تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):یک ساعت اندیشیدن در خیر و صلاح از هزار سال عبادت بهتر است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820221773




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

پاسخ آيت الله تسخيري به لغزش هاي فتنه انگيز قرضاوي:امروزه بايد در مقابل تكفير و تفرقه و بدعت بايستيم


واضح آرشیو وب فارسی:حيات: پاسخ آيت الله تسخيري به لغزش هاي فتنه انگيز قرضاوي:امروزه بايد در مقابل تكفير و تفرقه و بدعت بايستيم
تهران- حيات

در پي اظهارات جنجالي و تعجب برانگيز شيخ يوسف قرضاوي عالم معروف اهل سنت و رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمين درباره مذهب تشيع، ايت الله تسخيري دبير كل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي با ابراز شگفتي از اين اظهارات، آن را ناشي از فشار گروه هاي تكفيري و افراطي توصيف كرد.
به گزارش حيات به نقل ازروابط عمومي مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي، آيت الله تسخيري دبير كل مجمع و نايب رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمان با انتقاد از اظهارات ضد شيعي قرضاوي، گفت: در حالي كه امت اسلامي از وجود تفرقه در رنج است، اين اظهارات، ملت هاي اسلامي را هر چه بيشتر به آن سمت و سو سوق مي دهد.
دبير كل مجمع با ابراز تاسف از اين سخنان، آن را متاثرازگروه هاي افراطي كه اخباري كذب از شيعان به قرضاوي ارائه مي دهند دانست و اظهار داشت: وي از تبليغ تشيع به نام تبشير نام مي برد. در حالي كه اين كلمه تنها در تبليغ مسيحيت كاربرد دارد.
وي افزود: قرضاوي با اين اقدامات در راستاي انسجام امت اسلام و منافع آنها گام بر نمي دارد. اين سخنان همچنين با اهداف اتحاديه جهاني علماي مسلمان كه خود وي با تلاش هاي زياد آن را به منظور از بين بردن تعصبات، تفرقه، تبليغ ميانه روي و اعتدال تاسيس كرده و در ميثاق اسلامي اين اتحاديه مشهود است، سازگار نيست.
ايت الله تسخيري با اشاره به اظهارات قرضاوي كه گفته بود، شيعيان مسلمان وليكن بدعت گر هستند، تصريح كرد: وي در بياناتي عجيب سخن از خطر شيعي، به ميان مي آورد و اينكه اين خطر جامعه سني را در هم مي نوردد و آن را توسط هزينه هاي هنگفت به اشغال خود در مي آورد، در حالي كه اين خطر موهوم و خيالي فقط در اذهان استعمارگران و گروه هاي افراطي وجود دارد.
نايب رييس اتحاديه جهاني علماي مسلمان افزود: قرضاوي بارديگر شيعيان را به تحريف قرآن متهم مي كند در حالي كه اين اشتباهي بزرگ و نادرست بودن آن ثابت شده است ، وي مي داند كه علماي شيعه در زمان هاي مختلف و از ابتدا بر عاري بودن قرآن از تحريف تاكيد داشتند و همچنين اهل بيت (ع) قرآن را معياري براي قبول يا رد حديث مي دانند.
آيت الله تسخيري در پايان با دعوت از قرضاوي براي بازگشت به خط تقريبي، گفت: من از ايشان مي خواهم از اين تصريحات دست بردارد و به خط اعتدال و ميانه روي كه همان تقريب است بازگردد و ما ا مروزه بايد در مقابل تكفير و تفرقه و بدعت بايستيم وقفه ائتلاف و يكپارچگي را در جامعه اسلامي نهادينه كرده و امت اسلامي را نسبت به خطر هجوم فرهنگي كفار بر ضد جهان اسلام آگاه كنيم.
قرضاوي روحاني برجسته مصري تبار مقيم قطر و رييس اتحاديه علماي مسلمان سه شنبه گذشته در گفتگو با روزنامه المصري اليوم، شيعيان را بدعت گر ناميد و مدعي تلاش اهل تشييع، در گسترش تشييع در بين اهل تسنن با توسل به منابع مالي و نيروهاي تبليغي گرديده بود.
پايان پيام
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: حيات]
[مشاهده در: www.hayat.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 127]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن