تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام کاظم (ع):از شوخی (بی مورد) بپرهیز، زیرا که شوخی نور ایمان تو را می برد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816610144




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نقدي بر بازي Resident Evil 5


واضح آرشیو وب فارسی:سایت دانلود رایگان: داستانبازی RE 5 همان سبک RE 4 را ادامه میدهد، یک بازی سوم شخص با گرافیک بسیار زیبا، داستانی پیچیده و جوی ترسناک. شخصیت های اصلی این بازی هستند. در ابتدا به معرفی کوتاه این دو نفر می پردازیم:
Chris Redfield قهرمان بازی Resident Evil 5 ، برای اولین بار در بازی Resident Evil اصلی دیده شد. در آن بازی او عضو گروه Alpha Team S.T.A.R.S بود و با Jill Valentine به ماموریت رفته بودند تا جلوی کارهای آزمایشگاه مخوفی به نام Umbrella را بگیرند. فرمانده ی او در آن بازی شخصی به نام Albert Wesker بود که درطول بازی متوجه میشویم که او به گروهشان خیانت کرده و برای Umbrella کار می کند. از آن به بعد وسکر دشمن کریس میشود و کریس سعی می کند جلوی کارهای او را بگیرد. در آخر بازی به نظر میرسید که وسکر مرده است ولی او قبل از مرگش با تزریق ویروس به خودش تبدیل به یک مافوق انسان شده بود و در RE 5 شاهد بازگشت او و روبرو شدن او با کریس هستیم. چندین سال پس از وقایع بازی اصلی کریس به B.S.A.A میپیوندد و به دستور این سازمان به ماموریتی در آفریقا در شهر کوچکی به نام Kijuju فرستاده می شود تا در آنجا به Sheva Alomar بپیوندد و با کمک هم ماموریت خود را به اتمام برسانند. Sheva Alomar دستیار کریس در این بازی است. او در کودکی پدر و مادرش را از دست میدهد، و طی اتفاقاتی با فردی آشنا می شود که عضو گروه Guerilla است. او پس از آنکه متوجه میشود گروه Guerilla در کشته شدن والدینش نقش داشته اند به گروه ضد Guerilla میپیوندد و علیه آنان مبارزه میکند. در سن 15 سالگی او در ماموریت نیروهای آمریکایی به آنان کمک میکند تا جلوی کارهای Umbrella را بگیرند. پس از کمک شوا آنان به او پیشنهاد یک زندگی جدید را میدهند و او به آمریکا میرود و در دانشگاه تحصیل میکند و به گروه B.S.A.A میپیوندد. او چندین ماه توسط Josh Stone آموزش های نظامی فرا میگیرد و از طرف B.S.A.A مامور میشود تا به کریس بپیوندد و او را که به آفریقا آشنایی ندارد کمک کند.
داستان اصلی بازی از اینجا شروع میشود که کریس سوار بر اتومبیل نظامی در صحراهای سوزان آفریقا به سمت Kijuju در حال حرکت است. او سرانجام به Kijuju میرسد و به شوا میپیوندد. ماموریت این دو نفر این است که شخصی به نام Ricardo Irving را دستگیر کنند که قصد دارد یک سلاح Bio Organic را در بازار سیاه بفروشد. کریس به کمک راهنمایی های شوا به دنبال اثری از Irving میگردد که در بین راه با یکی از روستایی ها مواجه میشوند که طی یک Cut Scene مخوف میبنیم که او تبدیل به موجودی فرا انسانی به نام Majini میشود. آن دو ماجینی را نابود میکنند و جلوتر با منظره ی وحشتناکی روبرو میشوند. تمام اعضای Alpha Team به شکل مخوفی کشته شده اند. بعد از دیدن این منظره کریس و شوا توسط ماجینی ها محاصره می شوند که توسط Delta Team نجات می یابند. در بین گروه دلتا Josh Stone (مربی شوا) قرار دارد و با دادن اطلاعاتی از Irving سعی میکند که به آن ها کمک کند. کریس در هنگام بررسی اطلاعات عکس زنی را میبیند و متوجه میشود او همکار سابقش Jill Valentine است. کریس تا این موقع تصور میکرد که جیل مرده است (در یکی از مراحل بازی Cut Scene زیبای بازسازی شده از بازی اول پخش میشود که در آن نشان میدهد که چطور جیل کریس را که دارد توسط وسکر کشته میشود نجات میدهد و وسکر را گرفته و با او از پنجره پایین میپرد و کریس به طرف پنجره میرود و نام جیل را فریاد میزند...) پس از این ماجرا کریس تصمیم میگیرد هم ماموریت B.S.A.A را انجام دهد و هم جیل را پیدا کند. در طول داستان RE 5 کریس متوجه ارتباط مرموز Umbrella با شرکت Tricell میشود و از شیوع ویروسی جدید به نام Uroboros مطلع میشود که ظاهرا Umbrella و Tricell در ساخت آن نقش دارند.
شرکت کپکام این بار ما را با داستانی متفاوت درگیر میکند، داستانی که شباهتی به سری بازی های قبلی RE ندارد. داستان بازی توسط Cut Scene ها و دیالوگ های کریس و شوا روایت میشود که این کار به زیبایی انجام گرفته است. بازگشت Albert Wesker در این بازی یکی از عوامل موفقیت RE 5 است و حضور زنی به نام Excella Gionne که وسکر را در رسیدن به اهدافش کمک میکند در پیچیده کردن داستان نقش مهمی دارد. در طول بازی ما با خصوصیات شخصیت ها بیشتر آشنا میشویم و بسیاری از ابهامات نسخه های قبلی RE در این بازی از بین میروند. با این حال تنها نقطه ضعف داستان RE 5 این است که مانند نسخه های قبلی ترسناک نیست و بیشتر داستان شبیه به بازی های اکشن است. داستان RE 4 نسبت به RE 5 واقعا مخوف تر و ترسناک تر بود. در RE 4 شما در نقش لئون به تنهایی به دهکده ی مرموزی میرفتید تا دختر رییس جمهور را نجات دهید. همین تنها بودن لئون یکی از عواملی بود که شما همواره احساس ترس داشته باشید! ولی در این بازی شوا همیشه در کنار شما هست و با این که در پیشبرد بازی نقش بسیار مهمی دارد ولی آن حس ترس کلاسیک بازی های RE را برای گیمر تداعی نمیکند. در کل میتوان گفت نویسندگان با اینکه داستان خوب و کاملی را برای این نسخه از بازی نوشته اند اما نتوانسته اند حس ترس را که هسته ی داستان بازی های RE است در این بازی حاکم کنند...


[تصویر: residentevil5.jpg]


گیم پلی
پس از بررسی داستان بازی میرسیم به نقطه ی قوت بازی، یعنی گیم پلی آن. شرکت کپکام در RE 5 دوباره همان سبک گیم پلی RE 4 را تکرار کرده است. یک بازی Third Person Shooter بسیار خوش ساخت که با عنصر ترس آمیخته شده و باعث شده این بازی یکی از اعتیاد آورترین بازی های سال بشود! بازی دارای شش Chapter میباشد که هر کدام به چند قسمت تقسیم میشوند. خوش بختانه کپکام هر چند در قسمت داستان آن چنان خوب و شایسته عمل نکرده ولی در بخش گیم پلی سنگ تمام گذاشته است. بازی دارای دو Mode تک نفره و Co-Op هستش که بیشتر تمرکز سازندگان روی بخش تک نفره قرار گرفته است. زمانی که برای تمام کردن بازی باید صرف کنید طولانی و مناسب است و نه تنها باعث خستگی گیمر نمیشود بلکه بازی آن قدر از لحاظ گیم پلی قوی است که گیمر تا بازی را تمام نکرده دست از بازی نمیکشد و ممکن است ساعت ها مشغول بازی باشد تا کنسول داغ کرده و سه چراغه بشود!!! شما در مود تک نفره بازی کنترل کریس را به دست میگیرید. مانند RE 4 شما یک صفحه یItem Management دارید که در این صفحه میتوانید سلاح ها و اسپری کمک های اولیه و کلا هر چیزی که در طول بازی به دست می آورید مدیریت کنید و در صورت لزوم با شوا مبادله کنید. همچنین از طریق همین منو میتوانید سلاح های خودتان را بفروشید یا اینکه Upgrade شان کنید.

مانند RE 4 شما در این بازی سلاح های زیادی در اختیار دارید که هر کدام بر دشمنان اثرات خاصی دارند. در ابتدای بازی شما یک Handgun در اختیار دارید که انصافا یکی از خوش دست ترین سلاح های شما در بازی است. هر چه به مراحل بالاتری میرسید میتونید سلاح های مختلفی خریداری کنیدکه از بین این سلاح ها میشود به انواع Shotgun ، انواع Rifle ، Grenade Launcher ها و نارنجک های مختلف اشاره کرد. البته تنها سلاح سرد شما هم یک خنجر است که به نظر میرسد برای کشتن دشمنان مفید باشد ولی اصلا این طور نیست! این خنجر در بازی در واقع نقش تزئینی دارد و تنها استفاده ی مفید آن در شکستن جعبه هاست و نه تنها در کشتن دشمنان تاثیری ندارد بلکه فقط وقت شما را میگیرد. شما در بازی RE 5 میتوانید سلاح های خودتان را از نظر برد، قدرت آتش، ظرفیت و زمان Reload ارتقا بدهید. برای این کار به پول احتیاج دارید و شما میتوانید در طول بازی این پول را به صورت سکه های طلا بدست بیاورید یا اینکه جواهراتی که در گوشه و کنار محیط های بزرگ بازی میبینید را برداشته و آنها را بفروشید. در بازی شما برای این که سلامتی کریس و شوا را پس از صدمه دیدن دوباره به حالت عادی بازگردانید میتوانید از تخم مرغ (Egg) استفاده کنید یا اینکه با گرفتن Red Herb یا Green Herb ها و Combine (ترکیب کردن) آنها یک اسپری کمک های اولیه بسازید.

بازی RE 5 بر خلاف بازی Gears of War اکشن بسیار کندی دارد و به همین خاطر مراحل بازی و دشمنان طوری طراحی شده اند که برای این اکشن آهسته مناسب باشند. عمده ی کارهایی که شما در این بازی انجام میدهید رفتن به محیط های مختلف و روبرو شدن با دشمنان متفاوت است. البته در بازی میتوانید از وسایل نقلیه هم استفاده کنید، مثلا در یکی از مراحل بازی شما باید از پشت یک اتومبیل نظامی با یک Machine Gun به ماجینی های موتور سوار شلیک کنیدو در یکی از Chapter ها با قایق به جزایر کوچک اطراف رفت و آمد کنید. مراحل بازی بسیار خوب کار شده اند و میتوان Resident Evil 5 را یکی از بهترین بازی های سال از نظر Level Design به شمار آورد. تنوع مراحل در بازی واقعا هر گیمری را شگفت زده میکند. در مراحل ابتدایی بازی شما در یک شهر کوچک با آفتابی گرم و سوزان قرار دارید که ماجینی های شهری به شما حمله میکنند، پس از آن به جنگل های آفریقا و ماجینی های بومی برخورد میکنید که با سلاح های بدویشان به شما حمله میکنند، البته در طول بازی به ماجینی های مدرن و مسلح هم برخورد میکنید که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت. واقعا کار شرکت Capcom در طراحی مراحل قابل تحسین است، چون این شرکت طوری مراحل را متنوع طراحی کرده که گیمر هیچ گاه از بازی کردن خسته نمیشود. پالایشگاه های نفتی، معابد بزرگ آفریقایی، کارخانه ها، غارها، بنادر، معادن، کوهستان، دریاچه ها و آزمایشگاه ها از جمله محیط هایی هستند که در طول بازی با آن ها مواجه میشوید. در برخی از مراحل بازی هم با معماهای گوناگون مواجه میشوید که واقعا مناسب طراحی شده اند و زیاد به مغز گیمر فشار نمیآورند! پیدا کردن کلید ها، باز کردن در معابد، بازکردن درها با استفاده از بازتاب نور خورشید در آینه ها از جمله معماهای بازی هستند.
پس از توضیح مختصر محیط های بازی به بررسی دشمنان شما در این بازی میپردازیم.دشمنان عمده ی شما در این بازی موجوداتی به نام Majini هستند. ماجینی ها انسانهای آلوده به ویروس Plaga هستند که قدرت بیشتری نسبت به یک انسان معمولی دارند. ماجینی ها در این بازی همگی سیاه پوست هستند (که باعث شده مخالفان نژاد پرستی به مبارزه با این بازی بپردازند!) و سرعت عمل بسیار زیادی دارند. مثلا در درجه سختی آسان بازی وقتی سر یکی از آنها را هدف میگیرید ممکن است جاخالی بدهند و تیرتان به خطا برود! البته ماجینی ها خودشان در این بازی چند دسته اند که میتوان به Town Majini (ماجینی های شهری)، Wet Lands Majini (ماجینی های بومی با سلاح های بدوی!)، Base Majini (ماجینی های نظامی و مسلح)، Big Man Majini (ماجینی غول پیکر و قدرتمند)، ‍Chainsaw Majini (ماجینی اره برقی به دست که انصافا اعصاب خرد کن ترین دشمنان بازی هستند!)، Giant Majini (ماجینی بومی که دارای یک گرز بسیار مخوف است)، The Executioner (ماجینی عزرائیل!)، Gatling Gun Majini (ماجینی دارای Machine Gun) و Ndesu که یک غول بسیار بزرگ است و در RE 4 هم شبیه آن را دیدیم اشاره کرد. البته دشمنان دیگری هم در این بازی دارید. سگ های آلوده به ویروس، انواع حشرات غول پیکر و مهیب، کرم های بسیار بزرگ هم از جمله موجودات مزاحمی هستند که در طول بازی باید با آنها دست و پنجه نرم کنید. نکته جالبی که در مورد دشمنان وجود دارد این است که برای از بین بردن هر کدام از آنها باید روش های متفاوتی به کار ببرید، مثلا ماجینی های بومی سپری چوبی در اختیار دارند که پشت آن پناه میگیرند و با نیزه به شما حمله میکنند،شما هم به راحتی میتوانید با یک نارنجک زیبا همه ی آنها را به راحتی از بین ببرید! با این حال دشمنانی هم در بازی هستند که خیلی سخت میشود آنها را از بین برد. همانند RE 4 یک دشمن اره برقی به دست هم دارید که به جرات میتوان گفت کشتن آن از کشتن Boss های بازی سخت تر است! این ماجینی با اره برقی به سمت شما حمله ور میشود و کریس و شوا کل خشاب هایشان را روی این موجود بد ترکیب خالی میکنند با این حال میبینیم که این ماجینی به طرف کریس یا شوا میاید و با خیال راحت بدن آن ها را قطعه قطعه میکند! سازندگان بازی در این قسمت واقعا بی دقتی به خرج داده اند که امیدواریم در نسخه های آتی RE شاهد این گونه مشکلات نباشیم. Boss های بازی هم واقعا مخوف طراحی شده اند و کشتن آنها نیازمند فکر و درایت گیمر است.
کنترل بازی هم نسبت به بازی های هم سبکش خوب طراحی شده است.شما با دکمه LS کریس را به اطراف هدایت میکنید و با RS دوربین را کنترل میکنید و با نگاه داشتن A کریس شروع به دویدن میکند. با دکمه ی LT نشانه گیری میکنید و با RT شلیک. با دکمه ی B میتوانید از شوا درخواست کنید نزدیکتان بماند یا دری را باز کند و ... با دکمه های 4 جهته هم میتوانید سلاح های خودتان را تعویض کنید. دکمه ی Y هم برای دسترسی به Item Management برنامه ریزی شده است. احتمالا کنترل این بازی برای PC بازها بسیار مشکل تر خواهد بود برای همین احتمالا PC گیمر ها از گیم پد برای بازی کردن استفاده خواهند کرد. در کل میتوان گفت کنترل بازی برای سبکش بسیار مناسب است و گیمر بعد از 10 دقیقه بازی کردن به آن عادت میکند، با این حال این کنترل گاهی اوقات مشکل ساز میشود! هدف گیری در این بازی بسیار کند انجام میگیرد،همانطور که دوربین بازی بسیار کند به اطراف میچرخد. مثلا اگر شما با عده ی زیادی ماجینی مواجه شده باشید نیازمند این هستید که سریع روی اهدافتان نشانه گیری کنید، ولی این کار در این بازی بسیار مشکل است. البته لازم به ذکر است که سازندگان در Options بازی آیتمAiming Speed را قرار داده اند که با آن میتوانید سرعت نشانه گیری خودتان را زیاد کنید ولی باز هم باعث جلوگیری از اکشن کند بازی نمیشود! همچنین مشکل بازی RE 4 که همه ی گیمر ها نسبت به آن اعتراض دارند هنوز هم در این بازی مشاهده میشود و این مشکل همان عدم توانایی حرکت کردن کریس در هنگام شلیک کردن است. البته سازندگان برای محو کردن این مشکلات امکان مشت یا لگد زدن را برای کریس و شوا قرار داده اند ولی با این حال زیاد مناسب نیست. در آخر باید گفت با اینکه RE 5 مشکلاتی دارد، اما مزایای بازی به مراتب بیشتر از معایب آن است و همین عامل باعث شده سایت های معتبر بازی نمره ی بالایی به این بازی از نظر گیم پلی بدهند.
گرافیک
طمئنا بازی RE 5 یکی از بهترین بازی های دنیا از نظر جلوه های بصری است.شرکت Capcom در ابتدای ساخت بازی قصد داشت از موتور گرافیکی Unreal Engine 3 استفاده کند، ولی در اوایل ساخت بازی از این کار منصرف شد و از موتور اختصاصی خود یعنی MT Framework استفاده کرد. این موتور گرافیکی پیشرفته قدرتی تقریبا برابر با UE3 دارد و از برخی جهات میتوان گفت از آنریل قدرتمند تر است. استفاده از موتور گرافیکی بسیار قدرتمند به همراه استفاده از فیزیک Havok باعث شده بازی RE 5 یکی از بهترین بازی ها از نظر فنی و هنری شناخته شود. به جرات میتوانم بگویم این بازی با عناوین بزرگی مثل Gears of War و Uncharted برابری میکند و در برخی موارد از آن ها بهتر است.

در ابتدا به طراحی شخصیت ها میپردازیم. شرکت Capcom در بازی RE 5 پویا ترین و واقعی ترین کاراکترهای دنیای بازی را طراحی کرده است. طراحی بدن ورزیده ی کریس،لباس ها و سلاح ها،حالات چهره و حالت موهای کریس به دقت فراوانی انجام گرفته است. شوا هم با بدن ظریف و زنانه اش به بهترین حالت ممکن طراحی شده است. اگر بخواهیم تعداد چند ضلعی (Polygon) هایی که در طراحی کریس و شوا به کار رفته را با کاراکتر های بازی UFC Undisputed مقایسه کنیم میتوان گفت چند ضلعی هایی که در طراحی کاراکتر های اصلی RE 5 به کار رفته از 30.000 بیشتر است! به جرات میتوان گفت هیچ بازی ساخته نشده که توانایی رقابت با RE 5 از نظر طراحی شخصیت ها را داشته باشد. حتی قطرات عرق بر پیشانی و بدن کریس و شوا به طبیعی ترین شکل ممکن طراحی شده است و در این مورد باید به Capcom آفرین گفت. اکشن های کریس و شوا به بهترین شکل ممکن ساخته شده اند، دویدن و پرش ها و حالات بدن کریس و شوا بسیار طبیعی بوده و گیمر را شگفت زده میکند. تی NPC ها هم در این بازی به زیبایی طراحی شده اند و تعداد Polygon هایی که در طراحی آن ها به کار رفته نزدیک به تعداد Polygon های کریس و شواست! دموهای بازی به صورت از پیش رندر شده هستند ولی با این حال تفاوت چندانی با خود بازی ندارند و این نشانه قدرت موتور گرافیکی بازی است. جزئیات کاراکتر ها (Character Detail) هم در بالاترین سطح ممکن قرار دارند، مثلا از حالت چهره ی کاراکتر ها در بازی میتوان حس ترس یا نگرانی را درک کرد. البته تنها مشکلی که به چشم من آمد مشکل طراحی کاراکتر کریس بود، سازندگان بازی با اینکه او را دارای اندام عضلانی و ورزیده طراحی کرده اند ولی صورت او کمی ابلهانه است! بهتر بود شخصیتی مثل کریس را کمی خشن تر طراحی میکردند.با این حال طراحی لباس ها و سلاح های کریس و شوا به زیبایی صورت گرفته و قابل تحسین است. دشمنان و ماجینی ها هم به زیبایی طراحی شده اند و حرکاتشان واقعا شگفت آور است.
میرسیم به طراحی محیط های بازی. ما در بازی RE 5 محیط های کوچک و بزرگ زیادی میبینیم که همگی به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند. شرکت Capcom با ساخت موتور گرافیکی MT Framework واقعا موفقیت عظیمی را بدست آورده است. به جرات میتوان گفت که طبیعی ترین نورپردازی در تاریخ بازی های رایانه ای را در این بازی میبینیم. رنگ نور خورشید کاملا طبیعی بوده و واقعا به گیمر حس بودن در زیر آفتاب را میدهد! با دیدن Screenshot های این بازی به حرف بنده پی میبرید. انعکاس نور خورشید از سطوح مختلف بسیار طبیعی طراحی شده اند،به طوری که ممکن است بازی را با دنیای حقیقی اشتباه بگیرید! بازی در مراحل اولیه دارای رنگ های شاد و زنده است ولی هر چه در طول بازی پیش میرویم رنگ آمیزی سیاهتر و کدرتر می شود که کاملا با جو بازی مطابقت دارد. بافت های (Texture) بازی بسیار با کیفیت هستند و با عناوین بزرگی چون Uncharted و Gears of War برابری میکنند. بعضی از مراحل بازی واقعا خیره کننده هستند، مثلا در یکی از مراحل شما باید از یک معبد باستانی آفریقایی عبور کنید و در این مرحله با حیوانات مختلف مثل مار و عنکبوت های عظیم الجثه مواجه میشوید و باید با آنها بجنگید. مرحله ی دریاچه با تمساح هایش واقعا خیره کننده هستند،و طراحی امواج آب و تصویر وارونه ی کریس و شوا در آن به بهترین شکل ممکن طراحی شده اند. در کل میتوان گفت این بازی از نظر بصری در سبک خودش تا به حال حریفی نداشته است!
همانطور که در ابتدای بخش گرافیک گفته شد، بازی از فیزیک قدرتمند Havok استفاده میکند. شرکت Capcom به خوبی از قابلیت های موتور گرافیکی بازی استفاده کرده و یکی از طبیعی ترین بازی های اکشن را به بازار ارائه کرده است. انفجار ها در بازی بسیار زیبا هستند و همچنین شما میتوانید به طور خیلی واضح تاثیر متفاوت هر نوع سلاح را بر روی دشمنانتان احساس کنید. حرکات بدن کریس و شوا و همچنین دشمنان به خوبی طراحی شده اند. در بازی به ندرت افت فریم میبینیم و این در حالی است که محیط بزرگ بازی با این همه جزئیات به سرعت Load میشوند. گرافیک بازی در HDTV هایی با رزولوشن 1080i بالاترین کیفیت ممکن را دارد. در نسخه ی Xbox 360 زمان Loading بازی در حدود 7 تا 8 ثانیه است و اگر بازی را روی هارد کنسول نصب کنید این زمان احتمالا به 3 ثانیه میرسد! واقعا بارگذاری این همه جزئیات با این زمان Loading کوتاه کار بسیار مشکلی است که شرکت Capcom به خوبی از پس آن بر آمده است. در RE 5 ما باگ های زیادی نمیبینیم، با این حال گاهی اوقات وقتی دشمنان زیادی به شما نزدیک شده اند ممکن است دشمنان به جای اینکه شما را هدف بگیرند دیوار را هدف بگیرند! که این عامل با توجه به گیم پلی بسیار خوب بازی قابل گذشت است.

هوش مصنوعی و Achivement ها
اصولا بازی هایی که شما باید با یک یار یا هم تیمی ماموریت خودتان را به انجام برسانید نیازمند هوش مصنوعی قدرتمندی هستند و بازی RE 5 نیز این شرط را تا حدودی رعایت کرده است.وجود یک Partner (شوا) در کنار شما برای گذراندن مراحل بازی الزامی است. سازندگان بازی تا حدودی توانسته اند از نظر هوش مصنوعی اعمال Partner شما را طبیعی طراحی کنند. شوا پا به پای شما در بازی با دشمنان مبارزه میکند، در برخی جاها که شما در محاصره دشمن افتاده اید کمکتان میکند، به شما مهمات میدهد و اگر زخمی شده باشید شما را درمان میکند. همچنین کریس میتواند در بازی به شوا دستورات خاصی بدهد و شوا هم گاهی اوقات با دستورات کریس مخالفت میکند. با این حال در بعضی مراحل بازی شوا به جای اینکه کمک حال شما باشد، عاملی است برای جلوگیری از پیشرفت شما در بازی! مثلا در یکی از مراحل بازی شما در یک کارخانه باید به سرعت از یک مانع متحرک که در خلاف جهت شما در حرکت است عبور کنید و یک Switch را خاموش کنید. شوا در این قسمت بسیار ضعیف عمل میکند و مدام در دیوار و موانع گیر میکند. ولی شوا در مبارزات و به خصوص Boss Fight ها واقعا به شما کمک میکند و در مصرف کردن مهماتش صرفه جویی میکند. هوش مصنوعی دشمنان هم در این بازی خوب کار شده و هر کدام از دشمنان شما در بازی عکس العمل مختلفی را از خود بروز میدهند.
در بازی RE 5 راه های زیادی برای بدست آوردن Achivement وجود دارد و میتوان گفت این بازی برای کسانی که قصد دارند Gamer Point خودشان را افزایش بدهند بسیار عالی و مطلوب است! در پایان هر Chapter شما 15 امتیاز دریافت میکنید که در کمتر بازی با این سبک دیده شده (بر خلاف بازی GTA IV که به دست آوردن Achivement در این بازی نیازمند کچل شدن گیمر است!) در بازی چند جسم آبی بشقاب مانند به نام BSAA Emblems وجود دارد که با زدن تیر به آنها و شکستن آنها در هر مرحله میتوانید برای کریس و شوا لباس های جدید بخرید و یا افکت های گرافیکی جدیدی برای بازی آزاد کنید.واقعا آزاد کردن این امکانات ویژه برای گیمر بسیار لذت بخش است و او را به بازی کردن وادار میکند.

موزیک و صداگذاری
موزیک و صداگذاری در یک بازی Survival Horror اهمیت ویژه ای دارد. بازی RE 5 بیشتر دارای صداگذاری خوبی است تا موسیقی خوب. موسیقی بازی را آقای Kota Suzuki ساخته است، وی ساخت موسیقی بازی های Onimusha 3 و Devil May Cry 4 را در کارنامه خود دارد. موسیقی بازی در استودیویی در Los Angeles ضبط شده است چون سازندگان بازی یک موسیقی سبک هالیوودی میخواستند تا به بازی جذابیت ببخشید. با این که موسیقی بازی زیبا و دلهره آور است، اما حس ترس را کاملا به گیمر منتقل نمیکند و گیمر احساس میکند که یک بازی اکشن محض را بازی میکند (البته موسیقی بازی در قسمت های معابد آفریقایی دلنشین است) اما صداگذاری بازی بسیار عالی است. صدای قدم های کریس و شوا، صدای نعره های ماجینی ها، صدای شلیک گلوله و انفجار ها به دقت ساخته شده است. دیالوگ های کریس و شوا هم متوسط است و به نظر من برای یک بازی Mature مناسب نیست. دیالوگ های شوا پس از مدتی تکراری میشود، عباراتی مثل Thanks Partner و Are You OK?! و I Owe You One! (یکی بهت بدهکارم!) توسط شوا مدام تکرار میشود و به نظر بنده بهتر بود سازندگان دیالوگ های بهتری برای کریس و شوا مینوشتند!







این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت دانلود رایگان]
[مشاهده در: www.freedownload.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 434]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن