تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر لحظه ای که بر فرزند آدم بگذرد و او به یاد خدا نباشد روز قیامت حسرتش را خواهد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815210085




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سخنگوي وزارت خارجه:( مشروح)آژانس تحت تاثير فشارها قرار نگيرد / لزوم حفظ عزت خبرنگاران ايراني


واضح آرشیو وب فارسی:مهر: سخنگوي وزارت خارجه:( مشروح)آژانس تحت تاثير فشارها قرار نگيرد / لزوم حفظ عزت خبرنگاران ايراني
حسن قشقاوي با تاكيد بر لزوم حفظ عزت خبرنگاران ايراني در اقصي نقاط جهان از پيگيري موضوع بدرفتاري هيئت رسانه اي كشورمان در مسكو از سوي وزارت امور خارجه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن قشقاوي سخنگوي وزارت خارجه پيش از ظهر امروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران داخلي و خارجي در خصوص گزارش محمد البرادعي درباره فعاليت هاي هسته اي كشورمان كه قرار است طي ساعات آتي منتشر شود، هرگونه اعلام نظر دراين باره را به زمان پس ازانتشار اين گزارش موكول كرد اما يادآور شد كه تهران همچنان كار و همكاري با آژانس بين المللي انرژي اتمي را بر اساس رويكرد حقوقي و اصول پادماني ادامه خواهد داد.

انتظار ايران از گزارش البرادعي

سخنگوي وزارت خارجه افزود: بر اين اساس در چارچوب مداليته مورد توافق دو طرف شاهد حل و فصل مسائل 6 گانه بوديم و ما همچنان آمادگي داريم تا در چارچوب سابق همكاري هايمان را با اين نهاد بين المللي ادامه دهيم اما آنچه مسلم است اينكه انتظار مان از آژانس آن است كه بر اساس رويكردهاي فني وسازماني خود عمل كند.

وي با اشاره به تشديد فشارهاي خارجي دراركان مختلف آژانس درآستانه صدور گزارش مدير كل اين نهاد بين المللي گفت: انتظار ما اين است كه آژانس تحت تاثير فشارهاي بيروني و مشخصا از جانب آمريكايي ها قرار نگيرد؛ ما مي دانيم كه ممكن است كه همواره در آستانه حل و فصل برخي مسائل اين فشارها بر برخي اركان آژانس تشديد شود اما در عين حال بر حفظ اعتبار اين نهاد بين المللي در چارچوب توافقنامه هاي جهاني تاكيد داريم.

سرنوشت مذاكرات ايران و آمريكا

قشقاوي در پاسخ به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص سرنوشت مذاكرات ايران و آمريكا در خصوص مسائل عراق وزماني كه پيش از اين براي انجام اين گفتگوها اعلام شده بود، اظهار داشت: البته بنده تا كنون اطلاعي از زمان دقيق مذاكره با آمريكا نداشته ام.

سخنگوي وزارت خارجه افزود: روال گذشته انجام اين گفتگوها چنين بوده كه درخواستي از طرف دولت عراق در چارچوب رايزني براي صلح و ثبات بيشتر در اين كشور مطرح مي شده و طرف ايراني نيز به بررسي آن مي پرداخته است؛ در اين خصوص اجازه دهيد ببينيم در آينده چه مي شود.

موانع بسيار مهم در راه توافق واشنگتن - بغداد

وي درباره اخبار منتشر شده مبني بر نزديك شدن عراق و آمريكا به نقطه تفاهم جهت امضاي موافقتنامه امنيتي دو جانبه گفت: ما بارها عرض كرده ايم كه حاكميت ملي عراق و حفاظت از آن برايمان بسيار اهميت دارد و همواره معتقديم كه بايد زمينه اي فراهم شود تا وضعيت عراق اشغال شده به شرايط اعمال حاكميت ملي و دولت آن كشور تغيير يابد.

قشقاوي با اشاره به مواضع قاطع مراجع و گروه هاي موثر و شخصيت هاي عراقي در اين چارچوب، ادامه داد: به اعتقاد ما هنوز نكات بسيار مهمي در اين موافقتنامه وجود دارد كه از حل و فصل نهايي آن بين دو طرف جلوگيري مي كند.

هشدار نسبت به اسلام ستيزي در غرب

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشور در ادامه سخنانش نسبت به روند فزاينده اسلام ستيزي در كشورهاي غربي هشدار داد و با يادآوري اين نكته كه روند طرح شعارهاي آزادي بيان در غرب با اسلام ستيزي فرآيندي معكوس يافته است، گفت: بدون شك جهان امروز نيازمند تفاهم بين اديان، مذاهب و احترام به شخصيت هاي بزرگ ديني است.

وي خاطر نشان كرد: همانطور كه مي دانيد حتي در قوانين اساسي بسياري از كشورهاي غربي لزوم احترام به باورهاي اعتقادي افراد امري قطعي است اما متاسفانه مشاهده مي شود كه روند اسلام ستيزي در برخي كشورها رابطه مستقيمي با اعمال تبيض آميز يافته و آمارها نيز حاكي از آن است كه به ميزان اسلام ستيزي در غرب تبعيض عليه مسلمانان نيز شدت بيشتري مي يابد.

قشقاوي بر لزوم نهادينه ساختن تحمل يكديگر، مدارا و تسامح و تساهل در جهان امروز تاكيد كرد.

تشريح برنامه هاي سفر احمدي نژاد به نيويورك

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوالي ديگر درباره برنامه هاي سفر دكتر احمدي نژاد به نيويورك، اظهار داشت: برنامه هاي اين سفر به طور كامل تبيين شده و جهت اجرا به دفتر نمايندگي جمهوري اسلامي ايران در نيويورك ابلاغ شده است.

وي با طرح جزئياتي از اين برنامه ها افزود: قرار است در نخستين روز اجلاس دكتر احمدي نژاد به ايراد سخنراني بپردازد و پس از آن طبق معمول جلسات بين المللي ديدارهايي در حاشيه اجلاس با همتايان خود از كشورهاي مختلف خواهد داشت؛ مصاحبه مطبوعاتي نيز در برنامه هاي وي قرار دارد اما جزئيات بيشتر در اين باره بعدا اعلام خواهد شد.

قشقاوي همچنين ابراز اميدواري كرد كه موضوع صدور ويزا براي رئيس جمهوري اسلامي ايران و هيئت همراهش جهت سفر به نيويورك هر چه سريعتر حل و فصل شود.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با اشاره به تكراري بودن روند ايجاد تاخير براي صدور ويزاي هيئت هاي اعزامي ايران به نيويورك اين اقدام را تلاشي ايذائي جهت تاثير گذاري بر ابعاد اين سفر دانست.

مذاكره با 1+5 ادامه دارد

وي درباره روند فعلي مذاكرات ايران و كشورهاي گروه موسوم به 1+5 درباره فعاليت هاي هسته اي كشورمان نيز گفت: اين مذاكرات در فضايي سازنده و روبه پيش در حال پيگيري است و هم بين خاوير سولانا و سعيد جليلي و هم در سطوح ديگر ادامه دارد.

قشقاوي ابراز اميدواري كرد كه با تداوم روند اين مذاكرات مشكلات مربوط به اين حوزه حل و فصل گردد.

مسائل تكراري براي ما و شما!

سخنگوي دستگاه ديپلماسي كشورمان در واكنش به سئوال يكي از خبرنگاران در خصوص خبر منتشر شده روزنامه ديلي تلگراف مبني بر مفقود شدن مقاديري از اورانيوم غني شده در تاسيسات هسته اي ايران به يادآوري موضع صريح مقامات آژانس در اين خصوص پرداخت و اظهار داشت: همانطور كه مي دانيد معمولا در آستانه انتشار گزارشات مدير كل آژانس رسانه هاي صهيونيستي تلاش بسياري را براي ايجاد وشكل دهي و نوعي جنگ سرد رسانه اي انجام مي دهند.

وي افزود: هميشه از اين قبيل موارد وجود داشته و اين مسائل براي ما و شما تكراري است ضمن آنكه تمام مواد هسته اي ايران هم در تاسيسات نطنز و هم اصفهان به سه شكل كنترل، نظارت و مهر و موم تحت كنترل كامل آژانس است.

تشريح ابعاد ديپلماسي قفقازي ايران

سخنگوي وزارت خارجه در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به پيگيري جدي ديپلماسي قفقازي از سوي وزارت امور خارجه از سفر منوچهر متكي به كشور آلمان طي ساعات آينده جهت مذاكره با مقامات آن كشور خبر داد.

وي با اشاره به تاثيراتي كه حوادث يك ماه اخير قفقاز بر همسايگان و كشورهاي منطقه خواهد داشت، افزود: در منطقه بر اساس درك مشترك گفتگوهاي دو وچند جانبه به منظور رسيدن به راهكار مناسب جهت شكل گيري همكاري هاي منطقه اي ضروري است كه در همين چارچوب نيز ديپلماسي قفقازي جمهوري اسلامي ايران فعال شده است.

قشقاوي ادامه داد: در راستاي ديپلماسي مذكور حلقه اول رايزني ها با ديدار اخير وزير خارجه ايران در مسكو و سپس در باكو شكل گرفت كه اين مسئله مورد استقبال طرف هاي روسي و آذري نيز قرار گرفته است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با بيان اينكه ابتكارات جمهوري اسلامي ايران در خصوص حوادث قفقاز بر محور تحكيم ثبات منطقه اي استوار بوده، گفت: معتقديم اين گفتگوهاي محتوايي و جدي با كشورهاي منطقه بايد تداوم يابد ضمن آنكه ما در همين چارچوب از ظرفيت هاي كشورهاي اروپايي نيز استفاده خواهيم كرد و بر اين اساس تا چند ساعت ديگر وزير امور خارجه كشورمان در جريان سفر به آلمان ضمن گفتگو با همتاي آلماني خود آخرين تحولات منطقه را بررسي خواهد كرد.

وي همچنين از سفر وزير خارجه ارمنستان به تهران در روز سه شنبه ، فردا خبر داد و يادآور شد: روند ديپلماسي فعال ايران در اين عرصه با سفر وزير خارجه ارمنستان به كشورمان تداوم خواهد يافت و به هر صورت اين ديپلماسي براي رسيدن به آرامش در منطقه قفقاز پيگيري مي شود و در آينده جزئيات بيشتر آن نيز اعلام خواهد شد.

مذاكرات حاشيه اي در نيويورك

قشقاوي در ادامه سخنانش درباره احتمال شكل گيري مذاكرات ايران و 1+5 در حاشيه اجلاس سازمان ملل متحد در نيويورك نيز افزود: البته ممكن است مذاكرات دو جانبه بين رئيس جمهور همتايان وي كه شايد برخي از آنها از اعضاي اين گروه باشند در حاشيه اين اجلاس انجام شود چرا كه اين روند همواره وجود داشته و اين جلسات فرصت خوبي براي اين منظور است.

20 هزار نيروي سپاه در كويت؟!

سخنگوي وزارت خارجه درواكنش به اخبار منتشر شده به نقل از تعدادي از نمايندگان مجلس كويت و طرح ادعاي فعاليت بيش از 20 هزار نيروي سپاه پاسداران در آن كشور گفت: اين ادعا مربوط به يكي از نمايندگان كويتي بود كه پس از مدتي خود اين فرد آن را پس گرفت.

وي تصريح كرد: ايرانيان همواره در هر جاي دنيا مايه خير و بركت بوده و هموطنان ايراني ساكن در كويت نيز همواره در خدمت رفاه و آسايش مردم اين كشور اقدام كرده و نقش سازنده آنها در عرصه هاي مختلف اين كشور غير قابل كتمان است.

انتصابات جديد در وزارت خارجه

قشقاوي در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر، ضمن تاييد خبر خبرگزاري مهر در خصوص انتصاب حسين شيخ الاسلام به عنوان قائم مقام جديد وزير امور خارجه، اظهار داشت: حسين شيخ الاسلام به عنوان يكي از ديپلمات هاي بسيار كار كشته و با تجربه وزارت امور خارجه هستند كه 16 سال معاون وزير خارجه بوده و اميدواريم در سمت جديدشان موفق باشند.

سخنگوي وزارت خارجه ابراز اميدواري كرد كه با حضور شيخ الاسلام در سمت قائم مقامي وزير خارجه ظرفيت اين پست به طور كامل احراز گردد.

وي همچنين اخبار مربوط به انتصاب عليرضا شيخ عطار به عنوان سفير ايران در آلمان را تاييد كرد و گفت: شيخ عطار نيز طي هفته هاي آتي راهي برلين خواهد شد.

ماجراي بدرفتاري با خبرنگاران ايراني در مسكو

قشقاوي در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر در خصوص بدرفتاري نيروهاي روسي با خبرنگاران ايراني در مسكو از پيگيري اين مسئله از سوي دستگاه ديپلماسي كشور خبر داد و تصريح كرد: خبرنگاران ايراني چشم و چراغ ما هستند و عزت آنها بايد در همه جا حفظ شود.

به گزارش خبرنگار مهر، نوع رفتار نيروهاي روسي با خبرنگاران ايراني كه از سفر كرواسي عازم كشورمان بودند به گونه اي سئوال انگيز بوده است؛ بر اين اساس نارضايتي اين هيئت از هوايپيمايي روسيه (ايرفلوت) صرفا به موضوع بازرسي كامل وسايل ارسال شده به همراه بار هواپيما در مسير رفت و سرقت برخي وسايل و مبالغ مالي خبرنگاران منحصر نبود بلكه در مسير بازگشت هيئت اعزامي كشورمان از زاگرب به مسكو نيز پس از اعلام تاخير 5 ساعته پرواز زاگرب - مسكو و انتشار خبر لغو پرواز مسكو - تهران، نمايندگي دفتر ايرفلوت در كرواسي با تائيد اين خبر اظهار داشت كه خبرنگاران ايراني يك شب در مسكو ميهمان هواپيمايي روسيه خواهند بود و فردا در ساعت مقرر، پرواز مسكو - تهران انجام خواهد شد.

پس از انتقال هيئت رسانه اي ايران به مسكو، خبرنگاران ايراني به طور ويژه و تحت مراقبت هاي خاص به همراه يك مامور به هتل شركت هواپيمايي روسيه (NOVO TEL) كه جنب فرودگاه مسكو قرار داشت، منتقل شدند. انتقال خبرنگاران ايراني از درب پشتي هتل، استفاده از آسانسور بار براي حضور در طبقات و ممانعت از خروج هيئت ايراني از طبقه اسكان، از جمله مسائلي بود كه سئوالاتي را براي خبرنگاران ايراني ايجاد كرده بود. از ديگر نكات قابل توجه حضور 24 ساعته هيئت رسانه اي ايران در مسكو، عدم هر گونه دسترسي به خطوط تلفن يا اينترنت و ساير لوازم جانبي بود. جالب آنكه به رغم دريافت گذرنامه هاي اعضاي هيات در بدو ورود به هتل، از هر گونه خروج خبرنگاران از طبقه محل اسكان در هتل در مدت مذكور، حتي براي دريافت آب بكلي جلوگيري به عمل مي آمد.

تكذيب خريد S300 از كرواسي

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سئوال ديگر خبرنگار مهر اخبار منتشر شده مبني بر تلاش ايران براي خريد موشك هاي تدافعي S300 روسي از كانال كشور كرواسي را تكذيب كرد.
 دوشنبه 25 شهريور 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: مهر]
[مشاهده در: www.mehrnews.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 316]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن