تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 16 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام حسین (ع):چیزى را بر زبان نیاورید که از ارزش شما بکاهد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814236868




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

القدس العربي: مقامات روسيه پايان عمر نظام تك قطبي را اعلام كردند


واضح آرشیو وب فارسی:شبکه خبر: القدس العربي: مقامات روسيه پايان عمر نظام تك قطبي را اعلام كردند
رابرت گيتس اخيرا گفته است امريكا به پايان بازي در عراق رسيده است.
به گزارش شبكه خبر، پايگاه اينترنتي روزنامه القدس العربي در مقاله اي نوشت: رابرت گيتس اخيرا گفته است امريكا به پايان بازي در عراق رسيده است اما بايد براي خروج نيروهايش از اين كشور ناارام با احتياط رفتار كند و تصميم گيري در اين زمينه تا چند ماه اينده براي ثبات منطقه و منافع ملي ان تعيين كننده خواهد بود.

مقصود از منافع ملي همان منافع امريكا است و نه كشورهاي منطقه زيرا اخرين چيزي كه براي واشنگتن اهميت دارد منطقه است. نكته اينجاست اناني كه از گروه نو محافظه كاران و صاحبان نظريه جنگ پيشدستانه باقي مانده اند مطمئن شدند يا به زودي مطمئن مي شوند كه سناريوي اعلام پيروزي و موفقيت در عراق انگونه كه تصور مي كردند يا حمله به ايران به دلايل و بهانه هاي ساخته و پرداخته شده در سازمانهاي اطلاعاتي، بي اثر شده است و ديگر نمي توان روي اين سناريو حساب كرد.

بنابراين براساس گزارشهاي رسيده از واشنگتن لازم شد جان مكين دست كم درباره بستن پرونده عراق بطور تدريجي و حركت به سوي افغانستان براي حفظ ابرو در انجا؛ با اوباما هم راي شود.

بنابراين از هم اكنون به دلايلي درامريكا تمركز بر افغانستان به اولويت همگان تبديل خواهد شد كه مهمترين دليل ان بازگشت به جايي است كه از انجا طرح امپراتوري امريكا يعني جنگ جهاني بر ضد تروريسم اغاز شد. جنگي كه نه تنها نتوانست القاعده و طالبان را ريشه كن كند بلكه اين دشمن كه در حملات 11 سپتامبر دخالت داشت؛ امروز از گذشته قويتر شده است در حدي كه كابل را تهديد مي كند و ابهت ناتو را در هم مي شكند.

اگر اغاز جنگ احمقانه گرجستان را به ان اضافه كنيم كه به اعتراف نويسندگان و تحليلگران امريكايي براساس محاسبات اشتباه بوده است و خرس روسي را بيدار كرد و به ان بهانه هاي لازم را داد تا از پايان عصر نظام تك قطبي حرف بزند؛ خواهيم فهميد حرف گيتس كه گفته است به پايان بازي در عراق نزديك شده ايم به چه معني است.

بيداري امروز روسيه و رفتار هوشيارانه ان با امپراتوري امريكا به منزله پركاهي است كه اعراب سعي مي كنند به ان متوسل شوند تا برخي از روياهاي خود درباره عدالت در جامعه بين المللي را احيا نمايند و در حالي كه ايرانيها و مجموعه كشورهاي امريكاي لاتين (چپ انقلابي جديد) نيز مي خواهند از ان به عنوان پل عبور به دنياي پس از امپرياليسم استفاده كنند و همين امر مقامات خسته از جنگ در واشنگتن را وا ميدارد اندكي عقب نشيني كنند شايد بتوانند بخشي از ابهت از دست رفته خود را حفظ كنند.

مهم نيست روسها با عربها رو راست هستند يا نه و مهم نيست به ارمانهاي اعراب و ايرانيها متعهد هستند و به ايرانيها در پرونده هسته اي كمك مي كنند يا نه؛ مهم اين است كه عربها و ايرانيها فهميدند دنيا پس از(نزاع) گرجستان با دنياي قبل از ان فرق مي كند.

انچه در گرجستان رخ داد جنگ زود هنگام بر سر انرژي و سلطه بر منابع ان بود و اين اخرين تير در تركش نومحافظه كاران امريكا براي سلطه يافتن بر جهان بطور يكجانبه بود اما در برابر نگرش پوتين و مدودف شكست خوردند. اين دو اعلام كردند ديگر زمان نظام تك قطبي به پايان رسيده است و مي بينيم كه چگونه پايه هاي چنين نگرشي با قوي شدن مباني سازمان همكاري شانگهاي با شراكت چين مستحكم مي گردد.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبکه خبر]
[مشاهده در: www.irinn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 52]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن