تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):قرآنى كه بر پيامبر نازل شد... عزتى است كه هوادارانش شكست نمى خورند... .
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817148300




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

لوموند: جنگ آمريكا در افغانستان به پاكستان هم كشيده شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: لوموند: جنگ آمريكا در افغانستان به پاكستان هم كشيده شد
تهران - روزنامه فرانسوي زبان لوموند درگزارشي اعلام كرد جنگ آمريكا در افغانستان اكنون به خاك كشور همسايه هم كشيده شده و به اين ترتيب يك جبهه جديد ديگر از آن سوي مرز افغانستان و منطقه اي كه از ديرباز "منطقه قبايل نشين " ناميده مي شده ، پيش روي نظاميان آمريكايي گشوده شده است.


به گزارش گروه اخبار صوتي و تصويري ايرنا ، روزنامه لوموند روز دوشنبه نوشت: مايكل مولن رئيس ستاد مشترك ارتش آمريكا نيز اخيرا در تاريخ دهم سپتامبر تاكيد كرده بود كه وي دستور داده تا استراتژي اتخاذ شود كه بر اساس آن با نيروهاي طالبان در دو سوي مرز مبارزه شود.
از سوي ديگر روزنامه نيويورك تايمز نيز چندي پيش در گزارشي در همين خصوص يادآورشده بود كه جرج بوش رئيس جمهوري آمريكا نيز در ماه ژوئيه اعلام كرده بود كه ارتش آمريكا مي تواند بدون كسب اجازه و هماهنگي با دولت پاكستان هر زمان كه لازم بود، وارد منطقه قبيله اي در خاك پاكستان شود.
بر اساس اين گزارش ، طالبان و متحدش القاعده از 7 سال پيش تاكنون يعني از زمان شكست و از كار بر كنار شدن خود در كابل منطقه قبيله اي در پاكستان را به قلمرو خود اضافه كردند و با كشتن حدود 150 تن از سران قبايل محلي كه با اين اقدام آنان مخالف بودند خواسته خود را جامه عمل پوشانده و به اين ترتيب به عنوان طرف اجتناب ناپذير بازي سياسي سران پاكستان تبديل شدند.
روابط اين گروه با دولتمردان پاكستاني از سال 2005 ميلادي زواياي متغييري را در بر مي گرفت كه از آن جمله مي توان به توافقنامه ها و سركوبي هاي بعضا خونين در طول اين مدت اشاره كرد.
به هر حال ترسي كه مرزبانان و نيروهاي پاكستاني از عناصر طالبان و القاعده داشتند و از آن جمله مي توان به بيم اجراي عمليات انتحاري از جانب اين افراد و به مخاطر افتادن جان شهروندان پاكستاني اشاره كرد، باعث شد تا از شدت فشار و سركوب عليه اين افراد كاسته شود.
به علاوه ارتباط ها و وابستگي هايي نيز از درون ارتش و حتي سرويس امنيتي و اطلاعاتي پاكستان با اين عناصر اسلامگراي تندرو وجود داشت كه سابقه آن خواه به دوران جنگ در اتحاد جماهير شوروي سابق باز مي گشت و يا به حركت هاي چريكي و شبه نظامي در كشمير كه عليه رقباي هندي صورت گرفته بود .
بر اساس اين گزارش پس از آنكه در تاريخ هفتم ژوئيه حمله انتحاري عليه سفارت هند در كابل صورت گرفت ، سرويس اطلاعاتي آمريكا مداركي را در اختيار نخست وزير پاكستان قرار داد كه بر اساس آنها كه از طريق شنود مكالمات تلفني به دست آمده بود، رابطه عاملان حمله انتحاري و سران سرويس مخفي اطلاعاتي ارتش پاكستان موسوم به "آي اس آي " مشخص شده بود.
بر اساس مداركي كه به دست آمده بود مشخص شده بود كه جلاالدين حقاني رئيس و مسئول جنگ افغان و وزير امور قبايلي در دولت اسبق طالبان با مقامات سرويس مخفي اطلاعاتي ارتش پاكستان در تماس بودند واز طرف ديگر هم كابل نيز ملا طالبان نصراله را به طور رسمي به عنوان مامور سرويس مخفي ارتش پاكستان معرفي كرده بود.
بر اساس اين گزارش در طرف پاكستاني مرز كه 1360 كيلومتر نيز طول آن است و سربازهاي غربي نيز اين منطقه را به نام خط صفر مي شناسند، حركت هاي افراط گرايانه بيشماري در حال جريان است كه آن را به عناصر وابسته به بيت الله مسعود سركرده نسل جوان طالبان پاكستان نسبت مي دهند.
مسعود كه از طريق رئيس خود ملا عمر تجهيز مي شود ،در وزيرستان جنوبي مستقر شده است و نيروي خود را از متحدان خود و همچنين اتحاد جنبش هاي افراطي كه تحت لواي "جنبش طالبان پاكستان" يا "تي پي تي" با يكديگر متحد شده اند به دست آورده است.
جنبش مذكور همچنين سرنوشت خود را به القاعده پيوند زده است ، به طوري كه به گفته يكي از ماموران سرويس اطلاعاتي آمريكا در ولايت خوست واقع در جنوب شرقي افغانستان بيش از 150 كمپ و اردوگاه آموزشي در سراسر مرز وجود دارد.
بر اساس اين گزارش مسعود بر ياري 50 هزار پارتيزان حساب مي كند، علاوه بر اينكه وي از ياري عناصر وابسته به تي تي پي نيز كه در تمامي ولايت شمال غربي پاكستان تا مرزهاي شمالي مناطق قبيله اي و در دره سوات حضور دارند نيز بهره مند است .
صوير**2351** 1506
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 35]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن