تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  انبر مناسب دستگاه تسمه کش اگر نگاهی به یک یخچال یا اجاق گازی که در کارتن است بیندازید، تسمه هایی د...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815589844




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

همزمان با انتقال فرماندهى از پترائوس به اوديرنو انجام شدسفر غيرمنتظره گيتس به عراق


واضح آرشیو وب فارسی:حيات نو: همزمان با انتقال فرماندهى از پترائوس به اوديرنو انجام شدسفر غيرمنتظره گيتس به عراق
وزير دفاع آمريكا روز گذشته در سفرى غير منتظره وارد بغداد شد. به گزارش خبرگزارى اصوات العراق، محمد العسگري، سخنگوى رسمى وزارت دفاع عراق اعلام كرد رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا روز گذشته در سفرى اعلام نشده وارد بغداد شده است. به گفته اين سخنگو گيتس روز گذشته با نورى مالكي، نخست‌وزير و عبدالقادر محمد العبيدي، وزير دفاع عراق و همچنين با نيروهاى نظامى آمريكايى نيز ديدار كرد. رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا امروز پيش از سفر به عراق در ميان خبرنگاران در واشنگتن اظهار داشت، اگر چه قرار نيست از ميزان گردان‌هاى جنگى آمريكا به عراق در سال جارى كاسته شود اما وى انتظار دارد كه نقش رزمى نيروهاى آمريكايى در عراق كاهش يابد.

گيتس گفت: قطعا ما در حال تغيير ماموريت در عراق هستيم و مسلما با تقويت نيروهاى امنيتى عراق و به عهده گرفتن مسئوليت‌هاى بيش‌تر نقش نيروهاى آمريكايى كاسته مى‌شود. نيروهاى امنيتى عراق در حال حاضر مسئوليت امنيتى 11 استان از 18 استان عراق را بر عهده گرفته‌اند. وزير دفاع آمريكا نقش رو به افزايش نيروهاى آمريكايى در عراق را فعاليت‌هاى اطلاعاتى و برنامه‌هاى نظارتى دانست كه نقش مهمى در ريشه‌كنى فعاليت‌هاى شبه نظاميان در عراق ايفا مى‌كند. سفر روز گذشته گيتس هشتمين سفر وى به عراق از دسامبر 2006 و از زمانى است كه وى وزير دفاع آمريكا شد. سفر گيتس به عراق همزمان است با انتقال فرماندهى نيروهاى آمريكايى در عراق از ژنرال ديويد پترائوس به ژنرال ريموند اوديرنو كه فردا صورت خواهد گرفت. ژنرال پترائوس به عنوان فرمانده‌ نيروهاى آمريكايى در خاورميانه برگزيده شده است.

تهديد رهبران شوراهاى بيدارى

رهبران برخى شوراهاى بيدارى در عراق به طور تلويحى اعلام كرده‌اند؛ در صورتى كه اعضاى شوراهاى بيدارى به سازمان دولتى نپيوندند، مجددا سلاح حمل مى‌كنند.

به گزارش سايت اينترنتى شبكه الجزيره، رهبران برخى شوراهاى بيدارى اعلام كردند: اعمال فشار برخى يگان‌هاى ارتش عراق بر شوراهاى بيدارى در زمينه تعقيب رهبران آنها و بستن مقرهايشان، احتمالا موجب مى‌شود اعضاى شوراهاى بيدارى مجددا سلاح به دست بگيرند. اين رهبران شوراهاى بيدارى گفته‌اند، دولت عراق بايد اعضاى شوراهاى بيدارى را در سيستم‌هاى امنيتى‌اش بگنجاند.

انفجار 3 خودروى بمب‌گذارى شده

پليس عراق اعلام كرد: روز گذشته بر اثر انفجار دو خودروى بمبگذارى شده در منطقه الكراده در مركز بغداد، دست كم 30 تن كشته و زخمى شدند. به گزارش خبرگزارى اصوات العراق، اين مقام پليس كه خواست نامش فاش نشود، به اين خبرگزارى گفت: انفجار دو خودروى بمبگذارى شده در نزديكى ساختمان دادگاه قضايى در منطقه الكراده در مركز بغداد، پنج كشته و 25 زخمى بر جاى گذاشت. به گفته اين مقام، اين دو خودروى بمبگذارى شده در فاصله زمانى بسيار كم پشت سر هم منفجر شدند. همچنين پليس عراق اعلام كرد: بر اثر انفجار خودروى بمبگذارى شده ديگرى در نزديكى يكى از رستوران‌هاى منطقه الجادريه در مركز بغداد، سه تن كشته و پنج تن زخمى شدند كه تمام آنها غير نظامى بودند.

دعوت مقتدى صدر

مقتدى صدر بار ديگر طرفدارانش را به ادامه مقاومت مسلحانه حتى بعد از مرگش فرا خواند.

به گزارش روزنامه الحيات -چاپ لندن- مقتدى صدر از روحانيون شيعه عراق، در بيانيه‌اى خطاب به طرفدارانش گفت: به مبارزه و مقاومت خود حتى بعد از مرگم ادامه دهيد و هرگز دست از مقاومت برنداريد. در اين بيانيه آمده است: هر يك از اعضاى ارتش المهدى كه متعهد به طرح ممهدون (ايجاد يك تشكل فرهنگى به جاى ارتش المهدي) نباشند، به منزله اين است كه از ارتش المهدى خارج شده‌اند چرا كه تبديل ارتش المهدى به اين طرح به منزله حفظ وجهه اين ارتش است.

نشست نيويورك

رئيسان جمهور عراق و آمريكا هفته آينده رياست نشست اعضاى كشورهاى ائتلاف بين‌المللى در عراق را برعهده مى‌گيرند. به گزارش روزنامه الصباح - چاپ بغداد - جلال طالباني، رئيس جمهور عراق و جورج بوش، همتاى آمريكاى‌اش هفته آينده در حاشيه‌ شصت و سومين دور نشست‌هاى مجمع عمومى سازمان ملل متحد نشستى را با حضور رهبران 30 كشور جهان و عضو ائتلاف بين‌المللى در عراق برگزار مى‌كنند.

يك مقام مسئول عراقى به روزنامه الصباح اظهار داشت: طالبانى در اين نشست كه با حضور بان كى مون، دبير كل سازمان ملل متحد برگزار مى‌شود سخنرانى خواهد كرد. وى قرار است گزارشى از دستاورد‌هاى امنيتى اخير دولت عر اق از طريق اجراى طرح‌هاى اعمال قانون، پيشرفت‌هاى گسترده سياسى در اين كشور طى پنج سال گذشته و همچنين پيشرفت اقتصادى تدريجى در عراق را به شركت‌كنندگان در اين نشست ارائه دهد.

اين مقام مسئول عراقى خاطرنشان كرد: نشست مذكور به بررسى راه‌كارهاى موجود جهت افزايش حمايت‌هاى لجستيكى از عراق خواهد پرداخت.

لغو مصونيت قضايى رهبر حزب الامه

پارلمان عراق مصونيت قضايى رهبر حزب الامه اين كشور را به دليل سفر به سرزمين‌هاى اشغالى لغو كرد. به گزارش روزنامه الشرق الاوسط - چاپ لندن - پارلمان عراق در نشست روز يكشنبه‌اش مصونيت قضايى مثال الالوسي، رهبر حزب الامه اين كشور را كه هفته گذشته به سرزمين‌هاى اشغالى سفر كرده بود، لغو كرد.

فلاح حسن زيدان، نماينده جبهه عربى گفتمان ملى عراق تاكيد كرد: از آنجا كه اسرائيل دشمن عراق محسوب مى‌شود و ما با اين دولت روابط نداريم، لذا پارلمان تصميم گرفت تا مصونيت از آلوسى را لغو كند. وى گفت: سفر آلوسى به معناى نقض قانون اساسى عراق و سوگندى است كه او در پارلمان ياد كرده است. اين نماينده عراقى همچنين از تصميم پارلمان مبنى بر ممانعت از سفر آلوسى به خارج تا انجام كامل تحقيقات از وى به دليل اين سفر خبر داد.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات نو]
[مشاهده در: www.hayateno.ws]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 152]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن