برخوردار است. اين در حالي است كه بلان نگران آمادگي هنريك مدافع برزيلي تيمش است. ماتيو شالمه و بنيوت ترمولينا هم به دليل محروميت قادر به همراهي اين تيم فرانسوي نيستند. بوردو و چلسي تاكنون به مصاف هم نرفته‌اند اين در حالي است كه بوردو تاكنون نتوانسته بر حريفان انگليسي‌اش غلبه كند. بلان در دوران بازي‌اش مقابل چلسي قرار گرفته و همراه با منچستريونايتد با نتيجه 3 بر صفر مقابل اين تيم به پيروزي رسيده است.
شايد بزرگ‌ترين آرزوي رم در اين فصل حضور در فينال ليگ قهرمانان باشد چراكه فينال امسال در خاك رم و ورزشگاه خانگي اين تيم برگزار خواهد شد. اين در حالي است كه CFR تازه‌وارد ليگ قهرمانان با مربيگري مائوريتسيو ترومبتا اميدوار است تنها يك دستگرمي براي نام‌هاي بزرگ اين جام نباشد. لوچانو اسپالتي مربي رم مي‌گويد:‌ «ما انگيزه‌هاي فراواني در رقابت‌هاي اين فصل داريم اما مطمئنا براي رسيدن به فينال كار دشواري در پيش خواهيم داشت. من بعضي از بازي‌هاي CFR را ديده‌ام آنها خوب فوتبال بازي مي‌كنند. ما بايد با ارائه يك فوتبال زيبا پيروز شويم. البته ما نبايد آنها را دست‌كم بگيريم چراكه همه بازي‌هاي اروپايي سخت است. به اعتقاد من رم اين توانايي را دارد كه از گروه به‌راحتي صعود كند.»‌ اين در حالي است كه رم شروع خوبي در رقابت‌هاي سري A نداشته و از دو بازي تنها يك امتياز كسب كرده.
گروه B
اينتر كه در دو فصل گذشته ليگ قهرمانان كارش را با شكست شروع كرده اميدوار است اين‌بار مقابل پاناتينايكوس به پيروزي دست يابد. نراتزوري كه خوزه مورينيو را روي نيمكت خود مي‌بيند درصدد است پس از 44 سال بار ديگر بر بام فوتبال اروپا بايستد. پاناتينايكوس هم هنك‌ تن‌كاته را به‌كه عنوان مربي در اختيار دارد هشتمين حضورش در ليگ قهرمانان را تجربه مي‌كند. آنها اميدوارند امسال، سال آخر ناكامي‌هاي‌شان در مرحله گروهي باشد. بزرگ‌ترين موفقيت پاناتينايكوس به رقابت‌هاي فصل 96-1995 بازمي‌گردد كه در آن مسابقات آنها تا مرحله نيمه‌نهايي پيش رفتند. اينتر هم هرچند دوبار در سال‌هاي 1964 و 1965 قهرمان اروپا شد اما در فرم جديد اين رقابت‌ها بزرگ‌ترين موفقيت آنها به فصل 2003- 2002 بازمي‌گردد كه به مرحله نيمه‌نهايي رسيدند كه توسط ميلان از دور رقابت‌ها حذف شدند. نراتزوري در دو دوره قبلي ليگ قهرمانان تا مرحله يك‌چهارم نهايي پيش رفت. در ديگر ديدار اين گروه وردبرمن در خانه ميزبان آنورتوسيس فاماگوستاي قبرس است. آنورتوسيس اولين تيم قبرسي است كه به مرحله گروهي ليگ قهرمانان راه يافته.
گروه C
پپ گوارديولا كه در دوران بازي‌اش همراه با بارسلونا قهرماني در ليگ قهرمانان را تجربه كرده اكنون به عنوان مربي به دنبال كسب جام قهرماني اين تورنمنت بزرگ است. تاكنون پنج‌نفر به عنوان بازيكن و مربي قهرماني در ليگ قهرمانان را تجربه كرده‌اند. يوهان كرايف و فرانك رايكارد كه وضعيتي مشابه گوارديولا داشتند موفق به كسب اين افتخار شده‌اند و اين مسئله باعث دلگرمي اين مربي جوان است. بارسلونا كه در رقابت‌هاي اين فصل لاليگا بسيار ضعيف ظاهر شده در رقابت‌ آغازين خود در ليگ قهرمانان در نيوكمپ ميزبان اسپورتينگ‌ليسبون خواهد بود. اسپورتينگ‌ كه پنجمين حضورش در ليگ قهرمانان را تجربه مي‌كند در صدد است براي اولين‌بار از مرحله گروهي به دور حذفي صعود كند. اين در حالي است كه گوارديولا مصمم است تيمش در اين ديدار به پيروزي خواهد رسيد. او مي‌گويد: «براي يك شروع تاريخي آماده‌ايم. براي پيروزي وارد ميدان مي‌شويم و بايد مقابل اسپورتينگ پيروز شويم. بارسا مشكلاتي دارد كه ربطي به ليگ قهرمانان ندارد. بايد بدانيم كه هوادارن‌مان نمي‌توانند ادامه روند ناكامي‌هاي تيم را تحمل كنند و محكوم به پيروزي هستيم.»‌ بارسلونا براي اين ديدار هلب و آنري را به دليل مصدوميت در اختيار ندارد.
گوارديولا در اين‌باره هم گفت: «مشكلي نيست. براي هر بازيكني جايگزين دارم و مي‌توانم به راحتي تاكتيك تيمي را تغيير بدهم.»‌ پائولو بنتو مربي اسپورتينگ معتقد است تيمش هرچند كار سختي در مقابل بارسلونا در پيش‌رو دارد اما مصمم است تيمش مي‌تواند سه‌امتياز اين ديدار را بگيرد. او مي‌گويد:‌ «ما مي‌دانيم كه آنها شانس اول براي صدرنشيني در اين گروه هستند اما اسپورتينگ براي پيروزي مقابل بارسا به ميدان مي‌رود. شايد نباختن نتيجه خوبي باشد. اما اسپورتينگ براي نباختن به ميدان نمي‌رود. در اين گروه به غير از بارسلونا شانس بقيه تيم‌ها براي صعود به يك اندازه است. هدف اصلي ما رسيدن به مرحله حذفي براي اولين‌بار است.»‌ در ديگر ديدار اين گروه بازل در استاديوم سنت‌جاكوپ‌پارك ميزبان شاختاردونتسك قهرمان اوكراين است.
گروه D
بدون شك مهم‌ترين ديدار چهارشنبه‌شب رويارويي مارسي و ليورپول در فرانسه است. اين دو تيم به هيچ‌وجه با هم بيگانه نيستند. آنها در مرحله گروهي رقابت‌هاي فصل گذشته هم‌گروه بودند كه در آنها مارسي در آنفيلد موفق شد يك بر صفر ليورپول را شكست دهد اما در ديدار برگشت در خانه با چهار گل مقابل حريف انگليسي‌اش مغلوب شد. ليورپول قهرمان پنج‌دوره ليگ قهرمانان اميدوار است شروعي متفاوت نسبت به فصل گذشته داشته باشد. شاگردان رافا بنيتس در فصل گذشته از سه‌ديدار آغازين خود تنها يك‌امتياز گرفتند. بزرگ‌ترين نگراني رافا بنيتس در آستانه اين ديدار حساس آمادگي برخي از بازيكنان كليدي‌اش است. استيون جرارد هرچند در ديدار مقابل منچستريونايتد 22 دقيقه براي تيمش به ميدان رفت اما هنوز از آمادگي كامل برخوردار نيست. اما فرناندو تورس همچنان به دليل آسيب‌ديدگي نيمكت‌نشين است. حضور خاوير ماسچرانو هم پس از مصدوميت در بازي مقابل منچستر در اين ديدار در هاله‌اي از ابهام قرار دارد. ليورپول كه ليگ برتر را خوب شروع كرده در جدول رده‌بندي در رده دوم قرار دارد. اين در حالي است كه پيروزي آنها مقابل منچستر پس از هفت‌سال روحيه ليورپولي‌ها را در آستانه اين بازي دوچندان كرده. بنيتس مي‌گويد: «اكنون با روحيه‌اي عالي به مصاف مارسي خواهيم رفت. ما بهترين عملكرد فصل‌مان را مقابل منچستر به نمايش گذاشتيم و اكنون مي‌توانيم با شجاعت و روحيه با مارسي بازي كنيم.»‌ البته مارسي هم از روحيه خوبي در آستانه اين ديدار برخوردار است. آنها هم پس از تقريبا 31 سال موفق شدند در لوشامپيونا مقابل بوردو به پيروزي برسند. آنها در عين حال در اين فصل لوشامپيونا هم شكست نخورده‌اند. در ديگر ديدار اين گروه اتلتيكومادريد پس از 11 سال غيبت در ليگ قهرمانان مهمان آيندهوون خواهد بود. آخرين حضور اتلتيكو در ليگ قهرمانان به فصل 97- 1996 باز مي‌گردد؛ اين در حالي است كه آيندهوون دوازدهمين حضور متوالي‌اش در اين رقابت‌ها را تجربه مي‌كند.
 سه شنبه 26 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: دنياي اقتصاد]
[مشاهده در: www.donya-e-eqtesad.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن